Рішення
від 08.02.2019 по справі 826/12721/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

08 лютого 2019 року № 826/12721/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі колегії суддів: головуючого судді Катющенка В.П., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомДержавної служби геології та надр України до про Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба" анулювання спеціального дозволу на користування надрами, В С Т А Н О В И В:

Державна служба геології та надр України звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, у якому просить суд припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 4713 від 30.09.2008, наданого Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Дружба".

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги законодавства в частині неподання звітності до Державного науково-виробничого підприємства "Державного інформаційного геологічного фонду України" щорічних звітів відповідно до форми державної статистичної звітності, як підтвердження експлуатації корисних копалин.

Ухвалами суду від 18.08.2016 відкрито провадження в адміністративній справі № 826/12721/16, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

Відповідно до ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 26.01.2018 адміністративну справу № 826/12721/16 прийнято до провадження судді Катющенка В.П. та призначено справу до судового розгляду у судове засідання на 05.03.2018

Представник позивача Шаповал С.А. 05.03.2018 подала до суду заяву, у якій просить суд розглянути справу в порядку письмового провадження.

Зважаючи, що місцезнаходженням Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Дружба" є Автономна Республіка Крим, відповідач повідомлявся про відкриття провадження в адміністративній справі, про дату, час та місце судових засідань шляхом публікацій ухвал Окружного адміністративного суду м. Києва та повісток про виклик на офіційному сайті судової влади України.

Зважаючи на подання позивачем заяви про розгляд справи у письмовому провадженні та неявку у судове засідання представника відповідача, суд на підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалив про продовження розгляду справи в письмовому провадженні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

30.09.2008 Міністерством охорони навколишнього природного середовища України видано Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Дружба" спеціальний дозвіл на користування надрами від № 4713 на видобування вапняку на Воронківському родовищі, розташованого 3,0 км на північний схід від с. Воронки Роздольненського району АР Крим.

Одночасно, Міністерство охорони навколишнього природного середовища України та Сільськогосподарський виробничий кооператив "Дружба" уклали угоду про умови користування надрами від 30.09.2008 № 4713.

Відповідно до статті 10 вказаної угоди надрокористувач, зокрема, зобов'язаний в установленому порядку подавати до ДНВП "Геоінформ України" щорічні звіти відповідно до форм державної звітності 5-гр.

Листом від 07.04.2015 № 02/302-0972 Державне науково-виробниче підприємство "Державний інформаційний геологічний фонд України" (ДНВП "Геоінформ України") повідомило Державну службу геології та надр України, що інформація від надрокористувачів АР Крим щодо руху запасів не надходила.

На переконання позивача, неподання відповідачем щорічної звітності свідчить про порушення останнім умов угоди, що стало наслідком звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Так, з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами у користувача надр виникають права та обов'язки, передбачені Кодексом України про надра, Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок №615).

Згідно зі статтею 24 Кодексу України про надра (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Права та обов'язки користувача надр виникають з моменту отримання спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 N 615, врегульовано питання надання спеціальних дозволів на користування надрами (далі - дозволи) у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також визначається процедура продовження строку дії, переоформлення, видачі дубліката, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін.

Так, згідно умов Угоди надрокористувач зобов'язаний у встановленому законом порядку подавати щорічні звіти відповідно до форми державної статистичної звітності як підтвердження експлуатації корисних копалин.

На час виникнення спірних правовідносин механізм проведення державного геологічного контролю з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання було визначено Порядком здійснення державного геологічного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.12.2011 № 1294 (далі - Порядок № 1294).

Згідно з пунктом 4 Порядку № 1294 органи державного геологічного контролю відповідно до покладених на них завдань здійснюють державний геологічний контроль, зокрема, за: своєчасністю і правильністю державної реєстрації робіт з геологічного вивчення та використання надр, наявністю спеціальних дозволів на користування надрами і виконання передбачених ними умов.

На підставі виявленого порушення Державною службою геології та надр України прийнято наказ від 19.05.2015 № 123 щодо зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, яким встановлено термін для усунення порушень законодавства про надра з боку відповідача - 30 календарних днів з моменту опублікування оголошення в офіційному виданні "Урядовий кур'єр".

Зі спливом встановленого часу жодної відповіді від відповідача на адресу позивача не надходило, а тому, керуючись статтею 24 Кодексу України про надра, пунктом 23 Порядку № 615, позивачем зупинено дію дозволу відповідача на користування надрами.

В той же час, 18.03.2016 позивачем подано оголошення до офіційного вісника "Урядовий кур'єр" з проханням надати до Держгеонадр України відповідачем у 15-денний строк з моменту опублікування оголошення власну позицію (згоду/незгоду) на припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами у зв'язку із порушенням вимог спеціального дозволу. Однак будь-яких пояснень з цього приводу на адресу позивача з боку відповідача не надійшло.

Пункт 5 частини першої статті 26 Кодексу України про надра встановлює, що право користування надрами припиняється у разі використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр.

Згідно з частиною другою статті 26 Кодексу право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Враховуючи вищевикладене, дослідивши наявні у справі документи, а також проаналізувавши наведені вище законодавчі норми, суд погоджується з доводами позивача щодо наявності підстав для анулювання спірного дозволу відповідача на користування надрами, з огляду на порушення останнім законодавства у сфері надрокористування та не усунення відповідних порушень.

Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (03680, м. Київ, вул. Ежена Потьє, 16, ідентифікаційний код 37536031) задовольнити.

Припинити право користування надрами Сільськогосподарському виробничому кооперативу "Дружба" (96273, Автономна Республіка Крим, Роздольненський район, с. Красноармійське, вул. Жовтнева, 8, ідентифікаційний код 20687080) шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 30.09.2008 № 4713.

Рішення набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII).

Суддя В.П. Катющенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79726459
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12721/16

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 18.08.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні