Рішення
від 11.02.2019 по справі 340/85/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/85/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області (далі - позивач) до Олексіївського комунального господарства (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача, а саме зобов'язати зупинити виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, замкнутому просторі до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у зв'язку із виникнення умов, які можуть спричинити шкоду життю і здоров'ю працюючих та за яких подальше виконання відповідачем робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, замкнутому просторі становить небезпеку, є всі передбачені Законом підстави для припинення виконання вище зазначених робіт.

Відповідно до поданого відзиву на позовну заяву представник відповідача просив суд відмовити в задоволені позову.

Згідно із ст.ст.262, 263 КАС України, дану справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.

Встановлено, що наказом Управління від 24.09.2018 р. №1291 та направлення на проведення перевірки від 24.09.2018 р. №505, з 01 по 05 жовтня 2018 р. посадовими особами Управління проведено планову перевірку в відповідача на предмет дотримання законодавчих та нормативно-правових актів із питань охорони праці, промислової безпеки (а.с.14-15), за результатами якої було складено акт перевірки від 05.10.2018 р. № 910-ДП/17 (а.с.16-20).

Перевіркою встановлено 46 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення, визначене у рядку №№ 1, 6, 13, 14, 20, 21, 28 таблиці розділу V, можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- відсутня декларація на виконання робіт підвищеної небезпеки: роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (пункт 8 Додатку 6 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1107), що є порушенням вимог статті 21 Закону України "Про охорону праці", пункту 21 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від26.10.2011 №1107;

- роботи підвищеної небезпеки не виконуються за нарядами-допусками, оформленими в установленому порядку, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пункту 1.5.5 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 №407;

- працівники зайняті на роботах в колодязях артезіанських свердловин не забезпечені спецодягом, спецвзуттям та ЗІЗ згідно галузевих норм, що є порушенням вимог статті 8 Закону України "Про охорону праці", пункту 1.3.9 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від 04.10.1977 №407, пункту 1.2 розділу І, пункту 4.8 розділу IV НПАОП 0.00-4.01-08 Положення про порядок забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту, затвердженого наказом Держгірпромнагляду від 24.03.2008 №53;

- у працівників, які виконують роботи в колодязях артезіанських свердловин відсутній комплект ламп ЛБВК або газоаналізатор ЗОНД-1, що є порушенням вимог статті 13 Закону країни "Про охорону праці", пункту 1.5.6 розділу 5 глави 1, п.3.3.10 роз.3 глави 3 НПАОП 41.0-1-01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР від блО.1977 № 407;

- до роботи допускаються працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці, що є порушенням вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці", пункту 3.17 розділу З НПАОП 0.00-4.12-05 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15;

- працівники, що обслуговують колодязі артезіанських свердловин не пройшли навчання та перевірку знань вимог "Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених місць", що є порушенням вимог статті 18 Закону України "Про охорону праці", пунктів 1.3.3, 1.6.4 глави 1 НПАОП 41.0-1.01-79 Правил техніки безпеки при експлуатації систем водопостачання і водовідведення населених місць, затверджених наказом Мінжитлокомунгосп УРСР 04.10.1977 №407;

- працівникам, які виконують роботи підвищеної небезпеки, не проведена психофізіологічна експертиза, що є порушенням статті 5 Закону України "Про охорону праці", пункту 2.13 розділу II Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 21.05.2007 № 246.

Примірник акту перевірки 05.10.2017р. вручений виконуючому обов'язки директора ОСОБА_1 і підписано останнім без жодних зауважень та заперечень.

З поданого суду відзиву представник відповідача вказав, що декларація відсутня тому, що потреби щодо щоденного опускання робітників в колодязі немає. До теперішнього часу ремонти в середині колодязя не проводились у зв'язку з тим, що колодязі обладнені автоматичними приладами. В наявності комунальне підприємство має на даний час п'ять скважин і кожна з них глибиною до 2 метрів, а тому немає необхідності виконувати ремонтні роботи в середині скважини (глибина якої до 2 метрів).

Крім того, вказав, що при наявності коштів спеціальний одяг в 6 місячний термін буде придбаний, а також взуття та ЗІЗ згідно галузевих норм. Навчання із охорони праці буде проведено в березні місяці. На даний час в підприємстві є чотири штатних працівників: в.о. директор (0,5 ставка), головний бухгалтер (повна ставка), наглядач кладовища (0,5 ставка), слюсар контролер (0,5 ставка), з тієї причини, що підприємство відноситься до малих підприємств, а тому не може набирати додаткових робітників.

Відповідно до ч. 4 ст. 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ (далі - Закон №2694).

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону № 2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно ч.1 ст.6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч.1 ст.13 Закону № 2694).

При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (ст.27 Закону № 2694).

Відповідно до абз.5 ч.1 ст.39 Закону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача. Обставини, які описані у поданому відзиві, не підтверджені жодним письмовим доказом, а тому суд їх не приймає до уваги.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зазначених витрат у справі відсутні.

Керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Олексіївського комунального підприємства (код за ЄДРПОУ - 32332091, адреса: Кіровоградська область, Добровеличківський район, село Олексіївка), шляхом зобов'язання такого підприємства зупинити виконання робіт в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, замкнутому просторі, - до усунення порушень, встановлених перевіркою.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст.ст.255, 295 КАС України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції в 30-денний строк з дня отримання його копії.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Л.І. Хилько

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено13.02.2019
Номер документу79753590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/85/19

Рішення від 26.03.2019

Цивільне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Ухвала від 28.02.2019

Цивільне

Верховинський районний суд Івано-Франківської області

Бучинський А. Б.

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 23.01.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні