Рішення
від 13.02.2019 по справі 300/79/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" лютого 2019 р. справа № 300/79/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Могила А.Б., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (вул.Квіткова,26, с.Клузів, Тисменицький район, Івано-Франківська область) до ОСОБА_2 сільської ради (вул.Польова,1, с.Угринів, Тисменицький район, Івано-Франківська область), Клузівської сільської ради (вул.Л.Українки, 28-а, с.Клузів, Тисменицький район, Івано-Франківська область) про зобов'язання вчинення дій,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся в суд із позовною заявою до ОСОБА_2 сільської ради, Клузівської сільської ради про зобов'язання вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_2 сільською радою та Клузівською сільською радою не розглянуто заяву ОСОБА_1 від 11.12.2018 щодо надання дозволу на похорон на цвинтарі в с. Клузів.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він звернувся із заявою до ОСОБА_2 сільської ради та Клузівської сільської ради щодо надання дозволу на похорон на цвинтарі в с. Клузів. Однак, відповідачами належним чином його заява не розглянута, жодних дій не вчинено, інформації по суті не надано.

Відповідач ОСОБА_2 сільська рада об'єднаної територіальної громади скористався правом на подання (04.02.2019) відзиву на позовну заяву, відповідно до якого проти позову заперечив. У відзиві зазначив, що старостою с. Клузів у встановленому законом порядку надано відповідь на звернення ОСОБА_1, а тому позовні вимоги є безпідставними та такими, що до задоволення не підлягають.

Судом з'ясовано, що 27.12.2018 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи Клузівської сільської ради. ОСОБА_2 громада об'єднаної територіальної громади створена шляхом приєднання Клузівської сільської ради до ОСОБА_2 сільської ради.

Відповідно до частини 3 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розгляд яких проводився за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), заявами по суті справи є позов та відзив.

Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення її учасників (у письмовому провадженні), дослідивши письмові докази, зазначає наступне.

Закон України "Про звернення громадян" регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України права вносити в органи державної влади, об'єднання громадян відповідно до їх статуту пропозиції про поліпшення їх діяльності, викривати недоліки в роботі, оскаржувати дії посадових осіб, державних і громадських органів. Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними і громадськими справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

Статтею 1 Закону визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Відповідно до ст.3 даного Закону України "Про звернення громадян" під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги. Пропозиція (зауваження) - звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства. Заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання - письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо. Скарга - звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

Звернення адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об'єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань (ст. 5 Закону України "Про звернення громадян").

Судом встановлено, що ОСОБА_1 11.12.2018 звернувся із заявою до голови ОСОБА_2 сільської ради об'єднаної територіальної громади та в.о. старости с. Клузова щодо надання дозволу на похорон на цвинтарі в с. Клузів (а.с. 7).

Зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги стосується звернення щодо надання дозволу на похорон на цвинтарі в с. Клузів.

Приписами ст.7 Закон України "Про звернення громадян" передбачено, що звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому прийняттю та розгляду. Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення. Якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об'єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п'яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз'ясненнями. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

Згідно ч.3 ст. 8 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад об'єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов'язків територіальної громади, що приєдналася до об'єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об'єднаної територіальної громади.

Сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об'єднаної територіальної громади, виконує обов'язки старости відповідно до закону на період повноважень ради об'єднаної територіальної громади поточного скликання (ч.1 ст. 8 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад ).

В.о старости с. Клузів, як посадової особи об'єднаної територіальної громади села Клузів та села Угринів, листом від 15.01.2019 за №1 надано відповідь на звернення ОСОБА_1 та роз'яснено останньому, що Клузівською сільською радою бронювання на сільському кладовищі не здійснюється. Для осіб, які не зареєстровані в с. Клузів такі питання вирішуються церковним комітетом і громадою с. Клузів тільки після смерті людини і при потребі поховання. Наперед такі питання не вирішуються (а.с. 16, 22).

Дана відповідь отримана позивачем 25.01.2019, що підтверджується наданими ОСОБА_1 суду додатковими письмовими пояснення по суті справи від 25.01.2019 (а.с. 15).

У відповідності до ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Згідно ст.20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Доказів про порушення відповідачами строків розгляду звернення позивача (більше 45 днів) судом не встановлено. Однак, доказів про повідомлення ОСОБА_1 про те, що порушені у заяві питання неможливо вирішити в місячний термін, суду не надано.

Статтею 19 Закону України "Про звернення громадян" встановлено, що органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення.

Підсумовуючи наведене, суд вважає, що ОСОБА_1 надано письмову відповідь на його звернення у відповідності до вимог Закону України "Про звернення громадян", а тому вимоги позивача є необґрунтованими.

Таким чином, позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 сільської ради, Клузівської сільської ради про зобов'язання вчинення дій до задоволення не підлягає.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, вул. Квіткова, 26, с. Клузів, Тисменицький район, Івано-Франківська область) до ОСОБА_2 сільської ради (код ЄДРПОУ 04356426, вул.Польова,1, с.Угринів, Тисменицький район, Івано-Франківська область), Клузівської сільської ради (код ЄДРПОУ 20562131, вул. Л. Українки, 28-а, с. Клузів, Тисменицький район, Івано-Франківська область) про зобов'язання вчинення дій, відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.

Апеляційна скарга подається через Івано-Франківський окружний адміністративний суд або безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя /підпис/ ОСОБА_3

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено14.02.2019
Номер документу79783657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/79/19

Рішення від 13.02.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Постанова від 29.01.2019

Адмінправопорушення

Воловецький районний суд Закарпатської області

Софілканич О. А.

Ухвала від 21.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Могила А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні