КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 грудня 2018 року 320/5311/18
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши в м. Києві за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Катлас" до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасії Віталіївни, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскент-Нафта", Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельні мережі-2000", Товариство з обмеженою відповідальністю "DUA Warenhandelsgellschaft mbH" ("ДУА Варенхандельсгезельшафт мбХ"), ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Катлас" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасії Віталіївни, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасії Віталіївни №13556670022001284 від 05.10.2018.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що державним реєстратором Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасією Віталіївною на підставі рішення суду від 25.09.2018 у справі №911/544/16 була вчинена реєстраційна дія за №13556670022001284 від 05.10.2018, згідно з якою до складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта" було включено ТОВ "Онікс-ЛТД" (код ЄДРПОУ 30402664), ТОВ "Торгівельні мережі-2000" (код ЄДРПОУ 30963925), Підприємство засноване на власності об'єднання громадян "Редакція журналу "Вісник МПА" (код ЄДРПОУ 30108985) та виключено позивача - ТОВ "Катлас" зі складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта". При цьому, позивач зауважив, що постанова Київського апеляційного господарського суду від 25.09.2018 у справі №911/544/16, на підставі якої здійснено оскаржувану реєстраційну дію, не містить чітких вказівок щодо позбавлення права власності на частку в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта" його діючих учасників станом на 2018 рік та вказаним рішенням суду відмовлено ТОВ "Торгівельні мережі-2000" в задоволенні позову про визнання права власності на частку в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта". У зв'язку з зазначеним, позивач вважає, що згадана реєстраційна дія державного реєстратора є неправомірною, оскільки такими діями відповідач позбавив позивача права власності на частку в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта".
Представник ТОВ "Аскент-Нафта" та ТОВ "Торгівельні мережі-2000" подав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що позов позивача є необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню, оскільки відповідач здійснював оскаржувану реєстраційну дію відповідно до вимог чинного законодавства України.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався, жодних доказів або пояснень суду не надав.
Інші треті особи правом на подання пояснень по суті позовних вимог не скористались.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.10.2018 відкрито провадження у справі, розгляд якої здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Також, ухвалою суду від 10.10.2018 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аскент-Нафта", Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельні мережі-2000", Товариство з обмеженою відповідальністю "DUA Warenhandelsgellschaft mbH" ("ДУА Варенхандельсгезельшафт мбХ") та ОСОБА_2.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.10.2018 забезпечено позов шляхом заборони будь-якому державному реєстратору вчиняти в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань будь-які реєстраційні дії (записи) щодо Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскент-Нафта" (код ЄДРПОУ 30598180) - до набрання законної сили судовим рішенням у даній справі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.11.2018 залишено без задоволення клопотання представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Аскент-Нафта" та Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельні мережі-2000" про розгляд справи в порядку загального провадження за участю сторін.
Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.11.2018 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельні мережі-2000" на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 10.10.2018 повернуто особі, яка її подала.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено без повідомлення (виклику) сторін за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, 25 січня 2017 року ТОВ "Катлас" згідно Договору №1 купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта" (код ЄДРПОУ 30598180) придбало у громадянина ОСОБА_3 частку в розмірі 15 % статутного капіталу ТОВ "Аскент-Нафта", рішення про затвердження якого було оформлене Протоколом №1 від 25.01.2017.
На підставі прийнятих рішень, оформлених Протоколом №1 від 25.01.2017, ТОВ "Катлас" було включено до складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта" та затверджено відповідні зміни до установчих документів ТОВ "Аскент-Нафта", а 28 грудня 2017 року державним реєстратором були внесені відповідні зміни до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за реєстраційним записом №13551050020001284.
Однак, як зазначив позивач, 08.10.2018 йому стало відомо, що станом на вказану дату в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутня інформація про ТОВ "Катлас" як учасника ТОВ "Аскент-Нафта", хоча згідно діючої редакції статуту ТОВ "Аскент-Нафта" позивачу належить 15 % статутного капіталу товариства, що складає 1086350,19 грн.
З'ясовуючи питання щодо виключення ТОВ "Катлас" зі складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта", позивач дізнався, що 25 вересня 2018 року Київським апеляційним господарським судом було прийнято постанову у справі №911/544/16, якою апеляційну скаргу ТОВ "Торгівельні мережі-2000" задоволено частково. Рішення Господарського суду Київської області від 24.01.2017 у справі №911/544/16 - скасовано та прийнято нове рішення, яким позовні вимоги задоволено частково, визнано недійсними рішення загальних зборів ТОВ "Аскент-Нафта" (код ЄДРПОУ 30598180), оформлені протоколами №3 від 08.07.2003, №7 від 27.08.2003, №9 від 30.09.2003, №1 від 20.04.2006, №2 від 01.06.2006, №3 від 22.08.2006, №3 від 16.03.2009, №3 від 15.06.2010 та визнано недійсними відповідні зміни до установчих документів (статуту) ТОВ "Аскент-Нафта" (код ЄДРПОУ 30598180), внесені на підставі вказаних рішень загальних зборів ТОВ "Аскент-Нафта". В іншій частині позову відмовлено.
На підставі вказаного рішення суду державним реєстратором Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасією Віталіївною була вчинена реєстраційна дія за №13556670022001284 від 05.10.2018, згідно з якою до складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта" було включено ТОВ "Онікс-ЛТД" (код ЄДРПОУ 30402664), ТОВ "Торгівельні мережі-2000" (код ЄДРПОУ 30963925), Підприємство засноване на власності об'єднання громадян "Редакція журналу "Вісник МПА" (код ЄДРПОУ 30108985) та виключено позивача - ТОВ "Катлас" зі складу учасників ТОВ "Аскент-Нафта".
Позивач вважає, що згадана реєстраційна дія державного реєстратора є неправомірною, а тому звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.
Перевіряючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення, суд виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 4 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" визначено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Статтею 6 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачено, що державний реєстратор:
1) приймає документи;
2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації;
4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
5) веде Єдиний державний реєстр;
6) веде реєстраційні справи;
7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Єдиний державний реєстр ведеться державною мовою з використанням програмного забезпечення, розробленого відповідно до державних стандартів, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо:
визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу;
визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи;
заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій;
накладення/зняття арешту корпоративних прав;
зобов'язання вчинення реєстраційних дій;
скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі;
виділу юридичної особи;
провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення юридичної особи;
припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи;
відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;
3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:
1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника);
2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі;
3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі;
4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру;
5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів;
6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації;
7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання;
8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру;
9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів;
10) видача за бажанням заявника виписки з Єдиного державного реєстру у паперовій формі за результатами проведеної реєстраційної дії (у разі подання заяви про державну реєстрацію у паперовій формі).
Виписка з Єдиного державного реєстру у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.
Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті:
1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації;
2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення;
3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини);
4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці.
Згідно з ч. 1 ст. 15 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.
Частина 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" передбачає, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі, кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Із змісту наведених правових норм слідує, що внесення відомостей до ЄДР здійснюється державним реєстратор на підставі поданих заявником документів або на підставі визначеного переліку судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в ЄДР.
Як вбачається із резолютивної частини постанови Київського апеляційного господарського суду від 25.09.2018 у справі №911/544/16, то воно не містить будь-яких зобов'язань державного реєстратора вчинити реєстраційні дії, зокрема, скасувати записи, вчинені на підставі скасованих рішень.
Крім того, постанова Київського апеляційного господарського суду від 25.09.2018 у справі №911/544/16, на підставі якої здійснено оскаржувану реєстраційну дію, не містить чітких вказівок щодо позбавлення права власності на частку в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта" його діючих учасників станом на 2018 рік та вказаним рішенням суду відмовлено ТОВ "Торгівельні мережі-2000" в задоволенні позову про визнання права власності на частку в статутному капіталі ТОВ "Аскент-Нафта".
Суд звертає увагу, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації на підставі перевірки вичерпного переліку документів лише засвідчує факт, тобто виконує функцію легалізації події. Виконання цієї функції не передбачає і не наділяє його повноваженнями перевірки (контролю) за тим, чи документи містять відомості, передбачені законом, відповідальність за відповідність яких законодавству покладається на осіб, які подали заяву щодо проведення такої реєстрації. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 08.12.2015 №21-3452а15.
За таких обставин, відповідач був не вправі вносити будь-які відомості до ЄДР на підставі вказаного судового рішення.
Суд погоджується з вимогами позивача про визнання протиправними дій державного реєстратора, з огляду на те, що реєстраційні дії вчинялись на підставі чинних рішень загальних зборів третьої особи, і жодних доказів дефектності документів, які були подані до державної реєстрації, відповідачем не надано, про існування таких доказів суд не повідомлено.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем повністю проігноровано вимоги чинного законодавства щодо скасування реєстраційних записів, а отже реєстраційний запис №13556670022001284 від 05.10.2018, здійснений державним реєстратором Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасією Віталіївною є протиправним та підлягає скасуванню.
Статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено принцип законності, який вимагає, щоб органи державної влади та їх посадові особи діяли тільки на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Разом з тим, відповідач не надав суду доказів на підтвердження правомірності вчинення оскаржуваного реєстраційного запису.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242 - 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис державного реєстратора Київської обласної філії комунального підприємства "Центр державної реєстрації" Петрик Анастасії Віталіївни №13556670022001284 від 05.10.2018.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2018 |
Оприлюднено | 14.02.2019 |
Номер документу | 79783693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні