Рішення
від 05.02.2019 по справі 520/9548/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

05 лютого 2019 р. справа № 520/9548/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Біленського О.О.,

при секретарі судового засідання - Поволяєвій К.В.,

за участі:

позивача - ОСОБА_2,

представника відповідача - Чопко С.Ф.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 рнокпп НОМЕР_1) до Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04399186, 63754, Харківська область, Куп'янський р-н, с. Лісна Стінка, вул. Дружби, 22) про визнання протиправним та скасування рішення,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення XXVII сесії VII скликання від 04 червня 2018 року №35 про відмову в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення гр. України ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ-01.03) розташованої в межах населеного пункту АДРЕСА_2 яке було прийнято Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що рішення Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області XXVII сесії VII скликання №35 від 04 червня 2018 року про відмову в затвердженні проекту технічної документації щодо відведення земельної ділянки зі змінами цільового призначення гр. України ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ-01.03) розташованої в межах населеного пункту: провулок Вербний, с. Хомине, Куп'янського району Харківської області є протиправним, та просить суд захистити його право оформити документи на землю відповідно до закону, шляхом скасування протиправного рішення суб'єкта владних повноважень. Позивач зазначив, що відповідач спірним рішенням №35 від 04 червня 2018 року відмовив в затвердженні Проекту землеустрою, у зв'язку з тим, що даний проект не відповідає дійсності поданій заяві гр. ОСОБА_2 від 21.12.2017 року з графічним матеріалом, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Позивач вважає, що Проект землеустрою повністю відповідає вимогам чинного земельного законодавства, через що відповідач не має законних підстав для відмови в затверджені такої документації.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 05.11.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання.

Під час судового засідання 05.12.2018 року представником відповідача надано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що при прийнятті оскаржуваного рішення сільською радою було дотримано чинне законодавство. Представник відповідача вказав, що при розробці проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення громадянину ОСОБА_2 було використано графічні матеріали бажаного місця розташування земельної ділянки площею 2,0 га в іншому місці, відмінному від місця де було надано рішенням 24 сесії VII скликання від 22 грудня 2017 року №65 Лісностінківської сільської ради. Окрім цього, згідно даних погосподарської книги Лісностінківської сільської ради в селі Хомине по провулку Вербний, 3 рахується домогосподарство ОСОБА_3, який зареєстрований на сьогоднішній час за даною адресою, що унеможливлює затвердження проекту землеустрою ОСОБА_2 зі зміною бажаного місця розташування земельної ділянки без попередньої згоди на це ради.

Позивач у судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити адміністративний позов з підстав та мотивів, викладених в ньому.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував, підтримав правову позицію, викладену у відзиві.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

З наявних матеріалів справи вбачається, що рішенням 24 сесії VII скликання від 22 грудня 2017 року №65 Лісностінківської сільської ради надано гр. України ОСОБА_2 дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства загальною площею 1,9748 га в селі Хомине провулок Вербний.

30.05.2018 року позивачем до Лісностінківської сільської ради подано клопотання про затвердження Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства.

Судом встановлено, що рішенням Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області №35 від 04 червня 2018 року відмовлено в затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ-01.03) розташованої в межах населеного пункту АДРЕСА_2 у зв'язку з тим, що даний проект не відповідає дійсності поданій заяві від 21.12.2017 року з графічним матеріалом (витягом на земельну ділянку) на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель урегульовано Земельним кодексом України (далі - ЗК України).

Відповідно до частин першої-третьої статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування. Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Відповідно до частин восьмої-дев'ятої статті 118 ЗК України проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 186 ЗК України Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді Міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, іншим суб'єктам, визначеним цією статтею, при погодженні та затвердженні документації із землеустрою забороняється вимагати: додаткові матеріали та документи, не включені до складу документації із землеустрою, встановленого Законом України "Про землеустрій"; надання погодження документації із землеустрою будь-якими іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, погодження яких не передбачено цією статтею; проведення будь-яких обстежень, експертиз та робіт.

Кожен орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, інший суб'єкт, визначений цією статтею, розглядає та погоджує документацію із землеустрою самостійно та незалежно від погодження документації із землеустрою іншими органами.

Згідно частини шостої статті 186-1 ЗК України підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Відповідно до частини десятої статті 118 ЗК України відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Судом встановлено факт того, що графічний матеріал, на якому зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, наданого до заяви від 21.12.2017 року та який прийнято за основу при прийнятті рішення відповідача від 22 грудня 2017 року №65, не відповідає графічним матеріалам у проекті землеустрою, поданому на затвердження. При цьому, даний факт не заперечувався позивачем під час розгляду справи. Позивач зазначив, що при виготовленні проекту землеустрою були незначні зміни розташування земельної ділянки та її площі.

Таким чином, суд приходить до висновку, що дійсно має місце факт невідповідності розташування земельної ділянки на яку надавався дозвіл на виготовлення проектної документації та земельної ділянки, на яку виготовлено проект землеустрою та подано позивачем для затвердження.

З огляду на приписи частини шостої статті 186-1 ЗК України, підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути невідповідність документації із землеустрою або містобудівної документації, що мало місце в межах даної справи та підтверджується фактичними обставинами справи.

Окрім цього, з пояснень представника відповідача судом встановлено, що згідно з випискою з паспортної книги №3 по Лісностінківській сільській раді Купянського району Харківської області станом на 06.12.2018 року по АДРЕСА_2, прописаний ОСОБА_6. Також, згідно погосподарської книги №3 село Вишневий сад, Хомине за 1974, 1975, 1976 роки, на земельній ділянці, на яку ОСОБА_2 розробив проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки без попередньої згоди Лісностінківської сільської ради, знаходиться домогосподарство ОСОБА_7, на даний час ОСОБА_8 розробила проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, чоловік якої ОСОБА_9 1964 року народження є сином ОСОБА_7.

З огляду на викладені факти, судом встановлено, що під час розробки проекту землеустрою позивачем на іншу ділянку, ніж відповідачем надано згоду, порушуються права третіх осіб, що унеможливлює прийняття відповідачем позитивного рішення під час вирішення питання щодо затвердження проекту землеустрою, виготовленого та поданого на затвердження позивачем.

Також суд критично ставиться до посилань позивача на довідку виконавчого комітету Лісностінківської сільської ради №135 від 28.03.2018 року, що по провулку Вербний в селі Хомине Куп'янського району Харківської області домогосподарства та дороги відсутні, претензій не заявлено, оскільки вказана довідка стосувалась саме тієї ділянки, на яку надавався дозвіл на розроблення проекту землеустрою.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність рішення XXVII сесії VII скликання від 04 червня 2018 року №35 про відмову в затвердженні Проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення гр. України ОСОБА_2 для ведення особистого селянського господарства (код КВЦПЗ-01.03) розташованої в межах населеного пункту АДРЕСА_2 яке було прийнято Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області, та як наслідок відсутність підстав для його скасування.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 вказаної статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до приписів ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 (АДРЕСА_1 рнокпп НОМЕР_1) до Лісностінківської сільської ради Куп'янського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04399186, 63754, Харківська область, Куп'янський р-н, с. Лісна Стінка, вул. Дружби, 22) про визнання протиправним та скасування рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 12.02.2019 року.

Суддя Біленський О.О.

Дата ухвалення рішення05.02.2019
Оприлюднено14.02.2019

Судовий реєстр по справі —520/9548/18

Рішення від 05.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Рішення від 05.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні