ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 лютого 2019 року Чернігів Справа № 620/4093/18
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді НепочатихВ.О., розглянувши в спрощеному позовному провадженні без повідомлення сторін в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Ніжинської місцевої прокуратури до Козелецької селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Козелецький заклад дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Ніжинської місцевої прокуратури звернувся до суду з позовом до Козелецької селищної ради, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо оформлення права власності на будівлі і споруди Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області за адресою: вул.Соборності (Комсомольська), буд. 123, в смт. Козелець Козелецького району Чернігівської області та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі та споруди, яка в межах населеного пункту;
- зобов'язати відповідача вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлі і споруди Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області за адресою: вул.Соборності (Комсомольська) буд. 123, в смт. Козелець Козелецького району Чернігівської області та правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі та споруди, яка в межах населеного пункту.
В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що відповідачем в порушення вимог Закону України «Про охорону дитинства» та Земельного кодексу України не оформлено правовстановлюючі документи на будівлі та споруди, а також на земельну ділянку орієнтовною площею 0,50 га, на якій розташовано Козелецький заклад дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області, що створює ризики для безпечного навчального процесу.
Відповідачем у встановлений судом строк відзиву не подано, однак до суду подано заяву про підтримання позовних вимог в повному обсязі.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Козелецький заклад дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 33526868) зареєстрований в якості юридичної особи 23.10.2002, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 18-23).
Відповідно до абзацу другого пункту 1.6 та пункту 9.2 Статуту Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області засновником закладу є Козелецька селищна рада Козелецького району Чернігівської області. Матеріально-технічна база закладу включає будівлі, споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі бухгалтерії управління освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Козелецької селищної ради (а.с. 34-47).
Прокурором під час вивчення стану додержання вимог земельного законодавства на території Козелецької селищної ради встановлено, що у користуванні Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області за адресою: вул. Соборності, буд. 123, смт. Козелець перебуває нежитлова будівля загальною площею 325,5 кв.м. та земельна ділянка орієнтовною площею 0,50 га, проте право власності на будівлю та правовстановлюючі документи на земельну ділянку під будівлями та спорудами даного закладу не оформлені.
Даючи правову оцінку обставинам справи, суд зважає на таке.
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов'язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначає компетенцію державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, врегульовані Законом України «Про освіту».
Статтею 80 Закону України «Про освіту» визначено, що до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо; майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об'єкти права інтелектуальної власності, зокрема, інформаційні системи, об'єкти авторського права та/або суміжних прав; інші активи, передбачені законодавством. Майно закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти належить їм на правах, визначених законодавством.
Згідно частини першої статті 38 Закону України «Про дошкільну освіту» матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно закладу дошкільної освіти належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, враховуючи інтереси дітей з особливими освітніми потребами, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти (абзац другий частини другої статті 19 Закону України «Про дошкільну освіту»).
Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені статтею 12 Земельного кодексу України до, яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Згідно частини другої статті 83 Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Відповідно до пункту «г» частини другої статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають заклади освіти незалежно від форми власності.
Приписами статей 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
З аналізу викладених норм слідує, що органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень повинні забезпечувати реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки та на будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна дошкільних закладів освіти, з метою нормального їх функціонування.
Як вбачається з копії листа Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (а.с. 29), державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, на якій розташовано Козелецький заклад дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області та право власності на будівлі закладу та споруди, не оформлені.
Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не було забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині оформлення права власності на будівлі та споруди Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області, та права постійного користування на земельну ділянку, на якій розташований дошкільний заклад освіти, що свідчить про протиправну бездіяльність з боку відповідача.
У відповідності до вимог частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що позов заступника керівника Ніжинської місцевої прокуратури підлягає задоволенню повністю.
Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини першої статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п'ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.
З матеріалів справи слідує, що позивачем при поданні позову до суду сплачено судовий збір у розмірі 3524,00 грн., про що свідчить платіжне доручення від 03.12.2018 № 2895.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що необхідно Прокуратурі Чернігівської області присудити понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 1762,00грн. за рахунок Козелецької селищної ради.
Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов заступника керівника Ніжинської місцевої прокуратури (вул. Овдіївська, буд. 2, м.Ніжин, 16600, код ЄДРПОУ 02910114) до Козелецької селищної ради (вул. Ф.Сидорука, буд. 9, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 04412419), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Козелецький заклад дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області (вул. Соборності, буд. 123, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 33526868) про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Козелецької селищної ради (вул. Ф.Сидорука, буд. 9, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 04412419) щодо не оформлення права власності на будівлі та споруди Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області за адресою: вул.Соборності, буд. 123, в смт. Козелець Козелецького району Чернігівської області, та правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі та споруди, що знаходиться в межах населеного пункту.
Зобов'язати Козелецьку селищну раду (вул. Ф.Сидорука, буд. 9, смт. Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 04412419) вчинити дії, спрямовані на оформлення права власності на будівлі та споруди Козелецького закладу дошкільної освіти № 3 загального розвитку Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області за адресою: вул.Соборності буд. 123, в смт. Козелець Козелецького району Чернігівської області, та правовстановлюючі документи на земельну ділянку, на якій розташовані зазначені будівлі та споруди, що знаходиться в межах населеного пункту.
Присудити на користь Прокуратури Чернігівської області (вул. Князя Чорного, буд. 9, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 02910114) понесені витрати по сплаті судового збору в розмірі 1762,00 грн. за рахунок Козелецької селищної ради (вул.Ф.Сидорука, буд. 9, смт.Козелець, Чернігівська область, 17000, код ЄДРПОУ 04412419).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 13 лютого 2019 року.
Суддя В.О. Непочатих
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2019 |
Номер документу | 79785083 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Непочатих В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні