ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
про відмову у видачі судового наказу
13.02.2019м. Дніпро№ 904/492/19
Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Мілєва І.В., розглянувши заяву
Приватного підприємства "Комфорт" (14037, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 14237220)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузовоз" (49000, м. Дніпро, Січеславська Набережна, вул. 39А, ідентифікаційний код 41352291)
про видачу судового наказу за вимогою про стягнення грошової заборгованості за разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018 та разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018 у розмірі 27 000,00 грн.
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Дніпропетровської області 11.02.2019 надійшла заява Приватного підприємства "Комфорт" про видачу судового наказу про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузовоз" грошової заборгованості у сумі 27 000,00 грн. за разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018 та разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018.
Судом перевірено зазначене у заяві місцезнаходження боржника за відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. За результатами такої перевірки встановлено, що заява про видачу судового наказу підсудна Господарському суду Дніпропетровської області.
Водночас, розглянувши заяву та подані Приватним підприємством "Комфорт" докази, суд приходить до висновку про необхідність відмови у прийнятті заяви про видачу судового наказу з таких підстав.
23.11.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузовоз" (замовник) та Приватним підприємством "Комфорт" (перевізник) було укладено разовий договір-заявку на перевезення вантажу (далі - договір-1).
Замовник доручає, а перевізник бере на себе обов'язок здійснити (організувати перевезення) нижчезазначеного вантажу на наступних умовах: маршрут перевезення: м. Вільногірськ - с. Шабо, Одеська обл.; найменування, тип вантажу: напої; адреса завантаження: м. Вільногірськ; дата та час завантаження: 24.11.2018; адреса розвантаження: згідно ТТН; дата та час розвантаження: 26.11.2018; перевізна плата: 12 000,00 грн. з ПДВ (п. 1. договору-1).
Перевізник для здійснення перевезення використовує автомобіль: Renault, держ. № тягача СВ7408АВ, держ. № причепа СВ4076ХХ, водій: ОСОБА_1 (п. 2. договору-1).
Замовник здійснює оплату шляхом безготівкового розрахунку, протягом 5 банківських днів, після отримання пакету документів. Підписи обох сторін на Акті виконаних робіт посвідчують факт отримання замовником пакету документів, який складається з: оригіналів рахунку-фактури, податкової накладної, акту виконаних робіт, по 3 (три) екземпляри кожної товарно-транспортної накладної, заявки, а також реєстрації податкової накладної. У разі ненадання замовником вмотивованої письмової відмови від підписання Акту виконаних робіт після наданої послуги, такий Акт вважається узгодженим сторонами та підписаним (прийнятим) замовником після спливу 7 (семи) календарних днів з моменту його отримання (п. 3. договору-1).
23.11.2018 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Грузовоз" (замовник) та Приватним підприємством "Комфорт" (перевізник) було укладено разовий договір-заявку на перевезення вантажу (далі - договір-2).
Замовник доручає, а перевізник бере на себе обов'язок здійснити (організувати перевезення) нижчезазначеного вантажу на наступних умовах: маршрут перевезення: с. Шабо, Одеська обл. - с. Квітневе - с. Білогородка, Київська обл. - м. Чернігів; найменування, тип вантажу: напої; адреса завантаження: м. Вільногірськ; дата та час завантаження: 26.11.2018; адреса розвантаження: згідно ТТН; дата та час розвантаження: 27.11.2018; перевізна плата: 15 000,00 грн. з ПДВ (п. 1. договору-2).
Перевізник для здійснення перевезення використовує автомобіль: Renault, держ. № тягача СВ7408АВ, держ. № причепа СВ4076ХХ, водій: ОСОБА_1 (п. 2. договору-2).
Замовник здійснює оплату шляхом безготівкового розрахунку, протягом 5 банківських днів, після отримання пакету документів. Підписи обох сторін на Акті виконаних робіт посвідчують факт отримання замовником пакету документів, який складається з: оригіналів рахунку-фактури, податкової накладної, акту виконаних робіт, по 3 (три) екземпляри кожної товарно-транспортної накладної, заявки, а також реєстрації податкової накладної. У разі ненадання замовником вмотивованої письмової відмови від підписання Акту виконаних робіт після наданої послуги, такий Акт вважається узгодженим сторонами та підписаним (прийнятим) замовником після спливу 7 (семи) календарних днів з моменту його отримання (п. 3. договору-2).
Позивач зазначає, що свої зобов'язання за договорамим-1,2 виконав належним чином, здійснив перевезення вантажу за маршрутом: м. Вльногірськ - с. Шабо вартістю 12 000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Товарно-транспортною накладною № 0007336 від 24.11.2018, та за маршрутом: с. Шабо - с. Квітневе - с. Білогородка - м. Чернігів вартістю 15 000,00 грн. з ПДВ, що підтверджується Товарно-транспортними накладними на переміщення алкогольних напоїв № Ш-00020116 від 26.11.2018, № Ш-00020114 від 26.11.2018, № Ш-00020111 від 26.11.2018, № Ш-00020119 від 26.11.2018, № Ш-00020105 від 26.11.2018, № Ш-00020099 від 26.11.2018, № Ш-00020101 від 26.11.2018. Позивач виставив відповідачу ОСОБА_2 на оплату: № 401 від 26.11.2018 на оплату автопослуг на суму 12 000,00 грн. з ПДВ та № 402 від 27.11.2018 на оплату автопослуг на суму 15 000,00 грн. з ПДВ.
Як вказано вище, відповідно до п. 3. договорів-1,2 замовник здійснює оплату шляхом безготівкового розрахунку протягом 5 банківських днів після отримання пакету документів. Підписи обох сторін на Акті виконаних робіт посвідчують факт отримання замовником пакету документів, який складається з: оригіналів рахунку-фактури, податкової накладної, акту виконаних робіт, по 3 (три) екземпляри кожної товарно-транспортної накладної, заявки, а також реєстрації податкової накладної. У разі ненадання замовником вмотивованої письмової відмови від підписання Акту виконаних робіт після наданої послуги, такий Акт вважається узгодженим сторонами та підписаним (прийнятим) замовником після спливу 7 (семи) календарних днів з моменту його отримання.
Позивач стверджує, що замовник не надав вмотивованої відмови від підписання актів, тому вони вважаються узгодженими та підписаними.
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис, аналог власноручного підпису або підпис, прирівняний до власноручного підпису відповідно до Закону України "Про електронний цифровий підпис", або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення (п. 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення (ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні").
Первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів (п. 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі первинні документи) (п. 2.2. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції (п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг (п. 2.5. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку).
Господарський суд зазначає, що сторони в п. 3. договорів-1,2 чітко визначили, що надання послуг за спірними договорами підтверджується підписанням сторонами Актів виконаних робіт.
За своєю правовою природою Акти виконаних робіт є первинними документами, оскільки підтверджують факти підприємницької діяльності, що впливають на стан майна, містять відомості про господарську операцію та підтверджують її здійснення.
Однак, підписані сторонами Акти виконаних робіт за договорами-1,2 позивачем до суду не надані. Господарський суд наголошує, що жодні, навіть підписані позивачем одноособово, Акти виконаних робіт за договорами-1,2 в матеріалах справи відсутні.
Позивач стверджує, що документи, які є підставою для здійснення оплати за договорами-1,2, згідно з експрес-накладною № 59000382052082 29.11.2018 були направлені на ім'я директора ТОВ Грузовоз ОСОБА_3 поштовим перевізником ТОВ Нова Пошта . Відповідно до даних сервісу відстеження ТОВ Нова Пошта , вказане відправлення було вручене одержувачу 30.11.2018 у відділенні № 176, що на просп. М. Бажана, 10А в м. Києві. Враховуючи те, що документи на оплату були направлені без опису вкладення, їх перелік був відображений в Журналі реєстрації вихідної кореспонденції.
Господарський суд зазначає, що відповідно до експрес-накладної № 59000382052082 від 29.11.2018 одержувачем є приватна особа ОСОБА_3 м. Київ відділення № 176, в той час коли відповідачем у цій справі єТовариство з обмеженою відповідальністю "Грузовоз", що знаходиться за адресою м. Дніпро, Січеславська Набережна, вул. 39А.
Належним доказом направлення на адресу відповідача документів, які є підставою для здійснення оплати, є розрахунковий документ (касовий чек, розрахункова квитанція) та опис вкладення, який відповідає спеціалізованій формі бланків № 107.
Відповідно до п. 61 «Правил надання послуг поштового зв'язку» , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009р. № 270 у разі приймання внутрішніх поштових відправлень з оголошеною цінністю з описом вкладення бланк опису заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв'язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові. На примірнику опису, що видається відправникові, працівник поштового зв'язку повинен зазначити номер поштового відправлення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України).
Господарський суд зазначає, що Журнал реєстрації вихідної кореспонденції є внутрішнім документом позивача, а надана позивачем копія сторінки із зазначеного Журналу реєстрації вихідної кореспонденції не містить ані підпису працівника поштового зв'язку, ані відбитку календарного штемпеля.
Враховуючи вищевикладене, експрес-накладна № 59000382052082 від 29.11.2018 та копія сторінки із Журналу реєстрації вихідної кореспонденції не є належним, достовірним та достатнім доказом, в розумінні Господарського процесуального кодексу України, направлення на адресу відповідача документів, які є підставою для здійснення оплати за договорами-1,2.
Враховуючи вищевикладене, оскільки підписані сторонами та скріплені їх печатками Акти виконаних робіт чи належні, достовірні та достатні докази направлення на адресу відповідача ОСОБА_4 виконаних робіт за договорами-1,2 позивачем до суду не надано, то встановити строк оплати наданих послуг відповідно до положень п. 3. договорів-1,2 неможливо.
Згідно зі ст. 147 Господарського процесуального кодексу України судовий наказ є особливою формою судового рішення, що видається судом за результатами розгляду вимог, передбачених статтею 148 цього Кодексу. Із заявою про видачу судового наказу може звернутися особа, якій належить право вимоги. Заявником та боржником в наказному провадженні можуть бути юридичні особи та фізичні особи - підприємці. Судовий наказ підлягає виконанню за правилами, встановленими законом для виконання судових рішень.
Частиною 1 ст. 148 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судовий наказ може бути видано тільки за вимогами про стягнення грошової заборгованості за договором, укладеним у письмовій (в тому числі електронній) формі, якщо сума вимоги не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 150 Господарського процесуального кодексу України до заяви про видачу судового наказу додаються: 1) документ, що підтверджує сплату судового збору; 2) документ, що підтверджує повноваження представника, - якщо заява підписана представником заявника; 3) копія договору, укладеного в письмовій (в тому числі електронній) формі, за яким пред'явлено вимоги про стягнення грошової заборгованості; 4) інші документи або їх копії, що підтверджують обставини, якими заявник обґрунтовує свої вимоги.
Частиною 2 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що наказне провадження призначене для розгляду справ за заявами про стягнення грошових сум незначного розміру, щодо яких відсутній спір або про його наявність заявнику невідомо.
Відповідно до п. 9 Постанови Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 23 грудня 2011 року № 14 Про практику розгляду судами заяв у порядку наказного провадження наявність спору про право вирішується суддею у кожному конкретному випадку, виходячи із характеру та обґрунтованості заявленої матеріально-правової вимоги і документів, доданих до заяви. Наявність спору можна встановити відсутністю документів, що підтверджують наявність суб'єктивного права у заявника; документів, що підтверджують порушення суб'єктивного права або документів, що підтверджують виникнення права вимоги.
Тобто, Господарський процесуальний кодекс України передбачає можливість задоволення заяви про видачу судового наказу лише за умови безспірності вимог. Відповідно заявник, крім іншого, має додати документи, що вказують на правильність та безспірність грошових сум.
Розглянувши заяву про видачу судового наказу та додані до неї матеріали, судом встановлено, що заявником на підтвердження виконання умов договорів-1,2 не надано підписані сторонами та скріплені їх печатками, передбачені п. 3. договорів, первинні документи, такі як Акти виконаних робіт, а також не надано належних, достовірних та достатніх доказів направлення на адресу відповідача ОСОБА_4 виконаних робіт за договорами-1,2. Враховуючи зазначене господарський суд приходить до висновку, що заява оформлена з порушенням вимог, встановлених п. 4 ч. 3 ст. 150 Господарського процесуального кодексу України.
Господарський суд зазначає, що оскільки в матеріалах справи відсутні підписані сторонами та скріплені їх печатками Акти виконаних робіт, а також відсутні належні, достовірні та достатні докази направлення на адресу відповідача ОСОБА_4 виконаних робіт за договорами-1,2, то у суду відсутня можливість встановити строк оплати наданих послуг відповідно до положень п. 3. договорів-1,2, у зв'язку із чим із поданої заяви не вбачається виникнення або порушення права грошової вимоги позивача до відповідача.
Суддя відмовляє у видачі судового наказу, якщо заяву подано з порушенням вимог статті 150 цього Кодексу, якщо із поданої заяви не вбачається виникнення або порушення права грошової вимоги, за якою заявником подано заяву про видачу судового наказу (п. 1, 8 ч. 1 ст. 152 Господарського процесуального кодексу України).
Про відмову у видачі судового наказу суддя постановляє ухвалу не пізніше десяти днів з дня надходження до суду заяви про видачу судового наказу (ч. 2 ст. 152 Господарського процесуального кодексу України).
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про необхідність відмови у видачі судового наказу, за яким звернувся заявник.
Згідно з ч. 1 ст. 153 Господарського процесуального кодексу України відмова у видачі судового наказу з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 8, 9 частини першої статті 152 цього Кодексу, не є перешкодою для повторного звернення з такою самою заявою в порядку, встановленому цим розділом, після усунення її недоліків.
Керуючись статтями 150, 152 - 154, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
Відмовити Приватному підприємству "Комфорт" у задоволенні заяви про видачу судового наказу за вимогою про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Грузовоз" грошової заборгованості за разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018 та разовим договором-заявкою на перевезення вантажу від 23.11.2018 у розмірі 27 000,00 грн.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 13.02.2019 та відповідно до підпункту 17.5 пункту 17 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України може бути оскаржена в апеляційному порядку до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня складання повного тексту ухвали.
Повний текст ухвали складено 13.02.2019
Суддя ОСОБА_5
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2019 |
Номер документу | 79804760 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні