ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.02.2019 Справа №914/2263/18
За позовом: ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача: Приватного підприємства «Перлина Львова» , м. Львів
про стягнення 156 553, 14 грн заборгованості
Суддя Манюк П.Т.
За участю секретаря Чорної І.Б.
Представники:
від позивача: ОСОБА_2 - представник;
від відповідача: ОСОБА_3 - представник.
На розгляд Господарського суду Львівської області надійшов позов ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради до Приватного підприємства «Перлина Львова» про стягнення 156 553, 14 грн заборгованості.
Ухвалою суду від 11.12.2018 було відкрито провадження у справі № 914/2263/18 за правилами спрощеного позовного провадження та розгляд справи призначено на 10.01.2019.
Представник позивача у судове засідання 10.01.2019 з'явився, щодо відкладення розгляду справи не заперечував. Представник відповідача 10.01.2019 не з'явився, через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву, а також клопотання про відкладення розгляду справи. Ухвалою суду від 10.01.2019 розгляд справи відкладено на 04.02.2019.
В судове засідання 04.02.2019 представник позивача не з'явився, через канцелярію суду подав відповідь на відзив та клопотання про відкладення розгляду справи. Представник відповідача 04.02.2019 з'явився, щодо відкладення розгляду справи не заперечував. Ухвалою суду від 04.02.2019 розгляд справи відкладено на 11.02.2019.
Представник позивача у судове засідання 11.02.2019 з'явився, позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача у судове засідання 11.02.2019 з'явився, через канцелярію суду подав заяву про розстрочення виконання судового рішення у справі, шляхом сплати відповідачем щомісячно, в термін до 25 числа кожного місяця, починаючи з березня 2019 року по грудень 2019 року, суми в розмірі 15 655, 32 грн.
Представник позивача щодо заяви відповідача про розстрочення виконання судового рішення у цій справі не заперечував.
Враховуючи те, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з'ясування обставин справи і прийняття судового рішення, в судовому засіданні 11.02.2019 справу розглянуто по суті та проголошено вступну та резолютивну частину судового рішення у справі.
Позиція позивача.
ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Приватного підприємства «Перлина Львова» про стягнення 156 553, 14 грн заборгованості з орендної плати.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилається на укладений між сторонами у справі договір на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення від 29.01.2014 № Г-339-14(П), за умовами якого орендодавець (позивач) надав орендарю (відповідачу) у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності для розміщення відкритого літнього майданчика площею 155, 0 кв. м за адресою: м. Львів, пл. Князя Ярослава Осмомисла, 3.
ОСОБА_4 з п. 3.2. вказаного договору сторони погодили, що орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об'єктом оренди щомісячно до 25 числа поточного місяця.
Позивач зазначає, що відповідач невчасно та не в повному обсязі сплачував орендну плату, внаслідок чого у нього виникла заборгованість перед позивачем за період з 01.04.2017 по 31.10.2018 на суму 156 553, 14 грн.
З метою мирного врегулювання спору, позивач звертався до відповідача із претензією від 05.11.2018 № 2302-вих-6468 з вимогою про оплату заборгованості з орендної плати, однак, відповідач заборгованості не сплатив, що стало підставою для звернення позивача з цим позовом до суду.
Позиція відповідача.
Відповідач у своєму відзиві на позовну заяву проти позову заперечив зазначивши, що позивачем не надано належних та допустимих доказів в підтвердження наявності заборгованості у відповідача саме у розмірі заявлених позовних вимог. Однак, після наведених позивачем обґрунтувань у його відповіді на відзив, представник відповідача в судовому засіданні 11.02.2019 проти позову не заперечував та звернувся до суду із заявою про розстрочення виконання судового рішення у цій справі.
Обставини справи встановлені судом.
Між ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради, правонаступником якого є ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради та Приватним підприємством Перлина Львова 29.01.2014 було укладено договір від № Г-339-14(П) на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі-договір), предметом якого вказано надання орендодавцем (позивачем) орендареві (відповідачу) права на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (надалі - об'єкт) на умовах оренди на терміни відповідно до виданого паспорту на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення у межах м. Львова. Невід'ємною частиною цього договору є паспорт відкритого літнього майданчика від 06.12.2013 № 339, виданий відповідачу ОСОБА_1 архітектури департаменту містобудування.
Відповідно до п. 2.1.1. договору, орендодавець зобов'язується надати у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності на розміщення відкритого літнього майданчика площею 155,0 кв. м. (ділянка № 1 - 131 кв. м; ділянка № 2 - 24 кв. м), (тротуар, газон, тощо) за адресою: м. Львів, пл. Князя Я. Осмомисла, 3.
ОСОБА_4 з п. 2.2.2. договору, орендар зобов'язується своєчасно та у повному обсязі сплачувати орендодавцю вартість оренди окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності за діючими на день сплати розрахунковими ставками, визначеними згідно з Положенням про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.
За умовами п. 3.2. договору, орендар сплачує орендодавцеві плату за користування об'єктом площею 155,0 кв. м щомісячно до 25 числа поточного місяця у розмірі (35, 0* 155, 0 * 27 * 18 * 0, 0084) / 12*1, 2 = 2 214, 71 грн. (дві тисячі двісті чотирнадцять гривень 71 копійок) за місяць, у тому числі ПДВ 369, 12 грн.
Відповідно до п. 3.3. договору, ставка плати за користування об'єктом та розміри орендованої площі встановлюються сторонами при укладенні цього договору і не можуть бути нижчими від розрахункових ставок та розмірів площі, визначених у пункті 3.2 цього договору. Розрахункові ставки орендної плати щорічно на кожен наступний рік визначаються шляхом коригування розміру розрахункової ставки попереднього року на рівень інфляції за цей рік.
У разі зміни розрахункових ставок та розмірів орендованої площі, внесення плати орендарем здійснюється у розмірі нових ставок з дати набрання ними чинності і орендар зобов'язаний не пізніше 3-х днів з цієї дати підписати з орендодавцем зміни до цього договору. Відсутність або не підписання змін орендарем не звільняє його від внесення плати у розмірі і за ставками згідно з цим пунктом, у тому числі за зміненими, як це встановлено цим абзацом (абз. 2 п. 3.3. договору).
Орендна плата для літніх майданчиків встановлюється на сезонний період з 1 квітня до 1 листопада поточного року (п. 3.4. договору).
Відповідно до розділу 7 договору, термін дії договору встановлено:
з 01.04.2014 р. до 31.10.2014 р.
з 01.04.2015 р. до 31.10.2015 р.
з 01.04.2016 р. до 31.10.2016 р.
з 01.04.2017 р. до 31.10.2017 р.
з 01.04.2018 р. до 31.10.2018 р.
ОСОБА_4 з п. 3.2. ухвали Львівської міської ради від 01.12.2016 № 1273 Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення , внесення змін до договорів на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення (тимчасових споруд, атракціонів, ярмарків, відкритих літніх майданчиків та літніх майданчиків без прив'язки до стаціонарних об'єктів ресторанного господарства у м. Львові) у частині розрахунку орендної плати згідно з Методикою розрахунку розміру орендної плати за оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності м. Львова, затвердженої цією ухвалою, не потребує підписання додаткових угод зі сторони орендаря та орендодавця, а проводиться управлінням комунальної власності в односторонньому порядку на підставі цієї ухвали з дати її прийняття.
ОСОБА_4 розрахунку розміру орендної плати за оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності м. Львова, розрахунок місячної орендної плати за орендований конструктивний елемент благоустрою комунальної власності проводиться за формулою:
Опл = Вп*3*Кзон, де
Опл - місячна орендна плата за орендований конструктивний елемент благоустрою комунальної власності.
Вп - базова вартість 1 кв. м орендованого конструктивного елемента благоустрою комунальної власності, визначена для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення.
S - площа орендованого конструктивного елемента благоустрою, яка надається в оренду згідно з дозвільним документом.
Кзон - зональний коефіцієнт відповідно до пункту 2 Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, наведений у таблиці 1.
Як зазначив позивач, нарахування розміру орендної плати відповідачу, починаючи з квітня 2017 року, здійснювалося ним за вищенаведеною формулою.
Відповідач своє зобов'язання за договором щодо сплати орендної плати належним чином не виконував, у зв'язку із чим у нього виникла заборгованість перед позивачем за період з 01.04.2017 по 31.10.2018 у розмірі 156 553, 14 грн. Зазначена сума боргу відповідача підтверджується долученою до матеріалів справи довідкою ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради від 19.11.2018 № 4-2302-2201.
З матеріалів справи вбачається, що позивач направляв відповідачу претензію від 05.11.2018 № 2302-вих-6468 з вимогою про сплату заборгованості з орендної плати, однак відповідачем відповіді на претензію чи доказів виконання вимог претензії суду не представлено.
В судовому засіданні 11.02.2019 представник відповідача не заперечував щодо правильності нарахування позивачем орендної плати, а також не подав власного розрахунку суми заборгованої орендної плати.
Норми права та мотиви з яких виходить суд при ухваленні рішення.
ОСОБА_4 з ст. 283 ГК України, за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. Статтею 759 ЦК України визначено, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Відповідно до умов ч. 1 ст. 762 ЦК України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством (ч. 1 ст. 286 ГК України).
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 287 ГК України, орендодавцями щодо державного та комунального майна є органи, уповноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим або місцевими радами управляти майном, - відповідно щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим або є у комунальній власності.
ОСОБА_4 з Положенням про ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (далі - Положення), затвердженого рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 02.12.2016 № 1125, ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради є виконавчим органом Львівської міської ради відповідно до ухвали міської ради від 26.05.2016 № 505 Про затвердження структури виконавчих органів Львівської міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів , утвореним відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Відповідно до п.п. 2.1, 2.2 Положення, основними завданнями управління є: виконання функцій органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Львова.
ОСОБА_4 з ч. 1 ст. 509 ЦК України, зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
У відповідності із ст. 193 ГК України,зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Аналогічно, відповідно до ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Статтею 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ст. 610 ЦК України, порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). Приписами ст. 611 ЦК України передбачено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом.
Боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання (ч.1 ст. 625 ЦК України).
Пунктами 1, 3 частини 1 статті 129 Конституції України одними з основних засад судочинства визначені рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. ОСОБА_4 із ст. 2 ГПК України, принципами господарського судочинства, є зокрема, рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, змагальність сторін, розумність строків розгляду справи. За умовами ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених законом. З огляду на вищевикладене, господарським судом були створені належні умови для надання сторонами доказів в обґрунтування своєї правової позиції.
Висновки суду за результатами розгляду справи.
Враховуючи наведені обставини справи та подані сторонами докази, на підставі вищезазначених законодавчих норм, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовної вимоги щодо стягнення з відповідача 156 553, 14 грн заборгованості з орендної плати.
Щодо заяви про розстрочення виконання рішення.
Представник відповідача в судовому засіданні 11.02.2019 подав заяву про розстрочення виконання судового рішення шляхом сплати відповідачем щомісячно, в термін до 25 числа кожного місяця, починаючи з березня 2019 року по грудень 2019 року, суми в розмірі 15 655, 32 грн. У заяві представник відповідача посилається на скрутне фінансове становище підприємства, для підтвердження чого долучив до заяви копію фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2018 рік, та вказує на те, що одномоментне стягнення коштів може ще більше ускладнити фінансове становище відповідача та спричинити його неплатоспроможність.
ОСОБА_4 з ч. 1 ст. 239 ГПК України, суд, який ухвалив рішення, може надати відстрочення або розстрочення виконання рішення.
При цьому, відповідно до частин 4 статті 331 Господарського процесуального кодексу України, підставою для відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, її матеріальний стан; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
У зв'язку з тим, що розстрочка продовжує період відновлення порушеного права стягувача при її наданні, з метою вирішення питання про можливість її надання, а також визначення строку продовження виконання рішення суду, необхідно враховувати закріплені в нормах матеріального права, і перш за все у Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод, що є частиною національного законодавства, допустимі межі надання розстрочки виконання судового рішення.
Європейський суд з прав людини у своїй практиці звертає увагу, що несвоєчасне виконання рішення суду може бути мотивоване наявністю певних обставин, однак розстрочка виконання рішення суду не повинна шкодити сутності права, гарантованого ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основних свобод, згідно якої "кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи у продовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру..", а у системному розумінні даної норми та національного закону, суд не повинен перешкоджати ефективному поновленню у правах шляхом виконання судового рішення, тобто довготривале невиконання рішення суду може набути форми порушення права на справедливий судовий розгляд, що не може бути виправдано за конкретних обставин справи. До того ж, довготривале невиконання рішення суду порушує право на повагу до власності та на вільне володіння власністю у зв'язку з тим, що рішення набуває ознак довготривалого невиконання. Межі виправданої затримки виконання рішення суду залежать, зокрема, від складності виконавчого провадження, суми та характеру, що визначено судом. Обставини, які зумовлюють надання розстрочки виконання рішення суду повинні бути об'єктивними, непереборними, іншими словами - виключними обставинами, що ускладнюють вчасне виконання судового рішення. Отже, питання щодо надання розстрочки виконання рішення суду повинно вирішуватися із дотриманням балансу інтересів сторін, які приймають участь у справі.
Розглянувши заяву відповідача про розстрочку виконання рішення суду та долучені до неї докази, з метою дотримання балансу інтересів сторін, враховуючи можливі негативні наслідки для боржника при одномоментному виконанні рішення у встановлений строк та наслідки для стягувача при затримці виконання рішення, зважаючи на відсутність заперечень щодо розстрочення виконання рішення зі сторони позивача, суд вважає за можливе заяву відповідача задовольнити та розстрочити виконання судового рішення у цій справі в частині стягнення з відповідача основної заборгованості у розмірі 156 553, 14 грн, шляхом сплати Приватним підприємством «Перлина Львова» на користь позивача щомісячно, в термін до 25 числа кожного місяця, починаючи з березня 2019 року по грудень 2019 року, суми в розмірі 15 655, 32 грн.
Відшкодування витрат, пов'язаних зі сплатою судового збору, відповідно до ст. 129 ГПК України, покладається на відповідача повністю.
Керуючись ст. ст. 2, 13, 74, 76, 77, 78, 86, 129, 231, 236-241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «Перлина Львова» (79000, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 22395097) на користь ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) 156 553, 14 грн заборгованості та 2 348, 30 грн судового збору.
Розстрочити виконання рішення в частині сплати основного боргу в розмірі 156 553, 14 грн, шляхом сплати Приватним підприємством «Перлина Львова» (79000, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 22395097) на користь ОСОБА_1 комунальної власності департаменту економічного розвитку Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Галицька, 15, код ЄДРПОУ 25558625) щомісячно:
- до 25 березня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 квітня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 травня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 червня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 липня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 серпня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 вересня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 жовтня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 листопада 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн;
- до 25 грудня 2019 року суми в розмірі 15 655, 32 грн.
3. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 241 ГПК України, та може бути оскаржено до Західного апеляційного господарського суду в порядку та строки, визначені статтями 256, 257 ГПК України.
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/ .
Повне рішення складено 14.02.2019.
Суддя Манюк П.Т.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2019 |
Номер документу | 79807976 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Манюк П.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні