ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2019 року Справа № 160/8155/18
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сліпець Н.Є., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Фондова біржа «Універсальна» про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
01.11.2018 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства “Фондова біржа “Універсальна”, в якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства “Фондова біржа “Універсальна” штраф у розмірі 10 200,00 грн. до Державного бюджету України.
05.11.2018 року ухвалою суду зазначений адміністративний позов було залишено без руху.
27.12.2018 року позивачем було усунуто недоліки адміністративного позову в строк, визначений Кодексом адміністративного судочинства України, шляхом надання доказів на усунення недоліків адміністративного позову.
14.01.2019 року ухвалою суду було відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами на 13.02.2019 року (а.с. 2).
Цією ж ухвалою відповідачу надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Відповідачем, на виконання ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, не надіслано до суду письмового відзиву на позов та не повідомлено про поважність причин ненадання відзиву.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Судом встановлено і матеріалами справи підтверджено, що уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – начальником відділу нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Дніпропетровській області та представництва у судах Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні за результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку встановлено порушення положень статті 39, статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» №3480-ІV від 23.02.2006 року зі змінами, з урахуванням вимог пункту 4 глави 4 розділу II «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» щодо не опублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації емітента за 2017 року на підставі чого постановою від 24.07.2018 року було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства «Фондова біржа «Універсальна» (а.с. 8-9).
Також, за результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку встановлено порушення положень статті 39, статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» №3480-ІV від 23.02.2006 року зі змінами, з урахуванням вимог пункту 4 глави 4 розділу II «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» щодо не подання регулярної річної інформації емітента за 2017 рік до Комісії на підставі чого постановою від 24.07.2018 року було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства «Фондова біржа «Універсальна» (а.с. 10-11).
За результатами моніторингу розкриття інформації на фондовому ринку встановлено порушення положень статті 39, статті 40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» №3480-ІV від 23.02.2006 року зі змінами, з урахуванням вимог пункту 4 глави 4 розділу II «Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» щодо нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації емітента за 2017 рік на підставі чого постановою від 24.07.2018 року було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні Приватного акціонерного товариства «Фондова біржа «Універсальна» (а.с.12-13).
Відповідно до реєстру рекомендованих листів від 25.07.2018 року та поштової квитанції, постанова направлена відповідачу на адресу, вказану в ЄДРПОУ (а.с. 14).
02.08.2018 року позивачем складено Акт №474-СХ-2-Е, №475-СХ-2-Е, №476-СХ-2-Е, якими встановлені факти вчинення відповідачем вказаних у постановах про правопорушення на ринку цінних паперів від 24.07.2018 року, при цьому зазначено, представник юридичної особи для підписання акту не з'явився (а.с. 15-16, 17, 18).
10.08.2018 року на підставі зазначених актів (№474-СХ-2-Е, №475-СХ-2-Е, №476-СХ-2-Е від 02.08.2018 року) уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – директором Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Східному регіоні винесено постанову (вих. №23/02/24543) про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи на 23.08.2018 о 10 год. 45 хв., яка була направлена відповідачу, що підтверджується матеріалами справи (а.с. 20, 21).
23.08.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №474-СХ-2-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів, а саме: за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів застосовано до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3 400,00 грн. (а.с. 22-23).
Також, 23.08.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №475-СХ-2-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів, а саме: за не опублікування в офіційному друкованому виданні особливої інформації емітента до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3 400,00 грн. (а.с. 24-25).
Крім того, 23.08.2018 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №476-СХ-2-Е про накладення санкцій за порушення на ринку цінних паперів, а саме: за не подання інформації до НКЦПФР до відповідача санкцію у вигляді штрафу у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 3 400,00 грн. (а.с. 26-27).
Отже, спір між сторонами виник з підстав несплати Приватним акціонерним товариством «Фондова біржа «Універсальна» у законодавчо визначеному порядку та у строки накладених санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: суми штрафу у загальному розмірі 10200,00 грн.
Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовано положеннями Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, підзаконними нормативно-правовими актами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”).
Згідно з ч. 1 ст. 39 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок” регульована інформація розкривається у встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку порядку шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку, крім випадку, встановленого частиною четвертою цієї статті.
Відповідно до вимог статті 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.
Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом:
- розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;
- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розміщення на власному веб-сайті.
За приписами пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 (надалі - Положення № 2826) розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Відповідно до пункту 6 глави 1 розділу III Положення до відомостей про зміну складу посадових осіб відносяться відомості про звільнення або призначення (обрання, набуття повноважень або припинення повноважень) голови та членів наглядової ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізора акціонерного товариства, головного бухгалтера, а також інших посадових осіб згідно із законодавством та статутом емітента.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати особливу інформацію про зміну складу посадових осіб також у разі: призначення або звільнення (обрання або припинення повноважень) осіб, що виконують обов'язки посадових осіб емітента тимчасово.
Емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати особливу інформацію про зміну складу посадових осіб. Вказані відомості розкриваються емітентом відповідно до вимог пункту 5 глави 1 розділу II Положення.
У ході розгляду справи встановлено, що відповідачем не опубліковано в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації емітента за 2017 року, не подано регулярної річної інформації емітента за 2017 рік до Комісії, не розміщено в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації емітента за 2017 рік чим порушено ч. 1 ст. 39, ст. 40 Закону України “Про цінні папери та фондовий ринок”, з урахуванням вимог пункту 3 Розділу І, пунктів 1 та 4 глави 4 Розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712, зі змінами.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно частини першої статті 5 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 №2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 №2180/24712 (далі-Положення) регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65-2Закону України “Про акціонерні товариства” та пунктом 2розділу ІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 23 березня 2017 року № 1983-VIII “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах”, строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Положення розкриття квартальної інформації на фондовому ринку здійснюється шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті та подання до Комісії. Квартальна інформація розкривається за перший, другий і третій квартали. Інформація щодо четвертого кварталу окремо не розкривається, а включається до регулярної річної інформації.
Регулярна квартальна інформація згідно з цим Положенням розкривається у термін не пізніше 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом.
Пунктами 3 та 4 глави 4 розділу ІІ Положення передбачено, у разі подання до Комісії документів на скасування реєстрації випусків цінних паперів у період з 1 січня до 30 квітня року, наступного за звітним, емітент або його правонаступник розкриває регулярну річну інформацію відповідно до вимог цього Положення.
Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на власному веб-сайті, опубліковують в офіційному друкованому виданні.
Відповідно до ч. 1 п. 8 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
З урахуванням наведеного, а також встановлених обставин у ході розгляду справи, суд дійшов висновку, що уповноваженими особами позивача було правомірно застосовано штрафи за допущені відповідачем порушення.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Частина 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.
В той же час, і ч. 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України покладено обов'язок на позивача довести ті обставини, на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, оскільки позивачем не були понесені витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, то судом питання щодо розподілу судових витрат не вирішується.
Оцінуючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, а також обставини, встановлені у ході судового розгляду справи, суд дійшов висновку, що при прийнятті оспорюваного рішення відповідач діяв відповідно до чинного законодавства України, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст. 2-10, 11, 12, 47, 72-77, 94, 122, 132, 139, 193, 241-246, 250, 251, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства «Фондова біржа «Універсальна» про стягнення заборгованості – задовольнити.
Стягнути з Приватного акціонерного товариства “Фондова біржа “Універсальна” (49027, м. Дніпро, вул. Володимира Вернадського, буд. 33-В, код ЄДРПОУ 25535920) штраф у розмірі 10 200,00 грн. (десять тисяч двісті гривень) до Державного бюджету України на рахунок УК у Соборному районі м. Дніпра/Собор.р/21081100, номер рахунку – 31118106004005, код отримувача (ЄДРПОУ) – 37989269, банк отримувача – Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код класифікації доходів бюджету – 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції».
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.Є. Сліпець
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 18.02.2019 |
Номер документу | 79809630 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Сліпець Надія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні