Ухвала
від 13.02.2019 по справі 640/913/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А 13 лютого 2019 року                              м. Київ                              № 640/913/19 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Добрівська Н.А., розглянувши клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю “Наша Прага” до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, - В С Т А Н О В И В: Товариство з обмеженою відповідальністю “Наша Прага” (01054, м.Київ, вул. Дмитрівська, 48-г, літера “А”) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (01601, м. Київ, вул. Прорізна, 2) про: - визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо нерозгляду заяви позивача про переоформлення ліцензії  на мовлення у встановлений законодавством строк; - зобов'язання відповідача невідкладно розглянути заяву позивача від 13.12.2018 року про переоформлення ліцензії  на мовлення НР №00509-м від 12.12.2015 року у звязку зі зміною програмної концепції мовлення. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.12.2019 року відкрито провадження та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. 07.02.2019 року через канцелярію суду Товариством з обмеженою відповідальністю “Наша Прага” подано клопотання про забезпечення позову шляхом заборони вносити на засідання Національної ради питання про розгляд результатів позапланової виїзної перевірки Товариство з обмеженою відповідальністю “Наша Прага”, м. Київ (НР №00509-м від 12.12.2015 року, супутникове мовлення, логотип: «Максі-Т», Акт позапланової виїзної перевірки №17 від 01.02.2019 року) до розгляду судом даного позову по суті. Обґрунтовуючи подану заяву про вжиття заходів забезпечення позову, позивач посилається на те, що невжиття заявленого заходу забезпечення позову призведе до порушення вимоги щодо справедливого та ефективного захисту порушених прав, оскільки позивач не зможе їх захистити в межах одного цього судового провадження за його позовом без нових звернень до суду, оскільки у разі, якщо до закінчення розгляду даної справи Національною радою буде розглянуто Акт перевірки та прийнято рішення про звернення до суду щодо анулювання ліцензії позивача, то позивач не зможе захистити або поновити свої права в межах одного цього судового провадження за його позовом без нових звернень до суду, що істотно ускладнить чи взагалі унеможливить поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача. Виходячи з меж заявленого клопотання та обставин, на яких воно ґрунтується, суд встановив наступне. Відповідно до ч.1 ст.150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Згідно ч.2 ст.150 Кодексу адміністративного судочинства України забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. У ч.1 ст.151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку. Відповідно до ч.1 ст.152 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити: 1) найменування суду; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім'я (прізвище, ім'я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності; або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв'язку, офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти; 3) предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову; 4) захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності; 5) інші відомості, потрібні для забезпечення позову. Виходячи з системного тлумачення зазначених положень вбачається, що застосування заходів забезпечення позову можливе лише у випадку існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або якщо захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також наявність ознак, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень. При цьому небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача має бути очевидною. У відповідності до ч.2 ст.151 Кодексу адміністративного судочинства України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. При цьому, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає за необхідне зазначити, що забезпечення адміністративного позову – це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача. В свою чергу, співмірність передбачає співвідношення негативних наслідків від вжиття заходів забезпечення позову з тими негативними наслідками, які можуть настати в результаті невжиття цих заходів, з урахуванням відповідності права чи законного інтересу, за захистом яких заявник звертається до суду, майнових наслідків заборони відповідачу здійснювати певні дії. Заходи до забезпечення позову можуть бути вжиті судом лише в межах предмета позову та не повинні порушувати прав осіб, що не є учасниками даного судового процесу. Суди не вправі вживати такі заходи до забезпечення позову, які є фактично рівнозначними задоволенню позовних вимог (аналогічна правова позиція викладена в постанові Київського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2018 року №826/16365/17). Однак, позивачем не доведені та документально не підтверджені обставини, які б вказували на очевидну небезпеку заподіянню шкоди правам, свободам та інтересам позивача, саме виконанням оскаржуваного рішення, або щодо існування обставин, пов'язаних з його існуванням, які б унеможливили захист його прав, свобод та інтересів без вжиття відповідних заходів до ухвалення рішення у справі. Окрім того, в матеріалах справи відсутні докази та підтвердження того, що невжиття заходів забезпечення позову якимось чином може ускладнити чи зробити неможливим виконання рішення суду. При цьому, суд, за викладених вище обставин, не може втручатись і обмежувати повноваження суб'єкта владних повноважень щодо вирішення питання про винесення на засідання Національної ради питання про розгляд результатів позапланової виїзної перевірки позивача до закінчення розгляду справи, як того просить позивач. Тому суд вважає, що заходи забезпечення позову, про вжиття яких просить позивач, не є співмірними з позовними вимогами, з якими останній звернувся до суду, і ці заходи не виконують забезпечувальної функції щодо таких вимог. Також, відсутні підстави для застосування заходів забезпечення позову відповідно до п.2 ч.2 ст.150 КАС України, оскільки до розгляду справи по суті неможливо зробити висновок про протиправність вказаного оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, а вирішення вказаного питання на стадії здійснення підготовки справи до судового розгляду фактично є свідченням розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Враховуючи викладене та виходячи із змісту клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, суд приходить до висновку про відсутність підстав для його задоволення. За таких обставин, керуючись статтями 150, 151, 153-155, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, У Х В А Л И В: У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю “Наша Прага”  про забезпечення адміністративного позову відмовити. Ухвала набирає законної сили згідно ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України. Відповідно до частини 8 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала про відмову у забезпеченні адміністративного позову може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України. Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.           Суддя                                                                                                      Н.А. Добрівська

Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено18.02.2019
Номер документу79814972
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/913/19

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Постанова від 18.06.2019

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Маньковська О. О.

Постанова від 03.05.2019

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Ариничева С. А.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 28.03.2019

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Ариничева С. А.

Постанова від 12.03.2019

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Музиченко В. О.

Постанова від 05.03.2019

Адмінправопорушення

Комінтернівський районний суд м.Харкова

Музиченко В. О.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Добрівська Н.А.

Постанова від 04.02.2019

Адмінправопорушення

Київський районний суд м.Харкова

Колесник С. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні