Рішення
від 13.02.2019 по справі 906/1008/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, веб-сайт: http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"13" лютого 2019 р. м. Житомир Справа № 906/1008/18

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Кравець С.Г.,

секретар судового засідання: Гекалюк О.І.,

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідача: : не з'явився,

від третьої особи: не з'явився,

від прокуратури: ОСОБА_1 - посвідчення №038664 від 11.01.2016р,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Житомирської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Житомирської міської ради (м.Житомир)

до Приватного акціонерного товариства "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" (м.Житомир),

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради (м.Житомир)

про визнання укладеним договору пайової участі у розвитку інфраструктури м. Житомира.

Житомирська місцева прокуратура в інтересах держави в особі Виконавчого комітету Житомирської міської ради звернулася до господарського суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" про визнання укладеним договору про пайову участь у розвитку інфраструктури м.Житомира між Приватним акціонерним товариством "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" та Виконавчим комітетом Житомирської міської ради в редакції позивача.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 19.11.2018р прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та підготовче засідання призначено на 11.12.2018р.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 11.12.2018р, зокрема, відкладено підготовче засідання на 10.01.2019р та залучено до участі в справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 10.01.2019р відкладено вирішення питання щодо заявленого Житомирською місцевою прокуратурою №20180000977762 від 10.01.2019р клопотання про зміну предмету позовних вимог та відкладено підготовче засідання на 18.01.2019р.

Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 18.01.2019р судом прийнято до розгляду клопотання Житомирської місцевої прокуратури про зміну позовних вимог та постановлено здійснювати розгляд справи з урахуванням змін вказаних в клопотанні від 10.01.2019р, а також вказаною ухвалою закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 13.02.2019р.

Приватне акціонерне товариство "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" свого представника в судове засідання 13.02.2018р не направило, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялося належним чином, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення №1000230586237 (а.с.177).

Слід зазначити, що 17.01.2019р від відповідача на адресу господарського суду надійшло клопотання №07/01 від 17.01.2019р про розгляд справи без участі представника, в якому відповідач просить розглядати справу за наявними в матеріалах справи документами з урахуванням відзиву на позовну заяву та клопотання позивача про зміну предмету позовних вимог.

08.02.2019р від представника позивача на адресу господарського суду надійшло клопотання від 08.02.2019р, в якому позивач позовні вимоги підтримує в повному обсязі, просив розглядати справу без участі представника у зв'язку з перебуванням представника у відпустці.

Прокурор в судовому засіданні 13.02.2018р позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві, з урахуванням змін вказаних в клопотанні про зміну позовних вимог від 10.01.2019р та заяві від 13.02.2019р, відповідно до якої просив врахувати, що в договорі про пайову участь, який міститься у клопотанні про зміну предмета позовних вимог від 10.01.2019р, допущено технічну описку у п.2.1. при визначенні розміру пайової участі а саме вказано: "149 243,00грн", тоді як вірним є розмір пайової участі - "149 124,00грн", у зв'язку з цим просив вважати вірною суму "149 124,00грн".

Третя особа свого представника в судове засідання 13.02.2018р не направила, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином (розписка а.с.158).

Дослідивши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення прокурора, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд,

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів справи, 19.12.2012р Виконавчим комітетом Житомирської міської ради прийнято рішення №559 "Про Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомира", до якого, в подальшому, вносились зміни згідно з рішенням Виконавчого комітета Житомирської міської ради від 31.10.2014р №494 "Про внесення змін та доповнень до рішення Виконавчого комітету Житомирської міської ради від 19.12.2012р №559 "Про Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомир", яким зокрема Порядок залучення, розрахунку, розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомира викладено в новій редакції (далі за текстом - Порядок №494).

23.10.2014р між Виконавчим комітетом Житомирської міської ради (позивач) та Публічним акціонерним товариством "Спеціалізована механізована колона №6 "Укрхмільбуд" (відповідач) підписано договір наміру №58 щодо пайової участі замовників будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира (а.с. 31-32).

В подальшому, Державним науково-дослідним та проектно-вишукувальним інститутом "НДІ проект реконструкція" філіал "Житомиркомундорпроект" на замовлення Публічного акціонерного товариства "Спеціалізована пересувна механізована колонна №6 "Укрхмільбуд" було розроблено робочий проект будівництва загального складу №1 в м.Житомирі по вул.Коростишівська, 45 (а.с.73-137).

18.05.2015р Публічним акціонерним товариством "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" подано до ОСОБА_2 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області декларацію про початок виконання будівельних робіт щодо об'єкта будівництва "Будівництво загального складу №1 за адресою: м.Житомир по вул. Коростишівська, 45". Вказана декларація 20.05.2015р зареєстрована ОСОБА_2 Державної архітектурно-будівельної інспекції в Житомирській області за №ЖТ082151400204 (а.с.26-27).

ОСОБА_2 Державної архітектурно-будівельної інспекції в Житомирській області 04.08.2015р за №ЖТ142152180504 зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації об'єкта "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівська, 45". Кошторисна вартість будівництва за затвердженою проектною документацією 1789,492тис. гривень, у тому числі: витрати на будівельно-монтажні роботи 1441,296 тис. гривень, витрати на машини, обладнання та інвентар 348,196 тис. гривень (а.с. 28-30).

Виконавчим комітетом Житомирської міської ради на адресу ПАТ "СПМК №6 "Укрхмільбуд" надісланий лист від 07.09.2015р №17/8720, яким відповідачу роз'яснено норми діючого законодавства, запропоновано виконати його вимоги та направити до ОСОБА_2 капітального будівництва заяви про укладення договорів пайової участі, а також копію містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, визначений згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами та затверджений замовником (в цінах не раніше 01.01.2010р), копію відповідного розділу проектно-кошторисної документації, в якій зазначені техніко-економічні показники об'єкта будівництва (реконструкції), копію декларації на початок виконання будівельних робіт. Також звернуто увагу на укладення ПАТ "СПМК №6 "Укрхмільбуд" договорів наміру щодо пайової участі замовника будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира від 23.10.2014р №57,58 та від 24.10.2014р №№59,60 (а.с.31). Однак, зазначений лист відповідач залишив без відповіді та реагування, що унеможливило укладення договору пайової участі та, як наслідок, надходження коштів до місцевого бюджету.

Обґрунтовуючи позовні вимоги у даній справі, Житомирська місцева прокуратура посилається на те, що в порушення вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", відповідач до Виконавчого комітету Житомирської міської ради із заявою про укладення договору пайової участі не звернувся, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва (реконструкції) об'єкта містобудування, проектно-кошторисну документацію та інші документи, необхідні для проведення розрахунку величини пайової участі не надав, що стало підставою для звернення з позовом у даній справі.

Оцінивши подані докази та наведені обґрунтування за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з такого.

Відповідно до частини 4 статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов`язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Згідно з частиною 1 статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов`язки виконуються у межах встановлених договором або актом цивільного законодавства.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності в Україні визначені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

При цьому, суд зазначає, оскільки відповідачу ОСОБА_2 капітального будівництва затверджено містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки №64/14 від 23.10.2014р на нове Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівська 45 в 2015 році та відповідачем подано декларацію про початок виконання будівельних робіт щодо зазначеного об'єкту в травні 2015р, то для укладення договору пайової участі мали застосовуватись норми законодавства, зокрема Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та затверджений органом місцевого самоврядування "Порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомира", які були чинними станом на травень 2015 року.

Відповідно до статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Відтак, суд при вирішенні даного спору керується нормами Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" в редакції чинній на 20.05.2015р та "Порядком залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомира" затвердженим рішенням Виконавчого комітету Житомирської міської ради №559 від 19.12.2012р з наступними змінами та доповненнями.

Згідно статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Приватне акціонерне товариство "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" є замовником будівельних робіт на об`єкті будівництва "Будівництво загального складу №1 за адресою: м.Житомир по вул. Коростишівська, 45".

За визначенням Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №45 від 16.05.2011р:

- будівництво - нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення діючих підприємств, реставрація та капітальний ремонт об'єктів будівництва;

- об'єктом будівництва вважаються будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси, лінійні об'єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Отже, будівництво, здійснене відповідачем, охоплюється законодавчим визначенням забудови, а виходячи із наведених положень законодавства, відповідач є замовником, а відтак, на відповідача поширюється дія Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

За приписами частини 2 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури (ч.3 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Відповідно до частини 5 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами.

Розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації органом місцевого самоврядування звернення замовника про укладення договору про пайову участь та доданих до нього документів, що підтверджують вартість будівництва об'єкта, з техніко-економічними показниками (ч.8 ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Згідно з частиною 9 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту укладається не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника про його укладення, але до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію.

Істотними умовами договору є: 1) розмір пайової участі; 2) строк (графік) сплати пайової участі; 3) відповідальність сторін.

При цьому, невід'ємною частиною договору є розрахунок величини пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Кошти пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту сплачуються в повному обсязі до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію єдиним платежем або частинами за графіком, що визначається договором.

У відповідності до положень ч.1 ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлюють органи місцевого самоврядування відповідно до цього Закону.

Аналіз положень частин 2, 3, 9 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" дає підстави для висновку, що обов`язок ініціювати укладення договору про пайову участь покладено саме на замовника будівництва, оскільки цей обов`язок пов`язаний зі зверненням замовника до органу місцевого самоврядування.

Як встановлено судом, 23.10.2014р ОСОБА_2 містобудування, архітектури та дизайну міського середовища Житомирської міської ради затверджено містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки № 64/14 на нове Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул.Коростишівська 45.

18.05.2015р відповідачем подана, а 20.05.2015р ОСОБА_2 ДАБІ у Житомирській області зареєстрована декларація про початок виконання будівельних робіт щодо об'єкта будівництва "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівська 45" (а.с. 26-27).

Таким чином, розмір пайової участі визначається у договорі саме органом місцевого самоврядування і такий розмір не може встановлюватись за домовленістю сторін, а вказується у договорі у відповідності зі встановленим органом місцевого самоврядування розміром.

За приписами п.2.1 Порядку №494, цей порядок визначає умови залучення, розрахунку розмірів і використання коштів пайової участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Житомира в грошовому виразі (гривнях) без ПДВ.

Пайова участь включає в себе наступні складові: відшкодування витрат міського бюджету на розширене відтворення ресурсів міста Житомира; плата замовника за право реалізувати свій проект будівництва (реконструкції), перепланування, перепрофілювання, зміни функціонального призначення будь-яких об`єктів на території міста Житомира (п.2.3 Порядку №494).

У відповідності до п.4.4.4 Порядку №494, замовник упродовж 10-ти робочих днів з дня реєстрації декларації про початок будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт в інспекції ДАБК в Житомирській області звертається до управління капітального будівництва Житомирської міської ради із заявою про укладення Договору пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира.

До заяви замовником додаються: копія містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки; виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців або копії установчого документа та виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (копії паспорту фізичної особи та картки платника податків - для громадян); зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва (реконструкції) об`єкта містобудування, визначений згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами та затверджений замовником (розроблений в цінах не раніше 01.01.2010р.); копія відповідного розділу проектно-кошторисної документації в якій визначені техніко-економічні показники об`єкта будівництва (реконструкції); копія дозволу, повідомлення або декларації на початок виконання будівельних робіт; документи, що підтверджують здійснення інвестицій та створення робочих місць відповідно до п.4.4.4 Порядку. Заява на укладення договору пайової участі, надана без документів, необхідних для розрахунку розміру пайового внеску та складання проекту договору, вважається не поданою.

Згідно п.4.4.5 Порядку №494, управління капітального будівництва Житомирської міської ради не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня реєстрації звернення замовника та доданих до нього документів визначає розмір пайової участі і складає проект договору, реєструє та направляє (надає) його замовнику для підписання. Істотними умовами Договору є: розмір пайової участі; строк (графік) сплати пайової участі; відповідальність сторін. Невід`ємною частиною договору є розрахунок величини пайового внеску замовника на розвиток інфраструктури м.Житомира.

Відповідно до п.4.4.9 Порядку №494, розмір пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира визначається від загальної кошторисної вартості будівництва (реконструкції) об`єкта, визначеної згідно з державними будівельними нормами, стандартами і правилами. При цьому не враховуються витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і поза майданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій, за формулою:

П=Рб% х (З-В-Б),

де П - розмір пайової участі у грошовому виразі (грн.);

Рб% - базовий розмір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира, визначений відповідно до п. 4.4.5 цього Порядку у відсотках;

З - загальна кошторисна вартість будівництва (реконструкції) об`єкта згідно із зведеним кошторисним розрахунком вартості будівництва (реконструкції) об`єкта містобудування (грн.);

В - витрати на придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх і поза майданчикових інженерних мереж і споруд та транспортних комунікацій (грн.);

Б - кількість коштів державного або місцевого бюджету, використана на будівництво об`єкта (грн.).

Розрахований розмір пайової участі підлягає округленню до цілої гривні.

Водночас, укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту є імперативним в силу вимог закону, який покладає на відповідача обов'язок протягом 10 робочих днів після реєстрації декларації про початок будівельних робіт (тобто у строк до 04.06.2015р) звернутись до ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради з заявою про укладання договору пайової участі.

Як вбачається з матеріалів справи, будівництво загального складу №1 за адресою: м.Житомир по вул.Коростишівська, 45 є завершеним, а об'єкт готовим до експлуатації ще у 2015 році, однак в порушення вимог законодавства, Приватне акціонерне товариство "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" не взяло участі у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира шляхом укладення відповідного договору.

Натомість, як свідчать матеріали справи відповідач, в строк встановлений Порядком, не звертався до ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської з метою укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту до прийняття об'єкта нерухомого майна до експлуатації, що є порушенням обов'язку, який прямо передбачений Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Неукладення такого договору свідчить про недотримання вимог законодавства і має наслідком порушення прав та інтересів відповідної територіальної громади.

Господарський суд враховує, що органи місцевого самоврядування знаходяться поза межами процедури прийняття об'єктів будівництва в експлуатацію та позбавлені можливості контролювати момент його здійснення, відтак неукладення такого договору з підстав невиконання замовником обов'язку щодо звернення до органу місцевого самоврядування з відповідною пропозицією свідчить про ухилення від укладення договору та може бути оскаржено в судовому порядку, у тому числі і після прийняття об'єкту будівництва в експлуатацію.

З огляду на наведене, ухилення замовника будівництва від укладення договору про пайову участь до прийняття об`єкта нерухомого майна в експлуатацію є порушенням зобов`язання, прямо передбаченого чинним законодавством, а невиконання такого зобов`язання не звільняє замовника будівництва від обов`язку укласти договір про пайову участь, у тому числі й після прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію.

Відповідно до ч.3 ст.179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 1 статті 648 Цивільного Кодексу України передбачено, що зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов`язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.

Як зазначалось вище, частинами 2, 3 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" встановлено, що замовник, який має намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов'язаний взяти участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті. Пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником до прийняття об'єкта будівництва в експлуатацію до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури.

Щодо розрахунку розміру пайової участі відповідача у розвитку інфраструктури м. Житомира, господарський суд зазначає таке.

Частиною 6 статті 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено, що встановлений органом місцевого самоврядування для замовника розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту не може перевищувати граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту.

Граничний розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту з урахуванням інших передбачених законом відрахувань не може перевищувати:

1)10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для нежитлових будівель та споруд;

2) 4 відсотки загальної кошторисної вартості будівництва об'єкта - для житлових будинків.

Розрахункова кошторисна вартість будівництва (розрахункова вартість будівництва) - це прогнозована сума грошових коштів, необхідна для його здійснення. Вона складається з базисної кошторисної вартості будівництва (базисної вартості будівництва) та коштів на компенсацію витрат, пов`язаних з ринковими умовами здійснення будівництва (Державні будівельні норми IV-16-98 частина 1 Правила складання кошторисної документації і визначення базисної та розрахункової кошторисної вартості будівництва).

Згідно п.п 4.4.8 Порядку №494 базовий розмір пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира з урахуванням інших передбачених законом відрахувань у залежності від функціонального призначення об`єкта будівництва (реконструкції) становить: 10 відсотків загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта - для банківських установ і філій, ломбардів, казино, гральних закладів, центрів, дозвілля та розваг, туристичних фірм, фінансових і страхових компаній, нотаріальних контор, агентств нерухомості, кафе, барів, ресторанів, інших об`єктів торгівлі, станцій технічного обслуговування, автомийок, газо-бензинових заправних станцій та інших нежитлових будівель та споруд.

В декларації про готовність об`єкта до експлуатації, кошторисна вартість будівництва зазначена у розмірі 1789,492 тис. гривень - це кошторисна вартість будівництва, яка зазначена саме директором Публічного акціонерного товариства "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" ОСОБА_3В та не заперечувалася ОСОБА_2 Державної архітектурно-будівельної інспекції у Житомирській області (а.с.30 на звороті).

При цьому, ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради було отримано копію зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівській, 45 та надано уточнений розрахунок пайової участі замовника будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира згідно рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради від 19.12.2012р №559 (зі змінами, передбаченими рішенням виконавчого комітету Житомирської міської ради від 31.10.2014р №494, від 02.06.2016р №482), відповідно до якого розмір пайової участі замовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира по об'єкту "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівській, 45" становить 149124,00грн, виходячи з загальної кошторисної вартості об'єкта будівництва - 1494,243 тис.грн (без ПДВ) (а.с.151-152).

В ході розгляду даної справи Житомирською місцевою прокуратурою було подано клопотання №20180000977762 від 10.01.2019р про зміну предмета позовних вимог, яке судом 18.01.2019р прийнято до розгляду. В клопотанні прокурор посилається на те, що ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради повторно проведено розрахунок пайової участі ПАТ "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира по об'єкту "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул.Коростишівська, 45" на підставі наданого відповідачем зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва вказаного об'єкта, відповідно до якого загальна кошторисна вартість об'єкта будівництва склала 1491243,00грн. Вказує, що у зв'язку з цим, розмір пайового внеску відповідача становить 149124,00грн, що свідчить про необхідність внесення змін до предмета позовних вимог в частині розрахунку пайової участі замовника у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира по об'єкту "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул.Коростишівська, 45". Посилаючись на наведене, прокурор просить визнати укладеним з дня набрання рішенням суду законної сили договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м.Житомира між Приватним акціонерним товариством "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" та Виконавчим комітетом Житомирської міської ради у редакції викладеній у клопотанні від 10.01.2019р (а.с.144-150). Решту позовних вимог прокурор просив розглядати в редакції позовної заяви від 12.11.2018р.

При цьому, в пункті 2.1. договору про пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира, який просить визнати укладеним позивачем, зазначено, що замовник будівництва перераховує кошти до міського бюджету на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира відповідно до розрахунку (додається) в розмірі 10% - 149 243,00 гривень (сто сорок дев'ять тисяч двісті сорок три гривні) кількома або єдиним платежем до "31" грудня 2019 року.

В судовому засіданні 13.02.2019р прокурор просив врахувати, що в договорі про пайову участь, який міститься у клопотанні про зміну предмета позовних вимог від 10.01.2019р допущено технічну описку у п.2.1. при визначенні розміру пайової участі а саме: "149243,00грн", тоді як вірним є розмір пайової участі - "149124,00грн", про що подав відповідну заяву, яка судом прийнята до уваги.

Враховуючи вказаний прокурором в клопотанні від 10.01.2019р про зміну предмета позовних вимог та заяві від 13.02.2019р розмір пайового внеску - 149124,00грн, який визначений у відповідності до норм Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та Порядку №494 від 31.10.2014р про залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомир, а тому суд вважає його обґрунтованим та такими, що відповідає вимогам закону.

Судом також встановлено, що зміст наданого позивачем проекту договору про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Житомир, містить усі істотні умови та відповідає вимогам законодавства передбаченими ст.638 Цивільного кодексу України, ст.180 Господарського кодексу України та ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно з частиною 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.

У відповідності до статті 649 Цивільного кодексу України розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування та в інших випадках, встановлених законом, вирішуються судом. Розбіжності, що виникли між сторонами при укладенні договору не на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, можуть бути вирішені судом у випадках, встановлених за домовленістю сторін або законом.

Судом також враховується, що між сторонами виникли переддоговірні відносини щодо укладення договору про пайову участь у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира, які є обов'язковими відповідно до вимог Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", а тому спір щодо таких відносин може бути вирішений судом.

Перевіривши умови договору та правильність розрахунку розміру пайової участі, враховуючи наявність відповідного переддоговірного спору між сторонами, суд дійшов висновку, що проект договору містить усі істотні умови, передбачені Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", а тому Приватне акціонерне товариство "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд", як замовник будівництва, зобов'язане взяти участь у створенні та розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира та укласти відповідний договір у редакції запропонованій Виконавчим комітетом Житомирської міської ради з урахуванням змін заявлених прокурором в клопотанні №20180000977762 від 10.01.2019р про зміну предмета позовних вимог з урахуванням заяви прокурора від 13.02.2019р щодо виправлення описки.

Підсумовуючи вищевикладене, господарський суд дійшов висновку, що прокурором у встановленому законом порядку доведено факт порушення прав і законних інтересів Виконавчого комітету Житомирської міської ради, що в свою чергу, свідчить про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Як визначає ст.73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст.74 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За змістом статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

За таких обставин, вимоги прокуратури про визнання укладеним договору пайової участі у розвитку інфраструктури м.Житомира є обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Судові витрати, відповідно до ст.129 ГПК України, покладаються на відповідача.

Керуючись статтями 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати укладеним з дня набрання рішення суду законної сили договір про пайову участь у розвитку інфраструктури м.Житомира між Приватним акціонерним товариством "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" (10007, місто Житомир, провулок 4-й Старокиївський, 41; ідентифікаційний код 05471394) та виконавчим комітетом Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, майдан імені ОСОБА_4, 4/2, код ідентифікаційний код 04053625) у наступній редакції:

"ДОГОВІР №___

пайової участі замовника будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира

м. Житомир ___


2019 року

Виконавчий комітет Житомирської міської ради в особі міського голови ОСОБА_5, що діє на підставі Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з однієї сторони та Замовник будівництва (реконструкції) - Приватне акціонерне товариство "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" в особі керівника ОСОБА_3, що діє на підставі статуту, з іншої сторони, разом іменовані Сторони, уклали даний Договір про наступне:

1. Предмет договору.

1.1. Залучення коштів пайової участі у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира.

1.2. Назва та місце розташування об'єкта: "Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі по вул. Коростишівська, 45".

1.3. Цільове призначення об'єкта: для виробничих потреб.

1.4. Замовник упродовж 2-х робочих днів після отримання проекту Договору підписує та повертає його управлінню капітального будівництва Житомирської міської ради.

У разі неповернення договір вважається прийнятим без зауважень та укладеним і підлягає оплаті відповідно до п.п. 2.1., 2.2.

2. Сума договору та умови оплати.

2.1.Замовник будівництва перераховує кошти до міського бюджету на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира відповідно до розрахунку (додається) в розмірі 10 % - 149 124,00 гривень (сто сорок дев'ять тисяч сто двадцять чотири гривні) кількома або єдиним платежем до 31 грудня 2019 року.

2.2. Сплата коштів замовником будівництва до міського бюджету на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Житомира здійснюється у безготівковій формі на рахунок №31510921006002 в УДКСУ у м.Житомирі, Житомирської області (код ЄДРПОУ 38035726); банк одержувача: ГУДКСУ у Житомирській області, МФО 899998; код бюджетної класифікації 24170000 (банківські реквізити уточнюються на момент перерахування коштів).

3. Права і обов'язки сторін.

3.1. Замовник будівництва зобов'язується перерахувати кошти на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури в повному обсязі та в терміни, встановлені умовами цього Договору.

3.2. Замовник будівництва зобов'язується у разі змін та доповнень до проектно-кошторисної документації, що спричиняють зміни техніко-економічних показників будівництва, попередити виконавчий комітет Житомирської міської ради протягом 5-ти робочих днів з дня коли стало відомо про настання такого випадку.

3.3. Замовник будівництва має право на отримання інформації щодо використання залучених коштів.

3.4. ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради має право проводити розрахунок розміру пайової участі замовника будівництва (реконструкції) та контролювати виконання умов Договору.

4. Відповідальність сторін та вирішення спорів.

4.1. Сторони несуть відповідальність за виконання цього Договору в межах діючого законодавства.

4.2. Замовник будівництва та генеральний проектувальник несуть відповідальність за достовірність наданої інформації щодо загальної кошторисної вартості об'єкту будівництва та техніко-економічних показників.

4.3. Усі спірні питання вирішується шляхом переговорів або у судовому порядку.

4.4. На суму несплаченого пайового внеску за кожен день прострочення нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла в період, за який сплачується пеня.

5. Інші умови.

5.1. Невід'ємною частиною Договору є розрахунок пайового внеску.

5.2. Зміни і доповнення до цього договору вносяться за письмовим погодженням сторін.

5.3. Цей договір укладений Сторонами добровільно. Претензій Сторони одна до одної не мають.

5.4. Договір складено в 2-х примірниках по одному для кожної сторони. Усі екземпляри мають однакову юридичну силу.

5.5. Договір набуває чинності з моменту підписання Сторонами і діє до повного його виконання.

5.6. Договір пайової участі замовника об'єкту будівництва на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира складений, оформлений і зареєстрований управлінням капітального будівництва Житомирської міської ради за №


від
.

Додатки до Договору: розрахунок пайового внеску.

Житомирський міський голова Замовник:

ПАТ "СПМК № 6 "Укрхмільбуд"

(10007, місто Житомир,

провулок 4-й Старокиївський, 41;

ідентифікаційний код 05471394)


С.І. ОСОБА_6 Базилюк

М.П. М.П.

РОЗРАХУНОК

пайової участі замовника у розвитку інженерно-транспортної та

соціальної інфраструктури міста Житомира по об'єкту:

"Будівництво загального складу №1 в м.Житомирі

по вул.Коростишівська, 45".

1491,243 тис. грн. (без ПДВ) - загальна кошторисна вартість об'єкта будівництва.

Загальна площа об'єкта будівництва S = 764,47 м2.

Розрахунок:

1491.243 тис. грн. - загальна кошторисна вартість об'єкта будівництва (визначена згідно державними будівельними нормами без урахування витрат з придбання та виділення земельної ділянки, звільнення будівельного майданчика від будівель, споруд та інженерних мереж, влаштування внутрішніх та позамайданчикових інженерних мереж, споруд і транспортних комунікацій) для укладання договору пайової участі замовників будівництва (реконструкції) у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Житомира.

10% - відсоток пайової участі (внеску) замовника у розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури відповідно до ст.40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" та рішення виконавчого комітету міської ради від 31.10.2014 №494.

1491.243тис. гривень х 10 % = 149,124 тис. гривень - розмір пайового внеску замовника на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури міста Житомира.

Замовник будівництва та генеральний проектувальник несуть відповідальність за достовірність інформації щодо загальної кошторисної вартості об'єкту будівництва (реконструкції) та техніко-економічних показників.

Житомирський міський голова Замовник:

ПАТ "СПМК № 6 "Укрхмільбуд"

(10007, місто Житомир,

провулок 4-й Старокиївський, 41;

ідентифікаційний код 05471394)


С.І. ОСОБА_6 Базилюк

М.ОСОБА_7."

3. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Спеціалізована пересувна механізована колона №6 "Укрхмільбуд" (10007, м.Житомир, провулок 4-й Старокиївський, 41; ідентифікаційний номер 05471394) на користь Прокуратури Житомирської області (10008, м.Житомир, вул.Святослава Ріхтера 11, ідентифікаційний номер 02909950) 1762,00грн витрат по сплаті судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 15.12.19

Суддя Кравець С.Г.

Друк:

1 - в справу,

2 - позивачу (рек. з пов.),

3 - відповідачу (рек. з пов.),

4 - Житомирській місцевій прокуратурі (рек. з пов.),

5 - прокуратурі Житомирської області (рек. з пов.),

6 - третій особі - ОСОБА_2 капітального будівництва Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, вул. Б. Лятошинського,15-Б) (рек. з пов.).

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено15.02.2019
Номер документу79835564
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1008/18

Ухвала від 15.02.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Рішення від 13.02.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 18.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 10.01.2019

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 11.12.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

Ухвала від 19.11.2018

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Кравець С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні