ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/5463/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 лютого 2019 року
м.Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого-судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Гулкевича В.О.,
представника позивача - ОСОБА_1
представника позивача- Якимів А.В.
представника відповідача - ОСОБА_2
представника третьої особи- 1- ОСОБА_3,
представника третьої особи- 2 - ОСОБА_4,
представника третьої особи- 3 - ОСОБА_5,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Малоголосківська 8д до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_6 Імперіал Град , Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Рідна садиба , ОСОБА_6 Лев Девелопмент про визнання протиправними та скасування рішень,-
в с т а н о в и в :
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Малоголосківська 8д (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради( далі - відповідач, Виконком ЛМР) , в якому з врахуванням заяви про виправлення описки, просить визнати протиправними та скасувати:
- рішення виконавчого комітету ЛМР від 14.12.2017 року № 1165, яким затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Лев Девелопмент багатоквартирного житлового будинку в урочищі Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско (ділянки №1 та №2);
- рішення виконавчого комітету ЛМР від 03.08.2018 року № 850, яким затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Лев Девелопмент багатоквартирного житлового будинку з технічним поверхом вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією в урочищі Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско (ділянки №№3-7);
- рішення виконавчого комітету ЛМР від 30.03.2018 року № 342, яким затверджено нові містобудівні умови та обмеження об'єкту будівництва на будівництво обслуговуючим кооперативом Житлово-будівельний комплекс Рідна садиба багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими комерційними приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській ;
- рішення виконавчого комітету ЛМР від 18.05.2018 року № 524, яким затверджено нові містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Імперіал Град житлового комплексу на вул. Малоголосківській.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що містобудівні умови та обмеження, затверджені рішеннями виконкому ЛМР, що є предметом даного спору, видані з урахуванням того, що земельні ділянки, на яких проектується будівництво відносяться до функціонального призначення - зони Ж-3 (землі багатоповерхової забудови) відповідно до плану зонування території (зонінгу) Шевченківського району, затвердженого ухвалами міської ради від 21.05.2015 № 4657 і від 25.01.2018 №2914. ОСОБА_7 з тим, функціональне призначення - Ж-3 не відповідає дійсності, оскільки згідно плану зонування території це територія Ж-1 - землі садибної забудови. Отже, видача містобудівних умов та обмежень на багатоповерхове будівництво є незаконним та не відповідає функціональному призначенню земельної ділянки, містобудівній документації на місцевому рівні - плану зонування території. Рішенням Виконкому ЛМР від 18.08.2017 № 737 затверджено внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском у складі розробленою планувальною структурою забудови території, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (з внесенням змін до плану зонування Шевченківського району) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану території. Однак таке рішення, на думку позивача, не відповідає вимогам Закону України Про регулювання містобудівної документації , а план зонування території залишився незмінним. Покликається на те, що вказаним обставинам надано правову оцінку в судовій справі № 466/1264/18, в якій рішення виконавчого комітету ЛМР від 18.08.2017 № 737 визнано протиправним. Також позивач зазначає, що забудова багатоквартирних житлових будинків на вул. Малоголосківській, порушує будівельні норми, створює загрозу життю і здоров'ю мешканців даного мікрорайону, в якому відсутня необхідна інфраструктура для такого виду діяльності. Наголошує на тому, що видані містобудівні умови та обмеження не містять відомостей про мінімально допустимі відстані від об'єкта, що проектується, до ліній регулювання забудови, існуючих будинків і споруд.
Ухвалою суду від 20.11.2018 року позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 10.12.2018 року відкрито провадження в справі, вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - ТОВ Лев Девелопмент , ОК Житлово-будівельний комплекс Рідна садиба , ТОВ Імперіал Град .
Правова позиція щодо позову відповідача та третіх осіб - ТОВ Лев Девелопмент , ОК Житлово-будівельний комплекс Рідна садиба , викладена у відзиві від 10.01.2019 року, з врахуванням доповнень від 28.01.2019 року, поясненнях ОСОБА_6 Лев Девелопмент від 03.01.2019 року з врахуванням доповнень до пояснень від 28.01.2019 року, пояснень від 07.02.2019 року щодо позовної заяви Обслуговуючого кооперативу Житлово-будівельний кооператив Рідна садиба , а ТОВ Імперіал Град - в поясненнях від 11.02.2019 року.
Представник відповідача послався на те, що з змісту позовної заяви не вбачається, а позивачем не надано жодних належних та допустимих доказів порушення відповідачем законних прав та інтересів позивача. Також зазначив, що на момент прийняття оскаржуваних рішень, як і станом на день подання позову, рішення виконавчого комітету ЛМР від 18.08.2017 року № 737 Про затвердження внесення змін до детального плану житлового району Голоско було і залишається чинним, оскільки рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06.09.2018 року в справі № 466/1264/18 не вступило в законну силу. Отже, містобудівні умови та обмеження на день їх видачі відповідали функціональному призначенню земельних ділянок - зоні Ж-3 (землі багатоповерхової забудови відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні). До того ж будівництво багатоповерхових житлових будинків на вказаних земельних ділянок відповідає основному виду містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту - генеральному плану. Відповідно до діючого відкорегованого генплану м. Львова, затвердженого ухвалою ЛМР від 30.09.2010 року № 3924 - прилеглі до півночі до будинку земельні ділянки на вул. Малоголосківській, 8д у м. Львові розташовані в межах проектованої житлової забудови змішаного характеру (багатоквартирна та садибна забудови). Відтак, відповідач вважає, що у зв'язку з поданням третіми особами пакету документів, визначених ч.3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності підстав для відмови, що встановлені ч.4 ст. 29 цього ж Закону не було.
Представники третіх осіб ОСОБА_6 Лев Девелопмент , ОК Житлово-будівельний комплекс Рідна садиба в своїх письмових поясненнях щодо позову покликаються на те, що публічно-правові відносини щодо надання містобудівних умов та обмежень виникли між відповідачем та третіми особами в вказаній справі, жодних рішень щодо прав та обов'язків позивача оспорюваними рішеннями прийнято не було. Позивачем не наведено обґрунтованих доводів про те, які правові наслідки безпосередньо для нього породжують оскаржувані рішення суб'єкта владних повноважень. Окрім того, позивач не є власником, співвласником, користувачем земельних ділянок на яких безпосередньо здійснюватиметься будівництво багатоквартирних житлових будинків, що є додатковою підставою прийти до висновку, що права та інтереси позивача рішеннями суб'єкта владних повноважень, що є предметом даного спору, жодним чином порушено бути не може. Наведені припущення щодо порушення будівельних норм, що, начебто, створюють загрозу життю та здоров'ю мешканців даного мікрорайону є голослівними та надуманими, такими, що не відповідають дійсним обставинам та не підтверджені належними, допустимими, достовірними доказами. Третіми особами було дотримано вимоги Закону України Про регулювання містобудівної діяльності щодо подачі заяви з всіма необхідними документами з метою отримання містобудівних умов та обмежень на проектування та будівництво багатоквартирних житлових будинків, після опрацювання яких підстав для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень у виконавчого комітету ЛМР не було.
У судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали, надали пояснення аналогічні, викладеним в позовній заяві, просили позов задовольнити повністю.
Представники відповідача та третіх осіб ОСОБА_6 Лев Девелопмент , ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна садиба , ОСОБА_6 Імперіал Град у судовому засіданні проти позовних вимог заперечили з підстав, викладених у відзиві та письмових поясненнях та доповненнях до них, просили в задоволенні позову відмовити.
Суд, заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
05.05.2018 року ОСОБА_6 Імперіал Град звернулося до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради ОСОБА_8 з заявою щодо надання містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на проектування та будівництво об'єктів архітектури та містобудування на вул. Малоголосківській у м. Львові (заява зареєстрована в центрі надання адміністративних послуг 05.05.2018 року за № 2-12670/АП-2401). ОСОБА_7 із заявою ОСОБА_6 Імперіал Град надано наступні документи: копії договору суперфіцію від 05.04.2018 року, укладеного між ОСОБА_7 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент , згідно якого ОСОБА_6 Лев Девелопмент передано в строкове платне користування з правом забудови земельну ділянку, площею 0,0411 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0293, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , ділянка 12; витяг від 05.04.2018 року з Державного реєстру речових на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права щодо земельної ділянки (індексний номер витягу - 119880570); договір суперфіцію від 04.04.2018 року, укладеного між ОСОБА_9 та ОСОБА_6 Імперіал Град згідно якого ОСОБА_6 Лев Девелопмент передано в строкове платне користування з правом забудови земельну ділянку, площею 0,0643 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0179, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , ділянка 13; витяг від 04.04.2018 року з Державного реєстру речових на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права щодо земельної ділянки (індексний номер витягу - 119718822); договір суперфіцію від 04.04.2018 року, укладеного між ОСОБА_10 та ОСОБА_6 Імперіал Град згідно якого ОСОБА_6 Лев Девелопмент передано в строкове платне користування з правом забудови земельну ділянку, площею 0,0650 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0180, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , ділянка 14; витяг від 04.04.2018 року з Державного реєстру речових на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права щодо земельної ділянки (індексний номер витягу - 119720780); договір суперфіцію від 05.04.2018 року, укладеного між ОСОБА_11 та ОСОБА_6 Імперіал Град згідно якого ОСОБА_6 Лев Девелопмент передано в строкове платне користування з правом забудови земельну ділянку, площею 0,0630 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0181, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , ділянка 15; витяг від 05.04.2018 року з Державного реєстру речових на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права щодо земельної ділянки (індексний номер витягу - 119877860); договір суперфіцію від 05.04.2018 року, укладеного між ОСОБА_12 та ОСОБА_6 Імперіал Град згідно якого ОСОБА_6 Лев Девелопмент передано в строкове платне користування з правом забудови земельну ділянку, площею 0,0647 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0182, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , ділянка 16; витяг від 05.04.2018 року з Державного реєстру речових на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права щодо земельної ділянки (індексний номер витягу - 119865670); витяг з ДЗК № НВ-4606522172018 від 20.02.2018 року; витяг з ДЗК № НВ-4606694362018 від 20.03.2018 року; витяг з ДЗК № НВ-4606522692018 від 20.02.2018 року; витяг з ДЗК № НВ-4606525042018 від 20.02.2018 року; витяг з ДЗК № НВ-4606522482018 від 20.02.2018 року; витяг з ЄДРПОУ відносно ОСОБА_6 Імперіл Град ; містобудівний розрахунок з ескізом намірів забудови та техніко-економічними показниками будівництва житлового комплексу на вул. Малоголосківській у м. Львові; викопіювання з топографо-геодезичного плану.
18.05.2018 року, розглянувши звернення ОСОБА_6 Імперіал Град від 05.05.2018 року з долученими до нього документами, виконавчий комітет ЛМР рішенням № 524 від 18.05.2018 року Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Імперіал Град житлового комплексу на вул. Малоголосківській затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
ОСОБА_6 Лев Девелопмент 30.11.2017 року та 24.07.2018 року звернулося до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради ОСОБА_8 з заявами щодо надання містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок на проектування та будівництво об'єктів архітектури та містобудування у м. Львові, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско . Вказані заяви були зареєстровані в Львівській міській раді 30.11.2017 року за № 2-31887/АП-2401 та 24.07.2018 року за № 2-20731/АП-2401. До заяв ТОВ Лев Девелопмент було додано документи, зокрема, договір від 14.03.2018 року купівлі-продажу земельної ділянки, площею 0,0637 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0169, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Промінь Голоско садове товариство обслуговуючий кооператив, земельна ділянка 3, укладеного між ОСОБА_13 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 25.01.2018 року купівлі-продажу земельної ділянки, площею 0,0659 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0170, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Промінь Голоско садове товариство обслуговуючий кооператив, земельна ділянка 4, укладеного між ОСОБА_14 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 25.01.2018 року купівлі-продажу земельної ділянки, площею 0,0648 га з кадастровим номером 4610137500:07:005:0171, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Промінь Голоско садове товариство обслуговуючий кооператив, земельна ділянка 5, укладеного між ОСОБА_15 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 03.05.2018 року про право забудови земельної ділянки (договір суперфіцію), площею 0,0656 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0173, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Промінь Голоско садове товариство обслуговуючий кооператив, земельна ділянка 7, укладений між ОСОБА_16 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 03.05.2018 року про право забудови земельної ділянки (договір суперфіцію), площею 0,0640 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0172, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, Промінь Голоско садове товариство обслуговуючий кооператив, земельна ділянка 6, укладений між ОСОБА_16 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 13.11.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0722, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0168, ділянка 2, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , укладеного між ОСОБА_17 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; договір від 13.11.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0714, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0167, ділянка 1, яка розташована за адресою: Львівська область, м. Львів, урочище Голоско , Обслуговуючий кооператив Садове товариство Промінь Голоско , укладеного між ОСОБА_18 та ОСОБА_6 Лев Девелопмент ; витяг від 02.04.2018 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер витягу 119357790); витяг від 14.02.2018 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер витягу 113965785); витяг від 25.01.2018 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (індексний номер витягу 111695585); витяг від 04.05.2018 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (індексний номер витягу 122738871); витяг від 04.05.2018 року з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права (індексний номер витягу 122742391); інформаційні довідки від 20.11.2017 року за №№ 104328029, 104328224 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; викопіювання з топографо-геодезичного плану; містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками будівництва багатоквартирного житлового будинку з технічним поверхом, вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією в урочищі Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско (ділянки №№ 3-7) у м. Львові; містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками дев'ятиповерхового житлового будинку адреса: житловий мікрорайон Під Голоском у м. Львові; витяг з ДЗК про земельну ділянку № НВ-4606475502018 від 13.02.2018 року; витяг з ДЗК про земельну ділянку № НВ-4607409542018 від 24.07.2018 року; витяг з ДЗК про земельну ділянку № НВ-4607409532018 від 24.07.2018 року; витяг з ДЗК про земельну ділянку № НВ-4605978262017 від 15.11.2017 року; витяг з ДЗК про земельну ділянку № НВ-4605978172017 від 15.11.2017 року; виписка з ЄДРПОУ відносно ОСОБА_6 Лев Девелопмент .
14.12.2017 року, розглянувши звернення ОСОБА_6 Лев Девелопмент від 30.11.2017 року з долученими до нього документами, виконавчий комітет ЛМР рішенням № 1165 від 14.12.2017 року Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Лев Девелопмент багатоквартирного житлового будинку в урочищі Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско (ділянки №1 та №2) затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
03.08.2018 року, розглянувши звернення ОСОБА_6 Лев Девелопмент від 24.07.2018 року з долученими до нього документами, виконавчий комітет ЛМР рішенням № 850 від 03.08.2018 року Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на будівництво ОСОБА_6 Лев Девелопмент багатоквартирного житлового будинку з технічним поверхом, вбудованими приміщеннями громадського призначення, підземним паркінгом та трансформаторною підстанцією в урочищі Голоско , обслуговуючому кооперативі Садове товариство Промінь Голоско (ділянки №№3-7) затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Обслуговуючий кооператив Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба звернулися з заявою від 21.03.2018 року до начальника управління архітектури та урбаністики Львівської міської ради ОСОБА_8М щодо надання містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на проектування багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими комерційними приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській (заява зареєстрована ЛМР 22.03.2018 року за № 2-8206/АП-2401). До заяви обслуговуючим кооперативом подано: договір від 26.12.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0657 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0198, ділянка 32, яка розташована за адресою: м. Львів, садове товариство обслуговуючий кооператив Промінь Голоско , який укладений між ОСОБА_19 та ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба ; договір від 11.12.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0663 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0197, ділянка 31, яка розташована за адресою: м. Львів, садове товариство обслуговуючий кооператив Промінь Голоско , який укладений між ОСОБА_19 та ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба ; договір від 26.12.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0646 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0183, ділянка 17, яка розташована за адресою: м. Львів, садове товариство обслуговуючий кооператив Промінь Голоско , який укладений між ОСОБА_19 та ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба ; договір від 11.12.2017 року про встановлення права користування земельною ділянкою для забудови (суперфіцію), площею 0,0646 га, кадастровий номер: 4610137500:07:005:0184, ділянка 18, яка розташована за адресою: м. Львів, садове товариство обслуговуючий кооператив Промінь Голоско , який укладений між ОСОБА_19 та ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба ; витяг від 26.12.2017 року з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права (індексний номер індексу 109036834); витяг від 26.12.2017 року з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права (індексний номер індексу 109024330); витяг від 11.12.2017 року з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права (індексний номер індексу 107095633); витяг від 11.12.2017 року з Єдиного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права (індексний номер індексу 107096102); викопіювання з топографо-геодезичного плану; витяг з ДЗК № НВ-4606156492017 від 15.12.2017 року; витяг з ДЗК № НВ-4606155822017 від 15.12.2017 року; витяг з ДЗК № НВ-4606083522017 від 05.12.2017 року; витяг з ДЗК № НВ-4606083842017 від 05.12.2017 року, містобудівний розрахунок.
30.03.2018 року, розглянувши звернення ОК Житлово-будівельний кооператив Рідна Садиба від 21.03.2018 року з долученими до нього документами, виконавчий комітет ЛМР рішенням № 342 від 30.03.2018 року Про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва на будівництво обслуговуючим кооперативом Рідна Садиба багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими комерційними приміщеннями та підземним паркінгом на вул. Малоголосківській затвердив містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Позивач не погоджуючись з рішеннями від 18.05.2018 року №524, від 30.03.2018 року № 342, від 03.08.2018 року № 850, від 14.12.2017 року № 1165, звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання протиправними та скасування зазначених рішень виконавчого комітету ЛМР.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується положеннями Конституції України, нормами Земельного кодексу України, Закону України Про місцеве самоврядування , Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про основи містобудування , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні .
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи держаної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.2 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності чи користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника. Вичерпний перелік документів, що додаються до заяви замовника, визначений ч. 3 ст. 29 Закону.
Надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюються відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу (ч. 6 ст. 29 Закону).
Виключний перелік документів, необхідних для подання в виконавчий орган з метою отримання містобудівних умов та обмежень передбачений ч.3 ст. 29 Закону. Підстави для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень встановлені в ч.4 ст. 29 Закону.
Частиною 5 ст. 29 Закону передбачено, що містобудівні умови та обмеження містять: назву об'єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об'єкта; інформацію про замовника; відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); мінімально допустимі відстані від об'єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; планувальні обмеження (охоронні зони пам'яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об'єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); охоронні зони об'єктів транспорту, зв'язку, інженерних комунікацій, відстані від об'єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж. Перелік зазначених умов є вичерпним.
Після повного аналізу матеріалів справи судом встановлено, що після опрацювання всіх поданих заявниками документів, у зв'язку з відсутністю підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень, встановлених ч. 4 ст. 29 Закону, рішеннями від 18.05.2018 року №524, від 30.03.2018 року № 342, від 03.08.2018 року № 850, від 14.12.2017 року № 1165 виконавчого комітету Львівської міської ради, в законодавчо встановлений строк, правомірно затверджено містобудівні умови та обмеження для проектування та будівництва багатоквартирних житлових будинків третім особам у даній справі.
Виконавчий комітет Львівської міської ради станом на день затвердження містобудівних умов та обмежень на проектування та будівництво багатоквартирних житлових будинків ОСОБА_6 Лев Девелопмент , ОСОБА_6 Імперіал Град , Обслуговуючому кооперативі Житлово-будівельному кооперативі Рідна Садиба діяв в порядку та в спосіб, що визначений чинним на той час законодавством, відтак, відсутні підстави для визнання протиправними та скасування рішень виконкому про затвердження таких містобудівних умов та обмежень.
Окрім того, судом встановлено, що по формі та змісту містобудівні умови та обмеження для проектування об'єктів будівництва, що затверджені рішеннями виконкому Львівської міської ради від 18.05.2018 року №524, від 30.03.2018 року № 342, від 03.08.2018 року № 850, від 14.12.2017 року № 1165 відповідають вимогам ч.5 ст. 29 Закону, якою встановлено вичерпний перелік містобудівних умов та обмежень.
Покликання позивача щодо того, що наміри забудови третіх осіб не відповідають вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, у зв'язку з чим виконком ЛМР повинен був відмовити у наданні містобудівних умов та обмежень суд не бере до уваги з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст. 16 Закону, планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів територій, їх оновлення та внесення змін до них.
Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обслуговування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту (ч.1 ст. 17 Закону). План зонування території розробляються на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон (ч.1 ст. 18 Закону).
Відповідно до ст. 1 Закону, детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
За приписами ч.1 ст. 19 Закону, детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Згідно ч.1 ст. 12 Закону України Про основи містобудування до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування території, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.
Ч.6 ст. 12 Закону України Про основи містобудування визначено, що до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому порядку планів зонування територій; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.
Так, ухвалою Львівської міської ради від 30.09.2010 року № 3924 затверджено генеральний план м. Львова, ухвалами від 21.05.2015 року № 4657, від 25.01.2018 року № 2914, від 29.06.2017 року № 2162 - план зонування в т.ч. Шевченківського району м. Львова, рішенням від 18.08.2017 № 737 - детальний план території.
Відповідно до генерального плану м. Львова, прилеглі з півночі до будинку земельні ділянки на вул. Малоголосківській, 8д у м. Львові розташовані в межах проектованої житлової забудови змішаного характеру (багатоквартирна та садибна забудови), відтак в межах вказаної території можуть розташовуватися як садибні, так і багатоквартирні житлові будинки.
Рішенням від 18.08.2017 року № 737 виконавчого комітету ЛМР затверджено внесення змін до детального плану житлового району Під Голоском у складі з розробленою планувальною структурою забудови територій, планом червоних ліній вулично-дорожньої мережі, схемою функціонального зонування території (з внесенням змін до плану зонування Шевченківського району) з визначенням містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок, пропозиціями з інженерного забезпечення та захисту території, заходами щодо дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних нормативів, вимог з ліквідації аварійних ситуацій та реалізації детального плану територій.
Станом на день прийняття оскаржуваних рішень щодо затвердження третім особам містобудівних умов та обмежень, а також на день прийняття судом рішення в даній справі, рішення від 18.08.2017 року № 737 виконавчого комітету ЛМР є чинним.
Згідно з зазначеними вище рішеннями органу місцевого самоврядування на момент прийняття оскаржуваних рішень територія в межах якої планувалося здійснення нового будівництва третіми особами віднесена до зони Ж-3 - зони багатоповерхової житлової забудови відповідно до плану зонування території (зонінгу) Шевченківського району.
Суд бере до уваги те, що ухвалою від 20.12.2018 року № 4444 Львівської міської ради затверджено рішення стосовно зонінгу території від 18.08.2017 року № 737 виконавчого комітету ЛМР.
Таким чином, фактично, повноважний орган місцевого самоврядування, визначений, зокрема, п 4.11 Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлового-комунального господарства України від 16.11.2011 року № 290, затвердив зміни до плану зонування Шевченківського району м. Львова, змінивши функціональне призначення території житлового району Під Голоском з зони Ж-1 на зону Ж-3.
Відповідно оскаржувані позивачем рішення відповідають генеральному плану м. Львова, існуючому зонуванню та детальному плану території, отже за цією ознакою є правомірними.
Додатково суд зазначає, що позивачем в позовній заяві, а також його представником у усних поясненнях у судовому засіданні було наголошено на тому, що подаючи позов, матеріально правовим аспектом захисту прав позивача визначено, що забудова багатоквартирних житлових будинків на вул. Малоголосківській порушує будівельні норми, створює загрозу життю і здоров'ю мешканців даного мікрорайону, в якому відсутня необхідна інфраструктура для такого виду діяльності.
Однак, судом встановлено, що в матеріалах даної справи відсутні належні, допустимі, достовірні докази на підтвердження зазначених позивачем обставин.
Оскільки право на захист - це самостійне суб'єктивне право, отже з'являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оспорювання останнього. Відсутність у будь-якого прав чи обов'язків, у зв'язку з прийняттям оспорюваних рішень, не породжує для нього права на судовий захист, тобто права на звернення з адміністративним позовом.
Правову позицію аналогічного змісту неодноразово висловлював Верховний Суд України, зокрема у постановах від 15.07.2014 року у справі № 21-273а14, від 03.02.2015 року у справі № 21-617а14, від 28.02.2017 року у справі № 21-3829а16.
Отже, оскільки сфера застосування положень (норм) оскаржуваних рішень безпосередньо не стосується позивача, ними не визначається ні його прав, ні обов'язків, відтак, відсутній факт можливого порушення відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, у площині публічно-правових відносин прав та інтересів позивача у зв'язку з прийняттям таких рішень.
У відповідності до ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, га яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується приписами ч.1 ст. 139 КАС України, згідно якої підлягають відшкодуванню або оплаті витрати позивача - не суб'єкта владних повноважень лише при задоволенні адміністративного позову.
З огляду на викладене, відшкодуванню судові витрати не підлягають, оскільки позовні вимоги не підлягають до задоволення.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Розподіл судових витрат не здійснюється.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.
Повне рішення складено та підписано 15 лютого 2019 року.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2019 |
Номер документу | 79837220 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні