ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 ел.пошта : inbox@vn.arbitr.gov.ua
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"13" лютого 2019 р. Cправа № 902/818/18
Господарський суд Вінницької області у складу судді Маслія І.В. ,, при секретарі судового засідання Вознюк К.В.
За участю представників сторін:
позивача Дячуна В.Г. за паспортом;
відповідача Бабійчук О.А., довіреність № 007Др-100-1218 від 22.12.2018 р.;
присутній ОСОБА_3 за паспортом
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду матеріали справи
за позовом :Фізичної особи підприємця Дячуна Володимира Григоровича (АДРЕСА_1)
до :Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Вінницягаз" (21012, м. Вінниця, провулок Костя Широцького, 24)
про зобов'язання відновити газопостачання
В С Т А Н О В И В :
21.12.2018 до Господарського суду Вінницької області надійшла позовна заява Фізичної особи підприємця Дячуна Володимира Григоровича про зобов'язання Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Вінницягаз" відновити газопостачання на об'єктах позивача.
Ухвалою суду від 22.12.2018 року за вказаним позовом відкрито провадження у справі №902/818/18 за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 16.01.2019 р.
За результатами судового засідання 16.01.2019р відкладено підготовче засідання на 11.02.2019р.
В судовому засіданні 11.02.2019р учасники заявили клопотання про закінчення підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті в цьому судовому засіданні.
Протокольною ухвалою суду від 11.02.2019р. закрито підготовче провадження та оголошено перерву в судовому засіданні до 13.02.2019р. для судового розгляду по суті.
Відповідно до ст. 219 Господарського процесуального кодексу України, рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті.
Після виходу суду з нарадчої кімнати, у судовому засіданні 13.02.2019р. судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення та повідомлено, що повне рішення буде складено у термін, передбачений ч. 6 ст. 233 ГПК України.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення учасників процесу, судом встановлено наступне.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що між ним та відповідачем укладено договір розподілу природного газу шляхом подання Заяви-приєднання № 09426СКVFAP016 до умов договору розподілу природного газу від 01.01.2016 р. З початком поточного опалювального сезону 08.11.2018 р. позивачем було подано відповідачу заяву про відновлення газопостачання зазначених об'єктів, до заяви було додано копії дозволу на включення газоспоживаючих приладів та гарантійного листа. Станом на 28.11.2018 р. відповіді на заяву про відновлення газопостачання зазначених об'єктів позивач не отримав, тому звернувся вдруге до відповідача з заявою. Відповіді на зазначені вище заяви позивач не отримав, газопостачання на об'єкті відповідач не відновив, тому позивач був змушений звернутись до суду за захистом порушеного права.
Відповідач у відзиві № 210007-Сл-151-0119 від 09.01.2019р заперечує проти позову посилаючись на те, що між ним та позивачем укладено договір розподілу природного газу шляхом подання Заяви-приєднання № 09426СКVFAP016 до умов договору розподілу природного газу від 01.01.2016 р.
15.05.2018 р. на адресу відповідача надійшла заява позивача від 07.05.2018 р., якою останній просив здійснити демонтаж газових лічильників на планову державну повірку, в тому числі і лічильники газу в кількості 5 штук, встановлених за адресою м. Вінниця, вул. Я.Шепеля, 72.
21.05.2018 р. лічильники марки: Metrix G10 (серійний № 000734), Metrix G10 (серійний № 001563), Metrix G6 (серійний № 343088), Metrix G6 (серійний № 343102) та РЛ G4 (серійний № 520758) були зняті для держповірки. При цьому при проведенні повірки за участю представника ДП Вінницястандартметрологія , чотири газових лічильника газу марки Metrix визнано придатними для подальшої експлуатації та 29.05.2018 р. встановлено на об'єкті позивача. Разом із тим, газовий лічильник марки РЛ визнано непридатним для подальшої експлуатації. На підставі показів даного лічильника позивачем здійснювався комерційний облік газу на об'єкті Прохідна .
Станом на день надання даного відзиву, об'єкт споживання позивача за адресою м. Вінниця, вул. Я.Шепеля, 72, а саме Прохідна не облаштований вузлом обліку, що підтверджується актом перевірки вузла обліку від 08.01.2019 р.
Крім того, частиною 4 постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 Про затвердження Кодексу газорозподільних систем , зобов'язано власників комерційних вузлів обліку природного газу забезпечити облаштування власних комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних у встановлені цією частиною строки. Зокрема НКРЕКП було постановлено, що власники комерційних вузлів обліку, річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. куб.м. природного газу, мають забезпечити облаштування власних комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних протягом двох років та шести місяців з дня набрання чинності цією постановою. Датою набрання чинності даної постанови є 27.11.2015 р. Таким чином, власники комерційних вузлів обліку, річний обсяг обліку природного газу яких менше 10 тис. куб.м. природного газу, мали забезпечити облаштування власних комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних не пізніше 27.05.2018 р.
При цьому як зазначено в абз.2 п.2 глави 3 розділу Х Кодексу ГРМ, при порушенні визначених законодавством строків на облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних, Оператор ГРМ має право застосовувати до власника комерційного обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт. У випадку надання власником комерційного вузла обліку Оператору ГРМ гарантійного листа (безумовного, безвідкличного), в якому такий власник письмово підтвердить свої зобов'язання у визначений ним строк, але не пізніше 01.05.2019р. облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних, Оператор ГРМ протягом визначеного строку не має права застосовувати до власника комерційного вузла обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт.
Позивачем стверджується, що ним надано відповідачеві гарантійний лист та дозвіл на включення газоспоживаючих приладів. Поряд із цим гарантійний лист, наданий позивачем відповідачеві, не містить письмового підтвердження позивачем зобов'язання облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних.
ПАТ Вінницягаз , листом від 03.12.2018 №Vi-Сл-8091-1218, надало роз'яснення з даного приводу та повідомило, що позивач не позбавлений права надати гарантійний лист належного змісту для можливості відновлення йому газопостачання.
Для відновлення газопостачання на об'єкті позивача, останнім не усунені порушення, наявність яких дає підстави для ПАТ Вінницягаз не вчиняти дії із відновлення газопостачання, зокрема: 1. Позивачем не надано відповідачеві гарантійний лист на забезпечення позивачем у визначені ним строки власного вузла обліку засобами дистанційної передачі даних, чим порушено частину 4 постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494 Про затвердження Кодексу газорозподільних систем та п. 2 глави 3 розділу Х Кодексу ГРМ; 2. Позивачем не забезпечено вузол обліку, розміщений в приміщенні Прохідної, на об'єкті, приладом обліку газу, чим порушено забезпечення Порядку комерційного обліку газу, передбаченого ст. 18 Закону України Про ринок природного газу та главою 3 розділу ІХ Кодексу ГРМ.
З огляду на викладене, відповідач вважає, що позовні вимоги позивача є безпідставними та задоволенню не підлягають.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, виходячи з наступного .
Публічне акціонерне товариство "Вінницягаз" проводить господарську діяльність на підставі Закону України "Про ринок природного газу", Статуту товариства, Ліцензійних умов (згідно яких ПАТ "Вінницягаз" виконує функції газорозподільного підприємства), Кодексу газорозподільних систем (далі - Кодекс ГРМ) та інших чинних нормативних актів.
Правила постачання природного газу передбачені в ст. 12 Закону України "Про ринок природного газу". Так, постачання природного газу здійснюється відповідно до договору, за яким постачальник зобов'язується поставити споживачеві природний газ належної якості та кількості у порядку, передбаченому договором, а споживач зобов'язується оплатити вартість прийнятого природного газу в розмірі, строки та порядку, передбачених договором.
Відповідно до ч.2 ст. 13 Закону України "Про ринок природного газу" споживач зобов'язаний, зокрема, забезпечувати безперешкодний доступ уповноважених представників оператора газотранспортної системи, оператора газорозподільної системи до вузлів обліку природного газу та з метою встановлення вузлів обліку газу.
Статтею 18 Закону України "Про ринок природного газу" передбачено, що приладовий облік природного газу здійснюється з метою отримання та реєстрації достовірної інформації про обсяги і якість природного газу під час його транспортування, розподілу, постачання, зберігання та споживання. Приладовий облік природного газу здійснюється з метою визначення за допомогою вузла обліку природного газу обсягів його споживання та/або реалізації, на підставі яких проводяться взаєморозрахунки суб'єктів ринку природного газу. Постачання природного газу споживачам здійснюється за умови наявності вузла обліку природного газу. Результати вимірювань вузла обліку природного газу можуть бути використані за умови забезпечення єдності вимірювань. Вимоги до складових частин вузла обліку природного газу, правил експлуатації приладів обліку, порядку вимірювання обсягів та визначення якості природного газу визначаються технічними регламентами та нормами, правилами і стандартами, що встановлюються і затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в нафтогазовому комплексі.
Між позивачем та відповідачем укладено договір розподілу природного газу, що відповідає Типовому договору розподілу природного газу, затвердженого постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, шляхом підписання позивачем заяви-приєднання № 09426СКМКFAP016 від 01.01.2016 р. Укладення даного договору підтверджено сторонами в судовому засіданні.
Згідно із п 5.1. Договору облік (у тому числі приладовий) природного газу, що передається Оператором ГРМ та споживається Споживачем на межі балансової належності об'єкта Споживача, здійснюється відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем.
Главою 3 розділу Х Кодексу газорозподільних систем передбачено порядок облаштування точок вимірювання засобами дистанційної передачі даних, а саме з метою удосконалення системи комерційного обліку природного газу, підвищення рівня достовірності вимірювання об'єму природного газу комерційними вузлами обліку в газорозподільних системах та для забезпечення належної організації добового балансування на ринку природного газу України Оператори ГРМ та їх суміжні суб'єкти ринку природного газу, зокрема споживачі, повинні здійснювати відповідні заходи з організації та облаштування комерційних вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі даних.
При встановленні на комерційному ВОГ засобу дистанційної передачі даних, який належить Оператору ГРМ, на території чи у приміщенні споживача (суміжного суб'єкта ринку природного газу) між Оператором ГРМ та споживачем (суміжним суб'єктом ринку природного газу) має бути укладений договір про безоплатне відповідальне зберігання такого засобу дистанційної передачі даних на весь строк його експлуатації.
Власники комерційних вузлів обліку (крім побутових споживачів зі споживанням до 0,01 млн м куб.) зобов'язані в установленому законодавством порядку забезпечити організацію та облаштування на власних комерційних вузлах обліку засобів дистанційної передачі даних.
При порушенні визначених законодавством строків на облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних або недопуску Оператора ГРМ на облаштування зазначеної системи за його рахунок Оператор ГРМ має право застосувати до власника комерційного обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт. При цьому у випадку надання власником комерційного вузла обліку Оператору ГРМ гарантійного листа (безумовного, безвідкличного), в якому такий власник письмово підтвердить свої зобов'язання у визначений ним строк, але не пізніше 01 травня 2019 року, облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних, Оператор ГРМ протягом визначеного строку не має права застосовувати до власника комерційного вузла обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт.
Організація та облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних здійснюється у такому порядку:
- отримання у Оператора ГРМ технічного завдання на проектування організації та облаштування засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку;
- розробка на підставі технічного завдання Оператора ГРМ робочого проекту з організації та облаштування системи дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку та його погодження Оператором ГРМ;
- закупівля необхідного обладнання, монтаж засобів дистанційної передачі даних, налагодження каналів зв'язку і передачі даних та перевірка достовірності переданих (зчитаних) даних до Оператора ГРМ;
- прийняття в експлуатацію засобів дистанційної передачі даних на комерційному вузлі обліку за участі Оператора ГРМ, що має підтверджуватися відповідним актом введення в експлуатацію.
Як встановлено судом, та підтверджено сторонами в судовому засіданні, за адресою вул. Я. Шепеля, 72 у позивача знаходиться 5 об'єктів, до яких відповідачем згідно договору здійснювалось постачання природного газу, а саме: два офіса, приміщення автомийки, приміщення гаража та прохідна.
07 травня 2018 року позивач звернувся до відповідача з заявою про направлення представника для демонтажу газових лічильників в кількості 6 шт., на планову держповірку:
- вул. Я. Шепеля, 72 Metrix G10 (серійний № 000734), Metrix G10 (серійний № 001563), Metrix G6 (серійний № 343088), Metrix G6 (серійний № 343102) та РЛ G4 (серійний № 520758)
- вул. Чехова, 8а (Gallus № 02142963)
21 травня 2018 року згідно Актів на зняття побутового газового лічильника (а.с.36-40) представником відповідача газові лічильники Metrix G10 (серійний № 000734), Metrix G10 (серійний № 001563), Metrix G6 (серійний № 343088), Metrix G6 (серійний № 343102) та РЛ G4 (серійний № 520758) були зняті та відправлені на обстеження. Згідно Актів обстеження газових лічильників в умовах лабораторії по повірці побутових лічильників ПАТ Вінницягаз від 24 травня 2018 року чотири лічильники Metrix G10 (серійний № 000734), Metrix G10 (серійний № 001563), Metrix G6 (серійний № 343088), Metrix G6 (серійний № 343102) пройшли повірку і визнані працюючими, а лічильник РЛ G4 (серійний № 520758) повірку не пройшов, в акті зазначено що він не придатний для подальшого використання (а.с.40), про що було повідомлено позивача і видано відповідну довідку про непридатність (а.с. 41).
Позивачем 08.11.2018 р було подано відповідачу заяву про відновлення газопостачання зазначених об'єктів. До заяви було додано Дозвіл на включення газоспоживаючих приладів підприємства (а.с. 12) та гарантійний лист (а.с. 11) наступного змісту:
Даним листом гарантую забезпечити ПАТ Вінницягаз , як Оператору ГРМ, організацію та облаштування на моїх комерційних вузлах обліку, розташованих в м. Вінниця по вул. Я.Шепеля, 72, засобів дистанційної передачі даних, відповідно до п. 4 Постанови НКРЕКП від 30.09.2015р. № 2492 (з наступними змінами) та глави 3 розділу Х Кодексу ГРС, не пізніше 01.05.2019 р.
Мене поінформовано, що в разі невиконання гарантійних зобов'язань, викладених в даному листі у встановлений строк, ПАТ Вінницягаз , на підставі Кодексу ГРС, матиме право застосовувати до мене, як до власника комерційного вузла обліку, заходи з обмеження (припинення) розподілу природного газу з дотриманням вимог Кодексу ГРС та інших нормативних документів в сфері розподілу природного газу.
Тобто відповідно до гарантійного листа, позивач прийняв на себе обов'язок, визначений п. 4 Постанови НКРЕКП від 30.09.2015р. № 2492 (з наступними змінами) та глави 3 розділу Х Кодексу ГРС, не пізніше 01.05.2019.
28 листопада 2018 року позивач повторно звернувся до відповідача з листом про відновлення газопостачання на об'єкті, оскільки на перше звернення відповідач не відреагував.
Відповідач у відзиві на позовну заяву зазначив, що листом від 03.12.2018 року надав роз'яснення, що гарантійний лист, наданий позивачем не містить письмового підтвердження позивача зобов'язання у визначений ним строк, але не пізніше 01 травня 2019 року, облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних та повідомило позивача, що він не позбавлений права надати гарантійний лист належного змісту для можливості відновлення йому газопостачання.
Суд дослідивши лист роз'яснення відповідача від 03.12.2018р. оцінює його критично, оскільки в даному листі викладені загальні норми і жодна з них не містить чіткого визначення форми гарантійного листа.
У той же час, гарантійний лист містить посилання на п. 4 Постанови НКРЕКП від 30.09.2015р. № 2492 (з наступними змінами) та глави 3 розділу Х Кодексу ГРС, відповідно до якої, зобов'язано власників комерційних вузлів обліку природного газу забезпечити облаштування власних комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних у встановлені цією частиною строки.
З огляду на викладене поданий позивачем гарантійний лист, розцінюється судом як належний, оскільки в ньому позивач відповідно до Кодексу ГРС гарантує забезпечити відповідачу організацію та облаштування на комерційному вузлі обліку засоби дистанційної передачі даних не пізніше 01.05.2019 року.
Даний гарантійний лист прийнято відповідачем, про що свідчить наявний штамп (а.с 11).
Як зазначено вище, главою 3 розділу Х Кодексу газорозподільних систем передбачено, що при порушенні визначених законодавством строків на облаштування комерційних вузлів обліку засобами дистанційної передачі даних або недопуску Оператора ГРМ на облаштування зазначеної системи за його рахунок Оператор ГРМ має право застосувати до власника комерційного обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт. При цьому у випадку надання власником комерційного вузла обліку Оператору ГРМ гарантійного листа (безумовного, безвідкличного), в якому такий власник письмово підтвердить свої зобов'язання у визначений ним строк, але не пізніше 01 травня 2019 року, облаштувати комерційний вузол обліку засобами дистанційної передачі даних, Оператор ГРМ протягом визначеного строку не має права застосовувати до власника комерційного вузла обліку заходи з обмеження (припинення) передачі та/або розподілу природного газу на його об'єкт.
Твердження відповідача, що газопостачання не відновлюється позивачу оскільки не надано згідно Кодексу ГРС гарантійний лист, спростовується наявними в матеріалах справи доказами, тому не відновлення відповідачем газопостачання на об'єкті порушує права позивача.
Однак, в судовому засіданні, підчас судових дебатів позивач повідомив суду, що на двох об'єктах з п'яти газопостачання здійснюється, а саме на об'єктах Офіси з лічильниками типу Metrix G10 (серійний № 000734) та Metrix G10 (серійний № 001563), а позов подано у зв'язку з тим, що відповідачем не забезпечується газопостачання до об'єкту за договором у повному обсязі.
З огляду на це, позовні вимоги в частині відновлення газопостачання на об'єктах Офіси з лічильниками типу Metrix G10 (серійний № 000734) та Metrix G10 (серійний № 001563) задоволенню не підлягають, оскільки право позивача на цих об'єктах відповідачем не порушено.
Крім того, на об'єкті Прохідна лічильник газу не встановлено, що підтверджується наявним в матеріалах справи Актом від 08.01.2019 р. Даний факт сторонами не спростовується.
Згідно ч. 3 ст. 18 Закону України Про ринок природного газу , постачання природного газу споживачам здійснюється за умови наявності вузла обліку природного газу.
З огляду на відсутність у позивача на об'єкті (прохідна) засобів обліку природного газу, та неподанням доказів, які б вказували на звернення до Оператора ГРМ з заявами про його встановлення, в задоволенні позову в цій частині слід відмовити.
Щодо пояснень відповідача про необхідність облаштування комерційних вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі даних за рахунок споживача, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 3 Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу визначено Джерела фінансування, а саме:
1. Фінансування робіт з оснащення лічильниками газу населення здійснюється за рахунок: коштів суб'єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; коштів відповідного бюджету, крім коштів місцевих бюджетів; інших джерел, не заборонених законодавством.
2. Побутові споживачі природного газу - фізичні особи (населення) можуть самостійно забезпечити встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу (індивідуальних лічильників) з подальшою компенсацією таких витрат за рахунок коштів, які ними сплачуються за тарифом на розподіл природного газу. Порядок і розміри компенсації витрат на придбання та встановлення індивідуальних приладів обліку природного газу для споживачів природного газу - фізичних осіб (населення) встановлюються Кабінетом Міністрів України. Для споживачів природного газу - фізичних осіб (населення), які встановлять лічильники протягом 2018 року, відповідна компенсація здійснюється протягом 12 місяців.
3. Фінансування робіт з оснащення вузлами обліку природного газу фізичних осіб - підприємців та юридичних осіб здійснюється відповідно за рахунок: коштів фізичних осіб - підприємців, які відповідно до договору користуються послугами з газопостачання для провадження підприємницької діяльності; коштів юридичних осіб, які відповідно до договору користуються послугами з газопостачання.
Виконавцями робіт із встановлення вузлів обліку природного газу є суб'єкти господарювання, що: здійснюють розподіл природного газу на відповідній території; отримали відповідні дозволи для виконання робіт із встановлення вузлів обліку природного газу. У разі відмови населення від встановлення суб'єктами господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, лічильників газу розподіл природного газу припиняється населенню, що проживає у квартирах та приватних будинках, в яких газ використовується: комплексно, у тому числі для опалення, - з 1 січня 2012 року; для підігріву води та приготування їжі - з 1 січня 2016 року; тільки для приготування їжі - з 1 січня 2021 року. Відмова фізичних осіб - підприємців, які користуються послугами з газопостачання для провадження підприємницької діяльності, та юридичних осіб від встановлення до 1 липня 2011 року вузлів обліку природного газу є підставою для суб'єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, для розірвання в установленому законодавством порядку договорів на розподіл природного газу. (ст. 4 та 5 Закону України Про забезпечення комерційного обліку природного газу ).
Тобто законом чітко визначено порядок облаштування комерційних вузлів обліку природного газу засобами дистанційної передачі даних, однак такого обов'язку на день розгляду справи у позивача не настало у зв'язку з подачею ним гарантійного листа.
З наведеного вбачається, що умови для відновлення газопостачання на об'єкти Авто мийка з лічильником типу Metrix G6 (серійний № 343088) та Приміщення (гаража) з лічильником типу Metrix G6 (серійний № 343102) Позивачем були виконані в повному обсязі, а саме лічильники пройшли повірку, а строк для їх заміни, визначений в гарантійному листі, на день розгляду справи не настав.
Інших обґрунтувань підстави відмови від відновлення газопостачання на об'єктах Позивача матеріали справи не містять, і Відповідачем не наведено.
Відповідно до ч. 5 та 6 ст. 13 ЦК України не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. У разі недодержання особою при здійсненні своїх прав вимог, які встановлені частинами другою - п'ятою цієї статті, суд може зобов'язати її припинити зловживання своїми правами, а також застосувати інші наслідки, встановлені законом.
Згідно ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.
Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених цим Кодексом.
Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до ст. ст. 73, 74, 77 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
На підставі ст. 86 Господарського процесуального кодексу України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову частково.
Відповідно до ч.2 ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись статтями 2, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 104, 123, 129, 185, 191, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд -
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації "Вінницягаз" ( пров. Костя Широцького, 24, м. Вінниця, 21012, код ЄДРПОУ 39598110) відновити газопостачання до обєкту, розташованого за адресою: м. Вінниця, вул. Я.Шепеля, буд. 72 через вузли обліку природного газу, а саме: лічильник типу Metrix G6 рік випуску 2005 серійний № 343088 (приміщення авто мийки) та лічильник типу Metrix G6 рік випуску 2005 серійний № 343102 (приміщення гаража).
3. У позові щодо зобов'язання Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Вінницягаз" ( пров. Костя Широцького, 24, м. Вінниця, 21012, код ЄДРПОУ 39598110) відновити газопостачання до об'єкту, розташованого за адресою: м. Вінниця, вул. Я.Шепеля, буд. 72 через вузли обліку природного газу, а саме: лічильник типу Metrix G10 рік випуску 2008 серійний № 000734 (офісне приміщення), лічильник типу Metrix G10 рік випуску 2008 серійний № 001563 (офісне приміщення) та через приміщення прохідної (без лічильника) відмовити.
4. Стягнути з Публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Вінницягаз" ( пров. Костя Широцького, 24, м. Вінниця, 21012, код ЄДРПОУ 39598110) на користь Фізичної особи-підприємця Дячуна Володимира Григоровича (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 704,80 грн.
5. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
6. Примірник повного судового рішення надіслати сторонам рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду через Господарський суд Вінницької області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).
Повне рішення складено та підписано 18 лютого 2019 р.
Суддя Маслій І.В.
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - позивачу (АДРЕСА_1)
3 - відповідачу (21012, м. Вінниця, провулок Костя Широцького, 24)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2019 |
Оприлюднено | 19.02.2019 |
Номер документу | 79866078 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Маслій І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні