Рішення
від 21.12.2018 по справі 160/8589/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2018 року Справа № 160/8589/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, третя особа: Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

16 листопада 2018 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, третя особа Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій, в якому просить:

рішення Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №14 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про відмову у призначенні пенсії на пільгових умовах ОСОБА_2 - визнати протиправним;

зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області призначити ОСОБА_2 пенсію на пільгових умовах, відповідно до п. а ч. 1 ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення з дня звернення за призначенням пенсії - з 15 травня 2018 року.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що у зв'язку з наявністю у позивача передбаченого законом стажу роботи, який надавав йому право на призначення пенсії на пільгових умовах на підставі п. а ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення , 15 травня 2018 року останній звернувся до Нікопольського відділу обслуговування громадян управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із заявою про призначення пільгової пенсії.

11.07.2018 року за вих. №920/03-18 позивачу було направлено повідомлення про відмову у призначенні пенсії. Так, відповідач прийшов до висновку, що згідно наданих документів у ОСОБА_2 пільговий стаж роботи з урахуванням вищезазначених вимог складає 1 рік 11 місяців 25 днів, загальний стаж - 31 рік 1 місяць 13 днів, тому право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах за Списком № 1 він не має.

Позивач стверджує, що прийняте відповідачем рішення про відмову у призначенні йому пенсії за віком на пільгових умовах є протиправним у зв'язку з тим, що для призначення пенсії позивачем було подано до органу УПФУ трудову книжку із належно оформленими записами про займану посаду та період виконуваної роботи. Відповідач також отримав уточнюючі довідки, провів перевірки, але прийняв протиправне рішення про відмову у призначенні пенсії.

Посилання відповідача на те, що Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій не була надана довідка про підтвердження пільгового стажу за певний період, а також що наданих документів за період роботи з 01.10.2001 по 02.02.2004 в Марганецькому воєнізованому загоні та з 01.10.2004 по 29.12.2005 в Південному регіональному спеціалізованому (воєнізованому) аварійно-рятувальному загоні, недостатньо для розгляду на Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, є неправомірними, оскільки вони суперечать ст. 62 Закону України Про пенсійне забезпечення та п. 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній.

Крім того, орган УПФУ має в своєму розпорядженні інформацію та копії документів про проведену атестацію робочих місць за весь період роботи позивача у аварійно-рятувальних формуваннях.

Крім того, Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін ДСНС України, - згідно статутних документів є правонаступником зобов'язань ліквідованих загонів, а ліквідовані загони були правонаступниками аварійно-рятувальних формувань, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також Статутом ДВГРЗ ДСНС України.

Відповідно до Статуту Марганецького воєнізованого гірничорятувального (аварійно- рятувального) загону, затвердженого Наказом МНС України від 30.09.2008 року, загін є правонаступником Марганецького воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної аварійно-рятувальної (гірничорятувальної) служби МНС, створеного відповідно до наказу МНС від 18.10.2005 року № 272.

Згідно Статуту Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувальний) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Головою Державної служби України з надзвичайних ситуацій 5.05.2016 року, загін є правонаступником Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС.

Ухвалою суду від 21 листопада 2018 року відкрито провадження у справі, та ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

14 грудня 2018 року на адресу суду від представника Головного управління Пенсійного фонду України надійшов відзив на позов, в якому останній повідомив, що запис у трудовій книжці лише свідчить про наявність загального трудового стажу, який враховано при прийняті рішення про відмову у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах. Підставою для призначення пенсії на пільгових умовах є атестація робочих місць на підприємстві, установі, організації відповідно до ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .

Із записів трудової книжки ОСОБА_2 неможливо визначити право на пенсію на пільгових умовах.

У разі ліквідації підприємства без визначення правонаступника підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах, установленої для окремих категорій працівників, відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 р. № 18-1, здійснюється комісією з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області. На розгляд комісії необхідно надати документи, видані архівними установами, зокрема: довідку про заробітну плату, копії документів про переведення на іншу роботу, на роботу з неповним робочим днем, надання відпусток без збереження заробітної плати ( у разі відсутності - довідка про їх відсутність).

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру Південний регіональний спеціалізований (воєнізований) аварійно-рятувальний загін та Марганецький воєнізований загін припинено в результаті ліквідації за рішенням засновників, що не пов'язано з реорганізацією.

Позивачем надано архівні довідки про роботу та заробітну плату за період роботи з 01.10.2001 по 02.02.2004 в Марганецькому воєнізованому загоні, яких недостатньо для розгляду на Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах. Тому управлінням було направлено запити додаткових документів до архівних установ. При надходженні відповіді можливо буде повернутися до розгляду питання щодо підтвердження пільгового стажу за вищезазначений період роботи.

На запит Управління відповідно підтвердження наявного трудового стажу ОСОБА_2 за період роботи 30.12.2005 по 30.06.2013 у Марганецькому спеціальному воєнізованому гірничорятувальному (аварійно-рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій та не дивлячись на те, що ДВГРЗ ДСНС України дійсно є правонаступником вищевказаного загону повідомлено довідкою від 26.06.2018 № 01/2-1078 (копія додається), що документи вищезазначеного загону після злиття з загоном ДВГРЗ ДСНС України у 2013 році були здані на довгострокове зберігання до архівного сектору Марганецької міської ради Дніпропетровської області. Отже, ДВГРЗ ДСНС України відмовило надати уточнюючу довідку.

Важливо зазначити, що у разі визначення правонаступника підприємства, підтвердження стажу роботи Комісією з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, законодавством не передбачено.

Також позивачем була надана архівна довідка від 08.05.2018 р. № 938 про роботу з 01.10.2004 по 29.12.2005 в Південному регіональному спеціалізованому (воєнізованому) аварійно-рятувальному загоні та при підтвердженні Комісією вказаного періоду та згідно довідки від 16.04.2018 р. № 01/2-165, пільговий стаж позивача складатиме 3 роки 2 місяці 24 дні (при необхідних 10 років), що недостатньо для призначення пенсії на пільгових умовах.

У зв'язку з викладеними обставинами представник відповідача просив відмовити позивачу у задоволенні його позовних вимог.

18 грудня 2018 року на адресу суду від представника третьої особи надійшли письмові пояснення в яких останнім зазначено, що посилання позивача на той факт, що ДВГРЗ ДСНС України є правонаступником ліквідованих загонів, а загони були правонаступниками аварійно-рятувальних формувань, в яких працював позивач, є невірним і ґрунтуються лише на припущеннях, оскільки останнім не взято до уваги, що на території України існували гірничорятувальні загони, що мали ідентичну назву і через неуважне вивчення доказів, що додаються самим позивачем до позовної заяви, останній дійшов помилкового висновку, щодо правонаступництва ДВГРЗ ДСНС України.

Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій, був створений 22.11.2005 року на підставі наказу Штабу ДСВАРС МНС України від 22.11.2005 року №3, як Криворізький воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін (код ЄДРПОУ 33873405), який був окремою юридичною особою, та згодом перейменований згідно з Наказом ДСНС України № 215 від 13.05.2013 р. в ДВГРЗ ДСНС України.

На момент створення Загін не був правонаступником прав та обов'язків будь-яких раніше діючих аварійно-рятувальних формувань.

Згідно даних, що містяться у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій Марганецького воєнізованого гірничорятувального загону (МВГРЗ) (код ЄДРПОУ 00190845), даний загін був ліквідований 30.12.2004 р., а в графі про правонаступників вказано - Державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 26475829) ( далі- ДСВАРС).

Південний регіональний спеціальний (воєнізований) аварійно-рятувальний загін (код ЄДРПОУ 26462591) (далі - Південний РСВАРС) не був юридичною особою, та існував як філія Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 26475829).

У постанові Верховного Суду від 06.02.2018 року у справі №1170/2а-4153/12 судом було встановлено, що існує лише одна ДСВАРС МНС України зі статусом юридичної особи, до складу якої входять структурні підрозділи: Центральний, Східний, Західний та Південний регіональні спеціальні (воєнізовані) аварійно-рятувальні загони ДСВАРС.

ДСВАРС МНС України (код ЄДРПОУ 26475829) є правонаступником всіх попередньо діючих підприємств, що були ліквідовані.

Відповідно до наказу ДСНС України № 224 від 15.05.2013 р. Про припинення юридичних осіб до ДВГРЗ ДСНС України було приєднано Марганецький спеціальний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33892585), який на момент свого створення 22.11.2005 року не був правонаступником жодної юридичної особи, що раніше існувала. Ці самі відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій відносно Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 33892585).

Тобто, ДВГРЗ ДСНС України не є правонаступником прав та обов'язків Марганецького воєнізованого гірничорятувального загону (МВГРЗ) (код ЄДРПОУ 00190845) та Південного регіонального спеціального (воєнізованого) аварійно-рятувального загону (код ЄДРПОУ 26462591), на яких позивач здобув свій пільговий стаж, оскільки правонаступником вказаних загонів є Державна спеціальна (воєнізована) аварійно-рятувальна служба Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 26475829) яка, згідно витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських організацій ліквідована 05.10.2015 р. без визначення правонаступників (номер запису 10741170007004276).

Щодо підтвердження пільгового стажу позивача, представником третьої особи зазначено, що відповідно до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого Постановою КМУ № 637 від 12.08.1993, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Тобто, стверджує представник третьої особи, відповідачеві необхідно було звернутися до архівного сектору Марганецької міської ради Дніпропетровської області для отримання необхідних документів, які містять відомості про періоди роботи.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд встановив наступні обставини.

15 травня 2018 року ОСОБА_2 - позивач звернувся до Нікопольського відділу обслуговування громадян управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із заявою про призначення пільгової пенсії.

11 липня 2018 року відповідач направив на адресу позивача лист в якому відмовив позивачу у призначенні пільгової пенсії. Відмова обґрунтована тим, що архівних довідок, що надані позивачем про роботу та заробітну плату за період з 01.10.2001 р. по 02.02.2004 року недостатньо для розгляду на Комісії з питань підтвердження стажу роботу на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Даючи оцінку діям відповідача, щодо законності відмови у призначенні пенсії на пільгових умовах, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про пенсійне забезпечення № 1788-XII від 05.11.1991 року громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Згідно п. "а" ст. 13 Закону № 1788-XII на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи:

а) працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 25 років у чоловіків, з них не менше 10 років на зазначених роботах, і не менше 20 років у жінок, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 461 від 24.06.2016 р. "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" право на пенсію на пільгових умовах мають робітники державної воєнізованої гірничорятувальної служби, а саме особовий склад, який безпосередньо забезпечує здійснення екстрених і невідкладних заходів щодо запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків, проведення пошукових і аварійно-рятувальних робіт.

Відповідно до п. 1 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній" № 637 від 12.08.1993 р. основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Згідно п. 3 Постанови № 637 за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Як передбачено п. 11 Постанови правління Пенсійного фонду України "Про затвердження Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років" № 18-1 від 10.11.2006 р. для підтвердження стажу роботи заявник подає до управління Пенсійного фонду України в районі, місті, районі у місті, об'єднаних управлінь за місцем проживання (реєстрації) такі документи:

1) заяву про підтвердження стажу роботи;

2) документи, які підтверджують факт припинення підприємства, установи, організації в результаті їх ліквідації (у тому числі архівні) - щодо підприємств, установ, організацій, ліквідованих до 01.07.2004 та/або щодо яких відсутні дані про проведення реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр);

3) трудову книжку;

4) документи, видані архівними установами, зокрема:

а) довідку про заробітну плату;

б) копії документів про проведення атестації робочих місць;

в) копії документів про переведення на іншу роботу, на роботу з неповним робочим днем, надання відпусток без збереження заробітної плати (у разі відсутності - довідка про їх відсутність).

У разі необхідності заявник може подавати інші документи, які можуть підтверджувати виконання робіт, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років.

Як вбачається з матеріалів справи, спірними періодами у призначенні позивачу пенсії на пільгових умовах є період з 01.10.2001 р. по 02.02.2004 р. та з 3.12.2005 р. по 30.06.2013 р.

Щодо періоду з 01.10.2001 р. по 02.02.2004 р. суд зазначає, що згідно копії трудової книжки позивача встановлено, що:

01.10.2001 р. прийнятий до 3 - го взводу Марганецького воєнізованого гірничо-рятувального загону на посаду рятувальника;

22.07.2003 р. переведений за контрактною формою трудового договору, зараховано на службу до 3-го ВАРВ МВГРЗ на посаду рятувальника за контрактом;

02.02.2004 р. звільнено зі служби у 3-му ВАРВ Марганецького ВГРЗ за переведенням до Південного регіонального спеціального (воєнізованого) аварійно-рятувального загону;

03.02.2004 р. прийнятий по переводу з ОВГРЗ Марганецького ВГРЗ рятувальником 2-го взводу Марганецького СВГРЗ.

З урахуванням зазначеного, суд не приймає доводи відповідача стосовно того, що Комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах останнім не достатньо архівних довідок за період роботи 01.10.2001 р. по 02.02.2004 р. оскільки посада рятувальника передбачена Постановою Кабінету Міністрів України № 461 від 24.06.2016 р. "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах , як така що дає право на таку пенсію.

Що стосується періоду з 03.12.2005 р. по 30.06.2013 р. необхідно зазначити, що листом від 26.06.2018 року Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій на звернення відповідача стосовно підтвердження наявного трудового стажу позивача за період роботи з 30.12.2005 по 30.06.2013 у Марганецькому спеціальному воєнізованому гірничорятувальному (аварійно-рятувальному) загоні Державної служби України з надзвичайних ситуацій підтвердив той факт, що Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін Державної служби України з надзвичайних ситуацій дійсно є правонаступником Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Однак, не дивлячись на це, документи вищезазначеного загону після злиття з Державним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном Державної служби України з надзвичайних ситуацій у 2013 році були здані на довгострокове зберігання до архівного сектору Марганецької міської ради Дніпропетровської області.

Також, суд має зазначити, що згідно відомостей архівного сектора Марганецької міської ради від 24.10.2017 року та передмови до опису № 1 - ос з особового складу ліквідованого Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій за 1947-2013 роки: Марганецький ВГРЗ на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 30.03.1998 року № 386 підпорядковано штабу воєнізованих гірничорятувальних частин Південного регіону Державної воєнізованої гірничорятувальної служби МНС України.

21.11.2003 р. Президентом України прийнято Указ № 1328 Про вдосконалення управління у сфері запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру .

У п.1 даного Указу зазначено про погодження з пропозицією Кабінету Міністрів України щодо утворення Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи на базі Державної воєнізованої гірничорятувальної (аварійно-рятувальної) служби, Державної спеціалізованої аварійно - рятувальної служби пошуку і рятування туристів, Державної пошуково-рятувальної служби на водних об'єктах, Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби, Державного підприємства Центральний спеціалізований (воєнізований) аварійно-рятувальний загін, що належать до сфери управління цього Міністерства і ліквідуються.

Так, на виконання Указу Президента України № 1328 від 21.11.2003 р. наказом Міністра від 17.12.2003 р. № 502 затверджено Тимчасовий Статут Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та створено у складі Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби регіональні ДСВАРС, зокрема Південний регіональний СВАРЗ.

Відповідно до Статуту Марганецького воєнізованого гірничорятувального (аварійно- рятувального) загону, затвердженого Наказом МНС України від 30.09.2008 року, загін є правонаступником Марганецького воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону Державної спеціальної (воєнізованої) аварійно-рятувальної (гірничорятувальної) служби МНС, створеного відповідно до наказу МНС від 18.10.2005 року № 272.

Згідно Статуту Державного воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувальний) загону Державної служби України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Головою Державної служби України з надзвичайних ситуацій 5.05.2016 року, загін є правонаступником Марганецького спеціального воєнізованого гірничорятувального (аварійно-рятувального) загону ДСНС.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною першою статті 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Отже, право особи на отримання пенсії, як складова права на соціальний захист, є її конституційним правом.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 244 Кодексу адміністративного судочинства України під час ухвалення рішення суд вирішує питання судових витрат.

На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає за необхідне присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області понесені судові витрати у розмірі 704,8 грн.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним рішення Відділу з питань призначення та перерахунків пенсій №14 управління застосування пенсійного законодавства Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про відмову у призначенні пенсії на пільгових умовах ОСОБА_2.

Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області призначити ОСОБА_2 пенсію на пільгових умовах відповідно до п. а ч. 1 ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення з дня звернення за призначенням пенсії - з 15 травня 2018 року.

Присудити на користь ОСОБА_2 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного Фонду України в Дніпропетровській області понесені судові витрати у розмірі 704,8 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя (підпис) В.М. Олійник

Рішення не набрало законної сили

21 грудня 2018 року.

Суддя В.М. Олійник

З оригіналом згідно.

Суддя В.М. Олійник

Дата ухвалення рішення21.12.2018
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79868905
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/8589/18

Рішення від 21.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні