ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4286/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Костенко Г.В.,
за участю:
секретаря судового засідання - Колодяжного Д.В.,
представника позивача - Бобрицького А.В.,
представника відповідачів - Боровик Ю.Є.,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Полтавській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
30.11.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ" (надалі - ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (надалі - ДФС України, відповідач-1), Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач-2), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації:
№861859/41669012 від 27.07.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 18.07.2018 в ЄРПН;
№861861/41669012 від 27.07.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 18.07.2018 в ЄРПН;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні від 18.07.2018 №1 та №2 складені Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ" в ЄРПН.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. Також указує, що на вимогу контролюючого органу, після зупинення реєстрації податкових накладних, ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставою для складення накладних, проте, відповідні документи не були взяті відповідачем - до уваги, у зв'язку з чим прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №440/4286/18. Вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи.
15.01.2019 представником відповідачів надано відзив на позов у якому вказано, що комісія при ГУ ДФС у Полтавській області, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій, правомірно прийняла спірні рішення на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Причиною прийняття комісією рішень від 27.07.2018 №861859/41669012 та №861861/41669012 слугувало надання ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" контролюючому органу пояснень, які не піддаються перегляду (а.с.66-68).
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечувала.
Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПУО 41669012 (а.с.38-39).
16.07.2018 між ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" (виконавець) та ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" (замовник) укладено договір про надання транспортних послуг №160718, відповідно до умов якого виконавець надає замовникові послуги з організації транспорту та перевезення, а замовник зобов'язується прийняти ці послуги та сплачувати їх вартість виконавцеві. Загальна сума договору складає 300000,00 грн, в т.ч. ПДВ 50000,00 грн /пункт 1.2 Договору/ (а.с.24-26).
18.07.2018 ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" відповідно до зазначених умов договору була здійснена попередня оплата за транспортні послуги у сумі 50400,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням №749 від 18.07.2018 (а.с.30) та у сумі 48720,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням №750 від 18.07.2018 (а.с.31).
ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" на суму попередньої оплати була складена та подана для реєстрації в ЄРПН податкова накладна №1 від 18.07.2018, на загальну суму 50400,00 грн, у тому числі ПДВ 8400,00 грн (а.с.12).
Податкову накладну №1 від 18.07.2018 позивачем подано для реєстрації в ЄРПН.
19.07.2018 позивачем отримано квитанцію №1, у якій зазначено, що документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.13).
Позивачем 25.07.2018 подані пояснення та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній №1 від 18.07.2018 (а.с.77, 80-85).
Комісією ГУ ДФС України в Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 27.07.2018 прийнято рішення №861859/41669012 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.07.2018 №1 в ЄПРН (а.с.8-9).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".
Крім того, ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" на суму попередньої оплати була складена та подана для реєстрації в ЄРПН податкова накладна №2 від 18.07.2018, на загальну суму 48720,00 грн, у тому числі ПДВ 8120,00 грн (а.с.14).
19.07.2018 позивачем отримано квитанцію №1, у якій зазначено, що документ прийнято. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с.15).
Позивачем 25.07.2018 подані пояснення та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненій податковій накладній №2 від 18.07.2018 (а.с.87, 90-93).
Комісією ГУ ДФС України в Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 27.07.2018 прийнято рішення №861861/41669012 про відмову в реєстрації податкової накладної від 18.07.2018 №2 в ЄПРН (а.с.10-11).
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".
Не погодившись із зазначеними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.
Надаючи правову оцінку спірним рішенням суб'єкта владних повноважень та відповідним доводам сторін, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України).
За змістом підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Так само, абзацом першим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов'язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Абзацами другим - третім пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Тобто, законодавцем введено положення, за яким фіскальний орган з 1 липня 2017 року фактично позбавляється повноважень на здійснення контролю за правомірністю формування платниками податку - покупцями податкового кредиту, адже в силу наведеної вище норми абзацу третього пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є зареєстрована у ЄРПН податкова накладна.
Натомість, згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Як визначено пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Таким чином, законодавцем фактично змінено порядок здійснення фіскальними органами контролю за правомірністю нарахування платниками сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту, а саме - визначено, що відповідна перевірка проводиться контролюючим органом на стадії реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної / розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
01.01.2018 набув чинності Закон України від 07.12.2017 №2245-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", яким з Податкового кодексу України виключено пункт 74.2 статті 74, а пункт 201.16 статті 201 викладено у такій редакції: "Реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".
Згідно з пунктом 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (надалі - Порядок №177), податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,03, P < P м х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування; P м - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Згідно з пунктом 4 Порядку №177, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Відповідно до пункту 5 Порядку №177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Пунктами 6 та 7 вказаного Порядку №177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність: 1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку; 2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.
Відповідно до п.14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Пунктом 21 Порядку №177 визначено, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Таким чином, рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
В оскаржуваних рішеннях від 27.07.2018 №861859/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 18.07.2018 в ЄРПН та №861861/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 18.07.2018 в ЄРПН підставою відмови у реєстрації податкової накладної визначено: неподання платником податку копій документів, а саме первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури /інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) (а.с.8-11).
Проте, оскаржені рішення комісії ГУ ДФС у Полтавській області містить лише загальне твердження про ненадання документів, без конкретизації (підкреслення) конкретного переліку документів, які, на думку Комісії ГУ ДФС в Полтавській області, не надані та яких не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Отже, на думку суду, оскаржені рішення не містить чіткого визначення підстав для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" від 18.07.2018 №1 та №2. Відтак, оскаржене рішення суб'єкта владних повноважень не є обґрунтованим та не відповідає критеріям правомірності, що встановлені статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
У відзиві на позов зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних від 18.07.2018 №1 та №2 в ЄРПН є не відображення в ІТС "Податковий блок" пояснень та платіжних документів, в підтвердження чого слугує Протокол №87 засідання Комісії ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації від 27.07.2018.
Відповідачем-2 надано до суду витяг з Протоколу №87 засідання Комісії ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову у такій реєстрації від 27.07.2018, з якого слідує, що наданні ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" пояснення "не піддаються перегляду" (а.с.94).
Матеріали справи свідчать, що позивачем було подано пояснення (а.с.17) та копії документів, про підтвердження реальності здійснення операцій по зупиненим податковим накладним від 18.07.2018 №1 та №2 (а.с.77, 80-85, 87, 90-93).
Суд зазначає, що з наданих документів слідує, що 16.07.2018 між ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" (виконавець) та ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" (замовник) укладено договір про надання транспортних послуг №160718, відповідно до умов якого виконавець надає замовникові послуги з організації транспорту та перевезення, а замовник зобов'язується прийняти ці послуги та сплачувати їх вартість виконавцеві. Загальна сума договору складає 300000,00 грн, в т.ч. ПДВ 50000,00 грн /пункт 1.2 Договору/. Пунктом 1.4 Договору визначено право виконавця залучати до роботи третіх осіб (фізичних чи юридичних), що мають необхідний транспорт для роботи з вантажами замовника. Оплата послуг або передплата послуг (за домовленістю сторін), здійснюється замовником шляхом банківського переказу на поточний рахунок виконавця /пункт 3.2 Договору/ (а.с.24-26).
17.07.2018 ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" було подано заявку на надання транспортних послуг до Договору №160718 від 16.07.2018 (а.с.27).
18.07.2018 ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" листом від 18.07.2018 вих.№5 (а.с.28) направило ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" рахунки-фактури від 18.07.2018 №1807 на суму 50400,00 грн та №18018 на суму 78720,00 грн (а.с.29).
18.07.2018 ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР" було здійснено оплату за транспортні послуги у сумі 50400,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням №749 від 18.07.2018 (а.с.30) та у сумі 48720,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням №750 від 18.07.2018 (а.с.31).
Крім того, 13.07.2018 між ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" (замовник) та ТОВ "АТП-1855" укладено договір надання транспортних послуг №130718 (а.с.32-35), відповідно до умов якого перевізник бере на себе зобов'язання доставити ввірений йому для перевезення вантаж (згідно транспортною накладною) за маршрутами відповідно до поданих замовником заявок, і видати його уповноваженій на одержання вантажу особі, а замовник зобов'язується сплатити плату за перевезення вантажу.
На підставі рахунок-фактури від 23.07.2018 №311 на суму 10000,02 грн (а.с.36) позивачем здійснено передплату за транспортні послуги згідно договору №130718 від 13.07.2018, що підтверджено платіжним дорученням №45 від 23.07.2018 на суму 1000,02 грн (а.с.37).
Отже, з викладеного слідує, що позивачем було укладено договір надання транспортних послуг №130718 від 13.07.2018 ТОВ "АТП-1855" з метою залучення останнього до виконання транспортних послуг в межах договору про надання транспортних послуг №160718 від 18.08.2018, укладеного між ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" та ТОВ "АБК КОНСТРУКТОР".
У судовому засіданні представник позивача пояснив, що надати первинні документи щодо надання транспортних послуг, в тому числі: акти наданих послуг та ТТН, не мав можливості, оскільки на момент подачі пояснень до контролюючого органу вони не були складені між сторонами.
Враховуючи викладені обставини та беручи до уваги те, що контролюючий орган обмежився лише формальним зазначенням невизначеного кола документів, яких бракує для прийняття позитивного рішення, суд дійшов висновку про відсутність у даному випадку і за таких умов достатніх підстав для відмови у реєстрації податкових накладних ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" від 18.07.2018 №1 та №2.
Відтак, оскаржувані рішення комісії ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.07.2018 №861859/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 18.07.2018 та №861861/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 18.07.2018 підлягають скасуванню, як протиправні.
Вирішуючи позовну вимогу щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні від 18.07.2018 №1 та №2 складені ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" в ЄРПН суд виходить з такого.
Згідно з приписами статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Згідно із пунктом 28 Порядку №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; протягом п'яти робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить менше 30 млн. гривень; протягом семи робочих днів не прийнято та/або не зареєстровано в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданих податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 30 млн. гривень включно.
При цьому, згідно з нормами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС.
З метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні від 18.07.2018 №1 та №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ".
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
В той же час, відповідно до вимог частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач у ході розгляду справи не довів, що у спірних відносинах він діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За викладених обставин позов ТОВ "Агрокомплекс "СОЯ" підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тож сплачена позивачем сума судового збору підлягає стягненню з відповідача.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ" (код ЄДРПОУ 41669012; вул. Квітки Цісик, 35, м. Полтава, Полтавська область, 36007) до Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053), Головного управління ДФС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 39461639; вул. Європейська, 4, м.Полтава, Полтавська область, 36014) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.07.2018 №861859/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 18.07.2018 в ЄРПН та №861861/41669012 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 18.07.2018 в ЄРПН.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 18.07.2018: №1 на суму 50400,00 грн, в тому числі ПДВ 8400,00 грн та №2 на суму 48720,00 грн, в тому числі ПДВ 8120,00 грн, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 39461639) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрокомплекс "СОЯ" (код ЄДРПОУ 41669012) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 3524,00 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подається учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII.
Повне рішення складено 18 лютого 2019 року.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2019 |
Оприлюднено | 19.02.2019 |
Номер документу | 79871389 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні