Рішення
від 12.02.2019 по справі 1340/5910/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/5910/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представника позивача - Іськович В.В.,

представника позивача - Живко О.Б.,

представника відповідача - Павліш О.Р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення,-

в с т а н о в и в :

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області звернувся до суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області від 03.08.2018 року № 0280661311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 29.08.2015 року до 18.12.2017 року на загальну суму 3922, 80 грн (штрафні санкції - 3739, 54 грн та пеня 183, 26 грн).

Ухвалою від 10.12.2018 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

Ухвалою від 15.01.2019 призначено справу до судового розгляду з повідомленням сторін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області своєчасно подавав до відповідача звітність про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також нараховані внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування сплачувались вчасно, що підтверджується платіжними дорученнями. Зокрема, за травень 2015 року звітність позивача була подана, про що свідчить відмітка контролюючого органу. Однак відомості звітності за травень 2015 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області невнесені до картки платника, відомості звітності за червень 2015 року внесені двічі, що призвело до помилкових нарахувань з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у картці платника та виникнення недоїмки.

Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю з підстав викладених у позовній заяві та відповіді на відзив, просили задоволити позовні вимоги.

Відповідач подав відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що у разі несплати або несвоєчасної сплати єдиного внеску на платників єдиного внеску накладається штраф, розрахунок якого здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів, а на суму недоїмки платнику єдиного внеску нараховується пеня. Відтак рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області винесене правомірно і скасуванню не підлягає.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві та просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача, дослідивши та оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

04.12.2017 ГУ ДФС у Львівській області сформовано вимогу № Ю-43322-17 про сплату боргу (недоїмки), відповідно до якої станом на 30.11.2017 у позивача наявна заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування в сумі 977, 31 грн.

03.08.2018 заступником начальника ГУ ДФС у Львівській області винесено рішення №0280661311 про застосування до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 29.08.2015 року до 18.12.2017 року на загальну суму 3922, 80 грн (штрафні санкції - 3739, 54 грн та пеня 183, 26 грн).

Листом від 29.12.2018 року № 615 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області повідомив відповідача про необхідність проведення уточнення та впорядкування звітності по єдиному внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування, оскільки 18.05.2015 року позивачем подано звіт за травень 2015 року, що засвідчено штампом контролюючого органу, проте ГУ ДФС у Львівській області такий звіт не зареєстровано, двічі зареєстровано звіт за червень 2015 року.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області оскаржив рішення ГУ ДФС у Львівській області до ДФС України.

Рішенням ДФС України від 19.09.2018 № 30040/6/99-99-11-02-02-35 про результати розгляду скарги на рішення ГУ ДФС у Львівській області від 03.08.2018 № 0280661311 про застосування до Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування залишено без змін, а скаргу Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області - без задоволення.

Не погоджуючись із оскаржуваним рішенням ГУ ДФС У Львівській області позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Нормативно-правовим актом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

У відповідності до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - договір про добровільну участь) (частина п'ята статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ).

Згідно з частиною 7 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, зазначені в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв'язку.

При цьому, приписами частини 8 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Днем сплати єдиного внеску у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів вважається: день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів, а у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі (пункти 1 та 2 частини десятої статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ).

У силу приписів частин 11 статті 9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску: штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Відповідно до частини 10 статті 25 зазначеного Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Як свідчить копія звіту Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області за травень 2015 року про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування, такий поданий до контролюючого органу 18.06.2015 року.

Згідно з карткою особового рахунку Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області Головним управлінням ДФС у Львіській області не внесено даних відповідно до поданого звіту позивача за травень 2015 року.

Суд звертає увагу, що Головним управління ДФС у Львівській області внесено дані згідно звіту за червень 2015 року до картки особового рахунку Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги двічі: 02.07.20115 року та 21.07.2015 року.

Згідно зі звітом Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області за травень 2015 року про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування, загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті становила 17300,04 грн.

Відповідно до платіжних доручень № 1078 від 14.05.2015 року, №1085 від 28.06.2015, №1086 від 28.05.2015 сума нарахованого єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області сплачена.

Згідно зі звітом позивача за червень 2015 року про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування, загальна сума єдиного внеску, що підлягала сплаті становить 22880, 42 грн.

Відповідно до платіжних доручень № 1091 від 12.06.2015 року, №1114 від 26.06.2015, №1113 від 26.06.2015 нараховані сума нарахованого єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області сплачена.

Таким чином, позивачем виконано вимоги законодавства щодо своєчасних нарахувань та сплати єдиних внесків на загальнобов'язкове державне соціальне страхування.

Недоїмка виникла з вини відповідача, оскільки Головним управлінням ДФС у Львівській області дані поданої звітності за травень 2015 року не були внесені до картки особового рахунку Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області, натомість дані за червень 2015 року внесені двічі.

Такі дії відповідача призвели до помилкових нарахувань єдиного внеску на загальнобов'язкове державне соціальне страхування у картці платника податків та виникнення недоїмки.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Як закріплено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до положень, закріплених частиною 1 статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Отже, розглянувши усі подані документи і матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позов слід задоволити повністю.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, сплачений позивачем судовий збір у сумі 1762,00 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДФС у Львівській області за рахунок його бюджетних асигнувань.

Керуючись ст.ст. 72,77,94, 241 -246 КАС України , суд -

в и р і ш и в:

Позов Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправним і скасування рішення задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області від 03.08.2018 року № 0280661311 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 29.08.2015 року до 18.12.2017 року на загальну суму 3922, 80 грн (штрафні санкції - 3739, 54 грн та пеня 183, 26 грн).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області ( 79003, м.Львів вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 39462700) в користь центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Львівській області (79008, вул. Валова, 31, код ЄДРПОУ 38369958) 1762,00 грн (тисяча сімсот шістдесять дві гривні) судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Апеляційна скарга на рішення подається протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Львівський окружний адміністративний суд

Повний текст рішення складено 18 лютого 2018 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79871742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5910/18

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні