ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" лютого 2019 р. справа № 0940/11/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Григорук О.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Паперівка" про стягнення податкового боргу в розмірі 78200,42 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Паперівка" про стягнення податкового боргу в розмірі 78200,42 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що за відповідачем рахується податковий борг перед бюджетом у розмірі 78200,42 грн., який виник внаслідок несплати нарахованих контролюючим органом податкових зобов'язань з податку на додану вартість, штрафних санкцій та пені.
Ухвалою від 02.01.2019 Івано-Франківським окружним адміністративним судом відкрито провадження в даній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).
Відповідач правом на подання відзиву у встановлений судом строк не скористався. Ухвала про відкриття провадження 10.01.2019 вручена відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.35, 36, 40).
Згідно частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
За таких обставин, керуючись частиною 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України, справа підлягає вирішенню за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Паперівка" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, знаходиться на податковому обліку в Долинській об'єднаній Державній податковій інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (а.с.35, 36).
Згідно уточнюючого розрахунку податкове зобов'язання з податку на додану вартість відповідача, у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, за червень 2018 року становить 3246,00 грн. (а.с.13, 14).
20.09.2018 товариство з обмеженою відповідальністю "Паперівка" подало декларацію з податку на додану вартість: за серпень 2018 року на суму 41949,00 грн., з яких 28697,60 грн. сплачено (а.с.11); 22.10.2018 - за вересень 2018 року на суму 18570,00 грн. (а.с.12); 20.11.2018 - за жовтень 2018 року на суму 11265,00 грн. (а.с.15, 16).
22.11.2018 на підставі підпунктів 19-1.1, 19-1.2, пункту 19-1, статті 9, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 та пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України старшим державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб, контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Долинського управління Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації товариством з обмеженою відповідальністю "Паперівка" податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, виписаних з 14.02.2018 по 11.10.2018 та зареєстрованих за період з 01.03.2017 по 02.11.2018. За результатами перевірки складено акт за №1139/09-19-50-12/30905968 від 22.11.2018, відповідно до якого встановлено реєстрацію товариством податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням граничних термінів реєстрації, встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України на загальну суму 20602,95 грн. (а.с.30-31).
На підставі акту перевірки від 22.11.2018 податковою інспекцією винесено податкове повідомлення-рішення №0112895012 від 22.11.2018 на загальну суму штрафних санкцій 20602,95 грн., яка нарахована відповідно до додатку до вказаного податкового повідомлення-рішення. Податкове повідомлення-рішення №0112895012 від 22.11.2018 вручено керівнику відповідача 22.11.2018, що підтверджується підписом керівника відповідача (а.с.23-29).
29.11.2018 на підставі вищевказаних статей Податкового кодексу України, старшим державним ревізором-інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб, контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Долинського управління Головного управління ДФС в Івано-Франківській області було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати грошових зобов'язань по податку на додану вартість товариством з обмеженою відповідальністю "Паперівка". За результатами перевірки складено акт за №1556/09-19-50-12/39083849 від 29.11.2018, відповідно до якого встановлено порушення строків сплати податку на додану вартість, визначених пунктами 57.1, 57.3 статті 57 Податкового кодексу України (а.с.21-22).
На підставі вказаного акту перевірки №1556/09-19-50-12/39083849 від 29.11.2018, Долинським управлінням Головного управління ДФС в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0128985012 від 29.11.2018 на загальну суму штрафу в розмірі 10% від суми грошового зобов'язання - 2887,51 грн., що нарахована відповідно до розрахунку штрафної санкції. Дане податкове повідомлення-рішення 29.11.2018 вручено керівнику відповідача (а.с.18).
На підставі акту перевірки №1556/09-19-50-12/39083849 від 29.11.2018, Долинським управлінням Головного управління ДФС в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0128995012 від 29.11.2018 на загальну суму штрафу в розмірі 20% від суми грошового зобов'язання - 6725,90 грн., яке 29.11.2018 вручено керівнику відповідача (а.с.19).
На підставі акту перевірки №1815/09-19-50-12/39083849 від 12.12.2018, Долинським управлінням Головного управління ДФС в Івано-Франківській області винесено податкове повідомлення-рішення №0157265012 від 12.12.2018 на загальну суму штрафу в сумі 4206,02 грн., яке 12.12.2018 вручено керівнику товариства з обмеженою відповідальністю "Паперівка" (а.с.17).
Керуючись пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, контролюючим органом надіслано податкову вимогу форми "Ф" №768-17 від 31.05.2017, яку відповідач отримав 17.06.2017, відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с.32).
Суми нарахованих податковими повідомленнями рішеннями штрафів розраховані відповідно до доданих до них розрахунків штрафних санкцій (а.с.18, 19, 20, 25-29, 33, 34).
У відповідності до довідки позивача про суму податкового боргу за платежем податок на додану вартість від 18.12.2018 загальна сума боргу відповідача складає 78200,42 грн, у тому числі податкові зобов'язання 46332,40 грн., штрафні санкції в розмірі 30410,51 грн. та пеня в розмірі 1457,51 грн. (а.с.10).
Головне управління ДФС в Івано-Франківській області просить винести рішення суду про стягнення вказаного боргу з відповідача.
Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України, який зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Частиною 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи. Відтак, при вирішенні даного спору суд керується законом, який був чинний на час виникнення спірних правовідносин.
Відповідно до пунктів 37.1, 37.2 статті 37 Податкового кодексу України підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов'язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.
Виникнення, зміна і припинення податкового обов'язку визначені статтею 37 Податкового кодексу України, згідно з пунктами 37.7, 37.2 якого, підстави для виникнення, зміни і припинення податкового обов'язку, порядок і умови його виконання встановлюються цим Кодексом або законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов'язує сплату ним податку.
Статтею 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно з статтею 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Пунктом 38.2 статті 38 Податкового кодексу України передбачено, що сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.
Відповідно до підпунктів 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, Податковим кодексом України визначено, що платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
У відповідності до пункту 6.1 статті 6 Податкового кодексу України, податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з статтею 8 Податкового кодексу України, в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори. До загальнодержавних податків та зборів належить податок на додану вартість, який є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (підпункт 9.1.3 пункту 9.1 статті 9 цього Кодексу).
Як встановлено, згідно уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за червень 2018 року на суму 3246,00 грн. (а.с.13, 14). 20.09.2018 товариство з обмеженою відповідальністю "Паперівка" подало декларацію з податку на додану вартість: за серпень 2018 року на суму 41949,00 грн., з яких погашено відповідачем 28697,60 грн., отже несплачено 13251,40 грн. (а.с.11); 22.10.2018 - за вересень 2018 року на суму 18570,00 грн. (а.с.12); 20.11.2018 - за жовтень 2018 року на суму 11265,00 грн. (а.с.15, 16).
22.11.2018 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0112895012 від 22.11.2018 на загальну суму штрафних санкцій 20602,95 грн., яке вручено керівнику відповідача 22.11.2018 (а.с.23-29). 29.11.2018 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0128985012 на загальну суму штрафу в розмірі 10% від суми грошового зобов'язання - 2887,51 грн., яке вручено 29.11.2018 керівнику відповідача (а.с.18). 29.11.2018 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0128995012 на загальну суму штрафу в розмірі 20% від суми грошового зобов'язання - 6725,90 грн., яке 29.11.2018 вручено керівнику відповідача (а.с.19). 12.12.2018 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0157265012 на загальну суму штрафу в сумі 4206,02 грн., яке 12.12.2018 вручено керівнику відповідача (а.с.17). Суми нарахованих податковими повідомленнями рішеннями штрафів розраховані відповідно до доданих до них розрахунків штрафних санкцій (а.с.18, 19, 20, 25-29, 33, 34).
Згідно з статтею 126 Податкового кодексу України, у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.5 даної статті Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що позивачем на виконання вимог пункту 59.1. статті 59 Податкового кодексу України надіслано відповідачу податкову вимогу форми "Ф" №768-17 від 31.05.2017, яку відповідач отримав 17.06.2017, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.32).
Даний податковий борг до моменту розгляду справи не переривався та є непогашеним. Вимогу відповідач отримав та залишив без реагування, а податковий борг за нею, на момент виникнення вищевказаних податкових зобов'язань, не сплатив.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно пункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом утворюють податковий борг.
Податковий борг відповідача зі сплати податку на додану вартість в сумі 78200,42 грн., у тому числі податкові зобов'язання 46332,40 грн., штрафні санкції в розмірі 30410,51 грн. та пеня в розмірі 1457,51 грн., підтверджується актами перевірки, розрахунками штрафних санкцій, податковими повідомленнями-рішеннями, корінцем податкової вимоги форми, довідкою про борг за платежами (а.с.10-34).
Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення або спростування її наявності, або оскарження податкових повідомлень-рішень чи податкової вимоги відповідач суду не надав.
Пунктом 95.1статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 95.4. статті 95 Податкового кодексу України).
Таким чином, враховуючи, що на час розгляду справи заборгованість зі сплати податку на додану вартість відповідачем в добровільному порядку не сплачена, відповідних доказів, які б підтверджували погашення такого боргу чи спростовували доводи позивача, відповідачем не надано, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДФС в Івано-Франківській області про стягнення з відповідача податкового боргу є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (код 39394463, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до товариства з обмеженою відповідальністю "Паперівка" про стягнення податкового боргу в сумі 78200,42 грн. - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Паперівка" (код 39083849, вул. Гірська, буд. 31, с. Новичка, Долинський р-н, Івано-Франківська обл., 77509), в дохід бюджету податковий борг в сумі 78200 (сімдесят вісім тисяч двісті) грн. 42 коп. з розрахункових рахунків у фінансових установах, які обслуговують товариство з обмеженою відповідальністю "Паперівка", та за рахунок належних йому готівкових коштів.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2019 |
Оприлюднено | 20.02.2019 |
Номер документу | 79872699 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні