Рішення
від 11.02.2019 по справі 500/2872/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2872/18

11 лютого 2019 рокум.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі: судді Осташа А. В. за участю:

секретаря судового засідання Гавіловської Х.М.

представника позивача - Авдєєнка В.В.

представника відповідача - Кащишин О.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Кооператив Піщинка" до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області про визнання протиправним та скасування припису,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кооператив Піщинка" (далі - позивач, ТОВ Кооператив Піщинка ) звернулося до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області (далі - відповідач) в якому просить суд визнати протиправним та скасувати припис Головного управління у Тернопільській області №1076-ДК/0756Пр/03/01/-18 від 05.12.2018.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач здійснює видобуток корисних копалин, що розташовані під поверхневим шаром ґрунту вказаних у приписі земельних ділянках на підставі спеціального дозволу на користування надрами №6235 від 23.11.17. Позивач зазначає, що не здійснював зняття та перенесення ґрунтового покриву. Для видобутку корисних копалин доступ до відповідних земельних ділянок позивачу без ґрунтового покриву був наданий власниками таких земельних ділянок. Наголошено, що позивач не є власником обумовлених земельних ділянок чи їх користувачем, у зв'язку з чим не має жодної можливості вживати будь-яких заходів для зміни цільового призначення відповідних земельних ділянок. Таким чином, позивачем не було допущено будь-яких порушень вимог земельного законодавства, що обумовлені у приписі, і не має законних підстав вживати обумовлені у приписі заходи, у зв'язку з чим, оскаржуваний припис суб'єкта владних повноважень є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 28.12.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник відповідача подав 23.01.2019 відзив на адміністративний позов, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, а оскаржуваний припис суб'єктом владних повноважень прийнятий на цілком законних підставах та відповідає чинному законодавству, у зв'язку із чим просила в задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав та мотивів.

Як випливає із матеріалів справи, відповідно до вимог Закону України Про Державний контроль за використанням, та охороною земель Головним управлінням Держгеокадастру у Тернопільській області, з врахуванням повноважень визначених Положенням про Головне управління та у зв'язку із листом Управління Служби безпеки України в Тернопільській області від 29.10.2018 №6918-5433 та доповідною запискою головного спеціаліста відділу контролю за використанням та охоронною земель у Збаразькому, Тернопільському районах та м. Тернополі Управління з контролю за використанням та охороню земель ОСОБА_3 від 01.11.2018 № 1536/3-18-0.187 видано наказ від 01.11.2018 № 899-ДК Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності із змінами внесеними наказом від 23.11.2018 № 1090-ДК.

На виконання вказаного наказу та враховуючи повноваження надані законодавством, державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог земельного законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області ОСОБА_3 за участю співробітника СБУ у Тернопільській області ОСОБА_4 21.11.2018 проведено позапланову перевірку земельних ділянок з кадастровими номерами НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3, НОМЕР_4, НОМЕР_5, НОМЕР_6 на території Тернопільського району.

У результаті перевірки державним інспектором встановлено, що земельні ділянки використовуються ТОВ Кооператив Піщинка не за цільовим призначенням, а саме проводяться роботи щодо розробки корисних копалин та складування поверхневого шару ґрунту загальною площею 3,5464 га, які перебувають у приватній власності громадян із земель сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Стегниківці Тернопільського району, а саме: земельна ділянка площею 1,9999 га кадастровий номер НОМЕР_1 власник ОСОБА_5, земельна ділянка площею 2,0000 га кадастровий номер НОМЕР_3 власник ОСОБА_5; земельна ділянка площею 1,9999 га кадастровий номер НОМЕР_2 власник ОСОБА_6, земельна ділянка 2,0000 га кадастровий номер НОМЕР_5 власник ОСОБА_7.

Земельна ділянка загальною площею 3,5464 га, яка є частиною наведених земельних ділянок де проводяться роботи щодо видобування корисних копалин та складання ґрунтового покриву, земельні ділянки використовуються не за цільовим призначенням ТОВ Кооператив Піщинка , що є порушенням вимог статті 91 Земельного кодексу.

Крім того, на земельній ділянці загальною площею 1,8599 га, яка є частиною наведених земельних ділянок (площа 0,4825 га кадастровий номер НОМЕР_1; площа 0,7006 га кадастровий номер НОМЕР_3; площа 0,6768 га кадастровий номер НОМЕР_2) ТОВ Кооператив Піщинка зняло ґрунтовий покрив земельної ділянки без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, чим порушено вимоги статті 168 Земельного кодексу України.

За наслідком проведеного обстеження ділянок складено відповідні акт обстеження та акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства. З метою усунення наслідків виявленого порушення державним інспектором 05.12.2018 видано припис, в якому поставлено вимогу усунути порушення земельного законодавства та про виконання припису в термін до 08.01.2019 повідомити Головне управління (аркуш справи 7).

Не погоджуючись із приписом відповідача позивач звернувся із даним адміністративним позовом до суду.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з наступного.

Відповідності до ст. 2 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Статтею 187 ЗК України визначено, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні держання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Згідно з вимогами ст. 188 ЗК України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Відповідно до преамбули Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 № 963-IV (далі - Закон № 963-IV) цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

За приписами статті 9 Закону № 963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об'єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель.

Статтею 6 Закону № 963-IV визначено повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Статтею 10 вказаного Закону визначено повноваження державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель та дотриманням вимог законодавства України про охорону земель.

Так, згідно зі ст. 6 Закону № 963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Відповідно до положень ст. 10 Закону № 963-IV державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, встановлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення;

- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно - і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України.

Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії картографії та кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 14.01.2015 №15 (Положення № 15) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Згідно з пп. 1 п. 3 Положення № 15 основними завданнями Держгеокадастру є реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Як передбачено підпунктом 25-1 пункту 4 Положення № 15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за:

- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов'язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених відповідним робочим проектом землеустрою;

- дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

На реалізацію покладених завдань і функцій наказом Держгеокадастру від 17 листопада 2016 року № 308 затверджено Положення про Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області, зокрема повноваження Головного управління щодо здійснення державного нагляду (контролю) визначені у пункті 30 Положення.

Відповідно до положень статті 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів серед іншого здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб.

Як встановлено статтею 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов'язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов'язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.

Пунктом 8 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській області визначено, що Головне управління в межах свої повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

Надаючи оцінку припису, суд виходив з такого.

Підставою для його винесення став висновок відповідача про те, що земельна ділянка загальною площею 3,5464 га, яка є частиною наведених земельних ділянок де проводяться роботи щодо видобування корисних копалин та складання ґрунтового покриву, земельні ділянки використовуються не за цільовим призначенням ТОВ Кооператив Піщинка , що є порушенням вимог статті 91 ЗК України та факт зняття на перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що здійснює державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, чим порушено вимоги ст. 168 ЗК України.

Відповідно до положень частини 1 статті 168 Земельного кодексу України (ґрунти земельних ділянок є об'єктом особливої охорони. Частиною 2 вказаної статті Кодексу встановлено, що власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків:

- проведення робіт із буріння та облаштування нафтових і газових свердловин, будівництва, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов'язаних з їх обслуговуванням об'єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під'їзних доріг, ліній електропередачі та зв'язку, підземних кабельних мереж енергозабезпечення;

- проведення робіт, пов'язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах та пов'язаних з їх експлуатацією об'єктах трубопровідного транспорту, виробничих спорудах, під'їзних дорогах, лініях електропередачі та зв'язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення.

Як встановлено частиною 3 наведеної статті Кодексу при здійсненні діяльності, пов'язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.

Порядок видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.01.2005 № 1, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.01.2005 за № 70/10350(надалі - Порядок).

Згідно з п. 3.1 Порядку власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту.

Водночас п. 2 Порядку містить перелік випадків, за наявності яких не потрібно отримувати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву. Зокрема, дозвіл не вимагається у випадках, якщо переміщення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) здійснюється в межах однієї й тієї самої земельної ділянки, що надана для ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва та будівництва індивідуальних гаражів.

Відповідно до п. 3.3. Порядку дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель.

Враховуючи, що стаття 168 Кодексу та Порядок визначає процедуру отримання дозволу на перенесення родючого ґрунту з прив'язкою до власників цих земельних ділянок.

Як встановлено судом, земельні ділянки на яких проводяться роботи щодо розробки корисних копалин та складування поверхневого шару ґрунту загальною площею 3,5464 га, перебувають у приватній власності громадян із земель сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства за межами населеного пункту с. Стегниківці Тернопільського району, а саме: земельна ділянка площею 1,9999 га кадастровий номер НОМЕР_1 власник ОСОБА_5, земельна ділянка площею 2,0000га кадастровий номер НОМЕР_3 власник ОСОБА_5; земельна ділянка площею 1,9999 га кадастровий номер НОМЕР_2 власник ОСОБА_6, земельна ділянка 2,0000 га кадастровий номер НОМЕР_5 власник ОСОБА_7.

Зокрема, позивач здійснює видобуток корисних копалин, що розташовані під поверхневим шаром ґрунту вказаних у приписі земельних ділянках на підставі спеціального дозволу на користування надрами №6235 від 23.11.17 (аркуш справи 8).

Для видобутку корисних копалин доступ до відповідних земельних ділянок позивачу без ґрунтового покриву був наданий власниками таких земельних ділянок.

Згідно з ст. 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхи установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Право власності на земельну ділянку розповсюджується на простір, що знаходиться над та під і поверхнею ділянки на висоту і на глибину, необхідні для зведення житлових, виробничих та інших будівель і споруд.

У відповідності до ст. 1 КУпН надра - це частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.

Статтею 4 КУпН передбачено, що надра є виключною власністю Українського народу надаються тільки у користування.

Таким чином, суд приходить до висновку, що права власників земельних ділянок, на яких позивачем здійснюється видобуток корисних копалин, обмежуються верхнім шаром нард, видобуток яких здійснює позивач.

Крім того, суд зазначає, що з метою усунення наслідків виявленого порушення державним інспектором 05.12.2018 видано припис, в якому поставлено вимогу усунути порушення земельного законодавства змінивши категорію земель із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості.

Згідно з пункту 1 статті 22 Земельного кодексу України землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Частиною 3 статті 22 Земельного кодексу України встановлено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування, зокрема, громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Відповідно до пункту 1 статті 66 Земельного кодексу України до земель промисловості належать землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд.

Відповідно до норм статті 20 Земельного кодексу України зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою, щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, - районною державною адміністрацією, а щодо земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, що не входять до території району, або в разі якщо районна державна адміністрація не утворена, - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватної власності, цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється в порядку, встановленому законом та погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 Кодексу.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, погодженого в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу, приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зміну її цільового призначення.

Відтак, враховуючи приписи чинного земельного законодавства та встановлення державним інспектором порушення вбачається, що вказані вище земельні ділянки без достатніх підстав виведені Позивачем із обороту земель сільськогосподарського призначення, оскільки використовуються не для потреб пов'язаних для ведення особистого селянського господарства. Позивач використовує ці ділянки не за цільовим призначенням, а саме як землі сільськогосподарського призначення, а як землі промисловості, оскільки здійснює промислове видобування корисних копалин (піску) на цих ділянках.

Суд не погоджується із такими висновками відповідача, оскільки жодних доказів, які б свідчили про проведення позивачем зняття та перенесення ґрунтового покриву матеріали справи не містять та відповідачем не надано.

Натомість, жодних земельно-кадастрових робіт по спеціальному обстеженню і розвідуванню щодо збирання, обробки, аналізу земельно-кадастрової інформації, відповідачем проведено не було.

Таким чином, враховуючи те, що товариство з обмеженою відповідальністю "Кооператив Піщинка" не є власником даних земельних ділянок та лише здійснює видобуток корисних копалин, що розташовані під поверхневим шаром ґрунту земельних ділянок за наявності усієї необхідної дозвільної документації, висновки перевірки про зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) позивачем проведені за відсутності спеціального дозволу та те, що земельні ділянки використовуються не за цільовим призначенням ТОВ "Кооператив Піщинка", на переконання суду, є необґрунтованими.

Крім того, надаючи оцінку оскаржуваному припису, суд виходив з того, що позивачу висунута вимога у 30-денний термін змінити категорію земель із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості.

Поряд із цим суд зазначає, що припис це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Невиконання приписів, розпоряджень та інших розпорядчих документів органу державного нагляду (контролю) тягне за собою застосування штрафних санкцій до суб'єкта господарювання згідно із законом.

Обов'язковою підставою для винесення припису та його невід'ємною ознакою є те, що припис спрямований на усунення встановлених контролюючим органом порушень вимог законодавства, а також припис не є способом притягнення порушника до відповідальності і не являється різновидом санкцій. Тобто необхідною умовою винесення припису є усунення об'єктом контролю порушення законодавства у випадку виконання вимог припису.

Водночас, змінити цільове призначення відповідних земельних ділянок позивач немає жодної можливості, оскільки він не є їхнім власником.

Враховуючи наведене, суд приходить висновку, що обставини, які були підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного припису, не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із врахуванням вказаного, суд дійшов висновку, що оскільки суб'єктом владних повноважень в ході судового розгляду не доведено належними та допустимими доказами правомірності прийнятого ним припису, не спростовано доводи позивача, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вирішуючи питання про судові витрати, суд виходить з приписів ст.139 КАС України, відповідно до яких, у разі задоволення позову сторони, яка не суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області №1076-ДК/0756Пр/03/01/-18 від 05.12.2018.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Тернопільській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Кооператив Піщинка" судовий збір в сумі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп.

Реквізити сторін:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Кооператив Піщинка" (вул. Січових Стрільців, 73, с.Байківці, Тернопільський район, Тернопільська область, 47711, код ЄДРПОУ 40313980);

відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Тернопільській область (вул. Грушевського, 8, м.Тернопіль, 46021, код ЄДРПОУ 39766192).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 15 лютого 2019 року.

Головуючий суддя Осташ А.В.

копія вірна

Суддя Осташ А.В.

Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79874702
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування припису

Судовий реєстр по справі —500/2872/18

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Осташ Андрій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні