Ухвала
від 16.12.2009 по справі 34/27-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" грудня 2009 р. м. Київ К-15475/07

Вищий адміністративни й суд України в складі колегі ї суддів:

головуючого Л анченко Л.В.

суддів Н ечитайла О.М.

Пил ипчук Н.Г.

Сер гейчука О.А.

Сте пашка О.І.

при секретарі: Ан дрюхіній І.М.

за участю представників:

позивача: Небатова А.Є.

відповідача: Болох В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні касаційну скаргу

70 Управління начальника ро біт Міністерства Оборони Укр аїни та Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м.Києва

на постанову Господарсько го суду м.Києва від 02.03.07 та ухвал у Київського апеляційного ад міністративного суду від 26.06.07

у справі №34/27-А

за позовом 70 Управління н ачальника робіт Міністерств а Оборони України

до Державної податково ї інспекції у Шевченківськом у районі м.Києва

про скасування податко вого повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Постановою Господарського суду м.Києва від 02.03.2007, залишено ю без змін ухвалою Київськог о апеляційного адміністрат ивного суду від 26.06.2007, позов 70 Упр авління начальника робіт МО У задоволено частково. Скасо вано податкове повідомлення -рішення ДПІ у Шевченківсько му районі м.Києва №0011841703/0 від 06.11.2006 в частині зобов' язання спл атити штраф в сумі 558,24 грн. В реш ті позову відмовлено.

У справі відкрито касацій не провадження за касаційною скаргою позивача у якій став иться питання про скасування рішення суду першої та апеля ційної інстанції в частині в ідмови в позові та прийняття нового рішення в цій частині про скасування оскаржуваног о податкового повідомлення-р ішення, з підстав порушення н орм матеріального права.

А також за касаційною скарг ою відповідача, у якій ставит ься питання про скасування р ішення суду першої та апеляц ійної інстанцій, та прийнятт я нового про відмову в задово ленні позовних вимог, з підст ав порушення норм матеріальн ого права.

Сторони правом подати зап еречення на відповідну касац ійну скаргу не скористалися.

Перевіривши у відкритому с удовому засіданні повноту вс тановлення обставин справи т а правильність їх юридичної оцінки в судових рішеннях, ко легія суддів дійшла висновку , що касаційні скарги не підл ягають задоволенню, виходячи з такого.

Відповідачем проведено не виїзну документальну переві рку з питань правильності н арахування та своєчасності в несення до бюджету позивачем податку з власників транспо ртних засобів та інших самох ідних машин та механізмів за період з 2001 по 2005 рік, за результ атами якої складено акт №841/1703/077 63413 від 26.10.2006.

Перевіркою встановлено по рушення позивачем вимог ст.5 Закону України «Про податок з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин та механізмів»щодо строкі в сплати податку з власників транспортних засобів та ін ших самохідних машин, у зв' я зку із сплатою цього податку у період з 2001 по 2005 р.р. із затримк ою.

На підставі акта перевірки прийнято оскаржуване подат кове повідомлення-рішення №0 011841703/0 від 06.11.2006, яким відповідно д о пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України « Про порядок погашення зобов 'язань платників податків пе ред бюджетами та державними цільовими фондами»зобов' я зано сплатити штраф у розмір і 10% узгодженої суми податково го зобов' язання у сумі 1194,53 гр н.

Відповідно до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» податкове зобов' язання, са мостійно визначене платнико м податків у податковій декл арації, вважається узгоджени м з дня подання такої податко вої декларації. Зазначене по даткове зобов' язання не мож е бути оскаржене платником п одатків в адміністративному чи судовому порядку.

Згідно п.1.11 ст.1 цього Закону п одаткова декларація, розраху нок - документ, що подається пл атником податків до контролю ючого органу у строки, встано влені законодавством, на під ставі якого здійснюється нар ахування та/або сплата подат ку, збору (обов' язкового пла тежу).

Тобто, в контексті цієї нор ми Закону розрахунок податку з підприємств - власників т ранспортних засобів є тотожн им, податковій декларації пл атника податків.

Відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами2 платник податків зобов ' язаний самостійно сплатит и суму податкового зобов' яз ання, зазначену у поданій ним податковій декларації, прот ягом десяти календарних днів , наступних за останнім днем в ідповідного граничного стро ку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 ст. 4 цього Закону дл я подання податкової деклара ції.

Згідно п.5.4 ст. 5 Закону Україн и «Про порядок погашення зоб ов' язань перед бюджетами та державними цільовими фондам и»узгоджена суми податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків.

Таким чином, самостійно виз начені позивачем до сплати с уми податкового зобов' язан ня зі сплати, податку з власни ків транспортних засобів по розрахункам податку з власни ків транспортних засобів, як і не сплачені, у встановлений законом строк, є узгодженими і визнаються податковим бор гом платника податків.

Відповідно до .п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами», у разі, коли платник под атків не сплачує узгоджену с уму податкового зобов' язан ня протягом граничних строкі в, визначених цим Законом, так ий, платник податку зобов' я заний сплатити штраф.

Проте, згідно з пп. 15.1.1 п.15.1 ст.15 в казаної норми Закону за виня тком випадків, визначених пі дпунктом 15.1.2 цього пункту, под атковий орган має право само стійно визначні податкових з обов' язань платника податк ів у випадках, визначених цим Законом, до закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку подання по даткової декларації, а у разі , коли податкова декларація б ула надана пізніше, - за днем ї ї фактичного подання. Якщо пр отягом зазначеного строку по датковий орган не визначає с уму податкових зобов' язань , платник податків вважаєтьс я вільним від такого податко вого зобов'язання, а спір сто совно такої декларації не пі длягає розгляду в адміністра тивному або судовому порядку .

Відтак суди попередніх інс танцій, встановивши факт спл иву строку позовної давності по податковим зобов' язання м позивача у сумі 558,24 грн. право мірно задовольнили позов в ц ій частині.

Вірними є і висновки судів попередніх інстанцій, що нар аховані позивачу штрафні са нкції не є адміністративно-г осподарськими, а тому підста ви для застосування при їх на рахуванні строків визначен их ст.250 ГК України відсутні.

Зазначені у касаційних ск аргах доводи не спростовують правильності прийнятого у с праві рішення, судами повно т а всебічно перевірені надані сторонами докази, дана їм нал ежна оцінка у рішенні, яке нал ежним чином мотивоване і за с воїм змістом та формою відпо відає вимогам матеріального та процесуального закону, у з в' язку з чим касаційні скар ги підлягають залишенню без задоволення, а судові рішенн я залишенню без змін.

Керуючись ст. ст. 220, 221, 223, 224, 230 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційні скарги 70 Управління начальника робі т Міністерства Оборони Украї ни та Державної податкової і нспекції у Шевченківському р айоні м.Києва залишити без за доволення, а постанову Госпо дарського суду м.Києва від 02.03.2 007 та ухвалу Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 26.06.2007 - без змін.

Ухвала набирає чинно сті з моменту проголошення і може бути оскаржена до Верхо вного Суду України за винятк овими обставинами протягом о дного місяця з дня відкриття таких обставин.

Головую чий Л.В.Ланченко

Судді О.М.Нечитайло

Н.Г.Пилипчук

О.А.Сергейчук

О.І.Степашко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення16.12.2009
Оприлюднено26.03.2010
Номер документу7987814
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —34/27-а

Ухвала від 16.12.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Ланченко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні