Постанова
від 14.02.2019 по справі 140/2312/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/1064/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Кухтея Р. В., Шевчук С.М.;

за участю секретаря судового засідання - Джули В. М.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Шацької районної державної адміністрації Волинської області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року в справі № 140/2312/18 (головуючий суддя - Мачульський В.В., м.Луцьк) за позовом Шацької районної державної адміністрації Волинської області до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Обслуговуючий кооператив "Садівниче товариство" про визнання протиправною та скасування постанови, зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Шацька районна державна адміністрація Волинської області звернулася з позовом до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Обслуговуючий кооператив "Садівниче товариство" про визнання протиправною та скасування постанови заступника начальника відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Волинській області від 01.10.2018 про накладення штрафу в розмірі 5 100,00 грн., зобов'язання прийняти постанову про закінчення виконавчого провадження №56885849.

В обґрунтування вимог позовної заяви зазначає, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 у справі №803/530/18 за позовом Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" до Шацької районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії, яким визнано протиправним та скасовано розпорядження Шацької районної державної адміністрації Волинської області від 26.02.2018 № 55 "Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель" та зобов'язано Шацьку районну державну адміністрацію Волинської області повторно вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

На виконання вказано рішення згідно постанови про відкриття виконавчого провадження ВП №56885849 Шацькою РДА 29.08.2018 проведено нараду, за результати якою на адресу відповідача надіслано лист №1498/27/2 від 03.09.2018 про повторне вирішення питання про затвердження технічної документації.

Однак, не зважаючи на виконання рішення суду, 01.10.2018 заступником начальника відділу примусового виконання рішень УДВС ГТУЮ у Волинській області винесено постанову про накладення на Шацьку РДА штрафу в розмірі 5100,00 грн. за невиконання рішення суду.

Позивач просить визнати протиправною та скасувати оскаржувану постанову про накладення штрафу в розмірі 5100,00 грн., оскільки Шацькою РДА в повному обсязі виконано рішення суду від 11.06.2018 у справі №803/530/18 за позовом Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" до Шацької районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії, а тому підстави для накладення штрафу щодо невиконання рішення суду відсутні та зобов'язати відповідача прийняти постанову про закінчення виконавчого провадження.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Шацька районна державна адміністрація Волинської області подала апеляційну скаргу, в якій висловлено прохання скасувати оскаржуване рішення та прийняти постанову, якою адміністративний позов задоволити повністю.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги вказано, що судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного рішення було порушено норми матеріального та процесуального права.

Неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи відповідно до ч. 2 ст. 313 КАС України, тому відповідно до ч.4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Заслухавши суддю-доповідача, проаналізувавши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не знаходить підстав для її задоволення.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Встановлено, що рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 11.06.2018 в адміністративній справі №803/530/18 позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано розпорядження Шацької районної державної адміністрації Волинської області від 26.02.2018 №55 "Про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель" та зобов'язано Шацьку районну державну адміністрацію Волинської області повторно вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні (а.с. 9-13).

31.07.2018 постановою заступника начальника відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області Самчуком О.П. відкрито виконавче провадження ВП№56885849 щодо примусового виконання виконавчого листа №673/2018 від 20.07.2018, виданого Волинським окружним адміністративним судом про зобов'язання Шацьку районну державну адміністрацію Волинської області повторно вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні (а.с. 15). Відповідно до п. 2 даної постанови, рішення суду необхідно виконати протягом 10 робочих днів (а.с. 15 зворот).

Копію постанови про відкриття виконавчого провадження позивач отримав 20.08.2018 (а. с. 14).

Згідно Плану проведення наради в першого заступника голови райдержадміністрації від 29.08.2018 та протоколу наради №84 від 29.08.2018, на вказаній нараді було заслухано інформацію та обговорено питання щодо виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 11.06.2018, за результатами якого прийнято рішення про відмову у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", оскільки Шацька РДА не уповноважена затверджувати зазначену технічну документацію, так як не є її замовником.

Листом від 03.09.2018 №1498/27/2-18 Шацька РДА повідомила УДВС ГТУЮ у Волинській області про виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду в повному обсязі.

Також зазначила, що відповідно до п. 28 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 №513, технічна документація погоджується та затверджується в порядку, встановленому статтею 186 Земельного кодексу України, якою передбачено, що технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і затверджується замовником технічної документації. Водночас, відповідно до п. 9 Порядку проведення інвентаризації земель замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі. Пунктом 11 Порядку проведення інвентаризації земель визначено, що для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не може перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. У зв'язку з цим, Шацька РДА не уповноважена затверджувати технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива" (а. с. 20).

Однак, 01.10.2018 постановою заступника начальника відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області Самчуком О.П. винесено постанову, якою за невиконання рішення суду на позивача, на підставі статей 63, 75 Закону України "Про виконавче провадження" накладено штраф у розмірі 5 100,00 грн. (а. с. 23).

Судом апеляційної інстанції здійснено перевірку висновків суду першої інстанції щодо відповідності дій відповідача вимогам ч. 2 ст. 2 КАС України, внаслідок чого суд апеляційної інстанції погоджується з такими та вважає за необхідне зазначити наступне.

Згідно з ч. 5, 6 ст. 26 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов'язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

За рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню).

Згідно з частиною першою, другою статті 63 Закону України "Про виконавче провадження" за рішеннями, за якими боржник зобов'язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.

У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 75 Закону України "Про виконавче провадження" у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника - фізичну особу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на боржника - юридичну особу - 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та встановлює новий строк виконання.

Як встановлено, під час наради, проведеної першим заступником Шацької РДА було розглянуто питання щодо виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду про зобов'язання Шацьку районну державну адміністрацію Волинської області повторно вирішити питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Поряд з цим, у затвердженні зазначеної документації було відмовлено, оскільки Шацька РДА не уповноважена затверджувати технічну документацію із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена Товариством з обмеженою відповідальністю "Проектно-експертна компанія "Альтернатива", оскільки не є її замовником.

Вказані твердження є хибними, оскільки правова оцінка вказаним діям була надана судом під час розгляду адміністративної справи №803/530/18 за позовом Обслуговуючого кооперативу "Садівниче товариство" до Шацької районної державної адміністрації Волинської області про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов'язання вчинити дії.

Згідно з приписами пунктів 8 - 12 Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2012 № 513 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок № 513) підставою для проведення інвентаризації земель є рішення відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування щодо виконання відповідних робіт, договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою, судові рішення. Замовниками технічної документації можуть бути органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим чи органи місцевого самоврядування, землевласники та землекористувачі (далі - замовники). Розробниками технічної документації (далі - виконавець) є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Для проведення інвентаризації земель замовник укладає з виконавцем договір про розроблення технічної документації, в якому відображаються вартість і строк виконання робіт із землеустрою, що не повинен перевищувати шести місяців з моменту укладення договору. До договору додається технічне завдання на виконання робіт з інвентаризації земель за формою згідно з додатком та їх кошторис. Роботи з інвентаризації земель включають підготовчі, топографо-геодезичні та камеральні роботи, складення і оформлення технічної документації в паперовій та електронній формі.

Пунктом 28 Порядку № 513 визначено, що технічна документація погоджується та затверджується в порядку, встановленому статтею 186 Земельного кодексу України.

Крім того, стаття 30 Закону України Про землеустрій передбачає, що погодження і затвердження документації із землеустрою проводиться в порядку, встановленому Земельним кодексом України, цим Законом.

За приписами частини тринадцятої статті 186 Земельного кодексу України технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель погоджується територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, і затверджується замовником технічної документації.

Відповідно до копії рішення суду від 11.06.2018 по справі №803/530/18, розпорядженням голови Шацької РДА від 14.02.2017 № 52 "Про надання дозволу на проведення інвентаризації земель" було надано дозвіл провести інвентаризацію земель, розташованих за межами населених пунктів Пульмівської сільської ради в урочищі "Ступа", орієнтовною площею 14,0 га з оформленням відповідної документації із землеустрою, а розроблену технічну документацію із землеустрою з інвентаризації земель подати на розгляд та затвердження у встановленому законом порядку.

Таким чином, саме до повноважень Шацької РДА належить прийняття рішення про надання дозволу на проведення інвентаризації земель та в подальшому затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель території, що знаходиться у користуванні ОК "Садівниче товариство" за межами населеного пункту с. Пульмо урочище "Ступа" на території Пульмівської сільської ради Шацького району Волинської області, яка була розроблена ТзОВ "Проектно-експертна компанія "Альтернатива".

Також, листом від 30.11.2017 № 2135/23/2-17 відповідач уже відмовляв позивачу у затвердженні спірної технічної документації.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі №803/1975/17 за позовом ОК "Садівниче товариство" до Шацької РДА про зобов'язання вчинити дії позов було задоволено частково, зобов'язано Шацьку РДА розглянути питання про затвердження технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, загальною площею 4,6940 га, що знаходяться у користуванні ОК "Садівниче товариство", та розташовані за межами населеного пункту с. Пульмо на території садового масиву в урочищі "Ступа" Пульмівської сільської ради Шацького району.

У вказаному рішенні суду, яке набрало законної сили, суд давав правову оцінку діям Шацької РДА щодо відмови у затвердженні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Відповідно до частин першої, другої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов'язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Відтак, рішення Волинського окружного адміністративного суду від 23.01.2018 у справі № 803/1975/17 є обов'язковим до виконання, при цьому, Шацька РДА повинна була при його виконанні врахувати висновки, викладені у ньому.

Отже, позивачем не надано доказів, які б підтверджували факт виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 11.06.2018, оскільки чинним законодавством передбачено право позивача як суб'єкта владних повноважень затверджувати технічну документацію із землеустрою або відмовляти у її затвердженні.

Враховуючи встановленні обставини справи колегія суддів констатує, що оскаржувана постанова про накладення на позивача штрафу від 01.10.2018 ВП №56885849 відповідає вимогам та принципам, передбаченим частиною другою статті 2 КАС України, оскільки прийнята обґрунтовано та з врахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, а відтак в задоволенні позову слід відмовити повністю.

Згідно з ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції дійшов правильного висновку про задоволення позовних вимог, доводи апеляційних скарг висновків суду першої інстанції не спростовують, тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.

Керуючись статтями 229, 241, 243, 308, 310, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Шацької районної державної адміністрації Волинської області - залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року в справі № 140/2312/18 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.

На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.

У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя С. П. Нос судді Р. В. Кухтей С. М. Шевчук Повне судове рішення складено 18.02.2019 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2019
Оприлюднено19.02.2019
Номер документу79882888
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2312/18

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 14.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 24.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні