18.02.2019
№ 3/637/65/19
П О С Т А Н О В А
Іменем України
18 лютого 2019 року с.м.т. Шевченкове
Суддя Шевченківського районного суду Харківської області Островська Н.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с. Петрівка Шевченківського району Харківської області, громадянина України, одруженого, голови комісії з припинення (реорганізації) приватного сільськогосподарського підприємства Україна (юридична адреса: 63608, Харківська область, Шевченківський район, с. Троїцьке, вул. Степова, 10, код ЄДРПОУ: 30608434), паспорт серії НОМЕР_2, виданий 16.12.1999 року Шевченківським РВ УМВС України в Харківській області, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1,
за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,
роз'яснені права, передбачені ст. 63 Конституції України, ст. 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення,-
в с т а н о в и в :
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 1 від 6 лютого 2019 року, складеному головним державним ревізором - інспектором відділу аудиту платників Салтівського управління аудиту ГУ ДФС у Харківській області Новіковою М.О., при проведенні позапланової виїзної документальної перевірки приватного сільськогосподарського підприємства Україна (юридична адреса: 63608, Харківська область, Шевченківський район, с. Троїцьке, вул. Степова, 10, код ЄДРПОУ: 30608434) встановлено, що голова комісії з припинення (реорганізації) ПСП Україна ОСОБА_1 вчинив правопорушення, а саме ведення податкового обліку з порушенням встановленого законодавством порядку, що призвело до заниження податку на додану вартість за перевірений період з 01.01.2016 року по 02.01.2019 року в сумі 45 268 грн., в тому числі в листопаді 2018 року в сумі 45 268 грн., чим порушено п.п. а п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями.
ОСОБА_1 від ознайомлення, підписання, надання пояснень, та отримання копії протоколу про адміністративне правопорушення № 1 від 06.02.2019 року відмовився, про складено акт № 896/20-40-14-18-07/30608434 від 06.02.2019 року.
Відповідно до витягу з акту перевірки № 115/20-40-14-18-07/30608434 від 17.01.2019 року перевіркою встановлено порушення ПСП Україна п.п. а п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02.10.2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (в редакції, чинній в періоді встановлення порушення), в результаті чого встановлено заниження податку на додану вартість за перевірений період з 01.01.2016 року по 02.01.2019 року в сумі 45 268 грн., в тому числі в листопаді 2018 року 45 268 грн.; п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.10.2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (в редакції, чинній в періоді встановлення порушення), в результаті чого підприємством не зареєстровано в ЄРПН податкову накладну в жовтні 2018 року на суму ПДВ 98 771 грн.; п. 49.1, п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49, п. 103.9 ст. 103 Податкового кодексу України від 02.10.2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями - неподання до податкового органу податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2018 рік та додаток ПН по нерезиденту "UkrFarm Funding Ltd" (Кіпр) в складі вищевказаної декларації.
У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав, пояснивши, що діяв у відповідності до вимог податкового законодавства України, просив закрити провадження у справі в зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши наявні докази, приходжу висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтями 10, 11 КУпАП визначено, що адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків , а вчиненим з необережності - коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоча повинна була і могла їх передбачити.
Частина 1 ст. 163-1 КУпАП передбачає відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Пунктом 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг/ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг/ визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно витягу з акту перевірки суми, що надійшли на рахунок ПСП "Україна" як відшкодування збитків у звязку зі знищенням посівів озимої пшениці, є компенсацією вартості таких активів (майна) та відповідно повинні включатися до бази оподаткування ПДВ. Виходячи з такої позиції ГУ ДФС у Харківській області встановлено порушення щодо визначення бази оподаткування та розміру податкового зобов'язання з податку на додану вартість (заниження податку п. 1 висновків) та своєчасності реєстрації податкової накладної за таким податковим зобов'язанням (п. 2 висновків).
ПСП "Україна" було укладено договір з АТ "Укргазвидобування" (код ЄДРПОУ: 00153146) на проведення розвідувальних робіт від 18.09.2018 року, за яким Сторона 1 (ПСП "Україна") надає Стороні 2 (АТ "Укргазвидобування") свою згоду (погодження) на проведення в межах землекористування Сторони 1 на території Шевченківської селищної ради Шевченківського району Харківської області геологорозвідувальних робіт (розвідувальні роботи) для буріння свердловини № 20 Оливинівська з одного майданчика, план-схема яких наведена в Додатку № 2 до цього Договору, а Сторона 2 зобов'язується сплатити Стороні 1 грошові кошти у розмірі, в порядку та на умовах, визначених Договором.
Орієнтована (попередньо узгоджена сторонами на місцевості) загальна площа майданчиків, на яких будуть проводитися розвідувальні роботи, становить 12,4209 га.
Підставою для надання Стороною 1 погодження на проведення геологорозвідувальних робіт для буріння свердловини є здійснення Стороною 2 виконання обов'язків надрокористувача за Спеціальним дозволом на користування надрами від 15.12.2003 р. № 2459.
Згідно з протоколом погодження договірної ціни (Додаток № 1 до даного Договору), з метою відшкодування збитків, які зазнає Сторона 1 в процесі виконання Стороною 2 розвідувальних робіт (в зв'язку із знищенням сільськогосподарських культур, які вирощуються Стороною 1 на земельних ділянках та в зв'язку з неможливістю проведення сільськогосподарських робіт на земельних ділянках протягом дії даного договору), Сторона 2 сплачує Стороні 1 грошові кошти у розмірі 493 855 грн. без ПДВ, одноразово. Договір діє до 31.12.2010 року.
Отже, за умовами договору передбачено, що ПСП "Україна" відшкодовуються збитки в зв'язку із знищенням сільськогосподарських культур.
01.10.2018 року ПСП "Україна" отримало кошти на розрахунковий рахунок в сумі 493 855 грн..
Відповідно до п.п. "а" п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування ПДВ є операції з постачання товарів (послуг).
При визначенні понесених збитків в зв'язку із знищенням сільськогосподарських культур та отриманні компенсації не відбувається передача права розпорядження товарами (сільськогосподарськими культурами) або надання послуг, оскільки Договором не передбачено придбання, а передбачено, що АТ "Укргазвидобування" лише компенсує нанесені ПСП "Україна" збитки з їх втратою. Передача будь-яких прав щодо товарів (сільськогосподарських культур) взагалі не є предметом Договору між ПСП "Україна" та АТ "Укргазвидобування". Тому операції з понесення збитків та отримання компенсації за них не є постачанням товарів (послуг), а тому не є об'єктом оподаткування.
При розрахунку збитків ПСП "Україна" виходило з того, що з посівів, які були знищені внаслідок геологорозвідувальних робіт, вже не буде зібрано врожай, тому сільгосппідприємство не отримає дохід. Отже, витрати на їх вирощування вважаються не пов'язаними з господарською діяльністю сільгосппідприємства, а як передбачено п. 198.5 ст. 198 ПКУ, платник податку зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної за правилами п. 189.1 ст. 189 ПКУ, скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для використання або починають використовуватися в операціях, що: здійснюються в межах балансу платника, у тому числі при передачі для невиробничого використання; не є господарською діяльністю платника. Таким чином, ПСП "Україна" було зобов'язане здійснити умовний продаж товарів (послуг), придбаних із ПДВ та використаних для вирощування знищених посівів (насаджень), що і було зроблено.
31.10.2018 року ПСП "Україна" була виписана податкова накладна № 3 від 31.10.2018 року на суму 41 363,68 грн. у т.ч. ПДВ 6 893,91 грн. та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, ПСП "Україна" не здійснило порушення щодо визначення об'єкту оподаткування з ПДВ.
З огляду на вищевикладене ПСП "Україна" не порушувало щодо реєстрації в ЄРПН податкової накладної в жовтні 2018 року на суму ПДВ 98 771 грн., так як і не повинно було виписувати та реєструвати накладну на суму компенсації збитків.
Положеннями ст. 251 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Суду не надано доказів порушення ОСОБА_1 податкового законодавства, зокрема п.187.1 ст.187, п.188.1 ст. 188 Податкового кодексу України.
Норма ст. 62 Конституції України, закріплююча принцип презумпції невинуватості відносно тлумачення всіх сумнівів щодо доведеності вини особи на її користь, підлягає застосуванню до ОСОБА_1 та при вирішенні справи, як норма прямої дії, відповідно до ст. 8 Конституції України.
У відповідності до ст. 248 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу та інших обставин.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення відсутність складу адміністративного правопорушення є обставиною, що виключає провадження у справі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8, 62 Конституції України, ст.ст. 9-11, 163-1, 247, 248, 251, 252, 280, 283 - 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення ,-
п о с т а н о в и в :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення - закрити, в зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення через Шевченківський районний суд Харківської області.
Суддя
Н.І.Островська
Суд | Шевченківський районний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2019 |
Оприлюднено | 19.02.2019 |
Номер документу | 79888574 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд Харківської області
Островська Н. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні