Рішення
від 19.02.2019 по справі 400/31/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2019 р. № 400/31/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Птичкіної В.В., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом:Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ 1, 01001 до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ГІДРА ФІН СЕРВІС", вул. Мала Морська, 108, оф. 409, м. Миколаїв, 54020 про:стягнення штрафу в сумі 17000 грн.,

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - Комісія або позивач) звернулась до суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ГІДРА ФІН СЕРВІС (надалі - Товариство або відповідач) штрафних санкцій в сумі 17 000 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що відповідач не виконав в установленому законом порядку постанову № 729/1044/16-2/13-П від 12.09.2018 про накладання санкції за вчинене правопорушення на ринку фінансових послуг, що і стало підставою для звернення до суду.

Ухвалою від 08.02.2018 суд відкрив провадження у справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, в порядку статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України. Копія ухвали про відкриття провадження у справі, яку суд направив за адресою, що вказана у позовній заяві, повернулась до суду без вручення адресату з відміткою пошти за не запитом (ар. с. 24-27).

Відповідачу було запропоновано надати суду відзив у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі .

Відповідач відзив на позов не подав.

Дослідивши письмові докази, суд

в с т а н о в и в:

Комісією відносно Товариства складено акт про правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг (не надано дані за ІІ квартал 2018 року), від 21.08.2018 № 1044/16-2/13 (ар. с. 9-10), відповідно до якого позивачем встановлено порушення відповідачем вимог законодавства про фінансові послуги, а саме підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ Порядку надання звітності фінансовим компаніям, фінансовими установами - юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 № 3840, в частині неподання звітних даних за ІІ квартал 2018 року до Нацкомфінпослуг. Відповідачем не було подано до Нацкомфінпослуг дані за ІІ квартал 2018 року, що порушенням пункту 2 частини першої статті 41 Закону України від 12.07.2001 № 2664-ІІІ Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (надалі - Закон № 2664)

Постановою Комісії від 12.09.2018 № 729/1044/16-2/13-П (ар. с. 13-14) до відповідача застосовано санкцію у розмірі 17 000 грн. Строк для добровільного виконання постанови позивач встановив до 12.10.2018.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070/2011 (надалі - Положення), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.

Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Основним завданням Нацкомфінпослуг, серед іншого, є здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері.

Відповідно до статті 1 Закону № 2664, фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Товариство відповідно до установчих документів є суб'єктом нагляду Комісії.

Згідно пунктом 10 частини першої статті 28 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції: у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно до частини першої статті 39 Закону № 2664, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 40 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу: накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 41 Закону № 2664, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Частиною першою статті 42 Закону № 2664 встановлено, що штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

Доказів сплати суми штрафу або оскарження постанови відповідач суду не надав, а матеріали справи не містять.

Відповідно до статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідач своїм правом не скористався, відзив не подав, доказів погашення заборгованості станом на час розгляду справи не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись статтями 2, 9, 12, 19, 77, 241-243, 246, 250, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б. Грінченка, 3, м. Київ 1, 01001, ідентифікаційний код 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "ГІДРА ФІН СЕРВІС" (вул. Мала Морська, 108, оф. 409, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 42004547) задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія ГІДРА ФІН СЕРВІС (вул. Мала Морська, 108, оф. 409, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 42004547) на користь державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф в сумі 17 000 грн.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду , або справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до статті 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням пункту 15.5 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2019
Оприлюднено20.02.2019
Номер документу79953132
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/31/19

Рішення від 19.02.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 11.02.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Колесник С. І.

Ухвала від 11.01.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Колесник С. І.

Ухвала від 11.01.2019

Кримінальне

Петрівський районний суд Кіровоградської області

Колесник С. І.

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні