Ухвала
від 15.02.2019 по справі 2040/7395/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

про закриття провадження у справі

15.02.2019 р. № 2040/7395/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Зінченко А.В.

при секретарі- Алавердян Е.А.

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спортивно-комерційний клуб Антей до Відділу державної реєстрації Дергачівської районної державної адміністрації, треті особи - Обслуговуючий кооператив Гаражний кооператив Антей-2 , ОСОБА_1, Харківська міська рада, про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Спортивно-комерційний клуб Антей , звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд скасувати рішення державного реєстратора Дергачівського районного управління юстиції Островерх Діани Дмитрівни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень: індексний номер 28932559 від 25.03.2018 11:51:49 про державну реєстрацію за ОСОБА_1 права власності на гаражний бокс НОМЕР_1 в літ. "М-1", загальною площею 24 кв.м., адреса: Харківська обл., АДРЕСА_1, з реєстраційним номером об'єкта нерухомого майна 885148663101, номер запису про право власності 13867428, дата та час державної реєстрації 23.03.2016 09:36:24.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

12.01.1998 року було проведено державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю Антей , що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО №558657.

26 травня 1998 року ТОВ СКК Антей отримав державний акт на право постійного користування земельною ділянкою в розмірі 0,8 га., що підтверджується державним актом серії НОМЕР_2 від 26.05.1998 року.

З вказаного часу Позивач користується вказаною земельною ділянкою, а саме було проведено підключення до електромережі, проведена забудова вказаної земельної ділянка, здійснюється догляд за земельною ділянкою та розташованих на ній об'єктів будівництва, побудовано інфраструктуру.

В зв'язку зі зміною меж міста Харкова рішенням Харківської міської ради від 18.04.2018 року вказаній земельній ділянці було присвоєно адресу: АДРЕСА_1.

Згідно листа наданого 06.10.2017 року Харківським міським БТІ, до 18.04.2018 року вказана адреса не була заінвентаризована.

09 вересня 2018 року Позивачу стало відомо з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна (доступ до якого є вільним), що 23.03.2016 року державним реєстратором Дергачівського районного управління юстиції Островерх Д.Д. було прийнято рішення про державну реєстрацію права власності індексний номер: 28932559 від 23.03.2016 року) на гаражний бокс НОМЕР_1 в літ М-1 у Обслуговуючому кооперативі Гаражний кооператив Антей-2 , загальною площею 24 кв. м, за адресою: АДРЕСА_1, власник ОСОБА_1.

На думку позивача, рішення державного реєстратора Дергачівського районного управління юстиції Островерх Д.Д. про державну реєстрацію права власності (індексний номер: 28932559 від 23.03.2016 року) є незаконним, порушує права та інтереси користувача земельної ділянки Товариства з обмеженою відповідальністю Антей , а тому, задля їх відновлення, Позивач у якості способу їх захисту обрала звернення до адміністративного суду із позовом про скасування зазначеного рішення державного реєстратора.

Суд зазначає, що адміністративною справою в розумінні п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 4 КАС України є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

За правилами п. 1 ч. 2 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Публічно-правовий спір має особливий суб'єктний склад. Участь суб'єкта владних повноважень є обов'язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Однак сама по собі участь у спорі суб'єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір з публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції. Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Водночас приватноправові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника. Спір має приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, зазвичай майнового, конкретного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб'єктів владних повноважень.

За правилами ч. 1 ст. 19 Цивільного процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.

Відповідно до ст. 15 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених неправомірними, на думку особи, рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов'язаний з реалізацією її майнових або особистих немайнових інтересів, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень є способом захисту цивільних прав та інтересів.

Також, оскаржувані дії реєстратора є лише наслідком реалізації сторонами у справі прав на спірне нерухоме майно, тобто є похідними вимогами, у зв'язку з чим, ураховуючи суб'єктний склад спірних правовідносин, така справа підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.

Відповідно до п.1. ч.1 ст.238 КАС України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Враховуючи, що дана справа підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, то суд приходить до висновку про необхідність закрити провадження по даній справі.

Керуючись п.1. ч.1 ст.238 КАС України суд, -

У Х В А Л И В:

Закрити провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Спортивно-комерційний клуб Антей до Відділу державної реєстрації Дергачівської районної державної адміністрації про скасування рішення.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала в повному обсязі складена 19 лютого 2019 року.

Суддя Зінченко А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2019
Оприлюднено20.02.2019
Номер документу79953401
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2040/7395/18

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 11.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні