Постанова
від 08.02.2019 по справі 760/11261/16-п
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 760/11261/16-п Головуючий у І інстанції Коробенко С.В. Провадження № 33/824/105/2019 Доповідач у 2 інстанції Миколюк О.В.

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

іменем України

08 лютого 2019 року м. Київ

Суддя Київського апеляційного суду Миколюк О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві адміністративну справу за участю:

особи, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2,

представника ОСОБА_2 - адвоката Самойленко А.В.,

представника Київської міської митниці ДФС - Грабчака П.В.,

за апеляційною скаргою ОСОБА_2, на постанову судді Солом'янського районного суду м. Києва від 29 липня 2016 року, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою судді Солом'янського районного суду м. Києва від 29 липня 2016 року

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1,-

визнано винним у порушенні митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 3 685 284,59 грн., стягнуто вартість випущених в обіг товарів в розмірі 3 685 284,59 грн. на користь держави.

Стягнуто із ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 0,2 мінімальної заробітної плати, що складає 275,60 грн.

Згідно з постановою суду , 17.08.2014 в зоні діяльності Ягодинської митниці Міндоходів (п/п Ягодин-Дорогуск) через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_1 з території РеспублікиПольща на підставі товаросупровідних документів: інвойс від 16.08.2014 №1608201410, CMR від 16.08.2014 № 0619339 та книжки МДП № XN74686674 за попередньою митною декларацією від 16.08.2014 № 100000000/2014/846770 переміщено товари вироби санітарно-технічного призначення , загальною вагою брутто 22 005,20 кг, вартістю 29 672,92 доларів США.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника ACTIFINANCE SP. Z O.O. (Smolec, ul. Lipowa 1, 55-080 Katy Wroclawskie, Польща) на адресу ПП РЕМБУД І К (ЄДРПОУ 39038775, 01042, м. Київ, вул. Патріса Лумумби, 5) на виконання умов контракту № 07/07-14 від 07.07.2014, укладеного між ПП РЕМБУД І К (ЄДРПОУ 39038775) та компанією OVIANA BUSINESS S.A. (50th Street, Global Plaza Tower, 19 Floor, Suite H, Republic оf Panama, Panama City).

18.08.2014 зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, та того ж дня заявлені до митного оформлення в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів (м/п Столичний , м. Київ, вул. Новопирогівська, 58) в режимі ІМ-40 за МД № 100270001/2014/215441, оформлені та випущений у вільний обіг.

20.03.2015 на виконання вимог листа Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 23.12.2014 № 16291/7/99-99-26-02-02-17, з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України вищезазначених товарів, Київською міською митницею ДФС направлено запит (вих. № 1023/8/26-70-26-05) про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів підприємством ПП РЕМБУД І К (ЄДРПОУ 39038775) до митних органів Республіки Польща.

21.07.2015 листом Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України від 14.07.2015 № 25506/7/99-99-26-03-03-17 на адресу митниці надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на вищезазначений запит (вх. № 2799/8 від 21.07.2015).

Митні органи Республіки Польща надіслали копії документів, серед яких: книжка МДП № XN74686674 та супровідний транзитний документ до неї (декларація типу TIR) № 14PL303080157BBD76.

Номер аркуша книжки МДП, копію якого отримано від митних органів Республіки Польща, відповідає тому, що був поданий до митного контролю при переміщенні товарів через митний кордон України та їх митного оформлення в Київській міжрегіональній митниці Міндоходів.

Відповідно до копії декларації TIR № 14PL303080157BBD76, отриманої від митних органів Польщі, експортером (продавцем) товарів є компанія OVIANA BUSINESS S.A. (Панама), одержувачем - ПП РЕМБУД І К .

Разом з тим, в графі 40 декларації TIR № 14PL303080157BBD76 (Deklaracja skrocena/poprzedni document - Декларація скорочена/попередній документ) наявне посилання на декларації країн першого експорту, а саме:

TIR MRN (Польща)Посилання в гр. 40 на експортні декларації 14PL303080157BBD76 14CZ53000022JL3TH0 14CZ53000027E59F80 14HU22100020AF2E45 14ITQS91T0007922E9 14PL303080E003720 0 14PL303080E003719 4 14PL303080E003718 6 14PL303080E003717 8

За результатами опрацювання документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, з метою з'ясування обставин процедури експорту, Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запити до митних органів країн першого експорту.

01.02.2016 Державною фіскальною службою України отримано відповідь митних органів Італійської Республіки, а згодом - 17.02.2016 - відповідь митних органів Угорщини. (вх. №№ 2892/5, 5099/5).

11.02.2016 Київською міською митницею ДФС отримано лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 11.02.2016 № 4651/7/99-99-26-03-03-17, яким надіслана відповідь митних органів Італійської Республіки та додані до неї документи

(вх. № 418/8-АІС від 11.02.2016).

Митні органи Італійської Республіки до своєї відповіді додали копію експортної декларації № 14ITQS91T0007922E9, на підставі якої митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за декларацією № 14PL303080157BBD76.

Відповідно до експортної декларації № 14ITQS91T0007922E9, відправником товарів вироби санітарно-технічного призначення , загальною вагою брутто 14 398,00 кг, вартістю 206 963,36 євро, виступала компанія LUXOR S.P.A. (Італія), одержувачем - GRAN LTD (ul. Lenina 109/47, 69059, Zaporozhjie, Ucraina).

09.03.2016 на адресу Київської міської митниці ДФС надійшов лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 02.03.2016 № 7532/7/99-99-26-03-03-17, яким надіслана відповідь митних органів Угорщини та додані до неї документи (вх. № 759/8 від 09.03.2016).

Митні органи Угорщини до своєї відповіді, серед інших документів, додали копію експортної декларації № 14HU22100020AF2E45, на підставі якої митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за декларацією № 14PL303080157BBD76, копії проформи інвойсу № 2014-Р/000003 з пакувальним листом до нього, міжнародної автомобільної накладної CMR № 1042907 та інвойсу від 01.08.2014 № 2014-HEX/000400.

Відповідно до надісланих митними органами Угорщини документів, відправником товарів циркуляційні насоси загальною вагою брутто 274,00 кг, вартістю 2 832,80 євро, виступала компанія HALM ELEKTROTECHNIKA BT (Угорщина), одержувачем GRAN LTD (ul. Lenina 109/47, 69059, Zaporozhjie, Ucraina).

В рамках раніше проведеної перевірки законності ввезення на митну територію України товарів, митницею встановлено підприємство GRAN LTD та 14.10.2014 відібрано пояснення в його керівника - гр. ОСОБА_6, який повідомив, що діяльність підприємства GRAN LTD на даний час призупинена, а весь об'єм робіт переведено на підприємство ТОВ ГРАНЬ-ЕНЕРГО (м. Запоріжжя пр. Леніна, буд. 158, к. 427).

Вищезазначений громадянин також повідомив, що підприємство ТОВ ГРАНЬ-ЕНЕРГО дійсно займається роздрібною торгівлею, однак, зовнішньоекономічної діяльності не здійснює, а купує зазначені товари на території України.

Тобто, з надісланих митними органами Італійської Республіки та Угорщини документів слідує, що частина товарів, оформлених за МД від 18.08.2014 № 100270001/2014/215441, а саме товари № 1-11 та № 20 захисні ковпачки для вентилів, колектор-пробки прохідні, фітинги, арматура кріплення, клапани, крани, обведення колектора, заглушки та насоси , загальною вагою брутто 14 672,00 кг, дійсно були експортовані з території Італійської Республіки та Угорщини, при цьому, загальна вартість товарів при експорті складала 209 795,36 євро.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що частина товарів, оформлених за МД від 18.08.2014 № № 100270001/2014/215441, а саме товари № 1-11 та № 20 захисні ковпачки для вентилів, колектор-пробки прохідні, фітинги, арматура кріплення, клапани, крани, обведення колектора, заглушки та насоси , загальною вагою брутто 14 672,00 кг, загальною вартістю 3 685 284,59 грн. (офіційний курс Національного банку України на день переміщення товарів через митний кордон України 17.08.2014, 1 Євро = 17,56609200 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, що є порушенням митних правил, відповідальність за яке, передбачено ст. 483 МК України.

Так, перебуваючи на посаді керівника підприємства ПП РЕМБУД І К

(ЄДРПОУ 39038775), гр. ОСОБА_2 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, на думку митного органу дії громадянина України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 3 685 284,59 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Вартість предметів правопорушення становить 3 685 284,59 грн.

Безпосередні предмети правопорушення митницею не вилучались, оскільки до складання протоколу були випущені у вільний обіг.

Не погоджуючись з постановою суду , ОСОБА_2 просить постанову скасувати та провадження по справі закрити.

В обґрунтуванні апелянт звертає увагу, що висновки зроблені в Протоколі щодо порушення ПП Рембуд і К ч.1 ст.483 МК України, є такими, що не відповідають дійсним обставинам справи, так не було враховано, що документи на території Польщі першочергово було оформлено на компанію GRAN LTD , і в зв'язку з тим, що дана компанія не виконала своїх зобов'язань, даний товар був проданий іншій компанії - ПП Рембуд і К .

Також зазначає, що протокол про порушення митних правил Київською митницею ДФС за ч.1 ст.483 МК України було складено 05 квітня 2016 року, тому, з урахуванням того, що порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України неможна вважати триваючим, та воно припиняється із поданням документів митному органу, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через два місяці з дня його вчинення, тому він не може бути притягнутий до адміністративної відповідальності.

Заслухавши доповідь судді , ГрабчакаП.В., що підтримав судове рішення, ОСОБА_2 та його захисника - адвоката Самойленко А.В., які просили задовольнити апеляційну скаргу, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст.487 МК України , провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу , а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно із ч.2 ст.467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469 , 477 - 485 цього Кодексу , - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП , провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків.

Як вбачається з матеріалів адміністративного провадження, подія подання до органу доходів і зборів документів для митного оформлення вантажу, щодо якої складено даний протокол, мала місце 18.08.2014 року, протокол про порушення митних правил складено 05 квітня 2016 року, та в суд протокол надійшов 29.06.2016 року.

Отже, на час складання протоколу минули передбачені ч.2 ст.467 МК України строки. Такий факт очевидним і однозначним.

Тим самим встановлено, що всупереч п.7 ст.247 КУпАП інспектор митниці склав протокол незаконно, у зв'язку з чим через явну невідповідність закону він є недопустимим доказом.

Відповідно до ст.488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.

Згідно із ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Оскільки провадження в справі розпочато протиправно і протокол є недопустимим доказом, всі інші зібрані по справі докази, які є похідними від протоколу про порушення митних правил, також є недопустимими доказами.

Отже, з врахуванням наведеного вбачаються підстави для висновку, що винуватість ОСОБА_2 належними і допустимими доказами не доведена, через що провадження в справі підлягає закриттю.

Керуючись ст. 294 КУпАП, ст.ст.522, 527, 528 МК України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - задовольнити.

Постановусудді Солом'янського районного суду м. Києва від 29 липня 2016 року щодо ОСОБА_2- скасувати.

Постановити нову постанову, якою адміністративне провадження щодо ОСОБА_2 за ч.1 ст.483 МК України закрити, за відсутністю в його діях події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточна і оскарженню не підлягає.

Суддя:

Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено20.02.2019
Номер документу79955316
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/11261/16-п

Постанова від 08.02.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Миколюк Олександр Володимирович

Постанова від 03.08.2018

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Маліновський Олег Адольфович

Постанова від 29.07.2016

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні