Рішення
від 21.09.2018 по справі 804/3688/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2018 року Справа № 804/3688/18

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі: представника позивача представника відповідача 2 ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Фентазіленд до відповідача 1 Державної фіскальної служби України, відповідача 2 Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

22 травня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Фентазіленд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, у якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про зупинення реєстрації податкових накладних №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№ 683200/41112962, 683206/41112962, 683210/4112962 від 05.05.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року, складені ТОВ Фентазіленд , в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29 травня 2018 року адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Фентазіленд було залишено без руху.

14 червня 2018 року на виконання ухвали надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Фентазіленд до Державної фіскальної служби України за такими позовними вимогами:

- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року протиправними;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№ 683200/41112962, 683206/41112962, 683210/4112962 від 05.05.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року, складені ТОВ Фентазіленд , в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне:

- 03.05.2018 р. ТОВ Фентазіленд для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних була направлена податкова накладна №4 від 24.04.2018 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ - 198 000,00 грн.; податкова накладна №5 від 26.04.2018 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ - 120 000,00 грн.; та податкова накладна №1 від 02.05.2018 р. на загальну суму з урахуванням ПДВ - 20 000,00 грн;

- тими ж датами були отримані відповідні квитанції, з однаковими повідомленнями Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ;

- на виконання пропозицій, викладених в повідомленні засобами електронного зв'язку а саме, 03.05.2018 р. нами були направлені копії документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, однак, 05.05.2018 р., нами отримані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних;

- ТОВ Фентазіленд не відповідає жодному критерію ризиковості платника, визначення в п.1 листа ДФС № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 р. та податкові накладні № 4 від 24.04.2018 р.; № 5 від 26.04.2018 р.; не відповідають ознакам ризикованості здійснення операцій, визначення п.2 вищеназваного листа;

- 05.05.2018 р. своїми рішеннями №683200/41112962, №683206/41112962, №683210/41112962 в реєстрації податкових накладних нам було відмовлено. Підставою для відмови послужило, нібито, ненадання нами первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документі (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм галузевій специфіки, накладні;

- однак, на отримані авансові платежі таких документів не може існувати. Ці документи можуть підтверджувати лише події, які з великою часткою ймовірності, можуть відбутися в подальшому.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18 червня 2018 року позовну заяву прийнято до провадження, відкрито загальне позовне провадження у справі та призначено підготовче судове засідання 16 липня 2018 року о 13:30 год.

12 липня 2018 року від Державної фіскальної служби України надійшов відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав та просив суд відмовити у їх задоволенні, з огляду на таке:

- комісією (регіонального рівня) прийнято Рішення від 05.05.2018 №683200/4112962, №683206/41112962, №683210/4112962 про відмову в реєстрації податкових накладних №4 від 24.04.2018, №5 від 26.04.2018, №6 від 02.05.2018 з підстав не надання платником податку копій документів;

- з урахуванням змісту та доводів викладених в позовній заяві, ДФС України вважає, що не вчиняло протиправних дії які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки товариства з обмеженою відповідальністю Фентазіленд ;

- щодо вимоги Позивача про зобов'язання ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні №4 від 24.04.2018, №5 від 26.04.2018, №6 від 02.05.2018, відповідач зазначає, що відповідно до норм чинного законодавства повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

16 липня 2018 року у підготовче судове засідання відповідач не з'явився, про дату, час та місце підготовчого судового засідання повідомлений відповідно до приписів статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, про причини неявки суду не повідомив. Представником позивача заявлено клопотання про відкладення підготовчого судового засідання для надання часу позивачу ознайомитись із відзивом на позов, у зв'язку з чим судом було відкладено підготовче судове засідання до 03 серпня 2018 року о 10:30 год.

23 липня 2018 року від позивача до суду надійшло клопотання про залучення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як другого відповідача у справі та уточнений позов із зміненими позовними вимогами до відповідача 1 Державної фіскальної служби України, відповідача 2 Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відповідно до якого позивач просив суд:

- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо зупинення реєстрації податкових накладних №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року протиправними;

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№ 683200/41112962, 683206/41112962, 683210/4112962 від 05.05.2018 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року, складені ТОВ Фентазіленд , в Єдиному реєстрі податкових накладних.

02 серпня 2018 року від Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, відповідно до якого Головне управління ДФС у Дніпропетровській області не визнало позовні вимоги та просило суд відмовити у їх задоволенні. В обґрунтування своєї правової позиції відповідачем 2 було зазначено таке:

- згідно квитанцій №1 від 03.05.2018 реєстрація податкових накладних від 24.04.2018 №4, від 26.04.2018 № 5 та від 02.05.2018 № 1 зупинена, з причин - Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в ЄРПН зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. Критеріїв ризиковості платника податку . Платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податково: накладної/розрахунку коригування в ЄРПН;

- ТОВ Фентазіленд 03.05.2018 надано до ДФС пояснення та копії документів для підтвердження здійснення операцій. За розглядом пояснень та копій документів встановлено, що подані платником документи є не достатніми для прийняття рішення Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення щодо реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних в ЄРПН або відмови у такій реєстрації. Зокрема, в АІС Податковий блок наявні первинні документи у вигляді електронних файлів недоступні для огляду (не відкриваються) щодо наданих послуг та залучених трудових ресурсів для виконання послуг, а саме: акти виконаних робіт, договори з особами, що надають послуги та пояснення до податкової накладних від 24.04.2018 № 4, від 26.04.2018 № 5 та від 02.05.2018 № 1;

- Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відповідно до п.п. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених ДФС України 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18, ТОВ Фентазіленд 29.03.2018 внесений до переліку ризикових платників, по якому податкова інформація свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій;

- Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на підставі вищевикладеного 05.05.2018 прийняті Рішення № 683200/41112962 щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 24.04.2018 № 4, № 683206/41112962 щодо відмови у реєстрації ПН 26.04.2018 № 5 та № 683210/41112962 щодо відмови у реєстрації ПН від 02.05.2018 № 1.

У підготовчому судовому засіданні 03 серпня 2018 року протокольною ухвалою суду було прийнято вищезазначений уточнений позов. 03 серпня 2018 року у підготовчому судовому засіданні від представника позивача надійшла заява про залучення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області як другого відповідача у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 серпня 2018 року Головне управління ДФС у Дніпропетровській області залучено у якості співвідповідача у справі.

10 серпня 2018 року засобами телекомунікаційного зв'язку на офіційну електронну адресу суду та 13 серпня 2018 року до канцелярії суду від позивача надійшла відповідь на відзив.

07 вересня 2018 року від представника позивача до канцелярії суду надійшла відповідь на відзив ідентичного змісту.

07 вересня 2018 року у підготовчому судовому засіданні від представника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшли додаткові пояснення у справі.

07 вересня 2018 року у підготовчому судовому засіданні представник позивача та представник відповідачів підтримали раніше обрані правові позиції та зазначили, що надали всі наявні в них докази до матеріалів справи.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07 вересня 2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті 21 вересня 2018 року о 10:30 год.

21 вересня 2018 року відповідач 1 у судове засіданні не з'явився, про час, дату та місце судового засідання повідомлений належним чином відповідно до приписів Кодексу адміністративного судочинства України, що підтверджується матеріалами справи, про причини неявки суду не повідомив, правом на надання відзиву не скористався.

Згідно з пунктом 1 частини третьої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

У судовому засіданні представник позивача та відповідача 2 у судовому засіданні підтримали раніше обрані правові позиції.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Товариство з обмеженою відповідальністю Фентазіленд (код ЄДРПОУ 41112962) зареєстроване у якості юридичної особи 31.01.2017 року та є платником податку на додану вартість.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є: Код КВЕД 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; Код КВЕД 77.39 Надання в оренду інших машин, устатковання та товарів. н. в. і. у.; Код КВЕД 90.01 Театральна та концертна діяльність (основний); Код КВЕД 91.04 Функціювання ботанічних садів, зоопарків і природних заповідників; Код КВЕД 93.21 Функціювання атракціонів і тематичних парків; Код КВЕД 93.29 Організування інших видів відпочинку та розваг.

03.01.2018 року між ДП Національний цирк України (далі - Цирк ) та Товариством з обмеженою відповідальністю Фентазіленд (далі - Продюсер ) укладено договір №2, відповідно до пункту 1.1 якого Цирк запрошує, а Продюсер направляє наступні циркові номери для роботи у виставі Національного цирку України Слон та смугастий рейс , в період з 27.01.2018 року по 15.04.2018 року: Повітряна гімнастка в рамці ; Визволення під водою ; Трансформація , Силовий жонглер , Комічний жонглер із собачкою ; Повітряний гімнаст на штейн-трапе ; Атракціон зі слоном.

Згідно з пунктом 3.1 вказаного Договору Сума доходів (з ПДВ), отриманих з кожної циркової вистави, розподіляється між Сторонами таким чином: 40% від суми отриманих доходів - частка Національного цирку України ; 60% від суми отриманих доходів - частка Продюсера . Податок на додану вартість з отриманих доходів сплачується Сторонами самостійно.

При цьому, пунктом 3.4 Договору 03.01.2018 року №2 передбачено, що оплата, згідно п.3.1, перераховуються на розрахунковий рахунок Продюсера на підставі ОСОБА_3 виконаних послуг. Можливі авансові платежі.

На виконання умов зазначеного Договору в квітні-травні 2018 року ДП Національний цирк України на адресу ТОВ Фентазіленд були здійснені наступні авансові платежі:

- платіжним дорученням № 601 від 24.04.2018 р. на суму 198 000,00 грн.;

- платіжним дорученням № 618 від 26.04.2018 р. на суму 120 000,00 грн.;

- платіжним дорученням № 621 від 02.05.2018 р. на суму 20 000,00 грн.

ТОВ Фентазіленд було складено податкові накладні № 4 від 24.04.2018 р. на загальну суму - 198 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 33 000,00 грн.; № 5 від 26.04.2018 р. на загальну суму - 120 000,00 грн., в т.ч. ПДВ - 20 000,00 грн.; № 1 від 02.05.2018 р. на загальну суму - 20 000,00 грн., в т.ч. ПДВ 3333,33 грн., які 03.05.2018 року направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН).

Однак, на адресу позивача була надіслана квитанції від 03.05.2018 року, відповідно до яких на підставі пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК зупинена та зазначено наступні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної: ПН/РК відповідає пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повiдомлено: показник D =0, Р =. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

03.05.2018 року ТОВ Фентиазіленд було направлено:

- повідомлення №8 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, щодо податкової накладної від 24.04.2018 №4, у якому надано наступні пояснення: 24.04.2018 р. зарахування коштів від покупця на банківський рахунок постачальника як оплата послуг, що підлягають постачанню . До повідомлення було надано: банківську виписку б/н від 24.04.2018, платіжне доручення №601 від 24.04.2018, договір №2 від 03.01.2018 (в форматі .pdf);

- повідомлення №9 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, щодо податкової накладної від 26.04.2018 №5, у якому надано наступні пояснення: 26.04.2018 р. зарахування коштів від покупця на банківський рахунок постачальника як оплата послуг, що підлягають постачанню . До повідомлення було надано: банківську виписку б/н від 26.04.2018, платіжне доручення №618 від 26.04.2018, договір №2 від 03.01.2018 (в форматі .pdf);

- повідомлення №10 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, щодо податкової накладної від 02.05.2018 №1, у якому надано наступні пояснення: 02.05.2018 р. зарахування коштів від покупця на банківський рахунок постачальника як оплата послуг, що підлягають постачанню . До повідомлення було надано: банківську виписку б/н від 02.05.2018, платіжне доручення №621 від 02.05.2018, договір №2 від 03.01.2018 (в форматі .pdf).

05.05.2018 року за результатами розгляду зазначених пояснень Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

- №683200/41112962 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ Фентазіленд від 24.04.2018 №4;

- №683206/41112962 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ Фентазіленд від 26.04.2018 №5;

№683210/41112962 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ Фентазіленд від 02.05.2018 №1.

Як підставу для відмови у реєстрації податкових накладних у вищевказаних рішеннях відповідачем було зазначено ненадання платником копій документів: первинні документи щодо/постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) .

Не погодившись з вищенаведеним рішенням, позивач звернувся за захистом своїх прав та законних інтересів з адміністративним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень (дій) суб'єктів владних повноважень, суд зобов'язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення (дії) на їх відповідність усім зазначеним вимогам.

Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Таким чином, після отримання позивачем авансових платежів від ДП Національний цирк України за договором від 03.01.2018 року №2 у ТОВ Фентазіленд виникло визначене законом право на складання податкових накладних №4 від 24.04.2018 року, №5 від 26.04.2018 року та №1 від 02.05.2018 року.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов'язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117).

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об'єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) за наявності об'єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов'язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р

Дата ухвалення рішення21.09.2018
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79964107
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —804/3688/18

Ухвала від 16.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 06.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Бишевська Н.А.

Рішення від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Рішення від 21.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юхно Ірина Валеріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні