Рішення
від 19.02.2019 по справі 1340/6107/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/6107/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 лютого 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 1340/6107/18 за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області про визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачі - ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулись до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просили:

- визнати протиправним та скасувати рішення Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_2 від 15 серпня 2018 року за № 25 та Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_1 від 15 серпня 2018 року за №26;

- зобов'язати відповідача повторно розглянути питання щодо прийняття рішення про затвердження розроблених Проектно-виробничою фірмою Земельний-ресурсний центр проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0053 площею 1,5359 га для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця ОСОБА_1 та земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0054 площею 1,3868 га. для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця ОСОБА_2, із урахуванням висновків викладених в судовому рішенні.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішеннями Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області від 15.08.2018 року № 25 та №26 позивачам відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0053 площею 1,5359 га. та земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0054 площею 1,3868 га. для ведення особистого селянського господарства в селі Волиця на території Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області.

Позивачі вважають спірні рішення відповідача протиправним, оскільки законодавцем передбачено лише єдину підставу для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка полягає у невідповідності місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 20 грудня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін в даній адміністративній справі та запропоновано відповідачу подати відзив протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, однак у зазначений в ухвалі строк відповідач заперечень на адміністративний позов або заяви про визнання позову не подав.

Судом встановлені наступні обставини:

17.12.2009 року рішеннями №№31,32 Тщенецької сільської ради Мостиського району Львівської області ОСОБА_1 та ОСОБА_2 було погоджено відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель запасу сільської ради, загальною площею по 2,00 га (кожному окремо), угіддя-рілля, урочище Біля бригади , для безоплатної передачі їх власність.

03.03.2011 року позивачі звернулися із заявами до Голови Мостиської районної державної адміністрації про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та безоплатної передачі їх у власність.

05.07.2011 року за результатами розгляду вказаних заяв розпорядженнями Голови РДА №№373, 374 позивачам надано дозволи на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення Земельних ділянок. У цьому ж році на підставі згаданого розпорядження Голови РДА Проектно-виробничою фірмою Земельно-ресурсний центр було розроблено проекти землеустрою щодо відведення Земельних ділянок, якими передбачено відвести гр. ОСОБА_1 земельні ділянки для введення особистого селянського господарства площею 1,5359 га (кадастровий номер 4622487200:02:000:0053) та гр. ОСОБА_2 земельну ділянку для введення особистого селянського господарства площею 1,3868 га (кадастровий номер 4622487200:02:000:0054, далі) на території Тщенецької сільської ради.

18.05.2018 року Відділ містобудування та архітектури РДА в результаті розгляду Проектів землеустрою та існуючих матеріалів обліку на вказані земельні ділянки видав висновки про погодження проектів землеустрою №№01-19/881, 01-19/883 відповідно.

15.08.2018 року Волицькою сільською радою Мостиського району Львівської області від 15.08.2018 року прийнято рішення №№ 25 та 26 Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_2 та Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_1 в яких зазначено, що розглянувши розроблений Проектно-виробничою фірмою Земельно-ресурсний центр 2011 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с.Волиця гр. ОСОБА_1 та гр. ОСОБА_2, Волицька сільська рада вирішила:

Відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 1,5359 га кадастровий номер 4622487200:02:000:0053 в с.Волиця Мостиського району Львівської у власність гр. ОСОБА_1 та земельної ділянки площею 1,3868 га кадастровий номер 4622487200:02:000:0054 в с.Волиця Мостиського району Львівської області гр. ОСОБА_2 в зв'язку з тим, що дані земельні ділянки згідно генерального плану розробленого у 2012 році знаходяться в промисловій зоні (території виробничого, комерційного та транспортного призначення).

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивачі вважають, спірні рішення відповідача протиправними, оскільки відповідачем відмовлено позивачам у затверджені проектів землеустрою не з підстав встановлених законом.

Судом враховуються аргументи наведені позивачами про протиправність саме спірних рішень відповідача з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:

Згідно ст. 118 ЗК України:

1. Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим.

2. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки.

3. Громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

4. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель.

5. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

6. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_3 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

7. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_3 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

8. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 1 цього Кодексу.

9. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

10. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

11. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Згідно ч. 17 ст. 186 ЗК України, підставою для відмови у погодженні документації із землеустрою може бути лише невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Згідно частин 5, 6, 8 ст. 186/1 ЗК України, органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов'язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов'язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.

Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

У разі якщо проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов'язковій державній експертизі землевпорядної документації, погоджений проект подається замовником або розробником до центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, або його територіального органу для здійснення такої експертизи.

У висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений).

Органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Таким чином, спірні рішення є протиправними і підлягають скасуванню, оскільки 05.07.2011 року за результатами розгляду заяв позивачів розпорядженнями Голови РДА №№373, 374 позивачам надано дозволи на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення Земельних ділянок. У цьому ж році на підставі згаданого розпорядження Голови РДА Проектно-виробничою фірмою Земельно-ресурсний центр було розроблено проекти землеустрою щодо відведення Земельних ділянок, якими передбачено відвести гр. ОСОБА_1 земельні ділянки для введення особистого селянського господарства площею 1,5359 га (кадастровий номер 4622487200:02:000:0053) та гр. ОСОБА_2 земельну ділянку для введення особистого селянського господарства площею 1,3868 га (кадастровий номер 4622487200:02:000:0054, далі) на території Тщенецької сільської ради.

Спірні відмови у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 1,5359 га кадастровий номер 4622487200:02:000:0053 в с.Волиця Мостиського району Львівської у власність гр. ОСОБА_1 та земельної ділянки площею 1,3868 га кадастровий номер 4622487200:02:000:0054 в с.Волиця Мостиського району Львівської області гр. ОСОБА_2 обґрунтовані лише тим, що ці ж земельні ділянки згідно генерального плану розробленого у 2012 році знаходяться в промисловій зоні (території виробничого, комерційного та транспортного призначення), однак така відмова не підтверджена, жодними належними та допустимим доказами, які б були затверджені у встановленому законом порядку.

Тому на думку суду у відповідача були відсутні законні підстави для відмови у затверджені згаданих проектів землеустрою згідно п. 9 ст. 118 ЗК України, який встановлює, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Крім цього, спірні рішення не узгоджуються із вимогами наведених вище ст. ст. 186, 186/1 ЗК України, оскільки підстава відмов не підтверджена, жодними належними та допустимим доказами, щодо лише невідповідності проекту землеустрою положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівної документації.

Згідно ч. 4 ст. 245 КАС України, у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Відповідно із врахуванням повноважень суду встановлених ч. 4 ст. 245 КАС України судом також враховуються аргументи наведені позивачами про зобов'язання відповідача повторно розглянути питання щодо прийняття рішень про затвердження проектів землеустрою позивачів.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 262-263, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 (81300, Львівська обл. м. Мостиська, вул. Шухевича, 23), ОСОБА_2 (81300, Львівська обл. м. Мостиська, вул. Шухевича, 24) до Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області (81324, Львівська обл. Мостиський район, с. Волиця, вул. Дружби, 22) про визнання протиправним і скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, задоволити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_2 від 15 серпня 2018 року №25.

Визнати протиправним та скасувати рішення Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця гр. ОСОБА_1 від 15 серпня 2018 року №26.

Зобов'язати Волицьку сільську раду Мостиського району Львівської області повторно розглянути питання щодо прийняття рішення про затвердження розроблених Проектно-виробничою фірмою Земельний-ресурсний центр проектів землеустрою щодо відведення земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0053 площею 1,5359 га для ведення особистого селянського господарства в с. Волиця ОСОБА_1 та земельної ділянки кадастровий номер 4622487200:02:000:0054 площею 1,3868 га для введення особистого селянського господарства в с. Волиця ОСОБА_2 з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області (81324, Львівська область, Мостиський р-н, с. Волиця, вул. Дружби, 22, код ЄДРПОУ 04371785) на користь ОСОБА_1 (81300, Львівська обл., м.Мостиська, вул.Шухевича, 23, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) 704 грн. 80 коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Волицької сільської ради Мостиського району Львівської області (81324, Львівська область, Мостиський р-н, с. Волиця, вул. Дружби, 22, код ЄДРПОУ 04371785) на користь ОСОБА_2 (81300, Львівська обл. м. Мостиська, вул. Шухевича, 24), реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2) 704 грн. 80 коп. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5. п.15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.02.2019
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79964739
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/6107/18

Рішення від 19.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 20.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні