Постанова
від 05.12.2016 по справі 804/7208/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2016 р. Справа № 804/7208/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РІАЛ ІСТЕЙТ" до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ :

24.10.2016р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду на виконання ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.10.2016р. надійшла адміністративна справа №804/15310/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "РІАЛ ІСТЕЙТ" (далі-ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ , підприємство, позивач) до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0011851502 від 11.09.2014р.

У зазначеній справі постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2014 року позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РІАЛ ІСТЕЙТ" - задоволено, визнано протиправним та скасовано повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області №0011851502 від 11.09.2014р.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2015р. апеляційну скаргу податкового органу залишено без задоволення, а вищевказану постанову суду першої інстанції - без змін.

Не погодившись с даним рішенням відповідач звернувся з касаційної скаргою до Вищого адміністративного суду України.

Вищезазначеною ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04.10.2016р. касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровської області, ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2015 року та постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.10.2014 року скасовано, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 28.10.2016 року справу прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що висновки акту перевірки, на підставі якого винесено спірне рішення, суперечать вимогам Закону України «Про оренду землі» , оскільки встановлення та зміна розміру орендної плати за орендовані земельні ділянки визначаються умовами відповідних договорів між орендодавцем та орендарем, а також внесенням змін до таких договорів за взаємною згодою сторін. У зв'язку з чим укладений між ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ та Дніпропетровською міською радою договір оренди землі відповідає вимогам законодавства. Тому вважає, що позивачем у повному обсязі здійснено нарахування та сплату орендної плати за орендовану земельну ділянку, а оскаржуване повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

Позиція відповідача відображена у запереченнях на позов та полягає у правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Так, відповідач зазначив, що в ході проведення перевірки було встановлено заниження підприємством позивача орендної плати за землю, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення винесено правомірно, в межах повноважень та на підставі законодавства України.

Суд, з'ясувавши обставини, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, виходячи із системного аналізу положень чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства та матеріалів справи, дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає, мотивуючи це наступним.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується, що ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ (код ЄДРПОУ 34918876) зареєстровано Дніпропетровської районної державної адміністрації Дніпропетровської області як суб'єкта підприємницької діяльності - юридичну особу від 26.02.2007р.

Підприємство перебуває на податковому обліку у Державній податковій інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі-ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, податковий орган, контролюючий орган, відповідач) від 23.08.2007р.

Посадовими особами Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку за звітний податковий період з 1 січня 2011 року по 31 грудня 2013 року податкових декларацій з орендної плати за землю на 2011 рік, 2012 рік, 2013 рік, за наслідками якої складено акт №945/04-66-15-02/34918876від 02.04.2014 року (далі-акт перевірки).

Як вбачається з акту перевірки, контролюючий орган дійшов висновку, що ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ при поданні декларації зі сплати за землю ним визначено розмір орендної плати без урахування коефіцієнту, який визначений пунктом 276.3 статті 276 Податкового кодексу України, у розмірі 1,5 - за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах історико-культурного призначення місцевого значення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів.

Судом встановлено, що 19.03.2010 року між Дніпропетровською міською радою (орендодавець) та ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ (орендар) було укладено договір оренди землі, за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: вул. Боброва, 25 і зареєстрована у Державному реєстрі земель за кадастровим номером 1210100000:07:486:0019. Цільове використання земельної ділянки за цим договором 1.11.3 (роздрібна торгівля та комерційні послуги).

Пунктом 5.2 договору закріплено, що цільове призначення земельної ділянки: землі історико-культурного призначення.

Згідно пункту 2.3 вказаного договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки на час укладання цього договору становить 6 526 614, 95 грн.

Відповідно до п.4.2 договору обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності здійснюється з урахуванням їх цільового призначення та коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, за затвердженими Кабінетом Міністрів України формами, що заповнюється під час укладання або змін умов договору оренди чи продовження його дії.

Згідно п.12.1 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за згодою сторін.

Пунктом 14.3 договору встановлено, що невід'ємною частиною договору є в тому числі розрахунок розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена.

Розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку підписаний орендодавцем в особі Дніпропетровської міської ради та орендарем в особі ТОВ «Ріал Істейт» та скріплений печатками сторін договору.

Згідно Розрахунку: нормативно-грошова оцінка земельної ділянки площею 0,2508 га, що розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Боброва, 25, дорівнює 6 526 614, 95 грн.; ставка земельного податку, встановлена Законом України «Про плату за землю» , встановлена в розмірі 1 відсотка нормативної грошової оцінки земельної ділянки; прийнятий до розрахунку відсоток нормативної грошової оцінки земельної ділянки - 3; розмір земельного податку 65 266,15 грн., розмір орендної плати 195 798,45 грн.

Позивачем було сформовано показники податкових декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2011 рік, 2012 рік та 2013 рік на підставі договору оренди від 19 березня 2010 року на користування земельною ділянкою площею 0,2508 га, що розташована за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Боброва, 25.

На підставі висновків даного акту відповідачем було сформовано податкове повідомлення-рішення за №0007601502 від 23.04.2014 року, яким ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ збільшено суму грошового зобов'язання по платежу Орендна плата з юридичних осіб (код 13050200) на загальну суму 366 741, 26 грн. (в т.ч.: за основним платежем - 293 393,01 грн. та за штрафними санкціями - 73 348,25 грн.).

В ході адміністративного оскарження вищезазначеного податкового повідомлення-рішення Головним управління Міндоходів у Дніпропетровській області було прийнято рішення про результати розгляду скарги позивача, яким скасувало податкове повідомлення-рішення №0007601502 від 23.04.2014 року в частині визначеного грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб в сумі 28 523, 31 грн. (в т.ч.: за основним платежем - 16 299, 61 грн. та за штрафними санкціями - 12 233, 70 грн.), а в іншій частині податкове повідомлення-рішення - залишено без змін.

11.09.2014р. податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №0011851502 із зменшеною сумою грошового зобов'язання на загальну суму - 338 217, 95 грн. (в т.ч.: за основним платежем на суму - 277 093, 40 грн. та за штрафними санкціями - 61 124, 55 грн.).

Правомірність винесення відповідачем податкового повідомлення-рішення за №0011851502 від 11.09.2014р. є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає наступне.

Частиною 1 статті 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Стаття 68 Конституції України передбачає, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст.16 Податкового кодексу України, встановлено обов'язок платника податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

За змістом пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно п.269.1 ст.269 названого Кодексу платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Підпунктом 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 названого Кодексу встановлено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

За змістом пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 названого Кодексу базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом.

Згідно п.274.1 ст.274 названого Кодексу ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу.

Так, згідно пп.276.3.3 п.276.3 276 Податкового кодексу України - податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів) на територіях та об'єктах історико-культурного призначення, використання яких не пов'язано з функціональним призначенням цих територій та об'єктів, справляється у розмірі, обчисленому відповідно до статей 274 і 275 цього Кодексу із застосуванням таких коефіцієнтів: місцевого значення - 1,5.

Проаналізувавши наведені норми матеріального права, слідує висновок, що виходячи із принципу пріоритетності норм Податкового кодексу України над нормами інших актів у разі їх суперечності, який закріплений у пункті 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, до моменту внесення до такого договору відповідних змін розмір орендної плати в будь-якому разі не може бути меншим, ніж встановлений ст. 276 Податкового кодексу України.

За наведених обставин та враховуючи ст. 276 Податкового кодексу України, відповідачем правомірно збільшено суму грошового зобов'язання підприємства з орендної плати за землю з юридичних осіб на суму 277 093, 40 грн. та застосовано до ТОВ РІАЛ ІСТЕЙТ штрафні санкції в сумі 61 124, 55 грн.

Оцінюючи докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення №0011851502 від 11.09.2014р., прийняте відповідачем на законних підставах та у спосіб передбачений чинним законодавством.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд згідно ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Позивачем не було надано належних та достатніх доказів щодо неправомірності та необґрунтованості оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

Таким чином, суд доходить до висновку, що відповідач діяв в порядку, в межах та у спосіб, передбачений чинним законодавством, у зв'язку з чим підстави для скасування податкового повідомлення-рішення №0011851502 від 11.09.2014р. - відсутні.

З огляду на вищевикладене, позов Товариства з обмеженою відповідальністю "РІАЛ ІСТЕЙТ" до Державної податкової інспекції у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0011851502 від 11.09.2014р. - задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністративного позову - відмовити.

Копію постанови направити сторонам по справі.

Постанова суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 186 та 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова або ухвала суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2016
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79965205
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7208/16

Постанова від 05.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

Ухвала від 11.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Барановський Роман Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні