Постанова
від 12.02.2019 по справі 2140/1904/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 лютого 2019 р.м.ОдесаСправа № 2140/1904/18

Категорія: 8 Головуючий в 1 інстанції: Василяка Д.К.

Час і місце ухвалення:11:03, м.Херсон

Дата складання повного тексту:12.11.18

Судова колегія П'ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук'янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

у зв'язку з неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, справа розглянута згідно п.2 ч.1 ст. 311 КАС України,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КАВІ" до Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

У вересня 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю (далі ТОВ) "КАВІ" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління (далі ГУ) ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про скасування рішення від 15 травня 2018 року № 699320/41281404 та зобов'язання вчинити певні дії.

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що згідно отриманої квитанції №1 від 08 грудня 2017 року розрахунок-коригування №73 від 30 листопада 2017 року прийнято, але реєстрацію зупинено через відповідність критеріям оцінки ступеня ризиків визначеним пп.3 п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення РК в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН). Позивачем на адресу контролюючого органу направлено документи, які підтверджують реальність здійснених операцій. Проте, відповідач безпідставно та протиправно не здійснив реєстрацію РК №73 від 30 листопада 2017 року у ЄРПН, оскільки позивач не допускав порушення норм податкового законодавства та відповідачу були надані всі наявні у позивача документи.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що підставою прийняття даного рішення контролюючим органом визначено ненадання платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання товарів/робіт, послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Крім того, у рішенні зазначалось, що не надано оборотно-сальдових відомостей. На підставі вказаного в задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року адміністративний позов ТОВ "КАВІ" (73026, м. Херсон, вул. Потьомкінська, буд. 103, кв.152 А, код ЄДРПОУ 41281404) до ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73003, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259) про скасування рішення від 15.05.2018 року № 699320/41281404 та зобов'язання вчинити певні дії - задоволено частково.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову у такій реєстрації від 15 травня 2018 року №699320/41281404.

Зобов'язано вжити заходи щодо реєстрації рахунку - коригування №73 від 30 листопада 2017 року.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

В апеляційній скарзі ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі ставиться питання про скасування судового рішення в зв'язку з тим, що воно постановлено з неправильним застосуванням норм матеріального права, з порушенням норм процесуального права, з неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також що у зв'язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги:

- ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі вказано чітку підставу для відмови в реєстрації розрахунку корегування;

- платником податків копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання товарів/робіт, послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Відзиву ТОВ "КАВІ" на апеляційну скаргу не подано.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційної скарги ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції.

06 червня 2017 року між ТОВ "КАВІ" та ТОВ "Перлина" укладено договір поставки №16 відповідно до умов якого, постачальник зобов'язується поставити та передати покупцю скляний посуд, а покупець - прийняти товар та сплатити його вартість.

21 листопада 2017 року ТОВ "КАВІ" виставлено рахунок-фактуру №СФ-0000265 на суму 6 227,06 грн. для оплати ТОВ "Перлина". 30 листопада 2017 року та сформовано видаткову накладну на передано на склад для відвантаження товару покупцю. Проте, покупець відмовився від купівлі товару.

Оскільки відвантаження товару не відбулось, видаткову накладну видалили з реєстру, а податкова накладна №308 залишилася та 07 грудня 2017 року ТОВ "КАВІ" з іншими податковими накладними подано на реєстрацію в ЄРПН вказану податкову накладну від 30 листопада 2017 року за №308 (квитанція 9258290550), виписану на покупця ТОВ "Перлина" на суму ПДВ 1 037,84 грн.

08 грудня 2017 року ТОВ "КАВІ" подано на реєстрацію в ЄРПН розрахунок - коригування від 03 листопада 2017 рокуза № 73, складену на покупця ТОВ "Перлина" на суму ПДВ - 1 037,84 грн. Реєстрацію даного розрахунку - коригування зупинено (квитанція 9260697252).

08 грудня 2018 року відповідачем направлено квитанцію про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН. Відповідно до вказаної квитанції на підставі п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567.

11 травня 2018 року ТОВ "КАВІ" направлено до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів.

15 травня 2018 року Комісією ДФС України прийнято рішення № 699320/41281404 про відмову у реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН №73 від 30 листопада 2017 року. У даному рушенні зазначено, що платником податків не надано у повному обсязі документи щодо постачання/придбання товарів /послуг. Не надано достатньо інформації щодо підстав виписки та коригування податкової накладної. Підприємством повідомлено про помилково складену ПН на підставі рахунку від 21 листопада 2017 року, в той час зазначена податкова накладна складена 30 листопада 2017 року. Не надано оборотно-сальдові відомості.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржуване рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано необхідні документи, які засвідчують факт не проведення операції господарської операції з постачання товарів на суму 1037,84 грн. у реєстрації якого відмовлено.

Щодо позовної вимоги щодо зобов'язання здійснити реєстрацію рахунку - коригування №73 від 30 листопада 2017 року суд першої інстанції зазначив, що це є втручанням в дискреційні повноваження відповідача. Таким чином, на думку суду першої інстанції, належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача вжити заходи щодо реєстрації рахунку - коригування № 73 від 30 листопада 2017 року.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-14, 73, 74, 77, 78 КАС України, ст. 201 ПК України, якими регулюються правовідносини між сторонами.

Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянта, виходячи з наступного.

Порядок ведення ЄРПН встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

З наведеного вбачається, що обов'язком продавця є складання та надіслання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН за правилом першої події.

У свою чергу, відповідно до п.74.2 ст. 74 ПК України (чинної станом на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.2 ст. 74 ПК України).

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пп.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з положеннями п.20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року (далі Порядок № 1246).№1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.п.14-17 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

За змістом п.18 Порядку №1246, на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13 червня 2017 року (чинного на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13 червня 2017 року для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв:

· договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

· договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

· первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

· розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

· документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в пп.2 п. 6 Критеріїв:

· договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

· договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

· первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

· розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

· документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Оскаржуване рішення №699320/41281404 від 15 травня 2018 року містить посилання, що позивачем не надано в повному обсязі документів щодо постачання/придбання товарів/послуг. Не надано достатньої інформації щодо підстав виписки та коригування податкової накладної. Підприємством повідомлено про помилково складену ПН на підставі рахунку від 21 листопада 2017 року, в той же час зазначена податкова накладна зареєстрована 30 листопада 2017 року. Не надано оборотно - сальдові відомості.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "КАВІ" були надані копії документів на підтвердження відсутності господарської операції на суму 1 037,84 грн. та пояснення для направлення для Комісії ДФС України.

Судом першої інстанції встановлено у ході розгляду справи, що постачання товарів не відбулося, попередня оплата також не здійснювалася, у зв'язку з чим ТОВ "КАВІ" подало розрахунок коригування №73 від 30 листопада 2017 року до податкової накладної №308 від 30 листопада 2017 року.

Позивачем надано до суду акт звірки взаєморозрахунків між ТОВ "КАВІ" та ТОВ "Перлина" станом на 31 грудня 2017 року, який підтверджено не проведення господарської операції з ТОВ "Перлина" на суму 1 037,84 грн.

ТОВ "КАВІ" надано необхідні документи, які засвідчують факт не проведення операції господарської операції з постачання товарів на суму 1 037,84 грн.

Судова колегія вважає, що всі документи подані на адресу ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відповідають вимогам викладеним у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Отже, ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, не доведено правомірність прийнятого рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної, оскільки повинен надати суду докази про те, що документи позивача складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми.

За таких обставин, зважаючи на наявність документів, які свідчать про не проведення господарської операції з постачання товарів на суму 1 037,84 грн. з ТОВ "Перлина", та що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації розрахунку коригування №73 від 30 листопада 2017 року.

Також судова колегія вважає правильним висновок суду першої інстанції, що належним способом захисту порушених прав позивача є зобов'язання відповідача вжити заходи щодо реєстрації рахунку коригування №73 від 30 листопада 2017 року.

Інші доводи апеляційної скарги зроблених висновків не спростовують, та є тотожними заперечень до адміністративного позову, факти та мотивування яких повністю спростовуються матеріалами справи та обставинами, які повно та об'єктивно були встановлені судом першої інстанції при вирішенні спірного питання.

Судова колегія не змінює розподіл судових витрат (ст. 139 КАС України).

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Керуючись ст.ст. 308, 311, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, ч.5 ст. 328 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Повне судове рішення складено 20 лютого 2019 року.

Головуючий: Бітов А.І. Суддя: Суддя: Лук'янчук О.В. Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.02.2019
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79967359
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2140/1904/18

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 12.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Рішення від 06.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.10.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні