Справа № 355/280/19
Провадження № 1-кс/355/151/19
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про надання дозволу на проведення огляду
20 лютого 2019 року слідчий суддя Баришівського районного суду Київської області ОСОБА_1
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2
прокурора ОСОБА_3
розглянувши клопотання прокурора Баришівського відділу Бориспільської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудового розслідування № 42017110000000640 від 11 грудня 2017 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч.2 ст.28, ч.2 ст. 364 КК Українипро надання дозволу на проведення огляду, -
ВСТАНОВИВ:
20.02.2019 року за вх.№ 1469 прокурор Баришівського відділу Бориспільської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду.
В обґрунтування поданого клопотання зазначає, що прокуратурою Київської області та Баришівським відділом Бориспільської місцевої прокуратури здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за № 42017110000000640 від 11.12.2017 року, за ознаками злочину (кримінального правопорушення), передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.
Під час досудового розслідування у даному кримінальному провадженні встановлено наступне.
Рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району, Київської області від 03.09.2014 № 79 затверджено Детальний план території площею 48 га. багатоквартирної житлової забудови, яка розміщена в районі вулиці Яблунева в східній частині с. Софіївська Борщагівка, розроблений ДП «УКРНДПІЦИВІЛЬБУД», що передбачає забудову приаеродромної території аеродрому «Київ» (Жуляни) багатоквартирними та багатоповерховими житловими будинками ( 48 житлових будинків 7-10 поверхів), а також об`єктами соціальної інфраструктури (медичні, дошкільні та шкільні навчальні заклади).
Водночас, установлено, що зазначений проект містобудівної документації всупереч вимог ст. 69 Повітряного кодексу України, п. п. 1.5, 2.1 Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженого наказом Мінінфраструктури України від 30.11.2012 № 721 не погоджувався Державною авіаційною службою України, що підтверджується відповідною інформацією вказаної установи від 21.09.2017 № 1.1.19-9983-17.
Крім того, всупереч вимог п. 5 ч. 7 ст. 17, ст. 20 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», проект Детального плану на розгляд архітектурно-містобудівної ради при Департаменті містобудування та архітектури Київської обласної державної адміністрації не надходив, що підтверджується інформацією зазначеного Департаменту від 26.09.2017 за № 01.1-26/1512.
Більше того, згідно висновку КП «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) від 12.06.2017 № 7.4-29-53, виданого на ім`я ОСОБА_4 вбачається, що вищевказана територія за умовами впливу авіаційного шуму знаходиться в зоні обмеження забудови «Г», а саме з рівнями максимального шуму в денний та нічний час 80-85 дБА, що значно перевищує максимальний рівень шуму для території житлової забудови поблизу аеродромів і аеропортів, встановлений ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» та у якій згідно додатку 19 Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 № 173, будівництво житлових будинків забороняється.
Аналогічно, згідно висновку КП «Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) від 20.04.2016 № 7.4-29-56 вбачається, що найвищі точки будівель, а також найвища точка баштового крану є перешкодою на приаеродромній території аеродрому «Київ» (Жуляни), оскільки вони перевищують відмітку поверхні обмеження перешкод поверхні злету.
Також, територія, на яку розроблено та затверджено вищевказаний детальний план, відповідно до ст. 1 Закону України «Про об`єкти підвищеної небезпеки», постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 № 956 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки» та Методики визначення ризиків та їх прийнятних рівнів для декларування безпеки об`єктів підвищеної небезпеки, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики від 04.12.2002 № 637, розташована в зонах контурів індивідуального ризику 10-4 та 10-5, тобто території навколо злітно-посадкової смуги, які щоденно наражаються на ризик загибелі чи травматизму у випадках катастрофи або аварії повітряних суден під час їх зльоту або посадки (імовірність загибелі людини в результаті аварії/катастрофи літака одна подія на 100000 злетів/посадок повітряних суден), в межах яких необхідно звільнити всі зайняті території, а саме: житлову забудову, комерційну і індустріальну власність, де здійснюється повний робочий день, які рекомендується вважати неприйнятними для життя людини.
Також, установлено, що на підставі вказаного затвердженого з порушенням вимог містобудівного законодавства Детального плану відділом містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації 29.12.2016 видано ОСОБА_4 містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок № 348/2016, 352/2016, 351/2016, 350/2016, 349/2016, 354/2016, 353/2016 для будівництва багатоквартирних житлових будинків з нежитловими приміщеннями за адресами: АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , на підставі яких Департаментом державної архітектурно-будівельної інспекції у Київській області 20.01.2017 зареєстровано подані ОСОБА_4 декларації про початок виконання будівельних робіт № № КС 083170200901, КС 083170200912, КС 083170200918, КС 083170200926, КС 083170200941, КС 083170200959, КС 083170200972. Аналогічно, відділом містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації 21.04.2017 ОСОБА_5 видано містобудівні умови і обмеження забудови земельних ділянок № 79/2017, 77/2017, 76/2017, 78/2017, 80/2017 для будівництва багатоквартирних житлових будинків з нежитловими приміщеннями за адресами: АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_12 ; на підставі яких Департаментом державної
архітектурно-будівельної інспекції у Київській області зареєстровано подані ОСОБА_5 та ОСОБА_6 декларації про початок виконання будівельних робіт № № КС 083171502092, КС № 083171502056,
КС № 083171502042, КС № 083171502020, КС № 083171501997.
Усі з вищезазначених декларацій стосуються будівництва об`єктів ІІІ категорії складності, а саме багатоквартирних 8-10 поверхових житлових будинків з нежитловими приміщеннями, розташованих на земельних ділянках з кадастровими номерами: 3222486200:02:001:5007, 3222486200:02:001:5008, 3222486200:02:001:5021, 3222486200:02:001:5009, 3222486200:02:001:5019, 3222486200:02:001:5020, 3222486200:02:001:5161, 3222486200:02:001:5162, 3222486200:02:001:5157, 3222486200:02:001:5156, 3222486200:02:001:5160.
Факт будівництва вказаних об`єктів та розташування земельних ділянок на території площею 48 га, детальний план якої незаконно затверджено рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради від 03.09.2014 № 79 підтверджується відомостями містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок № 348/2016, 352/2016, 351/2016, 350/2016, 349/2016, 354/2016, 353/2016, № 79/2017, 77/2017, 76/2017, 78/2017, 80/2017.
На даний час на зазначених земельних ділянках, де відповідно до вимог містобудівного законодавства житлова забудова заборонена, тривають будівельні роботи, територія забудови огороджена, на місці функціонують відділи попереднього продажу квартир, що ставить під загрозу безпечне життя і здоров`я майбутніх мешканців даних житлових будинків та безпеку польотів повітряних суден аеродрому « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (Жуляни).
Таким чином, у діях посадових осіб відділу містобудування та архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації та Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району вбачаються ознаки зловживання владою та службовим становищем, тобто умисного, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для інших фізичних осіб, використання службовою особою влади та службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, вчинене за попередньою змовою групою осіб, тобто кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 364 КК України.
Згідно з інформаційними довідками з державного реєстру речових прав на нерухоме майно вказані земельні ділянки перебувають у власності ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .
Враховуючи, що дані об`єкти будівництва, а також земельні ділянки, на яких вони розташовані, являються предметом розслідування у даному кримінальному провадженні, оскільки містять на собі матеріальні сліди, що можуть підтвердити або спростувати факт проведення будівельних робіт з порушенням установленого законом порядку на приаеродромній території, розташованій в зоні контурів індивідуального ризику 10-4 та 10-5, що підлягає доказуванню у даному кримінальному провадженні та являється злочинним наслідком вчинення кримінального правопорушення посадовими особами Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району та відділу містобудування і архітектури Києво-Святошинської районної державної адміністрації, у досудового слідства виникла необхідність у проведенні огляду зазначених земельних ділянок та об`єктів будівництва, розташованих за адресою: АДРЕСА_1 , пр-т. Мартинова, 1, 2, АДРЕСА_11 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , та земельних ділянок з кадастровими номерами: 3222486200:02:001:5007, 3222486200:02:001:5008, 3222486200:02:001:5021, 3222486200:02:001:5009, 3222486200:02:001:5019, 3222486200:02:001:5020, 3222486200:02:001:5161, 3222486200:02:001:5162, 3222486200:02:001:5157, 3222486200:02:001:5156, 3222486200:02:001:5160.
Під час проведення вказаної слідчої дії планується визначити пляму забудови земельних ділянок, координати, конфігурацію, розміри та площу об`єктів будівництва, інші будівельно-технічні характеристики, що можуть свідчити про факт проведення будівельних робіт всупереч ст. 69 Повітряного кодексу України та Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженого наказом Мінінфраструктури України від 30.11.2012 № 721, зафіксувати інші відомості, що вказують на обставини вчинення кримінального правопорушення.
Без проведення огляду об`єктів будівництва та земельних ділянок, на яких вони розташовані, неможливо буде виконати покладені на орган досудового розслідування завдання кримінального провадження, передбачені ст. 2 КПК України, в частині захисту осіб, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини та, окрім того, може призвести до приховування злочину.
В судовому засіданні старший прокурор групи прокурорів Баришівського відділу Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_3 підтримав заявлене клопотання.
Слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання, дійшов до висновку про його задоволення з наступних підстав.
Відповідно до ст. 30 Конституції України кожному гарантується недоторканість житла. Не допускається проникнення до житла чи іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Відповідно до вимог ч.1 ст.237 КПК України, огляд це слідча дія, що полягає у безпосередньому сприйнятті зовнішніх ознак матеріальних об`єктів з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Підставою для проведення огляду є надходження до компетентного органу даних, які дають змогу передбачити, що в результаті проведення цієї слідчої дії можуть бути отримані докази по справі.
Огляд місця події є первинною і невідкладною слідчою дією, тобто необхідністю
Відповідно до ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якої метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім невідкладних випадків, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину.
За нормою ч.ч. 1,2 ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Завданнями огляду є: виявлення слідів кримінального правопорушення й інших об`єктів, що можуть бути залучені до матеріалів кримінального провадження як речові докази; з`ясування обстановки кримінального правопорушення; виявлення інших обставин, які мають значення для кримінального провадження.
Клопотання слідчого відповідає вимогам ст. 234 КПК України, матеріалами клопотання доведено достатність підстав вважати правомірність проведеного огляду приміщення в рамках кримінального провадження, а тому підстав для відмови в його задоволенні слідчий суддя не вбачає.
На підставі викладеного, та керуючись ст.ст. 233-236, ч.ч.1,2 ст.237 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора Баришівського відділу Бориспільської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_3 за матеріалами досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудового розслідування № 42017110000000640 від 11 грудня 2017 року, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 28, ч.2 ст.364 КК України про надання дозволу на проведення огляду, - задовольнити.
Надати дозвіл прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні: прокурору Баришівського відділу Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , прокурорам відділу прокуратури Київської області ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , слідчим СВ Баришівського ВП Переяслав-Хмельницького ВП ГУ НП в Київській області, включених до складу групи слідчих, а також за їх дорученням в порядку ст. ст. 36, 40 КПК України працівникам оперативного підрозділу управління захисту економіки в Київській області ДЗЕ Національної поліції України на огляд земельних ділянок та об`єктів будівництва, розташованих за адресами: АДРЕСА_1 ; проспект Мартинова, 1, 2, АДРЕСА_11 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_10 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_9 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_8 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , розміщених на земельних ділянках з кадастровими номерами: 3222486200:02:001:5007, 3222486200:02:001:5008, 3222486200:02:001:5021, 3222486200:02:001:5009, 3222486200:02:001:5019, 3222486200:02:001:5020, 3222486200:02:001:5161, 3222486200:02:001:5162, 3222486200:02:001:5157, 3222486200:02:001:5156, 3222486200:02:001:5160.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає, однак заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя Баришівського районного суду ОСОБА_1
Суд | Баришівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2019 |
Оприлюднено | 15.02.2023 |
Номер документу | 79972560 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Баришівський районний суд Київської області
Лисюк О. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні