ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м.Харків, пр.Науки, 5
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
27.07.2017 Справа № 905/1259/17
Господарський суд Донецької області у складі судді Ніколаєвої Л.В.,
при секретарі судового засідання Паніній Я.М.,
розглянувши справу № 905/1259/17
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Донбаснафтопродукт
до відповідача: Комунального підприємства Шляхове ремонтно-будівельне управління
про стягнення 10 846 025,48 грн.,
за участю представників:
від позивача: ОСОБА_1, за дов.
від відповідача: не з'явився
Суть спору: ТОВ Донбаснафтопродукт звернулося до господарського суду Донецької області з позовом, в якому просить суд стягнути з КП ШРБУ 10 846 025,48 грн., з яких: 6 086 960,30 грн. - основний борг, 444 018,01 грн. - 3% річних, 4 315 047,17 грн. - інфляційні втрати.
В обґрунтування позовних вимог ТОВ Донбаснафтопродукт посилається на неналежне виконання КП ШРБУ умов договору про закупівлю товарів за державні кошти (договору постачання) №379/6 від 16.06.2014р., який укладений між ТОВ Параллель - М ЛТД та КП ШРБУ , щодо повної та своєчасної оплати поставленого товару, а також на набуття ТОВ Донбаснафтопродукт права вимоги за цим договором на підставі договору відступлення права вимоги від 05.01.2015р., який укладений між ТОВ Параллель - М ЛТД та ТОВ Донбаснафтопродукт .
У письмових поясненнях за вх. № 17968/17 від 04.07.2017р. та за вх. № 19888/17 від 27.07.2017р. позивач посилається на те, що: по - перше, в силу приписів п.п. 201.1., 201.4., 201.7 ст. 201 ПК України надані позивачем податкові накладні є належними доказами, які підтверджують відпуск палива відповідачу; по - друге, факт одержання палива за видатковими накладними №16626/2 від 16.06.2014р., №ВТ00175384 від 04.07.2014р., №ВТ00175809 від 09.07.2014р., № 5/2 від 12.01.2015р. підтверджується розшифруванням талонів та паливних карт до цих видаткових накладних; по - третє, відповідачем підписаний акт звірки розрахунків станом на 01.11.2014р., згідно з яким останнім підтверджено одержання палива та наявність боргу, в т. ч., за видатковими накладними №16626/2 від 16.06.2014р., №ВТ00175384 від 04.07.2014р., №ВТ00175809 від 09.07.2014р.; по - четверте, від відповідача не надходило заперечень щодо вказаних накладних згідно з п. 4.4 договору №379/6 від 16.06.2014р.
Відповідач про розгляд даної справи повідомлений шляхом розміщення оголошень про порушення провадження у даній справі та призначення розгляду справи на 05.05.2017р., про відкладення розгляду справи на 27.07.2017р. на електронній сторінці господарського суду Донецької області офіційного веб-порталу Судова влада в Україні , з огляду на те, що згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходженням відповідача є м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР, буд. 1, а також на те, що надіслання поштової кореспонденції органами поштового зв'язку не здійснюється до м. Донецьк у зв'язку з проведенням антитерористичної операції.
Також ухвала суду від 08.06.2017р. про порушення провадження у даній справі та призначення розгляду справи на 05.05.2017р., ухвала суду від 05.07.2017р. про відкладення розгляду справи на 27.07.2017р. розміщені у Єдиному державному реєстрі судових рішень.
Відзив на позов та документи, що підтверджують заперечення проти позову, відповідачем до суду не надано.
За таких обставин, суд визнав за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача у судових засіданнях та в силу вимог ст.75 ГПК України за наявними у справі матеріалами.
На підставі ст. 85 ГПК України у судовому засіданні 27.07.2017р. за участю представника позивача оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд встановив:
16.06.2014р. між ТОВ Параллель-М ЛТД (постачальник) та КП Шляхове ремонтно-будівельне управління (покупець, відповідач) укладено договір про закупівлю товарів за державні кошти (договір постачання) №379/6, відповідно до якого постачальник зобов'язується поставити у 2014 році покупцю згідно процедури відкритих торгів бензини моторні, паливо дизельне (Код 19.20.2 Паливо рідинне та газ; олива мастильні ) по талонах та смарт-карткам (товар), шляхом здійснення постачальником заправлень автотранспорту покупця з використанням паливних карт (смарт-карт) і талонів, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити товар.
Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості:
Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 120 000 літрів;
Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 11 159 літрів;
Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках) - 16 000 літрів;
Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках) - 208 000 літрів. (п.п. 1.1, 1.2 договору).
Перелік АЗС, на яких буде здійснюватися заправлення автотранспортних засобів по талонах та смарт - карткам наведено у Додатку № 2, що є невід'ємною частиною цього договору. Отримання покупцем палива на інших АЗС, що не зазначені у Додатку № 2, але на яких видані покупцю талони та/або смарт - картки приймають до обслуговування, вважається отриманим покупцем та поставленим постачальником в рамках цього договору. Покупець зобов'язаний самостійно контролювати отримання палива по АЗС, наведених у додатку № 2. (п. 1.5 договору).
Ціна договору становить: 6 149 493,80 грн., у. т.ч. Лот №1 - 2 112 000 грн., Лот №2 - 203 093,80 грн., Лот №3 - 298 400 грн., Лот №4 - 3 536 000 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 915,63 грн. Отримання покупцем товару на всю визначену цим пунктом суму є право, а не обов'язком. (п. 3.1 договору).
За умовами п. 3.4. договору у випадках збільшення ціни на паливо за даними довідок Донецької торгово-промислової палати, сума договору не може бути збільшена сторонами і товар відпускається за цінами, зазначеними у специфікації до договору (додаток №1) і відповідає ціні пропозиції постачальника. У випадках, передбачених ст. 40 ЗУ Про здійснення державних закупівель від 01.06.2010р. №2289-VI, ціни на паливо може бути змінено шляхом укладання додаткової угоди.
Відповідно до п.п. 4.1, 4.3, пп. 4.3.1, 4.3.2 п. 4.3 договору розрахунок за поставлений товар здійснюється відповідно до ст. 23 Бюджетного кодексу України при наявності відповідного бюджетного призначення та фінансування закупівлі безготівковим розрахунком шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника поетапно по факту поставки з відтермінуванням платежу на 60 календарних днів.
У випадку затримки бюджетного фінансування, розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 7 банківських днів з дати одержання покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій розрахунковий рахунок.
Розрахунки за поставлений товар здійснюються покупцем у наступному порядку на підставі наступних документів:
Оплата палива по виданих талонах здійснюється покупцем не пізніше 60 календарних днів з дати підписання видаткової накладної (дата підписання збігається з датою її формування). У вартість товару входять вартість послуг зберігання (звичайний термін зберігання, а також зберігання понад звичайний термін), а також інших витрат постачальника, пов'язаних із зберіганням і відпуском палива.
Оплата палива, отриманого покупцем з використанням паливних карт, здійснюється покупцем не пізніше 60 календарних днів від дати формування відповідної видаткової накладної. Постачальник щотижня кожен третій робочий день тижня формує для покупця видаткову накладну (щотижнева накладна), у якій вказується точна (погоджена) кількість палива, переданого покупцеві за попередній тиждень, починаючи з вівторка по понеділок поточного тижня включно по паливних картах. Підписана покупцем видаткова повертається постачальнику не пізніше 5 робочих днів з моменту її одержання. Несплата палива через неотримання покупцем зі своєї вини видаткової накладної та відповідного рахунку є простроченням і спричиняє застосування до покупця штрафних санкцій, передбачених п. 7.3.2 договору. Підсумкова видаткова накладна за місяць виписується на 5-й робочий день місяця, що випливає за звітним і містить у собі остаточні дані, не включені в щотижневі накладні, у зв'язку з оперативним їх формуванням, а також дані за останні дні календарного місяця (при неповному тижні). Для складання видаткової накладної за основу беруться дані по відпустці палива постачальника. Накладні є документами, які підтверджують одержання покупцем палива. У накладних вказується точна кількість, асортимент та ціна палива (із ПДВ). Покупець повинен здійснити оплату отриманого палива за звітний місяць за вищевикладеними умовами та строками. Дана підсумкова видаткова накладна повинна бути отримана, підписана уповноваженою особою покупця й повернута постачальнику до 10-го робочого дня місяця, що випливає за звітним.
Відповідно до умов п. 4.4 договору виконання постачальником своїх зобов'язань по відпустці палива підтверджується видатковими накладними. У випадку не одержання та/або не підписання покупцем зі своєї вини видаткових накладних без мотивованих заперечень у встановлений термін для їх одержання та підписання, дані накладні в майбутньому не підлягають оскарженню покупцем та є підтвердженням того, що постачальник відпустив, а покупець прийняв відповідну кількість палива в асортименті та за вартістю, зазначених у таких видаткових накладних.
Згідно з преамбулою договору сторони визначили, що момент переходу права власності на паливо (факт його продажу), який настає при передачі палива, документально підтверджується видатковою накладною, оформленою між покупцем та постачальником, заповненою відповідно до вимог ст. 9 ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Постачальник видає покупцю (представнику покупця) талони в момент видачі видаткової накладної, та інформація про видані талони вказується в цій видатковій накладній. Видача талонів постачальником представникові покупця здійснюється відповідно до письмової заявки не пізніше 1-го робочого дня з моменту її одержання постачальником, по пред'явленню належним чином оформленого доручення, документа, що засвідчує особистість та оформленої довіреності (доручення) та документа, що засвідчує особистість. Право власності на паливо від постачальника до покупця переходить в момент підписання сторонами видаткової накладної на паливо. До моменту фактичного відпуску палива покупцеві по талонах, паливо знаходиться на зберіганні у постачальника.
Строк поставки товару: червень 2014р. - вересень 2014р. (п. 5.1. договору).
Договір набуває чинності з 16 червня 2014р. і діє до 31 грудня 2014р., а в частині розрахунків - до повного виконання взятих на себе сторонами зобов'язань за договором. (п. 10.1. договору).
У додатку № 1 Специфікація до договору сторони погодили: найменування товару, кількість товару, ціну товару за одиницю товару (з ПДВ) 18,20 грн., загальну вартість товару (з ПДВ), загальну суму договору (з ПДВ), а саме: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), 120 000 л, 17,60 грн., 2 112 000 грн.; бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), 11 159 л, 18,20 грн., 203 093,80 грн.; бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), 16 000 л, 18,65 грн., 298 400 грн.; паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), 208 000 л, 17 грн., 3 356 000 грн.; 6 149 493,80 грн. відповідно.
У додатку № 2 сторонами визначено перелік АЗС для обслуговування по талонах і паливних картах.
16.06.2014р. сторонами складено та підписано акт прийому-передачі паливних карт у користування, за яким постачальник передав, а покупець прийняв у користування паливні карти згідно із переліком у кількості 280 шт.
26.09.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №1 до договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди про наступне:
- внести зміни в п. 1.2 розділу Предмет договору договору та викласти його у наступній редакції: Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості: Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 165 130 літрів; Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 9 544 літрів; Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках) - 15 999 літрів; Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках) - 162 974 літрів ;
- внести зміни до п. 3.1. розділу 3 Ціна договору та викласти його у наступній редакції: Ціна договору становить: 6 148 928,15 грн., у т.ч. Лот №1 - 2 906 288 грн., Лот №2 - 173 700,80 грн., Лот №3 - 298 381,35 грн., Лот №4 - 2 770 588 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 821,35 грн. ;
- внести зміни до п. 3.4. розділу 3 Ціна договору і викласти його в наступній редакції: У випадках збільшення ціни на паливо за даними довідок Донецької торгово-промислової палати, сума договору не може бути збільшена сторонами і товар відпускається за цінами, зазначеними у специфікації до договору (додаток №1) і відповідає ціні пропозиції постачальника. У випадку зміни курсу іноземної валюти, ціни на паливо може бути змінено шляхом укладання додаткової угоди, а у разі коливання ціни - узгодження протоколом договірної ціни. Для розрахунку в додатковій угоді, відповідно до якої здійснена поставка товару, його вартість визначається за середнім показником ціни палива, отриманого у визначеній цією угодою період. ;
- внести зміни до п. 5.1. розділу 5 Поставка товару і викласти його в наступній редакції: Строк поставки товару: червень 2014р. - грудень 2014р. ;
- внести зміни в додаток № 1 Специфікація до договору і викласти його в наступній редакції: найменування товару: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках); кількість товару: 165 130 л, 9 544 л, 15 900 л, 162 974 л; ціна за одиницю товару (з ПДВ): 17,60 грн., 18,20 грн., 18,65 грн., 17 грн.; загальна вартість товару: 2 906 288 грн., 173 700,80 грн., 298 381,35 грн., 2 770 558 грн. відповідно; загальна сума договору: 6 148 928,15 грн.
14.11.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №2 до договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди про наступне:
- внести зміни в п. 1.2 розділу Предмет договору договору та викласти його у наступній редакції: Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості: Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 165 130 літрів; Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 9 544 літрів; Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках) - 15 999 літрів; Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках) - 168 218,75 літрів ;
-внести зміни до п. 3.1. розділу 3 Ціна договору та викласти його у наступній редакції: Ціна договору становить: 6 148 928,03 грн., у т.ч. Лот №1 - 2 906 288 грн., Лот №2 - 173 700,80 грн., Лот №3 - 298 381,35 грн., Лот №4 - 2 770 557,88 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 821,33 грн. ;
- внести зміни до п. 5.1. розділу 5 Поставка товару і викласти його в наступній редакції: Строк поставки товару: червень 2014р. - грудень 2014р. ;
- внести зміни в додаток № 1 Специфікація до договору і викласти його в наступній редакції: найменування товару: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках); кількість товару: 165 130 л, 9 544 л, 15 999 л, 110 157,34 л, 58 061,41л; ціна за одиницю товару (з ПДВ): 17,60 грн., 18,20 грн., 18,65 грн., 16,0377 грн., 17,29 грн.; загальна вартість товару: 2 906 288 грн., 173 700,80 грн., 298 381,35 грн., 1 766 676,10 грн., 1 003 881,78 грн. відповідно; загальна сума договору: 6 148 928,03 грн.
05.12.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №3 до договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди про наступне:
- внести зміни в п. 1.2 розділу Предмет договору договору та викласти його у наступній редакції: Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості: Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 171 745,77 літрів; Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 9 544 літрів; Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, старт-картках) - 15 999 літрів; Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, старт-картках) - 168 089,84 літрів ;
- внести зміни до п. 3.1. розділу 3 Ціна договору та викласти його у наступній редакції: Ціна договору становить: 6 148 927,96 грн., у т.ч. Лот №1 - 2 906 287,94 грн., Лот №2 - 173 700,80 грн., Лот №3 - 298 381,35 грн., Лот №4 - 2 770 557,87 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 821,32 грн. ;
- внести зміни в додаток № 1 Специфікація до договору і викласти його в наступній редакції: найменування товару: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках); кількість товару: 153 048,18 л, 18 697,59 л, 9 544 л, 15 999 л, 110 157,34 л, 37 670,30 л, 20 262,20 л; ціна за одиницю товару (з ПДВ): 16,8771 грн., 17,29 грн., 18,20 грн., 18,65 грн., 16,0377 грн., 17,29 грн., 17,40 грн.; загальна вартість товару: 2 583 006,61 грн., 323 281,33 грн., 173 700,80 грн., 298 381,35 грн., 1 766 676,10 грн., 651 319,49 грн., 352 562,28 грн. відповідно; загальна сума договору: 6 148 927,96 грн.
18.12.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №4 до договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди про наступне:
- внести зміни в п. 1.2 розділу Предмет договору договору та викласти його у наступній редакції: Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості: Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 171 745,77 літрів; Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 9 544 літрів; Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках) - 15 999 літрів; Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках) - 167 823,86 літрів ;
- внести зміни до п. 3.1. розділу 3 Ціна договору та викласти його у наступній редакції: Ціна договору становить: 6 148 927,01 грн., у т.ч. Лот №1 - 2 906 287,94 грн., Лот №2 - 173 700,80 грн., Лот №3 - 298 381,35 грн., Лот №4 - 2 770 556,92 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 821,16 грн. ;
- внести зміни в додаток № 1 Специфікація до договору і викласти його в наступній редакції: найменування товару: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках); кількість товару: 153 048,18 л, 18 697,59 л, 9 544 л, 15 999 л, 110 157,34 л, 37 670,30 л, 4 572,55 л, 15 423,67 л; ціна за одиницю товару (з ПДВ): 16,8771 грн., 17,29 грн., 18,20 грн., 18,65 грн., 16,0377 грн., 17,29 грн., 17,40 грн., 17,70 грн.; загальна вартість товару: 2 583 006,61 грн., 323 281,33 грн., 173 700,80 грн., 298 381,35 грн., 1 766 676,10 грн., 651 319,49 грн., 79 562,37 грн., 272 998,96 грн. відповідно; загальна сума договору: 6 148 927,01 грн.
23.12.2014р. між сторонами укладено додаткову угоду №5 до договору, відповідно до якої сторони дійшли згоди про наступне:
- внести зміни в п. 1.2 розділу Предмет договору договору №379/6 від 16.06.2014р. та виклали його у наступній редакції: Постачальник поставляє покупцеві товар згідно додатку №1 до договору, що є його невід'ємною частиною, у наступному асортименті на кількості: Лот №1 - Бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках) - 171 745,77 літрів; Лот №2 - Бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках) - 9 544 літрів; Лот №3 - Бензин PERFEКT 95 (у талонах, старт-картках) - 15 999 літрів; Лот №4 - Паливо дизельне PERFEКT DISEL (у талонах, старт-картках) - 167 769,20 літрів ;
- внести зміни до п. 3.1. розділу 3 Ціна договору та викласти його у наступній редакції: Ціна договору становить: 6 148 926,94 грн., у. т.ч. Лот №1 - 2 906 287,94 грн., Лот №2 - 173 700,80 грн., Лот №3 - 298 381,35 грн., Лот №4 - 2 770 509,90 грн., у т.ч. ПДВ від загальної суми - 1 024 813,33 грн. ;
- внести зміни в додаток № 1 Специфікація до договору і викласти його в наступній редакції: найменування товару: бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-92 PERFEКT (у талонах, смарт-картках), бензин А-95 Євро (у талонах, смарт-картках), бензин PERFEКT 95 (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках), паливо дизельне PERFEКT DIЕSEL (у талонах, смарт-картках); кількість товару: 153 048,18 л, 18 697,59 л, 9 544 л, 15 999 л, 110 157,34 л, 37 670,30 л, 4 572,55 л, 8 880,31 л, 6 488,70 л; ціна за одиницю товару (з ПДВ): 16,8771 грн., 17,29 грн., 18,20 грн., 18,65 грн., 16,0377 грн., 17,29 грн., 17,40 грн., 17,70 грн., 17,89 грн.; загальна вартість товару: 2 583 006,61 грн., 323 281,33 грн., 173 700,80 грн., 298 381,35 грн., 1 766 676,10 грн., 651 319,49 грн., 79 562,37 грн., 156 916,05 грн., 116 082,84 грн. відповідно; загальна сума договору: 6 148 927,94 грн.
Як посилається позивач, на виконання умов договору постачальник видав покупцю талони та паливні картки на паливо та здійснив відпуск палива на загальну суму 6 086 960,30 грн.
На підтвердження таких обставин позивачем надано наступні видаткові накладні: №16626/2 від 16.06.2014р. на суму 10 033,78 грн., №ВТ00173920 від 18.06.2014р. на суму 15 650 грн.; №16635/2 від 23.06.2014р. на суму 39 150,72 грн.; №ВТ00174463 від 25.06.2014р. на суму 20 100 грн.; №17025/2 від 30.06.2014р. на суму 36 548,37 грн.; №19610/2 від 07.07.2014р. на суму 60 726,01 грн.; №19611/2 від 14.07.2014р. на суму 48 909,20 грн.; №19635/2 від 21.07.2014р. на суму 63 901,01 грн.; №19646/2 від 28.07.2014р. на суму 47 743,76 грн.; №ВТ00177163 від 28.07.2014р. на суму 39 390 грн.; №20028/2 від 31.07.2014р. на суму 140 737,76 грн.; №22474/2 від 04.08.2014р. на суму 150 654,81 грн.; №ВТ00177948 від 08.08.2014р. на суму 32 700 грн.; №22479/2 від 11.08.2014р. на суму 237 094,68 грн.; №22489/2 від 18.08.2014р. на суму 193 891,33 грн.; №ВТ00178672 від 22.08.2014р. на суму 39 882 грн.; №22499/2 від 25.08.2014р. на суму 226 307,15 грн.; №22801/2 від 31.08.2014р. на суму 117 018,25 грн.; №24827/2 від 08.09.2014р. на суму 190 894,90 грн.; №24838/2 від 15.09.2014р. на суму 242 650 грн.; №24848/2 від 23.09.2014р. на суму 292 319,06 грн.; №25101/2 від 30.09.2014р. на суму 252 932,88 грн.; №26961/2 від 13.10.2014р. на суму 388 768,46 грн.; №26965/2 від 20.10.2014р. на суму 224 729,28 грн.; №26979/2 від 27.10.2014р. на суму 260 605,10 грн.; №27216/2 від 31.10.2014р. на суму 66 086,40 грн.; №29036/2 від 03.11.2014р. на суму 80 841,95 грн.; №29038/2 від 11.11.2014р. на суму 267 433,92 грн.; №29050/2 від 13.11.2014р. на суму 70 246,53 грн.; №29051/2 від 17.11.2014р. на суму 133 859,01 грн.; №29061/2 від 24.11.2014р. на суму 224 899,78 грн.; №29293/2 від 30.11.2014р. на суму 448 405,13 грн.; №30981/2 від 04.12.2014р. на суму 647 627,99 грн.; №30989/2 від 08.12.2014р. на суму 97 340,67 грн.; №30998/2 від 15.12.2014р. на суму 177 098,88 грн.; №31002/2 від 18.12.2014р. на суму 57 178,74 грн.; №31007/2 від 22.12.2014р. на суму 93 370,15 грн.; №55554/2 від 31.12.2014р. на суму 296 298,34 грн., які підписані КП ШРБУ без зауважень та заперечень, а також видаткові накладні №ВТ00175384 від 04.07.2014р. на суму 19 825 грн.; №ВТ00175809 від 09.07.2014р. на суму 20 329 грн.; №5/2 від 12.01.2015р. на суму 12 780,30 грн., які не підписані КП ШРБУ .
Водночас, на підтвердження видачі відповідачу талонів на паливо та відпуску палива за видатковою накладною №ВТ00175384 від 04.07.2014р. на суму 19 825 грн. позивачем надано розшифрування отриманого палива за талонами згідно накладної №ВТ00175384 від 04.07.2014р., з якого вбачається, що погашення відповідачем талонів здійснювалось з 04.07.2014р. по 22.09.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00175809 від 09.07.2014р. на суму 20 329 грн. - розшифрування отриманого палива за талонами згідно накладної №ВТ00175809 від 09.07.2014р., з якого вбачається, що погашення відповідачем талонів здійснювалось з 09.07.2014р. по 01.08.2014р.
Вказані розшифрування отриманого палива за талонами також містять інформацію щодо номерів отриманих талонів, ціни палива, регіону заправлення.
На підтвердження видачі відповідачу паливних карт та відпуску палива за видатковою накладною №5/2 від 12.01.2015р. на суму 12 780,30 грн. позивачем надано розшифрування паливних карт до накладної №5/2 від 12.01.2015р., з якого вбачається, що заправлення відповідачем здійснювалось 01.01.2015р.
Вказане розшифрування паливних карт також містять інформацію щодо номерів паливних карт, виду, ціни, кількості отриманого палива, АЗС заправлення.
Крім того, на підтвердження здійснення господарських операцій щодо продажу відповідачу товару (палива) 04.07.2014р. на суму 19 825 грн., 09.07.2014р. на суму 20 329 грн. 12.01.2015р. на суму 12 780,30 грн. за договором про закупівлю товарів за державні кошти (договір постачання) №379/6 від 16.06.2014р. позивачем надані податкові накладні від 04.07.2014р. № 946, від 09.07.2014р. № 1776, від 12.01.2015р. № 804.
На підтвердження повноважень осіб, якими одержано паливо, позивачем надані довіреності на одержання ТМЦ №741 від 17.06.2014р., №745 від 18.06.2014р., №765 від 25.06.2014р., №800 від 01.07.2014р., №872 від 28.07.2014р., №882 від 01.08.2014р., №898 від 06.08.2014р., №904 від 19.08.2014р., №910 від 01.09.2014р., №956 від 01.10.2014р., №998 від 01.11.2014р., №1047 від 01.12.2014р., які видані КП ШРБУ .
В матеріалах справи міститься акт звірки розрахунків за договором № 379/6 від 16.06.2014р., який підписаний ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ та засвідчений їх печатками, та згідно з яким борг відповідача станом на 01.11.2014р. складає 3 479 578,91 грн.
Як посилається позивач, оплата палива, одержаного за період червень 2014р. - січень 2015р., на користь ТОВ Параллель-М ЛТД відповідачем не здійснена, внаслідок чого у останнього виник борг в розмірі 6 086 960,30 грн.
Поряд з цим, судом встановлено, що 05.01.2015р. між ТОВ Параллель-М ЛТД (первісний кредитор, постачальник за договором № 379/6 від 16.06.2014р.) та ТОВ Донбаснафтопродукт (новий кредитор, позивач) укладено договір про відступлення права вимоги.
За умовами п. 1.1. договору первісний кредитор відступає, а новий кредитор набуває право вимоги, належне первісному кредиторові, зокрема, за договором №379/6 про закупівлю товарів за державні кошти (договір постачання) від 16.06.2014р., укладеного між ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ .
За цим договором новий кредитор одержує право замість первісного кредитора вимагати від боржника сплати грошових коштів в розмірі 6 879 084,38 грн. (п.1.2. договору).
Первісний кредитор відповідає перед новим кредитором за недійсність переданої йому вимоги, але не відповідає за невиконання боржником його обов'язків (п. 3.1 договору).
Первісний кредитор зобов'язаний сповістити боржника про відступлення права вимоги за цим договором шляхом надсилання боржнику копії цього договору (п. 4.2 договору).
Повідомлення ТОВ Параллель-М ЛТД про відступлення права вимоги від 06.01.2015р. разом з копією договору про відступлення права вимоги від 05.01.2015р. одержані КП ШРБУ 24.04.2015р., про що свідчить відповідна відмітка останнього на цьому повідомленні. При цьому, у вказаному повідомленні зазначені реквізити нового кредитора, на які підлягає сплаті сума боргу.
Як посилається позивач, після одержання вказаного повідомлення борг в розмірі 6 086 960,30 грн. на користь ТОВ Донбаснафтопродукт відповідачем не сплачено.
Тому, ТОВ Донбаснафтопродукт , як новий кредитор за договором № 379/6 від 16.06.2014р., звернулось до суду з даним позовом про стягнення з відповідача основного боргу в розмірі 6 086 960,30 грн., 3% річних в розмірі 444 018,01 грн., інфляційних втрат в розмірі 4 315 047,17 грн.
Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, виходячи з наступного:
Відповідно до вимог ч.1 ст.509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитор) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послуги, платити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
У п.1 ч.2 ст.11 ЦК України встановлено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договір, який в силу вимог ч.1 ст.629 ЦК України є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Згідно зі ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Відповідно до ч. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Згідно з ч.1 ст. 530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк.
Як вище встановлено господарським судом, між ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ укладено договір поставки про закупівлю товарів за державні кошти (договір постачання) №379/6 від 16.06.2014р., згідно з яким ТОВ Параллель-М ЛТД зобов'язалось передати у власність КП ШРБУ паливо, а КП ШРБУ - прийняти та оплатити отримане паливо.
З матеріалів справи вбачається, що за період червень 2014р. - січень 2015р. ТОВ Параллель-М ЛТД передано у власність КП ШРБУ паливо на загальну суму 6 086 960,30 грн.
Про такі обставини свідчать підписання ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ видаткових накладних на суму 6 034 026 грн., акту звірки розрахунків за договором №379/6 від 16.06.2014р. станом на 01.11.2014р., до якого увійшов борг в т.ч. за видатковими накладними №16626/2 від 16.06.2014р. на суму 10 033,78 грн., №ВТ00175384 від 04.07.2014р. на суму 19 825 грн. та №ВТ00175809 від 09.07.2014р. на суму 20 329 грн., погашення відповідачем талонів з 04.07.2014р. по 02.09.2014р. на суму 19 825 грн. та з 09.07.2014р. по 01.08.2014р. на суму 20 329 грн., що вбачається з розшифрування отриманого палива за талонами згідно накладних №ВТ00175384 від 04.07.2014р. та №ВТ00175809 від 09.07.2014р., здійснення відповідачем заправлення 01.01.2015р. на суму 12 780,30 грн. з використанням переданих паливних карт згідно акту прийому - передачі паливних карт у користування від 16.06.2014р., що вбачається з розшифрування паливних карт до накладної № 5/2 від 12.01.2015р.
Також, ТОВ Параллель-М ЛТД відображено господарські операції за договором №379/6 від 16.06.2014р. щодо продажу товару (палива) в т.ч. 04.07.2014р. на суму 19 825 грн. (видаткова накладна №ВТ00175384 від 04.07.2014р.); 09.07.2014р. на суму 20 329 грн. (видаткова накладна №ВТ00175809 від 09.07.2014р.); 12.01.2015р. на суму 12 780,30 грн. (видаткова накладна №5/2 від 12.01.2015р.) у податковому обліку.
Більш того, у договорі № 379/6 від 16.06.2014р. ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ визначили покладення саме на КП ШРБУ обов'язок отримання у ТОВ Параллель-М ЛТД та повернення ТОВ Параллель - М ЛТД видаткових накладних, а також погодили наслідки не отримання/не підписання видаткових накладних, зокрема, у випадку не одержання та/або не підписання КП ШРБУ зі своєї вини видаткових накладних без мотивованих заперечень у встановлений термін для їх одержання та підписання, дані накладні в майбутньому не підлягають оскарженню КП ШРБУ та є підтвердженням того, що ТОВ Параллель-М ЛТД відпустило, а КП ШРБУ прийняло відповідну кількість палива в асортименті та за вартістю, зазначених у таких видаткових накладних. (п. п. 4.3, 4.4 договору).
В матеріалах справи відсутні докази звернення КП ШРБУ до ТОВ Параллель-М ЛТД із відповідними зауваженнями чи запереченнями щодо складених видаткових накладних №ВТ00175384 від 04.07.2014р., №ВТ00175809 від 09.07.2014р., №5/2 від 12.01.2015р.
Одночасно, суд виходить з того, що поставка палива 01.01.2015р. (видаткова накладна №5/2 від 12.01.2015р.) відбулась саме на виконання умов договору № 379/6 від 16.06.2014р. з огляду на те, що дії сторін (відпуск ТОВ Параллель-М ЛТД та прийняття КП ШРБУ палива з використанням паливних карт, які передані КП ШРБУ згідно акту прийому - передачі паливних карт у користування від 16.06.2014р.) свідчать про продовження між ними правовідносин поставки за цим договором, а також на те, що така поставка палива здійснена в межах узгодженої суми договору (з урахуванням додаткової угоди № 5 від 23.12.2014р. до договору). Крім того, матеріали справи не містять доказів існування інших договірних відносин між ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ .
Також, суд враховує, що довіреність на одержання ТМЦ не є первинним документом, який містить відомості про господарську операцію, у розумінні приписів ЗУ Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку , затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995р. № 88 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.06.1995р. за № 168/704. Тобто, відсутність довіреності на одержання ТМЦ, на підставі якої відповідачем одержано паливо за видатковою накладною №16626/2 від 16.06.2014р., не може заперечувати таку господарську операцію (аналогічна позиція викладена у постанові Верховного суду України від 29.04.2015р. у справі № 3-77гс15). До того ж, одержання відповідачем палива за видатковою накладною №16626/2 від 16.06.2014р., підтверджується розшифруванням паливних карт до цієї накладної, з якої вбачається, що відповідачем здійснювалось заправлення 16.06.2014р. з використанням паливних карт, які передані останньому згідно акту прийому - передачі паливних карт у користування від 16.06.2014р. Також, ТОВ Параллель-М ЛТД відображено господарську операцію за договором №379/6 від 16.06.2014р. щодо продажу товару (палива) 16.06.2014р. у податковому обліку, про що свідчить податкова накладна від 16.06.2014р. № 3276.
Отже, з урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про те, що ТОВ Параллель-М ЛТД виконало свої зобов'язання за договором № 379/6 від 16.06.2014р. належним чином.
У договорі № 379/6 від 16.06.2014р. ТОВ Параллель-М ЛТД та КП ШРБУ погодили порядок і строк розрахунків за отримане паливо, а саме: оплата отриманого палива по виданих талонах та з використанням паливних карток здійснюється в строк не пізніше 60 календарних днів з дати підписання видаткової накладної.
Виходячи з наведеного, строк оплати за видатковою накладною №16626/2 від 16.06.2014р. настав 15.08.2014р.: за видатковою накладною №ВТ00173920 від 18.06.2014р. - 18.08.2014р.; за видатковою накладною №16635/2 від 23.06.2014р. - 22.08.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00174463 від 25.06.2014р. - 26.08.2014р.; за видатковою накладною №17025/2 від 30.06.2014р. - 29.08.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00175384 від 04.07.2014р. - 02.09.2014р.; за видатковою накладною №19610/2 від 07.07.2014р. - 05.09.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00175809 від 09.07.2014р. - 08.09.2014р.; за видатковою накладною №19611/2 від 14.07.2014р. - 12.09.2014р.; за видатковою накладною №19635/2 від 21.07.2014р. - 19.09.2014р.; за видатковою накладною №19646/2 від 28.07.2014р. - 26.09.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00177163 від 28.07.2014р. - 26.09.2014р.; за видатковою накладною №20028/2 від 31.07.2014р. - 29.09.2014р.; за видатковою накладною №22474/2 від 04.08.2014р. - 03.10.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00177948 від 08.08.2014р. - 07.10.2014р.; за видатковою накладною №22479/2 від 11.08.2014р. - 10.10.2014р.; за видатковою накладною №22489/2 від 18.08.2014р. - 17.10.2014р.; за видатковою накладною №ВТ00178672 від 22.08.2014р. - 21.10.2014р.; за видатковою накладною №22499/2 від 25.08.2014р. - 24.10.2014р.; за видатковою накладною №22801/2 від 31.08.2014р. - 30.10.2014р.; за видатковою накладною №24827/2 від 08.09.2014р. - 07.11.2014р.; за видатковою накладною №24838/2 від 15.09.2014р. - 14.11.2014р.; за видатковою накладною №24848/2 від 23.09.2014р. - 24.11.2014р.; за видатковою накладною №25101/2 від 30.09.2014р. - 01.12.2014р.; за видатковою накладною №26961/2 від 13.10.2014р. - 12.12.2014р.; за видатковою накладною №26965/2 від 20.10.2014р. 19.12.2014р.; за видатковою накладною №26979/2 від 27.10.2014р. - 26.12.2014р.; за видатковою накладною №27216/2 від 31.10.2014р. - 30.12.2014р.; за видатковою накладною №29036/2 від 03.11.2014р. - 05.01.2015р.; за видатковою накладною №29038/2 від 11.11.2014р. - 12.01.2015р.; за видатковою накладною №29050/2 від 13.11.2014р. - 12.01.2015р.; за видатковою накладною №29051/2 від 17.11.2014р. - 16.01.2015р.; за видатковою накладною №29061/2 від 24.11.2014р. - 23.01.2015р.; за видатковою накладною №29293/2 від 30.11.2014р. - 29.01.2015р.; за видатковою накладною №30981/2 від 04.12.2014р. - 02.02.2015р.; за видатковою накладною №30989/2 від 08.12.2014р. - 06.02.2015р.; за видатковою накладною №30998/2 від 15.12.2014р. - 13.02.2015р.; за видатковою накладною №31002/2 від 18.12.2014р. - 16.02.2015р.; за видатковою накладною №31007/2 від 22.12.2014р. - 20.02.2015р.; за видатковою накладною №55554/2 від 31.12.2014р. - 02.03.2015р.; за видатковою накладною №5/2 від 12.01.2015р. - 13.03.2015р.
При цьому, наявність умов договору щодо здійснення відповідачем розрахунку за поставлений товар при наявності відповідного бюджетного призначення та фінансування закупівлі, а також щодо здійснення розрахунку протягом 7 банківських днів з дати одержання покупцем бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій розрахунковий рахунок - у випадку затримки бюджетного фінансування (п.п. 4.1, 4.2 договору), судом не прийняті до уваги, оскільки, по - перше, матеріали справи не містять доказів відсутності чи затримки бюджетного фінансування, по - друге, відсутність бюджетних коштів не є законною підставою для звільнення від виконання договірного зобов'язання (аналогічна позиція викладена у рішенні Європейського суду з прав людини у справі від 18.05.2005р. ОСОБА_1 ЛТД та Оліус проти України ).
Згідно з ч. 1 ст. 510 ЦК України сторонами у зобов'язанні є боржник і кредитор.
Частиною 1 ст. 512 ЦК України передбачено, що кредитор у зобов'язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги).
У відповідності до ч. 1 ст. 513 ЦК правочин щодо заміни кредитора у зобов'язанні вчиняється у такій самій формі, що і правочин, на підставі якого виникло зобов'язання, право вимоги за яким передається новому кредиторові.
Згідно зі ст. 514 ЦК України до нового кредитора переходять права первісного кредитора у зобов'язанні в обсязі і на умовах, що існували на момент переходу цих прав, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 516 ЦК України заміна кредитора у зобов'язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом. Якщо боржник не був письмово повідомлений про заміну кредитора у зобов'язанні, новий кредитор несе ризик настання несприятливих для нього наслідків. У цьому разі виконання боржником свого обов'язку первісному кредиторові є належним виконанням.
Згідно ч.2 ст.517 ЦК боржник має право не виконувати свого обов'язку новому кредиторові до надання боржникові доказів переходу до нового кредитора прав у зобов'язанні.
Згідно з ч. 1 ст. 518 ЦК України боржник має право висувати проти вимоги нового кредитора у зобов'язанні заперечення, які він мав проти первісного кредитора на момент одержання письмового повідомлення про заміну кредитора.
Як вище встановлено судом, на підставі договору про відступлення права вимоги від 05.01.2015р. ТОВ Параллель-М ЛТД відступлено ТОВ Донбаснафтопродукт право вимоги за договорами згідно переліку на загальну суму 6 879 084,38 грн., в тому числі за договором № 379/6 від 16.06.2014р. на суму 6 086 960,30 грн.
Відповідно до вимог ч.1 ст.526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. В силу вимог ч.1 ст.525 ЦК України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічні вимоги щодо виконання зобов'язань містяться і у ч.ч.1,7 ст.193 ГК України.
Між тим, вищевстановлені обставини справи свідчать, що відповідач неналежним чином виконав свої зобов'язання за договором № 379/6 від 16.06.2014р. щодо оплати палива, у зв'язку з чим на момент звернення позивача до суду з даним позовом (як і на момент ухвалення рішення) борг відповідача складає 6 086 960,30 грн. При цьому, після одержання письмового повідомлення про заміну кредитора у зобов'язанні за договором № 379/6 від 16.06.2014р. відповідачем не надано жодних заперечень щодо наявності боргу в розмірі 6 086 960,30 грн. Більш того, таких заперечень не надано і під час розгляду даної справи.
За таких обставин, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість та правомірність позовних вимог в частині стягнення основного боргу у розмірі 6 086 960,30 грн., а отже і про їх задоволення.
В силу вимог ч.2 ст.625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом. При цьому вимогами ч.1 ст.625 ЦК України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання.
Розрахунок 3% річних, який здійснений позивачем, та згідно з яким розмір нарахованих відповідачу 3% річних за загальний період з 15.08.2014р. по 19.05.2017р. становить 444 018,01грн., перевірений господарським судом та встановлено, що позивачем неправильно визначено початкову дату нарахування 3 % річних з огляду на умови п. 4.3 договору.
Тому, господарським судом самостійно, не виходячи при цьому за межі визначеного позивачем періоду часу, протягом якого мало місце невиконання зобов'язання, здійснений розрахунок 3% річних та встановлено, що за загальний період з 16.08.2014р. по 19.05.2017р. розмір 3% річних становить 443 320,15грн., що підлягає стягненню з відповідача.
Розрахунок інфляційних втрат, який здійснений позивачем, та згідно з яким розмір нарахованих відповідачу інфляційних втрат за загальний період з 15.08.2014р. по 19.05.2017р. становить 4 315 047,17грн., перевірений господарським судом, та встановлено, що позивачем не враховано роз'яснення, викладені у п. 3 постанови пленуму ВГСУ від 17.12.2013р. № 14 Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань , та помилково включено до періоду нарахування інфляційних втрат місяці виникнення заборгованості, а також здійснено нарахування за неповний місяць.
Тому, господарським судом самостійно, із врахуванням вірно визначеного періоду нарахування, не виходячи при цьому за межі визначеного позивачем періоду часу, протягом якого мало місце невиконання зобов'язання, здійснено розрахунок інфляційних втрат та встановлено, що розмір інфляційних втрат за загальний період з 01.09.2014р. по 30.04.2017р. становить 4 110 079,98 грн., що підлягає стягненню з відповідача.
Відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК України судові витрати покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України,
В И Р І Ш И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Донбаснафтопродукт задовольнити частково.
2. Стягнути з Комунального підприємства Шляхове ремонтно-будівельне управління (83086, Донецька обл., м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР, 1; код ЄДРПОУ 05449153) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Донбаснафтопродукт (69091, м. Запоріжжя, бул. Шевченка, 71-А, кім. 904; код ЄДРПОУ 24811068; п/р 26007962495609 в ПАТ Перший Український міжнародний банк , МФО 334851) основний борг в розмірі 6 086 960 (шість мільйонів вісімдесят шість тисяч дев'ятсот шістдесят) грн. 30 коп., 3% річних в розмірі 443 320 (чотириста сорок три тисячі триста двадцять) грн. 15 коп., інфляційні втрати в розмірі 4 110 079 (чотири мільйони сто десять тисяч сімдесят дев'ять) грн. 98 коп., судовий збір в розмірі 159 605 (сто п'ятдесят дев'ять тисяч шістсот п'ять) грн. 41 коп.
3.В решті позовних вимог відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 85 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено у встановленому законом порядку.
Повне рішення складене 31.07.2017р.
Суддя Л.В. Ніколаєва
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2017 |
Оприлюднено | 21.02.2019 |
Номер документу | 79989405 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Л.В. Ніколаєва
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні