Ухвала
від 21.02.2019 по справі 927/155/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

21 лютого 2019 року м. Чернігівсправа № 927/155/19 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., розглянувши заяву №22 від 18.02.19 голови ліквідаційної комісії боржника

Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "Дивотекс"

вул. Борисенка, буд. 47-А, офіс 25, м. Чернігів, 14037, код ЄДРПОУ 35945937

про порушення справи про банкрутство

ВСТАНОВИВ:

Голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1 звернувся до Господарського суду Чернігівської області із заявою про порушення справи про банкрутство боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Дивотекс" (код ЄДРПОУ 35945937) в порядку ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі - Закон про банкрутство).

Відповідно до ч. 6 ст. 12 Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Частина 1 ст. 2 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлює, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Статтею 11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено загальний перелік документів та доказів, які обов'язково мають бути додані до заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство, що подається як боржником, так і кредитором.

Згідно зі статтею 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Статтями 105, 110 та 111 Цивільного кодексу України передбачений порядок виконання рішення про припинення юридичної особи, порядок ліквідації юридичної особи, щодо якої прийнято рішення про припинення шляхом ліквідації, додержання яких є обов'язковим до прийняття рішення про звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

Тобто, передумовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є здійснення визначених вказаними нормами заходів та встановлення за результатами їх вжиття недостатності вартості майна для задоволення вимог кредиторів.

При цьому відповідні обставини мають бути підтверджені поданими доказами на момент подання заяви.

Так, ч.7 ст.111 Цивільного кодексу України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам державної податкової служби та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового органу. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам державної податкової служби, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній період.

Матеріали справи не містять належних доказів надання ліквідатором до контролюючого органу останньої звітності.

Відповідно до копії наданого боржником листа №2 від 14.12.18, направленого на адресу Чернігівської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області, в якості додатку 1 до останнього зазначено "Заява форми 8-ОПП", що за своєю суттю являється повідомленням про припинення юридичної особи.

Також частиною 8 ст.111 Цивільного кодексу України встановлено, що після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами ліквідаційна комісія складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На підтвердження виконання зазначеної норми головою ліквідаційної комісії надано проміжний ліквідаційний баланс (Звіт про фінансовий стан) на 15.02.19. Водночас, суд не приймає зазначений доказ в якості належного, оскільки проміжний ліквідаційний баланс повинен бути складений та затверджений після виконання всіх дій, передбачених ст. 111 Цивільного кодексу України.

Також за змістом ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

У поданій заяві головою ліквідаційної комісії зазначено про те, що 13.12.18 державним реєстратором внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадськх формувань про перебуваннч юридичної особи в стані припинення. Водночас, доказів публікації оголошення про припинення юридичної особи не надано.

Таким чином, боржником не додержано вимог цивільного та господарського законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи, до заяви не додано документів на підтвердження здійснення повної досудової процедури ліквідації боржника.

Згідно з абз. 2. ч. 1 статті 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , господарський суд не пізніше п'яти днів з дня надходження до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про банкрутство повертає її та додані до неї документи без розгляду, якщо заява не відповідає змісту вимог, зазначених у цьому Законі.

На підставі викладеного, враховуючи, що заява боржника не відповідає вимогам ст. 11 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , на підставі абз. 2 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , суд дійшов висновку про повернення заяви та доданих до неї документів заявнику без розгляду.

Згідно з ч. 2 ст. 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , повернення заяви про відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню з такою заявою до господарського суду у встановленому порядку.

Керуючись ст. 2, 8, 11, 15 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст. 12, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд,

УХВАЛИВ:

Заяву голови ліквідаційної комісії боржника - ОСОБА_1 (№22 від 18.02.19) про порушення справи про банкрутство та додані до неї документи повернути заявнику без розгляду.

Додаток: на 110 аркушах.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги до місцевого господарського суду.

Суддя М.В. Фесюра

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

СудГосподарський суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення21.02.2019
Оприлюднено21.02.2019
Номер документу79990986
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —927/155/19

Ухвала від 21.02.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні