ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18 лютого 2019 року о/об 09 год. 15 хв.Справа № 280/5538/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Агаєві Р.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (надалі - позивач, ФОП ОСОБА_1.) звернувся до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) скасувати Рішення Комісії ДФС регіонального рівня №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 13.11.2018, продавець ФОП ОСОБА_1 покупець TOB "АРІС", товар згідно УКТ ЗЕД 481910000 на суму 311508 грн. 00 коп., ПДВ на суму 51918 грн. 00 коп.; 2) зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 13.11.2018, продавець ФОП ОСОБА_1 покупець ТОВ "АРІС", товар згідно УКТ ЗЕД 481910000 на суму 311508 грн. 00 коп., ПДВ на суму 51918 грн. 00 коп.
У позові (а.с.4-13) зазначено, що позивач зареєстрований як фізична особа-підприємець та перебуває на обліку як платник податків на загальній системі оподаткування (з 07.08.2018) та платник податку на додану вартість (з 01.09.2018) в Мелітопольській ОДПІ Запорізької області. Зареєстровані види діяльності в рамках яких здійснюється підприємницька діяльність: виробництво гофрованого паперу та картону, паперової та картонної тари (основний); неспеціалізована оптова торгівля; надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна. Підприємницька діяльність здійснюється за адресою: Мелітопольський район, с.Костянтинівка, вул.Дорожня, 156. Позивач використовує це приміщення на підставі довіреності, посвідченої нотаріусом №3478 від 10.09.2018. Позивач має в користуванні машину висекальну ML 1500 (тігель), машину кашировальну СК-2-140 та беговалую машину МРР-1500 на підставі договору №1 від 01.09.2018. Долучення додаткових трудових ресурсів підприємницька діяльність позивача не потребує. Постачання гофрокартону здійснюють постачальники: ТОВ Дунапак Таврія (код ЄДРПОУ 38045226) за договором поставки №ТА002120-18 від 10.09.2018 та ТДВ Завод Метиз (код ЄДРПОУ 02969248) за договором поставки №054/Р від 01.10.2018. Готову продукцію транспортує покупець ТОВ Аріс (код ЄДРПОУ 25475709) договір від 10.09.2018. Готову продукцію позивач зберігає в гаражі за місцем виготовлення: Мелітопольський район, с.Костянтинівка, вул.Дорожня, 156. Вантажно-розвантажувальні роботи виконуються вручну (лист гофрокартону важить не більше 700 грамів, гофроящики важать не більше 300 грамів). Для навантаження-розвантаження позивач використовує побутовий візок. 10.09.2018 між ФОП ОСОБА_1 та ТОВ Аріс укладено договір на виготовлення продукції виробничого призначення. На виконання договору та замовлення ТОВ Аріс позивачем виготовлені гофроящики з гофрокартону на суму 311508,00 грн., в т.ч ПДВ 51918,00 грн., які поставлені ТОВ Аріс , згідно видаткової накладної №2 від 13.11.2018. Транспортування продукції здійснювалось автомобілем ТОВ Аріс з оформленням ТТН від 13.11.2018. Продукція видана на підставі довіреності №373 від 13.11.2018. Виконані роботи оплачені платіжним дорученням №1352 від 14.11.2018 на суму 311508,00 грн. Для виконання продукції, використано наступні матеріали: Гофрокартон Т-2 18103,98кв.м.; Гофрокартон Т-3 2643,84 кв.м.; г/лист 1040х1040 у кількості 5 тис.шт.; г/лист 1040х1400 Т23 в. біл. у кількості 12 тис.шт. Для виготовлення гофроящиків придбано гофролисти від наступних постачальників: ТОВ Дунапак Таврія (код ЄДРПОУ 38045226), договір поставки №ТА002120-18 від 10.09.2018, видаткова накладна №10342 від 27.09.2018 на суму 176896,06 грн., розрахунки проведені 19.09.2018 платіжним дорученням №7 на суму 250108,08 грн., транспортування продукції здійснювалось транспортом ТОВ Дунапак Таврія , що підтверджено ТТН №10342 від 27.09.2018; ТДВ Завод Метиз (код ЄДРПОУ 02969248) договір поставки №054/Р від 01.10.2018, видаткова накладна №02766 від 11.10.2018 на суму 177605,38 грн., розрахунки проведені 11.10.2018 платіжним дорученням №11 на суму 55000,00 грн. та 22.10.2018 платіжним дорученням №17 на суму 122605,38 грн., транспортування продукції здійснювалось транспортом ТДВ Завод Метиз , що підтверджено ТТН №02766 від 11.10.2018. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України по першій події (відвантаження ТМЦ) ФОП ОСОБА_1 складено податкову накладну №2 від 13.11.2018, продавець ФОП ОСОБА_1, покупець ТОВ Аріс , товар згідно УКТ ЗЕД 481910000 на суму 311508,00 грн., ПДВ па суму 51918,00 грн. Податкову накладну №2 від 13.11.2018 було направлена для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних 19.11.2018. Згідно отриманої квитанції №1 від 19.11.2018 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено. Підставою зупинення реєстрації є посилання на те, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. На виконання пп.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України ФОП ОСОБА_1 направлено на адресу ДФС Повідомлення 21.11.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК та копії документів, в обсягах визначених вичерпним переліком документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зокрема було надано копії договорів, документів на підтвердження наявності основних засобів, документи придбання використаних ТМЦ, розрахункові документи (всього на 28 аркушах). Також з Повідомленням надана Таблиця даних платника податку. Отже, було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по вище зазначеній податковій накладній. Однак, 23.11.2018 ФОП ОСОБА_1 отримав Рішення Комісії ДФС регіонального рівня №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстава відмови: неподання платником податків копій документів: копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладні без визначення шляхом підкреслення, яких саме документів не надано. Скаргою від 25.11.2018 Рішення комісії було оскаржено до ДФС України. До скарги було надано копії документів, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по вище зазначеній податковій накладній, підтверджують правомірність оформлення та обов'язковість реєстрації податкової накладної. 03.12.2018 позивачем отримало Рішення Комісії з питань розгляду скарг №48066/3185508736/2, згідно якого скарга ФОП ОСОБА_1 залишена без задоволення з підстав надання платником копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги . Позивач вважає, що відмова у реєстрації є безпідставною, оскільки підприємцем з Повідомленням надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по відмовлених податкових накладних та визначені п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Представником відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов (а.с.72-74), в якому він з посиланням на приписи п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, зазначає, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Реєстрація податкової накладної, виписаної ФОП ОСОБА_1 №2 від 13.11.2018 була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. На виконання вимог законодавства платник податків частково надав документи до ДФС. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі зазначений у п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018. Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області прийняті рішення про відмову у реєстрації вказаної податкової накладної, оскільки наданні платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Відповідач зазначив, що позивач, у позивній заяві вказує на те що, по податковій накладній №2 від 13.11.2018 до ДФС разом із поясненнями він надав: копію договору від 10.09.2018; копію платіжного доручення №1352 від 14.11.2017; копії товарно-транспортних накладних у кількості 2 шт.; копію накладної №2 від 13.11.2018; копії документів на придбання сировини на 10 арк.; копію акта списання; копію договору суди від 01.09.2018; копію технічного паспорту. Однак, Комісією ГУ ДФС у Запорізькій області із врахуванням пунктів 12-14 Порядку затвердженому КМУ було встановлено наступні недоліки: позивачем не надано жодного документа щодо придбання товарів для даної господарської операції; відсутність документів щодо зберігання товару та наявності у підприємства відповідних технічних умов; відсутні документи щодо навантаження та розвантаження товару; відсутні будь-які документи щодо складського обліку даних товарів. Про дані недоліки платнику податків було конкретно зазначено у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної. Враховуючи зазначене, у Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірної податкової накладної, а тому рішення є правомірним.
Представник відповідача-1,2 проти позову заперечував.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .
Належної мотивації підстав та причин віднесення ФОП ОСОБА_1 до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 - не містить.
У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. …
Відповідачем-1,2 не надано до суду копію протоколу засідання Комісії під час прийняття Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018, матеріалів роботи комісії, тощо.
Відтак, відповідачем-1,2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України №341 від 26.04.2017) (надалі - Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних ), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: податкової накладної №2 від 13.11.2018 із квитанцією від 19.11.2018; Повідомлення №1 від 21.11.2018 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено; оскаржуваного рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018; Договору б/н від 10.09.2018, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (продавець) та ТОВ Аріс (покупець); Договору поставки №ТА002120-18 від 10.09.2018, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (покупець) та ТОВ Дунапак Таврія (постачальник); Договору №054/Р від 01.10.2018, укладеного між ФОП ОСОБА_1 (покупець) та ТДВ Завод Метиз (постачальник); платіжних доручень; товарно-транспортних накладних; видаткових накладних; Акту списання товарно-матеріальних цінностей №11/2018 від 30.11.2018; Паспорту МРР-1500.00.00.000 ПС на біговальну машину МРР-1500; інвентаризаційного опису залишків; інших документів.
У Рішенні комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №№997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави: ненадання платником податку копій документів: … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … (а.с.20).
На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною №2 від 13.11.2018 позивачем 21.11.2018 направлено Повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено (а.с.18).
Відповідачі-1,2 не висловили жодних зауважень щодо поданих позивачем до контролюючого органу документів та способу їх направлення.
У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанції від 19.11.2018, відповідач-1,2 документально суду не довів (а.с.19).
Звідси, пропозиції відповідача-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанції від 19.11.2018 на думку суду є необґрунтованими.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідачі-1,2 суду не довели.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надано письмові пояснення, додані документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України - є необґрунтованою.
Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №2 складеної 13.11.2018 ФОП ОСОБА_1
Відповідачами-1,2 не надано до суду жодного документа у спростування викладеного позивачем у позові та додатків до нього.
Оскільки наведена комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС України у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДФС України у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб'єкта владних повноважень.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 прийнято відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірним і підлягає скасуванню.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача Державна фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкову накладну ФОП ОСОБА_1 №2 складену 13.11.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її надходження до контролюючого органу.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ФОП ОСОБА_1 є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідача-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд відповідно до ст.382 КАС України не вбачає необхідності зобов'язувати відповідача подати звіт про виконання судового рішення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №997811/НОМЕР_1 від 22.11.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 13.11.2018 Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1).
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 13.11.2018 Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1).
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.
Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ІПН НОМЕР_1) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати в сумі 1762 грн. 00 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 18.02.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2019 |
Номер документу | 79994956 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні