Рішення
від 11.02.2019 по справі 1340/3654/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1340/3654/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2019 року

зал судових засідань № 11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Василько А.В.,

представника відповідача Чабана О.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

13.08.2018 до суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" (далі - ТзОВ "БМ Галичина" ) код ЄДРПОУ 37983754, місцезнаходження: 80100, Львівська область, Миколаївський район, с. Дроговиж, вул. Гребля, 35 до Державної фіскальної служби України код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м.Київ, пл.Львівська, 8, в якому позивач просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача №11131/37983754/2 від 13.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану позивачем;

- зобов'язати відповідача зареєструвати податкову накладну №64 від 07.11.2017 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, подану позивачем.

Ухвалою від 17.08.2018 суддя залишив позовну заяву без руху.

Ухвалою від 18.09.2018 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі.

Ухвалою від 26.11.2018 суд залучив співвідповідачем Головне управління ДФС у Львівській області.

Ухвалою від 26.11.2018 суд прийняв до провадження заяву про зміну позовних вимог, згідно з якими позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №11131/37983754/2 від 13.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану позивачем;

- зобов'язати Головне управління ДФС у Львівській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №64 від 07.11.2017 подану позивачем.

Ухвалою від 19.12.2018 суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №64 від 07.11.2017. Згідно з отриманою позивачем квитанцією від 29.11.2017, податкову накладну №64 прийнято відповідачем, але реєстрацію такої зупинено. На думку позивача, відповідач протиправно зупинив реєстрацію вказаної податкової накладної, оскільки така відповідає п.6 Критеріїв ризиковості платника податку, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН. На підтвердження реальності здійснення операцій за вказаною податковою накладною позивач направив відповідачу копії належним чином оформлених додаткових документів. Проте, такі безпідставно залишені відповідачем поза увагою, і 24.05.2018 прийняте рішення №722657/379883754 про відмову в реєстрації податкової накладної.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що податкова накладна, подана для реєстрації позивачем, відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв ризиковості платника податку.

Представник позивача в судове засідання не з'явився. Подав клопотання про розгляд справи без його участі.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представника відповідачів, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити частково, з наступних підстав.

Позивач - ТзОВ "БМ Галичина" юридична особа код ЄДРПОУ 37983754, місцезнаходження: 80100, Львівська область, Миколаївський район, с. Дроговиж, вул. Гребля, 35.

Основний вид діяльності ТзОВ "БМ Галичина" є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (основний) код КВЕД 46.73.

02.03.2015 між ТзОВ "БМ ГАЛИЧИНА" та ТзОВ МАГІК укладено договір купівлі продажу № ДГ-14.

Відповідно до п. 1.1. договору продавець зобов'язується поставити, а покупець прийняти й оплатити цемент та інші будівельні матеріали (надалі іменується товар) у кількості, асортименті, терміни і за ціною відповідно до умов договору та додатково погоджених специфікацій, що є невід'ємною частиною договору.

Відповідно до п. 2.1, 2.2 договору товар, що поставляється, за якістю повинен відповідати Державним стандартам та ТУ. Приймання товару за якістю й кількістю здійснюється відповідно до ДСТУ і діючих інструкцій про порядок приймання продукції виробничо-технічного призначення і товарів народного споживання по кількості і якості, затверджених постановою Держарбітражу від 15.06.1965 П-6 та від 25.04.1966 П-7 з наступними доповненнями і змінами.

Відповідно до вимог п. 4.1., 4.2. договору, ціна на товар, який відвантажується, встановлюється за згодою сторін шляхом оформлення специфікації або додаткової угоди, які є невід'ємною частиною договору.

Оплата покупцем за товар проводиться коштами на умовах 100% попередньої оплати на поточний рахунок продавця. До окремих поставок за умови попереднього погодження з продавцем можливе відтермінування оплати товару до 15-ти календарних днів з моменту відвантаження.

07.11.2017 ТзОВ БМ Галичина отримало від ТзОВ "МАГІК" передоплату в сумі 432000,00 грн. на отримання Портландцемент ПЦ І1/А-ІП-500Р-Н насипом та Портландцемент ПЦ ІІ/Б-К(Ш-В-П)-400Р-Н насипом, що підтверджується банківською випискою від 07.11.2017 (а.с.27).

На виконання договору позивач відвантажив товар ПЦ П/А-Ш-500Р-Н та ПЦ ІІ/Б-К(Ш-В-П)-400Р- Н насипом, що підтверджується видатковими накладними № 0611/118 від 06.11.17, №0911/111 від 09.11,2017, №2011/111 від 20.11.2017 та №2111/111 від 21.11.2017.

Доставка цементу здійснювалася ТзОВ Європа трейд транс на підставі договору на перевезення вантажів від 01.09.2017 №ТТ 01/09/1, що підтверджується товарно-транспортними накладними, а саме №2011/111 від 20.11.2017 та №2111/111 від 20.11.2017.

07.11.2017 позивач за результатами вказаної операції склав податкову накладну №64 на суму 432000,00 грн. та подав її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до квитанції від 29.11.2017, направленої до ДФС України через "Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів", документ прийнято, але реєстрація документа (податкової накладної від 07.11.2017 №64) зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:2523 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підтвердження реальності господарських відносин з ТзОВ "МАГІК" відповідно до вказаної податкової накладної позивач 23.05.2018 надав відповідачу пояснення такого змісту: 07.11.2017 ТзОВ БМ Галичина отримало від ТзОВ МАГІК передоплату в сумі 432000,00 грн. на отримання Портландцемент ПЦ ІІ/А-Ш-500Р-Н насипом та Портландцемент ПЦ ІІ/Б-К(Ш-В-П)-400Р-Н насипом, що підтверджується банківською випискою від 07.11.2017. Відгружено ПЦ ІІ/А-Ш-500Р-Н насипом про що свідчить видаткова накладна №0611/118 від 07.11.2017 і накладна №0911/111 від 09.11.2017, накладна 2011/111 від 20.11.2017 та №211/111 від 21.11.2017, договором поставки №ДГ-14 від 02.03.2015. Доставка цементу здійснювалася ТзОВ Європа трейд транс , про що свідчить товарно-транспортні накладні, а саме №2011/111 від 20.11.2017 та №2111/111. Договір на перевезення ТТ 01/09/1 від 01.09.2017. По першій події 07.11.2017 було виписано податкову накладну №64. Наведені господарські операції у повному обсязі відображено у бухгалтерському обліку. Однак ДФС було заблоковано податкову накладну №64 від 07.11.2017 .

Окрім цього, подано додаткові первинні документи, а саме: договір купівлі-продажу №ДГ-14 від 02.03.2018, укладений між позивачем та ТзОВ "МАГІК", договір про продаж товарів №17/10-12ВН від 04.01.2012, укладений між позивачем та ВАТ Івано-Франківськцемент , договір перевезення вантажів №ТТ-01/09/1 від 01.09.2017, укладений між позивачем та ТзОВ Європа трейд транс , видаткові накладні №55485 від 06.11.2017, №56095 від 09.11.2017, №0911/111 від 09.11.2017, №0611/118 від 06.11.2017, №57936 від 20.11.2017, №58053 від 21.11.2017, №2111/111 від 21.11.2017, №2011/111 від 20.11.2017, виписку за рахунками позивача від 07.11.2017, картку рахунку: №361 контрагенти: ТзОВ "МАГІК" та позивач за 06.11.2017-20.11.2017, платіжне доручення №406 від 07.11.2017 на суму 210 000,00 грн., товарно-транспортні накладні №2011/111 від 20.11.2017, №2111/111 від 21.11.2017.

24.05.2018 відповідач прийняв рішення №722657/37983754 про відмову в реєстрації податкової накладної від 07.11.2017 №64, у зв'язку з ненаданням платником податків документів.

04.06.2018 позивач подав до відповідача скаргу на рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 24.05.2018 №722657/37983754.

13.06.2018 комісія ДФС з питань розгляду скарг прийняла рішення №11131/37983754/2, яким рішення від 24.05.2018 №722657/37983754 залишила без змін, а скаргу без задоволення.

Не погоджуючись з вказаним рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

При вирішенні спору по суті суд виходив з такого.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з п.п.а, б п.185.1 ст.185 ПК України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами норми п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п.188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами п.74.2 ст.74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (п.74.3 ст.74 ПК України).

Відповідно до п.2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених п.192.1 ст.192 та п.201.10 ст.201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до п.201.1 ст.201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до п.200-1.3 та п.200-1.9 ст.200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених п.12 вказаного Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п.74.2 ст.74 вказаного Кодексу .

Відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції по податковій накладній №64 від 07.11.2017 вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 .

Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 зазначає, що моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI ПК України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг, більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 вказаного пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 вказаного пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 вказаного пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V ПК України.

З аналізу вказаних норм законодавства випливає висновок, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання ПН/РК прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків у квитанції.

У квитанції про реєстрацію податкової накладної №64 від 07.11.2017 чітко зазначено вид критерію оцінки ступеня ризику, яким відповідає вказана накладна, а саме: п.6 Критеріїв ризиковості платника податку.

Таким чином, відповідач при прийнятті рішення про зупинення реєстрації податкової накладної дотримався вимог п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України, який передбачає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію або критеріїв, якщо їх виявлено два.

Також, зі змісту квитанцій встановлено, що фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Відповідно до п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в п.п.201.16.1 вказаного пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 вказаного пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201).

Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України .

Суд встановив, що позивач направив до комісії ДФС України пояснення та копії первинних документів щодо господарських операцій з ТзОВ "МАГІК".

Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок №117) підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 вказаного Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з пунктом 14 Порядок №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

На підставі положень пункту 20 Порядку №117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 вказаного Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117 комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 вказаного Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Таким чином, рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як вже встановив суд, позивач для реєстрації податкової накладної подав комісії наступні документи: договір купівлі-продажу №ДГ-14 від 02.03.2018, укладений між позивачем та ТзОВ "МАГІК", договір про продаж товарів №17/10-12ВН від 04.01.2012 укладений між позивачем та ВАТ Івано-Франківськцемент , договір перевезення вантажів №ТТ-01/09/1 від 01.09.2017 укладений між позивачем та ТзОВ Європа трейд транс , видаткові накладні №55485 від 06.11.2017, №56095 від 09.11.2017, №0911/111 від 09.11.2017, №0611/118 від 06.11.2017, №57936 від 20.11.2017, №58053 від 21.11.2017, №2111/111 від 21.11.2017, №2011/111 від 20.11.2017, виписку за рахунком позивача від 07.11.2017, картку рахунку: №361 контрагенти: ТзОВ "МАГІК" та позивач за 06.11.2017-20.11.2017, платіжне доручення №406 від 07.11.2017 на суму 210 000,00 грн., товарно-транспортні накладні №2011/111 від 20.11.2017, №2111/111 від 21.11.2017.

Суд встановив, що в оскарженому рішенні, відповідач не вказав, які саме документи не надані позивачем.

З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позивач подав всі необхідні документи для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд також встановив, що первинні документи, оформлені позивачем не мають дефекту форми, змісту або походження, які з підстав, визначених у ст. 198, ст. 201 ПК України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88) могло би спричинити втрати ними юридичної сили і доказовості.

Суд в контексті розгляду справи враховує, що відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

В Рішенні від 20.11.2011 у справі "Рисовський проти України" Європейський суд з прав людини зазначив, що Суд підкреслює особливу важливість принципу "належного урядування". Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб (п. 70).

Суд вважає, що внаслідок порушення відповідачами зазначеного принципу "належного урядування" порушені права позивача.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 24.05.2018 №722657/37983754 про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним, а тому підлягає скасуванню.

Суд звертає увагу на те, що позивач помилково оскаржив рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг №11131/37983754/2 від 13.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки вказане рішення стосується розгляду скарги позивача. У вказаному рішенні зазначено, що скарга позивача залишена без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Таким чином, позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України №11131/37983754/2 від 13.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану ТзОВ "БМ Галичина" задоволенню не підлягає.

Разом з цим, суд зазначає, що відповідно до п.18 Порядку №117 рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку. Враховуючи те, що рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 24.05.2018 №722657/37983754 про відмову у реєстрації податкової накладної визнано протиправним та скасоване, з метою повного захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарг №11131/37983754/2 від 13.06.2018.

Щодо позовної вимоги про зобов'язання ДФС України та Головного управління ДФС у Львівській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №64 від 07.11.2017 подану ТзОВ "БМ Галичина" суд зазначає таке.

Відповідно до Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №566, обов'язок щодо реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних належить до повноважень Державної фіскальної служби України.

Таким чином, суд вважає, що для відновлення порушеного права позивача необхідно зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, а в задоволенні позовної вимоги про зобов'язання зареєструвати ГУ ДФС у Львівській області відповідну податкову накладну відмовити.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст.78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити частково.

Відповідно до ст.139 КАС України на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів судовий збір у сумі 3524,00 грн.

Окрім цього, суд зазначає наступне.

Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про судовий збір" сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі зменшення розміру позовних вимог або внесення судового збору в більшому розмірі, ніж встановлено законом.

Згідно з ч.2 ст.7 Закону України "Про судовий збір" у випадках, установлених пунктом 1 частини першої вказаної статті, судовий збір повертається в розмірі переплаченої суми.

Суд встановив, що позивач сплатив судовий збір на загальну суму 4524,00 грн. відповідно до квитанцій №814 від 06.09.2018.

Позивач заявляв дві позовні вимоги немайнового характеру, за які він мав сплатити судовий збір на загальну суму 3524,00 грн.

Враховуючи наведене, суд встановив, що позивачем сплачено судовий збір на 1000,00 грн. більше (4524,00 грн. - 3524,00 грн.) від необхідного розміру, а тому такий підлягає поверненню.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної, розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову в реєстрації від 24.05.2018 №722657/37983754 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, поданою товариством з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина".

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС України з питань розгляду скарг №11131/37983754/2 від 13.06.2018.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №64 від 07.11.2017, подану товариством з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина", днем її подання.

В задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України №11131/37983754/2 від 13.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №64 від 07.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану товариством з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" та зобов'язання Головного управління ДФС у Львівській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №64 від 07.11.2017, подану товариством з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" відмовити повністю .

Стягнути з Державної фіскальної служби України ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа 8, Головного управління ДФС у Львівській області ЄДРПОУ 39462700, місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" код ЄДРПОУ 37983754, місцезнаходження: 80100, Львівська область, Миколаївський район, с. Дроговиж, вул. Гребля, 35 судовий збір в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) грн. 00 коп.

Повернути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю "БМ Галичина" код ЄДРПОУ 37983754, місцезнаходження: 80100, Львівська область, Миколаївський район, с. Дроговиж, вул. Гребля, 35 судовий збір в сумі 1000 (одна тисяча) грн. 00 коп.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 21.02.2019.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено24.02.2019
Номер документу80026835
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/3654/18

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні