Рішення
від 22.02.2019 по справі 480/4397/18
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                     СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Герасима Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021, E-mail: inbox@adm.su.court.gov.ua

                                                   Р І Ш Е Н Н Я

                                         І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 лютого 2019 р.                                                             Справа № 480/4397/18

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Павлічек В.О.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Продконтракт ЛТД" про стягнення штрафу,-

                                                  В С Т А Н О В И В:

Позивач, Управління Держпраці у Сумській області (далі по тексту - позивач), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Продконтракт ЛТД" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "Продконтракт ЛТД"), в якій просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Продконтракт ЛТД" штраф в розмірі 7446,00 (сім тисяч чотириста сорок шість) грн. в дохід Державного Бюджету України за реквізитами: УК у м. Сумах/м.Суми 21081100, код отримувача 37970593. номер рахунку 31118106018002, код банку 899998.

Позовні вимоги обгрунтовуються тим, що за результатами перевірки відповідача з питань дотримання вимог законодавства про зайнятість в частині надання послуг з посередництва та працевлаштування виявлено порушення ТОВ "Продконтракт ЛТД" вимог п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення", зафіксовані в акті перевірки від 20.08.2018 № 36. У зв'язку з виявленням порушень вимог законодавства про зайнятість населення, Управлінням Держпраці у Сумській області, 13.09.2018 винесено постанову № 187/36/ФС, якою відповідно до ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення", на відповідача накладено штраф у розмірі 7 446,00 грн. У зв'язку з несплатою ТОВ "Продконтракт ЛТД" вказаної суми штрафних санкцій у добровільному порядку, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження та встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

На виконання зазначеної ухвали представником відповідача подано відзив на позов, в якому проти позовних вимог заперечує та просить відмовити в їх задоволені, зазначивши, що Порядок подання форми звітності № 1-ПА прямо встановлює категорії суб'єктів господарювання, які зобов'язані подавати звітність щороку не пізніше 15 січня після звітного року районним, міським, міськрайонним, районним у містах органам державної служби зайнятості за місцем здійснення діяльності. При цьому ТОВ "Продконтракт ЛТД" не відноситься не до однієї з категорій, так як, ліцензії на здійснення відповідної діяльності товариство не отримало, та конкретно даним видом діяльності не займається (а.с. 39-41).

В подальшому представником позивача було подано відповідь на відзив, в якому зазначено, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид діяльності ТОВ "Продконтракт ЛТД" - код КВЕД 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсам (основний). Тобто, суб'єкт господарювання ТОВ "Продконтракт ЛТД", мав обов'язок подавати до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики (а.с. 48-49).

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України, суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему. У разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Сумській області від 17.08.2018 № 1402 (а.с. 12), на підставі направлення на проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання від 17.08.2018 № 689 (а.с. 11), 20.08.2018 року головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Сумській області проведено позапланову перевірку з питань додержання законодавства про зайнятість в частині надання послуг посередництва та працевлаштування ТОВ "Продконтракт ЛТД". За результатами даної перевірки складено акт перевірки № 36 (а.с. 7-10).

Перевіркою було встановлено порушення відповідачем п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення" в частині не подання суб'єктом господарювання, який надає послуги посередництва у працевлаштуванні відомостей про працевлаштованих осіб, а саме звіти 1-ПА за 2016 та 2017 роки (а.с. 9(зворотній бік).

У зв'язку з виявленими в ході перевірки у ТОВ «ПРОДКОНТРАКТ ЛТД» порушеннями вимог законодавства про зайнятість населення, на підставі акту від 20.08.2018 року № 36, заступником начальника Управління Держпраці у Сумській області 13 вересня 2018 року винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами № 187/36-ФС, якою на ТОВ «ПРОДКОНТРАКТ ЛТД» накладено штраф в розмірі 7 446,00 грн. відповідно до частини 4 статті 53 Закону України «Про зайнятість населення» (а.с. 13-14).

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 за № 96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до п. 7 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 за № 96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом.

Згідно з п. 4 ч. 4 ст. 36 Закону України "Про зайнятість населення" суб'єкти господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні, та суб'єкти господарювання, які здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні у інших роботодавців, зобов'язані, зокрема, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, відомості про чисельність працевлаштованих ними осіб у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики.

Форма звітності № 1-ПА "Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб'єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні та здійснюють наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в інших роботодавців" та Порядок її подання, затверджені наказом Міністерства соціальної політики від 07.08.2015 № 815, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.10.2015 за № 1225/27670.

За приписами ч. 1 ст. 52 Закону України "Про зайнятість населення" державний контроль за додержанням законодавства про зайнятість населення здійснює уповноважений орган з реалізації державної політики з питань державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства про зайнятість населення та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, в межах їх повноважень.

Згідно з ч. 4 ст. 53 Закону України "Про зайнятість населення" у разі неподання або порушення порядку подання суб'єктом господарювання, який надає послуги з посередництва у працевлаштуванні, відповідно до цього Закону відомостей про працевлаштованих ним осіб стягується штраф у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (далі - Порядок № 509).

Відповідно до п. 2 Порядку № 509 штрафи накладаються Головою Держпраці, його заступниками, начальниками управлінь і відділів Держпраці та їх заступниками (з питань, що належать до їх компетенції), начальниками територіальних органів Держпраці та їх заступниками, керівниками виконавчих органів міських рад міст обласного значення, сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад та їх заступниками (далі - уповноважені посадові особи).

Штрафи можуть бути накладені на підставі, зокрума, акта про виявлення під час перевірки суб'єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу, виконавчого органу міської ради міста обласного значення та сільської, селищної, міської ради об'єднаної територіальної громади.

Приписами п. 8 Порядку № 509 визначено, що за результатами розгляду справи уповноважена посадова особа на підставі акта, зазначеного в пункті 3 цього Порядку, складає постанову про накладення штрафу.

В силу положень п. 9 Порядку № 509, штраф сплачується протягом одного місяця з дня прийняття постанови про його накладення, про що суб'єкт господарювання або роботодавець повідомляють уповноваженій посадовій особі, яка склала постанову про накладення штрафу.

Щодо наданих представником заперечень на позовну заяву, суд зазначає, що пунктом 10 Порядку № 509 передбачено, що постанова про накладення штрафу може бути оскаржена у судовому порядку.

Суд звертає увагу, що предметом розгляду цієї справи є стягнення фінансових санкцій, при цьому доказів оскарження відповідачем постанови управління Держпраці у Сумській області від 13.09.2018 № 187/36-ФС про накладення штрафу суду надано не було. Отже відповідач не скористався своїм правом на судовий захист. Разом з тим, доказів сплати відповідачем штрафу у добровільному порядку суду також надано не було.

Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що позовні вимоги Управління Держпраці у Сумській області є обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

                                                   В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Управління Держпраці у Сумській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Продконтракт ЛТД" про стягнення штрафу – задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Продконтракт ЛТД" (вул. Лінійна, буд. 22, м. Суми, 40007, код ЄДРПОУ 38396894) штраф в розмірі 7 446,00 грн. (сім тисяч чотириста сорок шість гривень 00 коп.) в дохід Державного Бюджету України за реквізитами: УК у м. Сумах/м.Суми 21081100, код отримувача 37970593, номер рахунку 31118106018002, код банку 899998.

Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя                                         В.О. Павлічек

                                                                                

Дата ухвалення рішення22.02.2019
Оприлюднено27.02.2019
Номер документу80055240
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафу

Судовий реєстр по справі —480/4397/18

Рішення від 22.02.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.О. Павлічек

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні