Рішення
від 25.02.2019 по справі 133/3239/18
КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

Іменем України

Справа № 133/3239/18

25.02.19

КОЗЯТИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

в складі головуючого судді Сєчка В.Л.

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в м. Козятині

цивільну справу за позовом за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Глуховецької селищної ради, третя особа -Товариство з обмеженою відповідальністю Віатерра про визнання незаконним правового акта органу державної влади та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Глуховецької селищної ради, третя особа -Товариство з обмеженою відповідальністю Віатерра в якому просить визнати незаконним та скасувати Наказ №117 від 21 липня 2017 року Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області в частині земельних ділянок державної власності права оренди яких може бути реалізовано на земельних торгах площею 25,0000га та 25,9000га цільовим призначенням (функціональним використанням) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва місцем розташування на території Непедівської сільської ради під номером кадастрового кварталу НОМЕР_2. Зобов'язати Глуховецьку селищну раду вирішити питання надання згоди на передачу земельної ділянки кадастровим номером НОМЕР_3 з державної у комунальну власність Глуховецької селищної об'єднаної територіальної громади. Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області прийняти рішення про передачу земельної ділянки у комунальну власність Глуховецької селищної об'єднаної територіальної громади із зазначенням в ньому: кадастрового номеру земельної ділянки НОМЕР_3; її місце розташування Вінницька область, Козятинський район, Глуховецька селищна рада; площі 25,9357 гектарів; цільового призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, відомостей про обтяження речових прав на земельну ділянку відсутні; відомості про обмеження у використанні земельної ділянки: вид обмеження у використанні земельної ділянки охоронна зона навколо (вздовж) об'єкта енергетичної системи; площа земельної ділянки (її частини), на яку поширюється дія обмеження 1,3502 гектарів; підстава для виникнення обмеження у використанні земельної ділянки закон; строк дії обмеження безстроково та передати Глуховецькій селищній об'єднаній територіальній громаді земельну ділянку кадастровим номером НОМЕР_3 разом з актом приймання-передачі такої земельної ділянки,складеного на підставі такого рішення.

Свої вимоги мотивує тим , що 15.05.2015, 23 сесією 6 скликання Непедівської сільської ради Козятинського району Вінницької області прийнято рішення Про виділення земельних ділянок громадянам до 2,0га . Цим рішенням не заперечувалось щодо виділення земельних ділянок із земель запасу за межами населеного пункту в розмірі до 2,0га для ведення особистого селянського господарства громадянам, зокрема йому та рекомендовано звернутися із відповідними заявами до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, чим підтверджується наявність у нього охоронюваного законом інтересу приватизувати до 2,0га площі земельної ділянки площею 25,9357га кадастровим номером НОМЕР_3 на опублікованій в мережі Інтернет кадастровій карті за адресою http://mар.1аnd.gov.ua/kadastrova-karta

29.03.2017, на реалізацію свого майнового права приватизувати таку земельну

ділянку, він, в порядку ч.6 ст. 118 ЗК України , звертався до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області з відповідним клопотанням та доданими графічними матеріалами із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки.

За результатами такого звернення дозволу чи обґрунтованої відмови у відповідності до ч.7 ст.118 ЗК України Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області не надало. Правом замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу з письмовим повідомленням про це в місячний строк Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області не скористався, що, відповідно до ч.2 ст.12 ЦК України, не є підставою для припинення права на безоплатну приватизацію земельної ділянки, а відповідно до ч.2 ст. 20 ЦК України, нездійснення особою права на захист не є підставою для припинення цивільного права, що порушене, крім випадків, встановлених законом.

Рішенням Глуховецької селищної ради №246 від 28.07.2017 Про добровільне об'єднання територіальних громад утворено Глуховецьку селищну об'єднану територіальну громаду адміністративним центром в смт.Глухівці Козятинського району Вінницької області.

Станом на 17.12.2018, в Державному земельному кадастрі про земельну ділянку кадастровим номером НОМЕР_3 міститься інформація про її державну реєстрацію 07.12.2017 місцем розташування: Вінницька область, Козятинський район, Глуховецька селищна рада з відсутньою інформацією про зареєстроване право власності.

07.02.2018, на підтвердження своїх намірів приватизувати земельну ділянку,

він звернувся Глуховецької селищної ради (правонаступника Непедівської сільської ради) з проханням надати дозвіл на виготовлення проектної документації щодо відведення її у власність для ведення особистого селянського господарства.

21.02.2018, Рішенням №95 (3 сесія 7 скликання) Глуховецької селищної ради Про розгляд заяв громадян про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель державної власності для ведення ОСГ за межами с. Непедівка перенесено розгляд його заяви до моменту передачі Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної в комунальну власність об'єднаної територіальної громади.

Своїм листом від 29.03.2018 Глуховецька селищна рада звернула увагу Головного управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області на необхідність з 15.10.2014 року обов'язкового врахування позицій органів місцевого самоврядування щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності; довела до відома Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, що питань щодо включення земельної ділянки до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності, які можуть бути виставлені на земельні торги - не розглядалося, рішень районної ради Козятинського району про затвердження нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 25,9357 - не приймалось; просить призупинити розгляд питання щодо проведення аукціону з продажу зазначеної земельної ділянки на території Глуховецької об'єднаної територіальної громади.

Головне управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області, своїм листом повідомило про включення земельної ділянки в перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності права оренди на які можна реалізувати на земельних торгах, у зв'язку з чим укладено договір з ТОВ ВІАТЕРРА про підготовку лотів до продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення на земельному аукціоні, відповідно до якого виготовлено землевпорядну документацію та технічну документацію з нормативної грошової оцінки, а в комунальну власність об'єднаної територіальної громади буде передана після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди такої земельної ділянки.

23.07.2018, листом № 647-а Глуцівецька селищна рада звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області з проханням внести зміни в акт приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність у зв'язку з наявними серед них таких, що вже знаходяться у приватній власності та таких, що планувались до передачі, але не були зазначені в акті, зокрема і в межах земельної ділянки площею 25,9357га кадастровим номером НОМЕР_3.

12.10.2018, своїм листом Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, посилаючись на п. 3 Розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 № 60-р повідомив, що забезпечення передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об'єднаних територіальних громад буде здійснюватися після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення поговорів оренди таких земельних ділянок.

Обставиною, що перешкоджає передачу земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність, є впевненість Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області у законності визначення ним спірної земельної ділянки такою, права на яку виставлені на земельні торги окремим лотом, відповідно до Наказу №117 від 21 липня 2017 року Про внесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до переліку права оренди на які може бути реалізовано на земельних торгах .

Наказом № 117 начальника Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області внесено до переліку земельних ділянок, права оренди на які можуть бути реалізовано на земельних торгах, згідно додатку. Таким додатком, серед інших, зазначено земельні ділянки 25,0000га та 25,9000га сільськогосподарського призначення (для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) державної власності місцем розташування на території Непедівської сільської ради під єдиним та однаковим для різних земельних ділянок номером кадастрового кварталу НОМЕР_2.

Спірна земельна ділянка Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області із державної власності у комунальну власність Глухівецької селищної ради не передана, оголошення про проведення земельних торгів спірної земельної ділянки на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади , що реалізує державну політику у сфері земельних відносин не опубліковане .

Наказ Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №117, порушує законний інтерес та його право в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для ведення особистого селянського господарства у межах норм безоплатної приватизації згідно п. б ч. 1 ст. 121 ЗК України, суперечить актам цивільного законодавства, а відтак є незаконним та підлягає скасуванню із підстав порушення гарантованих його прав на землю та невідповідності законодавчо встановленим вимогам продажу права оренди на земельних торгах. Як на підставу визнання наказу та щодо зобов'язання вчинити певні дії посилається на п. а ч.5 ст.83, ст..117ч.16,7 ст.118 , п. б ч.1 ст.121,122,134,135,136 ЗК України , ч.1 ст.26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні .

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, подав до суду відзив в якому просить відмовити в задоволенні позову посилаючись на те , що управління діяло в межах повноважень визначених п.8, пп. 13 пункту 13 Положення про Головне управління Держгеокадастру у області. Враховуючи наданні повноваження, в межах чинного законодавства, 21 липня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області видано наказ №117 Про внесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до переліку права оренди на які може бути реалізовано на земельних торгах . Даним наказом внесено земельні ділянки в тому числі земельну ділянку із кадастровим номером НОМЕР_2 сільськогосподарського призначення державної власності до переліку земельних ділянок, права оренди на які можуть бути реалізовано на земельних торгах, про що було повідомлено Глуховецьку селищну раду . Також укладено договір з ТОВ ВІАТЕРРА про підготовку лотів до продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення на аукціонах , відповідно до якого виготовлено землевпорядну документацію та технічну документацію з нормативною грошовою оцінкою. Частиною другою статті 124 ЗК України передбачено , що передача в оренду земельних ділянок , що перебувають у державній або комунальній власності , здійснюється за результатами проведення земельних торгів , крім випадків встановлених ч.2,3 ст.134 цього кодексу.

Відповідно до ч.3 ст.136 ЗК України, земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватись , передаватись в заставу, надаватись у користування до завершення торгів.

Головне управління має повноцінне право розпоряджатись земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної форми власності . Тому , враховуючи економічну доцільність та ефективність від використання земель було вирішено включити оскаржувану земельну ділянку до переліку таких, право оренди на які можуть бути реалізовані на земельних торгах . Оскільки , відповідно до ч.4 ст.136 ЗК України передбачено , що підготовка до лотів до проведення земельних торгів забезпечує організатор торгів . Тому Головне управління не вбачає у своїх діях порушень , які б потягнули за собою негативні наслідки , як визнання незаконним та скасування відповідного наказу .

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 31.01.2018 року №60 Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об'єднаних територіальних громад , яким передбачено що Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру, починаючи з 1 лютого 2018 року має забезпечити передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об'єднаних територіальних громад після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок.

Земельні торги по оскаржуваній земельній ділянці не відбулись , тому у Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області відсутні правові підстави для прийняття рішення про передачу земельної ділянки у комунальну власність Глуховецької селищної об'єднаної територіальної громади .

Відповідач Глуховецька селищна рада та третя особа -ТОВ ВІАТЕРРА відзив до суду не подали.

З'ясувавши обставини справи і дослідивши докази, суд приходить до висновку, що необхідно відмовити в задоволенні позовних вимог .

Судом встановлено, що 15.05.2015, 23 сесією 6 скликання Непедівської сільської ради Козятинського району Вінницької області прийнято рішення Про виділення земельних ділянок громадянам до 2,0га . Даним рішенням не заперечувалось щодо виділення земельних ділянок із земель запасу за межами населеного пункту в розмірі до 2,0га для ведення особистого селянського господарства громадянам, зокрема і позивачу та рекомендовано звернутися із відповідними заявами до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області (а.с.23).

Рішенням Глуховецької селищної ради №246 від 28.07.2017 Про добровільне об'єднання територіальних громад утворено Глуховецьку селищну об'єднану територіальну громаду адміністративним центром в смт.Глухівці Козятинського району Вінницької області.

Відповідно до Витяга з Державного земельного кадастру про земельну ділянку земельна ділянка має кадастровий номер НОМЕР_3, цільове призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, міститься інформація про її державну реєстрацію 07.12.2017, місцем розташування: Вінницька область, Козятинський район, Глуховецька селищна рада з відсутньою інформацією про зареєстроване право власності (а.с.20).

07.02.2018 позивач звернувся до Глуховецької селищної ради (правонаступника Непедівської сільської ради) з проханням надати дозвіл на виготовлення проектної документації щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства (а.с.30).

Рішенням № 95 3 сесія 7 скликання Глуховецької селищної ради від 21.02.2018 Про розгляд заяв громадян про надання дозволу на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель державної власності для ведення ОСГ за межами с. Непедівка перенесено розгляд заяви позивача до моменту передачі Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної в комунальну власність об'єднаної територіальної громади (а.с.31).

Головне управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області, своїм листом від 29.03.2018 повідомило про включення земельної ділянки в перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності права оренди на які можна реалізувати на земельних торгах, у зв'язку з чим укладено договір з ТОВ ВІАТЕРРА про підготовку лотів до продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення на земельному аукціоні, відповідно до якого виготовлено землевпорядну документацію та технічну документацію з нормативної грошової оцінки, а в комунальну власність об'єднаної територіальної громади буде передана після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди такої земельної ділянки (а.с.33).

23.07.2018 Глуховецька селищна рада звернулася до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області з проханням внести зміни в акт приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність у зв'язку з наявними серед них таких, що вже знаходяться у приватній власності та таких, що планувались до передачі, але не були зазначені в акті, зокрема і в межах земельної ділянки площею 25,9357га кадастровим номером НОМЕР_3 (а.с.34).

Наказом № 117 від 21.07.2017 Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області Про внесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до переліку права оренди на які може бути реалізовано на земельних торгах внесено до переліку земельних ділянок, права оренди на які можуть бути реалізовано на земельних торгах, згідно додатку. Таким додатком, серед інших, зазначено земельні ділянки 25,0000га та 25,9000га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва державної власності місцем розташування на території Непедівської сільської ради під кадастровим номером НОМЕР_2 (а.с.28).

Згідно з частиною 1 статті 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 4 ст. 122 ЗК України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно з п. б ч. 1 ст. 121 названого Кодексу громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах, для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Відповідно до вимог Закону України від 06 вересня 2012 року № 5245- VI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності , який набрав чинності з 01 січня 2013 року, землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

Пунктом 6 прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності визначено, що у разі якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються: у межах населених пунктів - сільськими, селищними, міськими радами; за межами населених пунктів - органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.

Положеннями статті 84 Земельного кодексу України встановлено, шо у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

Так пунктом є 1 частини 1 статті 15і Земельного кодексу України встановлено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом

На підставі п.1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15 Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Віце-прем'єр-міністра України - Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності та земельних відносин, а також у сфері Державного земельного кадастру.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15, основними завданнями Держгеокадастру України є, зокрема реалізація державної політики у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Відповідно до п. 7 зазначеного Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15 Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області затвердженого Наказом Міністерства -аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 № 333, Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (органом виконавчої влади та юридичною особою публічного права).

Відповідно до п. 3 Положення, завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Пп. 13 пункту 13 Положення передбачено , що до завдань Головного управління належить розпорядження землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством.

Враховуючи пункт 8 Положення, Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру.

Аналізуючи норми права і співставляючи їх із дослідженими по справі доказами, суд приходить до висновку, що позивач до головного управління Дежгеокадастру у Вінницькій області із заявою про виділення земельної ділянки із земель запасу за межами населеного пункту в розмірі 2,0га для ведення особистого селянського господарства на території Непедівської сільської ради Козятинського району не звертався. Рішення про виділення позивачу земельної ділянки із земель запасу за межами населеного пункту в розмірі 2,0га для ведення особистого селянського господарства на території Непедівської сільської ради Козятинського району компетентними органами не приймалося, а тому не має права претендувати на спірну земельну ділянку.

Враховуючи наданні повноваження, в межах чинного законодавства, 21 липня 2017 року Головним управлінням Держгеокадастру у Вінницькій області видано наказ №117 Про внесення земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності до переліку права оренди на які може бути реалізовано на земельних торгах , яким внесено земельні ділянки, в тому числі земельну ділянку із кадастровим номером НОМЕР_2 сільськогосподарського призначення державної власності, до переліку земельних ділянок, права оренди на які можуть бути реалізовано на земельних торгах.

Оскільки позивач не набув прав на земельну ділянку площею 2,0 га, то і спірний наказ №117 від 21.07.2017 року не порушує прав позивача.

Спірний наказ №117 від 21.07.2017 року виданий до прийняття рішення Глуховецької селищної ради №246 від 28.07.2017 Про добровільне об'єднання територіальних громад яким утворено Глуховецьку селищну об'єднану територіальну громаду адміністративним центром в смт.Глухівці Козятинського району Вінницької області, відповідно до повноважень відповідача у відповідності до норм закріплених в ст 19 Конституції України, та земельного законодавства, а тому являється законним і у суду відсутні підстави для визнання його незаконним і скасування.

Вимоги позивача про зобов'язання селищної ради вирішити питання надання згоди на передачу земельної ділянки з державної в комунальну власність, зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області прийняти рішення про про передачу земельної ділянку у комунальну власність не підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 135 ЗК України земельні торги проводяться у формі аукціону, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Організатором земельних торгів є фізична або юридична особа - власник земельної ділянки, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, що здійснює реалізацію права державної чи комунальної власності на земельні ділянки, які уклали з виконавцем земельних торгів договір про проведення земельних торгів.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 138 ЗК України земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після укладення договору купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки. Земельні торги можуть бути скасовані або визнані такими, що не відбулися, чи їх результати можуть бути анульовані. Земельні торги до їх проведення скасовуються організатором земельних торгів у разі надходження до нього документів, які тягнуть за собою внесення змін до землевпорядної та землеоціночної документації на земельну ділянку або встановлення заборони на її відчуження чи передачу в користування,

Відповідно до частини 3 статті 136 ЗК України, земельні ділянки, включені до переліку земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них, які виставлені на земельні торги, не можуть відчужуватися, передаватися в заставу, надаватися у користування до завершення торгів.

Частиною 7 ст.118 ЗК України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Також, розпорядженням Кабінету Міністрів України №60 від 31.01.2018 про Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об'єднаних територіальних громад передбачено, що Державна служба з питань геодезії, картографії та кадастру, починаючи з 1 лютого 2018 року має забезпечити передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності. Земельні ділянки включені до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об'єднаних територіальних громад будуть передані після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок.

Виходячи з вищевикладеного, включення земельної ділянки до переліку ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які виставляються на торги, виключає виділення даної земельної ділянки в інший спосіб, до завершення торгів, у тому числі у порядку безоплатної передачі громадянам у власність для ведення особистого селянського господарств, що узгоджується із приписами частини 7 статті 118 ЗК України щодо невідповідності вимогам законів місця розташування земельної ділянки, яку особа має намір одержати безоплатно у власність, як підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо її відведення.

Аналізуючи наведені норми суд дійшов до висновку про відмову в повному обсязі в задоволенні позовних вимог позивача.

На підставі наведеного та керуючись ст..84, ч.7 ст.118,ч.4 ст.122,ч.3 ст.136,ст.138 ЗК , Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, Положення про Головне управління Держгеокадастру в області ст.ст. 259,263-265, 279 ЦПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Відмовити в повному обсязі в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області, Глуховецької селищної ради про визнання незаконним правового акта органу державної влади та зобов'язання вчинити певні дії.

Рішення суду може бути оскаржене протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення до Вінницького апеляційного суду через Козятинський міськрайонний суд Вінницької області .

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1, проживає: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1

Відповідач: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області , адреса: вул. Келецька,63 м. Вінниця, ЄДРПОУ 39767547

Відповідач: Глуховецька селищна рада, адреса: вул. Шкільна,1 смт. Глухівці Козятинського району Вінницької області, ЄДРПОУ 04328200

Третя особа: ТОВ ВІАТЕРРА , адреса: вул. Пирогова,113 м. Вінниця, ЄДРПОУ 38717516.

Повне судове рішення складене 25.02.2019

Суддя - підпис -В.Л. Сєчко

З оригіналом вірно: Суддя Секретар

Дата документу 25.02.19

СудКозятинський міськрайонний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80095111
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —133/3239/18

Рішення від 25.02.2019

Цивільне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Сєчко В. Л.

Ухвала від 29.12.2018

Цивільне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Сєчко В. Л.

Ухвала від 26.12.2018

Цивільне

Козятинський міськрайонний суд Вінницької області

Сєчко В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні