РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
25 лютого 2019 р. Справа № 120/4706/18-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Чернюк Алли Юріївни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: Дніпровського міського центру зайнятості (вул. Авіаційна, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49017)
до: Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське виробниче підприємство "Транселектромаш" (вул. Карла Маркса, 50, м. Вінниця, Вінницька область, 21000)
про: стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок безробіття
ВСТАНОВИВ:
19.12.2018 року Дніпровський міський центр зайнятості (далі - позивач) звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровське виробниче підприємство Транселектромаш (далі - відповідач) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок безробіття в розмірі 1884,40 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за відповідачем рахується заборгованість (недоїмка) по страховим внескам до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття у загальному розмірі 1884,40 грн. Сума заборгованості (недоїмки) виникла за відповідачем внаслідок не сплати самостійно визначеної у ОСОБА_1 відомості за І-й квартал 2011 рік. На час розгляду справи судом, сума заборгованості залишилась непогашеною, що зумовило звернення позивача до суду.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 26.12.2018 року відкрито провадження у адміністративній справі та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні.
Вказана ухвала направлена на адресу відповідача, яка зазначена у позовній заяві. Проте, на адресу суду повернувся конверт із зазначенням причини невручення поштового відправлення: "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 11 ст. 126 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відтак, суд вважає, що сторони, в тому числі позивач, належним чином повідомлені про розгляд справи Вінницьким окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
Проте, відповідачем не надано до суду відзиву на позов протягом строків, визначених в ухвалі Вінницького окружного адміністративного суду від 26.12.2018 року.
Згідно з ч. 5, 8 ст. 261 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровське виробниче підприємство Транселектромаш зареєстроване, як юридична особа 11.03.1997 року, про що включено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1224120000013433.
Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровське виробниче підприємство Транселектромаш перебуває на обліку у Дніпровському міському центрі зайнятості з 12.03.1997 року за номером 45100902.
Із матеріалів справи видно, що відповідачем до Дніпровського міського центру зайнятості подано ОСОБА_1 відомість про нарахування і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхуванням України на випадок безробіття за І-й квартал 2011 року.
У ОСОБА_1 відомості відповідачем самостійно визначено заборгованість зі сплати страхових внесків на кінець звітного періоду в загальній сумі 1884,40 грн.
На момент вирішення справи судом сума заборгованості згідно із ОСОБА_1 відомістю за І-й квартал 2011 року, що заявлена у позовній заяві до стягнення, відповідачем в добровільному порядку не сплачена.
Правовідносини, що виникли між сторонами, врегульовані положенням Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.2000 року № 1533-III, Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-17.
Згідно із преамбулою Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття від 02.03.2000 № 1533-III визначено правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Пунктом 4 статті 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" № 1533-III від 02.03.2000 р. (надалі - Закон №1533-ІІІ) страхувальники - роботодавці, застраховані особи, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних осіб), які використовують працю фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески.
В силу вимог пункту 14 статті 1 Закону України №1533-ІІІ визначено, що страхові внески - кошти відрахувань на страхування на випадок безробіття, сплачені згідно із законодавством, що діяло до набрання чинності Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", кошти єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, спрямовані на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття відповідно до пропорцій, визначених законом.
Відповідно до ч. 2 ст. 35 Закону 1533-ІІІ, в редакції, що діяла до 01.01.2011 р., роботодавець зобов'язаний:
- своєчасно та в повному розмірі сплачувати страхові внески;
- надавати виконавчій дирекції Фонду відомості в установленому порядку про: прийняття на роботу працівників; заробітну плату працівників, використання робочого часу тощо; сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими особами.
Згідно ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд має право: застосовувати фінансові санкції, передбачені законом, у разі порушення порядку сплати страхувальниками страхових внесків; стягувати з посадових осіб та страхувальників передбачені законом штрафи та застосовувати інші фінансові санкції за недотримання цього Закону.
Відповідно до ст. 38 Закону №1533-ІІІ, в редакції, чинній до 01.01.2011 р, роботодавець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповноту сплати страхованих внесків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застраховані особи через рахунки роботодавців. У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальниками або неповної їх сплати страхувальники сплачують суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню.
Строк давності у разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею, не застосовується (ч.2 ст. 38 Закону №1533-ІІІ).
Спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку (ст. 39 Закону №1533-ІІІ).
З 01.01.2011 року набрав чинності Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-17.
Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-17стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.
На період до повного стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
З аналізу норм наведеного законодавства вбачається, що страхові внески є складовою умовою існування солідарної системи, підлягають обов'язковій сплаті і є гарантією матеріального забезпечення особи на випадок її безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин. Відповідальність за порушення умов та порядку сплати таких внесків покладено на платника єдиного внеску та його посадових осіб.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідачем як роботодавцем подано позивачу ОСОБА_1 відомість за І-й квартал 2011 року, де самостійно визначено залишок заборгованості на кінець звітного періоду у розмірі 1884,40 грн (а.с.6).
Отже, з 2011 року за відповідачем рахується сума несплачених страхових внесків на випадок безробіття у розмірі 1884,40 грн., визначених в ОСОБА_1 відомості за І-й квартал 2011 року. Крім того, сума заборгованості підтверджується відповідною довідкою (а.с. 7).
Враховуючи викладене, наявні в матеріалах справи докази, а також неподання відповідачем відзиву на позовну заяву щодо наявності боргу та відповідних проплат (в тому числі часткових), суд вважає позовні вимоги Дніпровського міського центру зайнятості обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи те, що позивачем свідки у справі не залучались, експертизи не проводились, судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Дніпропетровське виробниче підприємство Транселектромаш (код ЄДРПОУ 24601721, адреса: вул. Карла Маркса, 50, м. Вінниця, Вінницька область, 21000) на користь Дніпровського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 40991299, адреса: вул. Авіаційна, 41, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49017) суму заборгованості зі сплати страхових внесків на випадок безробіття в розмірі 1884,40 грн. (одна тисяча вісімсот вісімдесят чотири гривні сорок копійок).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: Дніпровський міський центр зайнятості (код ЄДРПОУ 40991299, адреса: вул. Авіаційна, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49017)
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське виробниче підприємство "Транселектромаш" (код ЄДРПОУ 24601721, адреса: вул. Карла Маркса, 50, м. Вінниця, Вінницька область, 21000)
Повний текст рішення виготовлено: 25.02.2019 року
Суддя Чернюк Алла Юріївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.02.2019 |
Оприлюднено | 28.02.2019 |
Номер документу | 80096928 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Чернюк Алла Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні