Рішення
від 25.02.2019 по справі 420/5807/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5807/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Балабан М.К.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 справу за адміністративним позовом Південного регіонального центру страхового фонду документації до державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Юридичний департамент Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 від 28 вересня 2018 року про відмову у державній реєстрації іншого речового права, права оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані Одеська обл., м. Одеса, вул. Прохоровська, 43 за Південним регіональним центром страхового фонду документації.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуваним рішенням державний реєстратор відмовив у державній реєстрації Північному регіональному центру страхового фонду документації, проте заяву про реєстрацію надано Південним регіональним центром страхового фонду документації. Також, ніяких вказівок виправлення технічних характеристик директор ОСОБА_3 не надавав, саме він надав пояснення щодо приймання-передачі цілісного майнового комплексу, в яких відповідач не розібрався. При цьому, інформація наведена у поясненнях відповідає даним технічного паспорту по вул. Зелена 1а. Крім того, незрозуміло з яких міркувань державний реєстратор вирішив, що директор ОСОБА_3 зобов'язаний мати кваліфікаційний сертифікат. За таких підстав, відповідач під час прийняття оскаржуваного рішення діяв необґрунтовано та нерозсудливо.

Відповідачем державним реєстратором прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 до суду надано відзив на позовну заяву, у якому зазначає, що представником Північного регіонального центру страхового фонду документації - ОСОБА_4 на підставі довіреності від Південного регіонального центру страхового фонду документації подано заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо іншого речового права - виникнення права оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані за адресою: Одеська область, м. Одеса, вулиця Прохоровська, 45. Разом з тим, під час розгляду поданих заявником документів встановлено, що заява подана неналежною особою - Північний регіональний центр страхового фонду документації, а довіреність ОСОБА_4 надає - Південний регіональний центр страхового фонду документації. При цьому, під час подачі заяви про реєстрацію уповноваженою особою перевірено заяву на наявність помилок - про що свідчить підпис представника в заяві. Також, в поясненнях до акту приймання-передачі йде мова про об'єкт нерухомого майна за адресою м. Одеса, вул. Прохорівська, 45, проте заявник заявляв речове право на об'єкт нерухомого майна за адресою Одеська область, м. Одеса, вул.. Прохоровська, 45. Крім того, директор Південного регіонального центру страхового фонду документації не має відповідних навичок та повноважень щодо надання інформації про розбіжності в площах об'єктів. Таким чином, було прийнято рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень.

Представником третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Юридичного департаменту Одеської міської ради до суду надано письмові пояснення, в яких просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Ухвалою суду від 14 листопада 2018 року відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін, залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Юридичний департамент Одеської міської ради та призначено перше судове засідання.

13 грудня 2018 року винесено ухвалу про розгляд справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 22 січня 2019 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Відповідач та представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечували, просили суд відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Так, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, визначає Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до п. 1, 2 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; заявник - власник, інший правонабувач, сторона правочину, у яких виникло речове право, або уповноважені ними особи - у разі подання документів для проведення державної реєстрації набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державній реєстрації прав підлягають речові права, похідні від права власності, зокрема, право оперативного управління.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Згідно п. 1, 5 ст. 20 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень заява на проведення реєстраційних дій та оригінали документів, необхідних для проведення таких дій, подаються заявником у паперовій або електронній формі у випадках, передбачених законодавством. У разі якщо оригінали документів, необхідних для проведення реєстраційних дій, відповідно до законодавства залишаються у справах державних органів, органів місцевого самоврядування, що їх видають, заявник подає копії документів, оформлені такими органами відповідно до законодавства. Заява на проведення реєстраційних дій в електронній формі подається за умови ідентифікації заявника (фізичної або юридичної особи) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи. Про подання/отримання заяви на проведення реєстраційних дій державний реєстратор невідкладно повідомляє власника об'єкта нерухомого майна, щодо якого подано заяву. Порядок подання заяв у сфері державної реєстрації прав та повідомлення власника об'єкта нерухомого майна про подані заяви визначається Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. У разі подання заяви про проведення реєстраційних дій у паперовій формі така заява формується, реєструється у базі даних заяв із зазначенням дати і часу реєстрації та скріплюється власним підписом заявника.

Відповідно до п. 6, 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених цим Порядком. Державний реєстратор, уповноважена особа за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) проставляє власний підпис.

Згідно п. 9 Порядку № 1127 під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор, уповноважена особа встановлює особу заявника. Встановлення особи заявника здійснюється на підставі документа, що посвідчує таку особу, передбаченим Законом України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» . У разі подання заяви уповноваженою на те особою державний реєстратор, уповноважена особа перевіряє обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи. Обсяг повноважень особи, уповноваженої діяти від імені юридичної особи без додаткового документального підтвердження, перевіряється на підставі відомостей, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, за допомогою порталу електронних сервісів. Заява не підлягає формуванню та реєстрації виключно у випадках, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .

Пунктом 4 статті 20 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень встановлено, що заява про проведення реєстраційних дій не приймається за відсутності документа, що підтверджує оплату послуг, та у разі внесення відповідної плати не в повному обсязі.

Відповідно до п. 3, 4 Вимог до оформлення заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 21.11.2016 року № 3276/5, заява містить відомості про: дату та час формування заяви; номер заяви; заявника (заявників); суб'єкта (суб'єктів) речового права, обтяження такого права (крім випадків, коли в одній особі поєднано особу заявника та відповідного суб'єкта); речове право, обтяження такого права; об'єкт нерухомого майна, утому числі його реєстраційний та/або кадастровий номер; електронну адресу для зворотного зв'язку (за бажанням власника (власників) об'єкта нерухомого майна); реєстраційний номер заяви (у разі відкликання заяви); номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі внесення змін до записів Державного реєстру прав); номер запису про речове право, обтяження такого права (у разі скасування записів Державного реєстру прав (крім випадків скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав до 01 січня 2013 року, або скасування записів про державну реєстрацію прав, інформація про які відсутня в Державному реєстрі прав)); номер рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно (у разі скасування відповідного рішення); спосіб отримання документів. Прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи, найменування юридичної особи, у тому числі органу державної влади та органу місцевого самоврядування, вказуються повністю. Реєстраційний номер об'єкта нерухомого майна зазначається обов'язково, якщо на момент формування заяви відповідний номер присвоєний об'єкту нерухомого майна за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав. Кадастровий номер земельної ділянки зазначається обов'язково, якщо заява подається відносно земельної ділянки. На заяві в паперовій формі проставляється підпис заявника (заявників) та особи, яка сформувала таку заяву.

Так, з матеріалів реєстраційної справи вбачається, що заяву про реєстрацію іншого речового права № 138811732 від 24.09.2018 року прийнято та сформовано уповноваженою особою Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_5 (а.с. 65).

В заяві про реєстрацію іншого речового права № 138811732 від 24.09.2018 року в графі заявник вказано - Північний регіональний центр страхового фонду документації, в графі уповноважена особа - ОСОБА_4, в графі документ, що підтверджує повноваження особи - довіреність, від 10.07.2018 року, № 110, видавник: Південний регіональний центр страхового фонду документації (а.с. 65).

При цьому, заява про реєстрацію іншого речового права № 138811732 від 24.09.2018 року містить підпис уповноваженої особи ОСОБА_4, що з урахуванням приписів пункту 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, свідчить про те, що у вказаної особи були відсутні будь-які зауваження до сформованої в паперовій формі заяви.

Відповідно до п. 16 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, заява може бути відкликана заявником у будь-який час до прийняття державним реєстратором рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації шляхом звернення заявника до суб'єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.

Згідно ст. 22 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства. Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов'язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов'язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі; 4) під час проведення реєстраційних дій обов'язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиного реєстру дозвільних документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, а також використовує відомості, отримані у порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним державним реєстром судових рішень; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів таких прав; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі; 9-1) надає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про виконавче провадження", інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1127, розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Згідно п. 18, 23 Порядку № 1127 за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації. За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України«Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , державний реєстратор приймає відповідне рішення, яке повинне містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

Відповідно до п. 1, 2 ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав. Рішення про відмову в державній реєстрації прав повинно містити вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття.

Як вбачається з матеріалів справи, розгляд заяви та документів, поданих 24.09.2018 року ОСОБА_4 від імені Північного регіонального центру страхового фонду документації, для державної реєстрації прав, а саме: технічного паспорту, довіреності, акту приймання-передачі, положення про Південний регіональний центр страхового фонду документації, виписки з бухгалтерського рахунку, наказу про закріплення державного майна за установами СФД на праві оперативного управління, пояснення щодо акту приймання-передачі, матеріалів цінності, що знаходяться на балансі, після її формування та реєстрації працівником Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_5, здійснювався державним реєстратором прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 (а.с. 65, 68-94).

28 вересня 2018 року за результатом розгляду заяви та доданих до неї документів державним реєстратором прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 прийнято рішення № 43250597, яким відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, права оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташований Одеська обл., м. Одеса, вулиця Прохоровська, будинок 45 за суб'єктом Північний регіональний центр страхового фонду документації, порядковий номер/серія, номер паспорта 26274597 (а.с. 67).

Як вбачається з рішення № 43250597 від 28.09.2018 року підставами для його прийняття слугували наступні обставини, а саме заявник подав заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень та надає наказ Державної архівної служби України за № 106 від 25.06.2012 року, згідно якого закріплюється за Північним регіональним центром страхового фонду документації на праві оперативного управління державне майно, передане Укрдержархіву згідно з актом приймання-передачі від 24.04.2012 року, натомість заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень подає Північний регіональний центр страхового фонду документації в особі представника - ОСОБА_4, що діє на підставі довіреності від Південного регіонального центру страхового фонду документації за № 110/08 від 29.08.2018 року, виданої директором Південного регіонального центру страхового фонду документації ОСОБА_3, тобто заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо іншого речового права) подано неналежною особою. Крім того, відповідно до акту приймання-передачі від 20.04.2012 року, затвердженим Головою Державної архівної служби України ОСОБА_1, комісія з питань передачі цілісного майнового комплексу Південного регіонального центру страхового фонду документації до сфери управління Державної архівної служби України, зазначено адресу об'єкта передачі: м. Одеса, вул. Зелена 1а та м. Одеса, вул. Прохорівська, 45, однак заявник заявляє на виникнення права оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані за адресою: Одеська область, м. Одеса, вул. Прохоровська, 45. Також, в акті приймання-передачі від 20.04.2012 року, затвердженим Головою Державної архівної служби України ОСОБА_1 зазначено корисна площа приміщень в будівлях виробничого призначення 796,7 кв.м., а в копії технічного паспорту на приміщення п'ятого поверху зазначена загальна площа 741,5 кв.м. Крім того, копія технічного паспорту за № 341746 від 02.02.2012 року складена на приміщення п'ятого поверху, а згідно акта приймання-передачі від 20.04.2012 року, затвердженим Головою Державної архівної служби України ОСОБА_1, назва об'єкта нерухомого майна - п'ятий поверх виробничих приміщень, введення в експлуатацію 1956 р. також, заявник надає пояснення щодо акту приймання-передачі від 20.04.2012 року з вказівками виправлення технічних характеристик за підписом директора Південного РЦ СФД ОСОБА_3 та не надає кваліфікаційний сертифікат.

Отже, рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 від 28 вересня 2018 року № 43250597, містить вичерпний перелік обставин, що стали підставою для його прийняття, з відповідним обґрунтуванням їх застосування.

Так, з матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою ОСОБА_4 подано заяву про державну реєстрацію права оперативного управління на об'єкт нерухомого майна за адресою Одеська область, м. Одеса, вул. Прохоровська, 45, від імені Північного регіонального центру страхового фонду документації, разом з тим, до заяви додано довіреність від Південного регіонального центру страхового фонду документації.

Таким чином, заяву про реєстрацію іншого речового права № 138811732 від 24.09.2018 року подано неналежною особою, яка не підтвердила свої повноваження, оскільки заяву подано від імені Північного регіонального центру страхового фонду документації, проте довіреність на підтвердження повноважень надано від Південного регіонального центру страхового фонду документації.

За таких підстав, суд вважає, що відповідач, державний реєстратор прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2, дійшов обґрунтованого висновку, у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 24 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , що заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою.

При цьому, доводи представника позивача щодо того, що відповідач мав вказати про необхідність надати довіреність від Південного регіонального центру страхового фонду документації та зупинити розгляд справи, суд вважає необґрунтованими, оскільки статтею 23 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено виключний перелік підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, серед яких відсутня така підстава як надання заявником неналежного документу на підтвердження повноважень.

На підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що відповідачем у відповідності до вимог Закону України Про державну реєстрацію прав та їх обтяжень , Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, прийнято рішення № 43250597 від 28.09.2018 року, а тому обставини, на які посилається позивач в обґрунтування позовних вимог про скасування вказаного рішення є необґрунтованими та спростовуються зібраними по справі доказами.

Також слід зазначити, що позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 від 28 вересня 2018 року про відмову у державній реєстрації іншого речового права, право оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані Одеська обл., м. Одеса, вул. Прохоровська, 43 за Південним регіональним центром страхового фонду документації, разом з тим, державним реєстратором прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 не приймалось будь-яких рішень про відмову у державній реєстрації іншого речового права, право оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані Одеська обл., м. Одеса, вул. Прохоровська, 43 за Південним регіональним центром страхового фонду документації. Рішенням державного реєстратора № 43250597 від 28.09.2018 року відмовлено у державній реєстрації іншого речового права, права оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташований Одеська обл., м. Одеса, вулиця Прохоровська, будинок 45 за суб'єктом Північний регіональний центр страхового фонду документації (а.с. 67).

При цьому, доводи відповідача про наявність в поданих позивачем документах розбіжностей, у зв'язку з якими подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, та не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують, суд вважає обґрунтованими та такими що підтверджуються зібраними по справі доказами.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень прийнято відповідачем у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, а тому в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 132, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову Південного регіонального центру страхового фонду документації (код ЄДРПОУ 26274597, адреса місцезнаходження: 65092, м. Одеса, вулиця Зелена, 1) до державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 (адреса: 65009, м. Одеса, вул. Черняховського, 6), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Юридичний департамент Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26302537, адреса місцезнаходження: 65004, м. Одеса, Думська площа, 1) про визнання протиправним та скасування рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно Юридичного департаменту Одеської міської ради ОСОБА_2 від 28 вересня 2018 року про відмову у державній реєстрації іншого речового права, право оперативного управління на виробничі приміщення п'ятого поверху, що розташовані Одеська обл., м. Одеса, вул. Прохоровська, 43 за Південним регіональним центром страхового фонду документації, в повному обсязі.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складено та підписано 25 лютого 2019 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено28.02.2019
Номер документу80099752
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —420/5807/18

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Рішення від 13.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні