Рішення
від 25.02.2019 по справі 520/12/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

25 лютого 2019 р. № 520/12/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Бадюкова Ю.В., розглянувши в приміщенні суду в м. Харкові в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі по тексту - позивач, Нацкомфінпослуг) звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Повного товариства "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" (далі по тексту - відповідач, ПТ Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія"), в якому просить суд:

- стягнути з Повного товариства «Ломбард «Україна» ОСОБА_1 і компанія» (61024, м. Харків, вул. Пушкінська, буд. 67/69, код ЄДРПОУ - 37763692) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 копійок).

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що Повним товариством "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" порушено вимоги пункту 2.6 розділу 2 Порядку, а саме станом на 15.08.2018 Товариством не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік. Наведена у Акті інформація свідчить про вчинення Товариством порушення, передбаченого пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг . А тому, 03.09.2018 Нацкомфінпослуг прийнято постанову №681/1000/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 5100,00 грн. З підстав наведених у позовній заяві, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу та на адресу суду повернувся конверт із позначкою пошти «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 25-27).

Відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином для реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів.

Відповідач, у встановлений судом строк, правом надати відзив не скористався.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Згідно положень ст. ст. 12, 257 КАС України даний спір віднесено до категорії справ, що підлягають розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача повідомлено належним чином про наявність позову щодо оскарження його рішення.

Згідно ч. 5 ст. 262 КАСУ суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Суд, повно та всебічно дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, встановив наступні обставини.

Судом встановлено, що Повне товариство "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" зареєстроване як юридична особа, що підтверджується копією ОСОБА_1 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.16-19).

15.08.2018 Нацкомфінпослуг складено акт № 100/16-3/13 про правопорушення, вчинені Повним товариством "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" на ринку фінансових послуг (а.с.8-9).

У вказаному акті зазначено, що відповідно до пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081, до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.

Ломбардом порушено вимоги законодавства про фінансові послуги , а саме:

- пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 15.08.218 ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік.

Вказаний акт надіслано на адресу відповідача, що підтверджено супровідним листом від 15.08.2018 №5481/16-8 (а.с.15).

03.09.2018 Нацкомфінпослуг прийнято постанову №681/1000/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію в сумі 5100,00 грн.

Так, у вказаній постанові зазначено, що відповідач повинен повідомити позивача про виконання або відмову від добровільного виконання постанови у термін до 03.10.2018, з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (а.с.10-11).

Вказану постанова, відповідно до супровідного листа від 04.09.2018 №5983/16-8 та копії реєстру згрупованих поштових відправлень від 05.09.2018, було надіслана для відповідача (а.с. 12,14).

Однак, відповідач, у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив штрафу, у зв'язку з чим позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

При прийнятті рішення суд виходив з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" (далі - Закон України від 12.07.2001 № 2664-III), Порядком складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженим Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 04.11.2004 року №2740 (далі - Порядок №2740), Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 року №2319 (далі - Положення №2319).

Так, згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п.10 ч.1 ст.28 Закону України від 12.07.2001 № 2664-III, Нацкомфінпослуг у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно п.1.5, 1.6, 1.11 Положення №2319 Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.

Посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

Згідно п.2.4 Положення №2319 рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.

У вищезазначеній постанові позивачем вказані наступні порушення: - пункт 2.6 розділу 2 Порядку, станом на 15.08.218 ломбардом не надано до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок за 2017 рік.

Згідно ст. 14 Закону України від 12.07.2001 № 2664-III, фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Згідно п.1. ч.1 ст. 1 цього ж Закону до фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Згідно п.2.6 глави 2 Порядку №2740, достовірність та повнота річної фінансової звітності ломбарду мають бути підтверджені суб'єктом аудиторської діяльності, який відповідно до законодавства має право проводити обов'язковий аудит фінансової звітності та внесений до Реєстру аудиторів та суб'єктів аудиторської діяльності, що ведеться відповідно до Закону України Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність , якщо інше не передбачено законодавством.

У термін до 01 червня року, наступного за звітним, ломбарди подають до Нацкомфінпослуг аудиторський звіт щодо проведення обов'язкового аудиту річної фінансової звітності.

Ломбард подає аудиторський звіт щодо підтвердження річної фінансової звітності у формі документа на папері, при цьому датою подання аудиторського звіту вважається:

під час подання документів безпосередньо до Нацкомфінпослуг - дата проставлення відмітки Нацкомфінпослуг про отримання документів;

під час надходження аудиторського звіту поштою - дата відбитка календарного штемпеля або відмітка про прийняття поштового відправлення оператором поштового зв'язку, що обслуговує відправника.

В матеріалах справи відсутні докази виконання Повним товариством "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" п.2.6 глави 2 Порядку №2740.

Окрім того, суду не надано доказів оскарження відповідачем постанови про накладення штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, у разі незгоди із прийнятим рішенням.

Також, суду не надано доказів сплати відповідачем штрафу в сумі 5100,00грн., застосованих постановою Нацкомфінпослуг від 03.09.2018 № 681/1000/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг.

Зважаючи на те, що відповідачем жодних доводів на підтвердження власної правової позиції не надано, суд робить висновки з наявних у справі доказів.

А тому, за наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на день розгляду даної адміністративної справи не надано суду доказів про сплату вказаної заборгованості в добровільному порядку, суд вважає позовні вимоги позивача щодо стягнення заборгованості обґрунтованими, підтвердженими належними та допустимими доказами, достовірними та достатніми в розумінні статей 72-76 КАСУ, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 14, 22, 194, 243, 246, 249, 250, 255, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Повного товариства "Ломбард "Український" ОСОБА_1 і компанія" (вул. Пушкінська, б.67/69, м. Харків, 61024, код ЄДРПОУ 37763692) на користь Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у сумі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень 00 копійок).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено 25 лютого 2019 року.

Суддя Бадюков Ю.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено28.02.2019
Номер документу80100064
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/12/19

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Рішення від 25.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бадюков Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні