Рішення
від 18.02.2019 по справі 1.380.2019.000096
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.000096

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 лютого 2019 року

зал судових засідань №11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Харіва М.Ю.,

представника позивача Штибель Х.Й.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю Керамік про застосування заходів реагування, -

в с т а н о в и в:

Головне управління Держпраці у Львівській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Керамік , в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТзОВ Керамік , а саме: припинити проведення відкритих гірничих робіт, у тому числі, видобування суглинків на Нестерівському родовищі суглинків, що знаходиться на відстані 2 км на південь від м.Жовква, Львівської області, експлуатацію двох козлових кранів управлінням з підлоги б/н; експлуатацію трансформаторної підстанції ТП-122, 10 /0,4 кВ, виконання робіт в діючих електроустановках підприємства, експлуатацію зварювального трансформатора, витяжного вентилятора, вагонеток і преса позивачем.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Львівській області відповідно до наказу від 01.10.2018 №2286-П та направлення про проведення перевірки від 01.10.2018 № 2095 у присутності уповноваженої особи відповідача - директора ТзОВ Керамік ОСОБА_2 у період з 10.00год. 10.10.2018 по 15.00год. 16.10.2018 проведено планову перевірку ТзОВ Керамік щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки . В результаті проведеної перевірки виявлені порушення вимог Кодексу України про надра та чинних нормативно - правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників ТзОВ Керамік і, які не були своєчасно усунені на момент проведення планової перевірки.

Відповідач відзиву на позовну заяву чи заяви про визнання позову до суду не подав.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала. Просила суд позов задовольнити повністю.

Відповідач явку представника в судове засідання не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час і місце проведення судового засідання. Клопотань про розгляд справи без участі представника чи про відкладення розгляду справи відповідач до суду не подав.

Заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, виходячи з наступних підстав.

Відповідач - ТзОВ Керамік зареєстроване як юридична особа код ЄДРПОУ 19328967, місцезнаходження: 80300, Львівська область, Жовківський район, місто Жовква, вул. Дорошенка, буд. 15.

На підставі наказу Головного управління Держпраці у Львівській області від 01.10.2018 р. № 2286-П та направлення про проведення перевірки від 01.10.2018 № 2095 у присутності уповноваженої особи відповідача - директора ТзОВ Керамік ОСОБА_2 уповноваженими посадовими особами ГУ Держпраці у Львівській області головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв'язку управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_3, головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв'язку управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_4., головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв'язку управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_5, головним державним інспектором відділу нагляду в машинобудуванні та енергетиці управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_6, головним державним інспектором відділу нагляду в машинобудуванні та енергетиці управління нагляду в промисловості і на об'єктах підвищеної небезпеки ОСОБА_7, головним державним інспектором відділу нагляду у гірничодобувній промисловості ОСОБА_8, головним державним інспектором відділу з питань гігієни праці ОСОБА_9 у період з 10.00 год. 10.10.2018 по 15.00 год. 16.10.2018 проведено планову перевірку ТзОВ Керамік щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За результатами вказаної перевірки ГУ Держпраці у Львівській області складено акт перевірки суб'єкта господарювання №13/15/045/1001 від 16.10.2018.

Перевіркою виявлені наступні порушення:

1. Директор підприємства не пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці, що є порушенням п.3.16. Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15;

2. Протягом ІІІ -го кварталу 2018 року ТзОВ Керамік допускалось видобування суглинків з Нестерівського родовища суглинків, за відсутності спеціального дозволу на користування надрами, порядок видачі якого визначений постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011 Про затвердження Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами , чим порушено вимоги статей 16,19 Кодексу України про надра;

3. Протягом ІІІ -го кварталу 2018 року ТзОВ Керамік допускалось видобування суглинків з Нестерівського родовища суглинків за відсутності акта про надання гірничого відводу, порядок надання якого визначений Положенням про порядок надання гірничих відводів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 N 59, чим порушено вимоги статті 19 Кодексу України про надра;

4. Протягом ІІІ -го кварталу 2018 року ТзОВ Керамік допускалось видобування суглинків з Нестерівського родовища суглинків за відсутності проекту розробки родовища та плану розвитку гірничих робіт на 2018 рік, чим порушено вимоги статті 51 Кодексу України про надра;

5. Підприємство у ІІІ -му кварталі 2018 року проводило відкриті гірничі роботи на Нестерівському родовищі суглинків за відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, одержаного відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 N 1107, чим порушено вимоги статті 21 Закону України Про охорону праці ;

6. При розробці Нестерівського родовища суглинків не здійснюється проведення маркшейдерських робіт, чим порушено вимоги статті 53 Кодексу України про надра;

7. Суб'єкт господарювання, в якого знаходиться козлові крани, не забезпечує їх утримання в справному стані та безпечну експлуатацію шляхом організації нагляду, технічного обслуговування, технічного огляду та ремонту, а саме: не призначено працівника, який здійснює нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією обладнання, не призначено працівника, відповідального за утримання обладнання в справному стані,та відповідального за безпечне проведення робіт краном, не призначено працівників для управління кранами з підлоги, ремонтний персонал і стропальники, які пройшли відповідне навчання, не забезпечено в установлений термін і в необхідних випадках, проведення технічного огляду та експертного обстеження автокрана, не розроблені інструкції з охорони праці для відповідальних працівників, стропальника, ремонтного персоналу, що є порушенням п.1 роз.VI гл.5 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, який затверджений наказом Міністерства соціальної політики України 19.01.2018 № 62;

8. Не проведено козловим кранам технічний огляд і експертне обстеження, як таких , що відпрацювали призначений строк служби, що є порушенням п.7 роз.VІI гл.2 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, який затверджений наказом Міністерства соціальної політики України 19.01.2018 № 62;

9. Відсутні заводські паспорта козлових кранів і не виготовлені дублікати, що є порушенням п.3,4 роз.VI гл.1 Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, який затверджений наказом Міністерства соціальної політики України 19.01.2018 № 62;

10. Не призначено відповідального за справний стан і безпечну експлуатацію електрогосподарства з числа інженерно-технічних працівників, які мають електротехнічну підготовку і пройшли перевірку знань у встановленому порядку, що є порушенням п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджений наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.1998 N 4;

11. Не забезпечено достатню кількість електротехнічних працівників для обслуговування електроустановок підприємства, що є порушенням п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджений наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.1998 N 4;

12. Не проведено профілактичних випробувань електрообладнання трансформаторної підстанції ТП- 122, 10/ 0,4 кВ, що є порушенням п. 1.3.1. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджений наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.1998 N 4;

13. На підприємстві відсутні електрозахисті засоби, що є порушенням п. 1.1.4. Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджений наказом Держнаглядохоронпраці України 09.01.1998 N 4;

14. Не отримано дозвіл Держпраці на експлуатацію устаткування напругою понад 1000 В (електричне устаткування електричних станцій та мереж; технологічне електрообладнання), а саме, трансформаторної підстанції ТП- 122, 10 /0,4 кВ, що є порушенням додатку 3 п. 8 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 N 1107;

15. На зварювальному трансформаторі відкриті струмоведучі частини, що є порушенням п.13.23 Правил техніки безпеки і виробничої санітарії в промисловості будівельних матеріалів;

16. На зварювальному трансформаторі відсутнє захисне заземлення, що є порушенням п.13.23 Правил техніки безпеки і виробничої санітарії в промисловості будівельних матеріалів;

17. На витяжному вентиляторі відсутній захисний кожух на ремінній передачі, що є порушенням п.13.21 ч.1 Правил техніки безпеки і промислової санітарії в промисловості будівельних матеріалів;

18. На вагонетках відсутній захисний кожух на ланцюговій передачі, що є порушенням п.13.21 ч.1 Правил техніки безпеки і промислової санітарії в промисловості будівельних матеріалів;

19. На моторі преса відсутній захисний кожух на ремінній передачі, що є порушенням п.13.21 ч.1 Правил техніки безпеки і промислової санітарії в промисловості будівельних матеріалів.

Примірник акта №13/15/045/1001 від 16.10.2018 підписано та отримано директором ТзОВ Керамік ОСОБА_2 При цьому, вказаний акт підписаний директором ТзОВ Керамік ОСОБА_2 без будь-яких зауважень.

В акті перевірки №13/15/045/1001 від 16.10.2018 ГУ Держпраці у Львівській області зазначено попередження про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) проведення відкритих гірничих робіт, у тому числі, видобування суглинків на Нестерівському родовищі суглинків, що знаходиться на відстані 2 км на південь від м. Жовква, Львівської області, експлуатацію двох козлових кранів управлінням з підлоги б/н; експлуатацію трансформаторної підстанції ТП-122, 10 /0,4 кВ, виконання робіт в діючих електроустановках підприємства, експлуатацію зварювального трансформатора, витяжного вентилятора, вагонеток і преса.

З огляду на це, позивач вважаючи, що порушення, виявлені під час проведення перевірки, створюють загрозу для життя і здоров'я працівників ТзОВ Керамік , звернувся до суду з відповідним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності №877-V від 05.04.2007 (далі- Закон України №877-V).

Згідно з ст. 1 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (надалі органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 4 Закону України №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 3 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, та п.3 Положення про Головне управління Держпраці у Львівській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 22.06.2017 № 75 (далі Положення) основними завданнями Головного управління Держпраці у Львівській області є:

- реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;

- здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки.

Відповідно до п. 16 ч.4 Положення до компетенції Управління Держпраці належить здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Згідно з ч. 7 Положення №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 4 Закону України Про охорону праці передбачено, що державна політика в галузі охорони праці базується на принципі пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Відповідно до ч 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі актів, складених за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, робіт, надання послуг суб'єктам господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Таким чином, суд встановив, що недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, зазначених в акті перевірки, свідчать, що наявність зазначених порушень є реальним ризиком та створює загрозу життю та здоров'ю людей.

Враховуючи викладене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей та ненаданням відповідачем доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки №13/15/045/1001 від 16.10.2018, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ Держпраці у Львівській області щодо припинення проведення відкритих гірничих робіт, у тому числі, видобування суглинків на Нестерівському родовищі суглинків, що знаходиться на відстані 2 км на південь від м. Жовква, Львівської області; експлуатації двох козлових кранів управлінням з підлоги б/н; експлуатації трансформаторної підстанції ТП-122, 10 /0,4 кВ; виконання робіт в діючих електроустановках підприємства, експлуатацію зварювального трансформатора, витяжного вентилятора, вагонеток і преса ТзОВ Керамік .

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі- КАС України) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до товариства з обмеженою відповідальністю Керамік .

Заборонити проведення відкритих гірничих робіт, у тому числі, видобування суглинків на Нестерівському родовищі суглинків, що знаходиться на відстані 2 км на південь від м. Жовква, Львівської області, експлуатацію двох козлових кранів управлінням з підлоги б/н; експлуатацію трансформаторної підстанції ТП-122, 10 /0,4 кВ, виконання робіт в діючих електроустановках підприємства, експлуатацію зварювального трансформатора, витяжного вентилятора, вагонеток і преса Товариством з обмеженою відповідальністю Керамік , до усунення порушень.

Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення суду складене і підписане 25.02.2019.

Суддя А.Г. Гулик

Дата ухвалення рішення18.02.2019
Оприлюднено04.03.2019
Номер документу80122373
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.000096

Рішення від 18.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Рішення від 18.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні