ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 лютого 2019 року (17 год. 00 хв.)Справа № 0840/3694/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Калашник Ю.В., секретар судового засідання Аксьонова С.В., розглянув за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Владар Україна (69032, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 9, код ЄДРПОУ 39290839) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197); Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Владар Україна (далі - позивач або ТОВ Владар Україна ) звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1 або ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2 або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому просить:
визнати протиправними та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839;
зобов'язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача від 27.11.2017 №126, №127, №128, №129, №130.
На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві зазначає про безпідставність прийняття комісією ГУ ДФС рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що реальність господарських операцій, в межах яких виписано податкові накладні, беззаперечно підтверджується первинними документами, які разом із письмовими поясненнями були направлені відповідачу 1, однак ГУ ДФС України були прийняті спірні рішення про відмову в реєстрації 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839. Звертає увагу суду, що відповідачем в оскаржуваних рішеннях, всупереч встановленій формі оформлення рішення, затвердженої Порядком, не було вказано яких саме первинних документів останньому не вистачало для прийняття позитивного рішення щодо реєстрації податкових накладних, а саме відповідач повинен був підкреслити, відповідно до правил оформлення, ті первинні документи, яких йому не вистачило. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржувані рішення Комісії ДФС України та зобов'язати відповідача 1 зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з дати їх подання на реєстрацію.
Ухвалою суду від 10.09.2018 позовну заяву залишено без руху.
Ухвалою суду від 03.10.2018 відкрито загальне позовне провадження та призначено підготовче засідання на 30.10.2018.
29.10.2018 до суду від представника відповідачів надійшов відзив на позов (вх. №34369), в якому представник відповідачів позовні вимоги не визнає, зокрема зазначає, що комісія ДФС України, діючи у відповідності до приписів Податкового кодексу України, забезпечуючи виконання покладених на неї функцій та повною мірою використовуючи надані їй законодавством права правомірно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України прийняла рішення про зупинення реєстрації податкових накладних. Вказує, що позивачем не надано документів у повному обсязі, наявність яких передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117. На підставі викладеного, вважає, що у Комісії ДФС були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації спірних накладних №5 від 22.03.2018, №6 від 23.03.2018, №7 від 27.03.2018, у зв'язку з чим просить відмовити у задоволенні позову.
Ухвалою суду від 30.10.2018 розгляд справи відкладено до 19.11.2018.
У період з 18.11.2018 по 21.11.2018 суддя Калашник Ю.В. була відсутня на роботі, що підтверджується довідкою Запорізького окружного адміністративного суду вих. №02-35/18/65 від 22.11.2018, яка міститься в матеріалах справи.
Ухвалою суду від 22.11.2018 провадження у справі зупинено до 14.01.2019.
Ухвалою суду від 14.01.2019 провадження у справі поновлено.
Протокольною ухвалою суду від 14.01.2019 закрито підготовче провадження та призначений судовий розгляд справи по суті на 14.01.2019.
14.01.2019 у судовому засіданні оголошено перерву до 23.01.2019.
Ухвалою суду від 23.01.2019 провадження у справі зупинено до 21.02.2019.
Ухвалою суду від 21.02.2019 провадження у справі поновлено.
21.02.2019 до суду від представника позивача надійшло клопотання (вх. № 7303) про розгляд справи у порядку письмового провадження. Представник відповідачів проти задоволення клопотання не заперечує, про що свідчить відповідна відмітка на клопотанні.
Таким чином, суд визнав за доцільне вирішити справу за наявними в ній матеріалами, в порядку письмового провадження.
Згідно з частиною четвертою статті 229 КАС України, при розгляді справи в порядку письмового провадження фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч. 4 с. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Суд, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення у справі.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
ТОВ Владар Україна є юридичною особою, видами господарської діяльності якої є згідно із даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зокрема: оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів (основний) (код КВЕД 45.31), допоміжне обслуговування наземного транспорту (код КВЕД 52.21).
Між позивачем та Філією Центр забезпечення виробництва публічного акціонерного товариства Українська залізниця (далі - філія ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ) м. Київ, що діє від імені та в інтересах ПАТ Укрзалізниця , був укладений договір поставки № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 із специфікаціями до нього (далі - Договір).
У відповідності до умов Договору та Специфікації № 1, на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ТОВ Владар Україна поставляло товар, в тому числі: муфта алюмінієва 1 1/2 у кількості 1380 шт., муфта алюмінієва 1 у кількості 552 шт.
Відповідно до п. 5.2. Договору, поставка продукції здійснюється партіями, після отримання письмової рознарядки замовника.
На виконання умов п.1.1, 1.2. Договору та Специфікації № 1, на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця , підприємством були частково, партіями, поставлені муфти алюмінієві відповідно до наступних видаткових накладних:
видаткова накладна №74 від 27.11.2017 на загальну суму 12524,40 грн., в т.ч. ПДВ 2087,40 грн.;
видаткова накладна №75 від 27.11.2017 на загальну суму 53676,00 грн. в т. ч. ПДВ 8946,00 грн.;
видаткова накладна №76 від 27.11.2017 на загальну суму 23259,60 грн. в т. ч. ПДВ 3876,60 грн;
видаткова накладна №77 від 27.11.2017 на загальну суму 51886,80 грн. в т. ч. ПДВ 8647,80 грн;
видаткова накладна №78 від 27.11.2017 на загальну суму 23259,60 грн. в т. ч. ПДВ 3876,60 грн.
У зв'язку із постачанням обумовленого Специфікацією № 1 товару, ТОВ Владар Україна було складено та надіслано до Єдиного реєстру податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкова накладна №126 від 27.11.2017 (реєстраційний номер документа 9269146409) на суму 12524,40 грн., в тому числі ПДВ 2087,40 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);
податкова накладна №127 від 27.11.2017 (реєстраційний номер документа 9269144623) на суму 53676,00 грн., в тому числі ПДВ 8946,00 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);
податкова накладна №128 від 27.11.2017 (реєстраційний номер документа 9269147341) на суму 23259,60 грн., в тому числі ПДВ 3876,60 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);
податкова накладна №129 від 27.11.2017 (реєстраційний номер документа 9269150037) на суму 51886,80 грн., в тому числі ПДВ 8647,80 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555);
податкова накладна №130 від 27.11.2017 (реєстраційний номер документа 9269146885) на суму 21470,40 грн., в тому числі ПДВ 3578,40 грн., отримувач (покупець) - ПАТ УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ ФІЛІЯ ЦЕНТР ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИРОБНИЦТВА (ІПН 400758126555).
Через автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів відповідачем направило позивачу квитанції, в яких містилась інформація про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, відповідно до пункту 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки ПН/РК відповідає критеріям оцінки ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам по товарах згідно з УКТ ЗЕД:7609 та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
На підтвердження здійснення господарської операції за податковими накладними № №126, 127, 128, 129, 130 від 27.11.2017, позивачем були направлені повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій з копіями документів та поясненнями: № 17 від 27.06.2018 по податковій накладній № 126 від 27.11.2017; № 15 від 27.06.2018 по податковій накладній № 127 від 27.11.2017, №16 від 27.06.2018 по податковій накладній № 128 від 27.11.2017, № 14129 від 27.06.2018 по податковій накладній № 129 від 27.11.2017, № 12 від 27.06.2018 по податковій накладній № 130 від 27.11.2017.
В своїх поясненнях, зокрема, позивач зазначав перелік виробничих потужностей, наявність офісних та складських приміщень та інше. Також було зазначено, що з 2016 року ТОВ Владар Україна бере участь у виготовленні та комплектуванні запасними частинами підрозділи ПАТ Укрзалізниця , цьому є підтвердження низка успішно виконаних договорів постачання.
Поставлені на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця муфту 1 1/2 та муфту 1 позивач виготовляє самостійно на власних виробничих потужностях, перелік яких був визначений у поясненнях. Для виготовлення використовується заготовка з алюмінію, а саме профіль алюмінієвий та алюмінієва труба.
Так для виробництва вказаних комплектів, ТОВ Владар Україна було придбано необхідні комплектуючі. Зокрема, профіль алюмінієвий - у Товариства з обмеженою відповідальністю Промлітсплав (код ЄДРПОУ 39381653) відповідно до Договору №120 від 03.07.2017. Профіль алюмінієвий Ф 55*5 мм у кількості 1720,28 кг. був відвантажений на адресу позивача згідно видаткової накладної № ПРН-0004876 від 10.10.2017. Оплата за профіль проведена у повному обсязі згідно платіжного доручення № 101 від 06.10.2017; труба діаметром 40*5 мм. у кількості 30 пог.м. придбана позивачем у Товариства з обмеженою відповідальністю Світ алюмінію (код ЄДРПОУ 38778500) згідно рахунку №5520 від 06.11.2017,видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017. Транспортування товару підтверджується експрес - накладною № 599994163095601 від 09.11.2017. Оплата за трубу проведена у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням №115 від 07.11.2017.
Електронні копії усіх вказаних документів подавалися до повідомлень про надання пояснень, а також копії долучено до матеріалів справи. Усі вказані товари використовувалися у виробництві профілю та труби алюмінієву.
Таким чином, ТОВ Владар Україна , надало відповідачу документи, які в повному обсязі підтверджували закупівлю комплектуючих для виробництва товару.
Судом встановлено та представником відповідачів не спростовано, що ТОВ Промлітсплав та ТОВ Світ алюмінію на вказані операції постачання продукції були виписані та зареєстровані податкові накладні, які були прийняті контролюючим органом без зауважень.
Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації муфти, та розблокування податкової накладної № 126 від 27.11.2017 позивачем 27 червня 2018 року подано повідомлення №17 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень № 407 від 22.06.2018; Копія Договору поставки між ТОВ Владар Україна та філія ЦЗВ ПАТ Укразалізниця № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 із специфікацією № 1 до нього; Копія акту приймання - передачі товару № 123 від 27.11.2017 між ТОВ Владар Україна та філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної №74 від 27.11.2017 про відвантаження товару на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія договору поставки № 120 від 03.07.2017 укладеного з ТОВ Промлітсплав ; Копія видаткової накладної № ПРН-0004876 від 10.10.2017 про відвантаження профілю алюмінієвого від ТОВ Промлітсплав ; Копія платіжного доручення № 101 від 06.10.2017 про розрахунок з ТОВ Промлітсплав ; Копія рахунку на оплату№ 5520 від 06.11.2017 від ТОВ Світ алюмінію ; Копія видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017 про відвантаження труби від ТОВ Світ алюмінію ; Копія експрес - накладної №59994163095601 від 09.11.2017 про транспортування труби.
Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації муфти, та розблокування податкової накладної № 127 від 27.11.2017 підприємством 27 червня 2018 року було подано повідомлення № 15 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень № 405 від 22.06.2018; Копія Договору поставки між ТОВ Владар Україна та філія ЦЗВ ПАТ Укразалізниця № ЦЗВ-ОЗ-05017-01 від 28.07.2017 із специфікацією № 1 до нього; Копія акту приймання - передачі товару № 115 від 27.11.2017 між ТОВ Владар Україна та філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 75 від 27.11.2017 про відвантаження товару на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія договору поставки № 120 від 03.07.2017 укладеного з ТОВ Промлітсплав ; Копія видаткової накладної № ПРН-0004876 від 10.10.2017 про відвантаження профілю алюмінієвого від ТОВ Промлітсплав ; Копія платіжного доручення № 101 від 06.10.2017 про розрахунок з ТОВ Промлітсплав ; Копія рахунку на оплату № 5520 від 06.11.2017 від ТОВ Світ алюмінію ; Копія видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017 про відвантаження труби від ТОВ Світ алюмінію ; Копія експрес - накладної № 59994163095601 від 09.11.2017 про транспортування труби.
Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації муфти, та розблокування податкової накладної № 128 від 27.11.2017 підприємством 27 червня 2018 року було подано повідомлення № 16 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень № 406 від 27.06.2018; Копія Договору поставки між ТОВ Владар Україна та філія ЦЗВ ПАТ Укразалізниця № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 із специфікацією № 1 до нього; Копія акту приймання - передачі товару № 116 від 27.11.2017 між ТОВ Владар Україна та філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 76 від 27.11.2017 про відвантаження товару на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія договору поставки № 120 від 03.07.2017 укладеного з ТОВ Промлітсплав ; Копія видаткової накладної № ПРН-0004876 від 10.10.2017 про відвантаження профілю алюмінієвого від ТОВ Промлітсплав ; Копія платіжного доручення № 101 від 06.10.2017 про розрахунок з ТОВ Промлітсплав ; Копія рахунку на оплату № 5520 від 06.11.2017 від ТОВ Світ алюмінію ; Копія видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017 про відвантаження труби від ТОВ Світ алюмінію ; Копія експрес - накладної № 59994163095601 від 09.11.2017 про транспортування труби.
Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації муфти, та розблокування податкової накладної № 129 від 27.11.2017 підприємством 27 червня 2018 року було подано повідомлення № 14129 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень № 404 від 27.06.2018; Копія Договору поставки між ТОВ Владар Україна та філія ЦЗВ ПАТ Укразалізниця № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 із специфікацією № 1 до нього; Копія акту приймання - передачі товару № 121 від 27.11.2017 між ТОВ Владар Україна та філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 77 від 27.11.2017 про відвантаження товару на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія договору поставки №120 від 03.07.2017 укладеного з ТОВ Промлітсплав ; Копія видаткової накладної №ПРН-0004876 від 10.10.2017 про відвантаження профілю алюмінієвого від ТОВ Промлітсплав ; Копія платіжного доручення № 101 від 06.10.2017 про розрахунок з ТОВ Промлітсплав ; Копія рахунку на оплату № 5520 від 06.11.2017 від ТОВ Світ алюмінію ; Копія видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017 про відвантаження труби від ТОВ Світ алюмінію ; Копія експрес - накладної № 59994163095601 від 09.11.2017 про транспортування труби.
Для підтвердження закупівлі комплектуючих, реалізації муфти, та розблокування податкової накладної № 130 від 27.11.2017 підприємством 27 червня 2018 року було подано повідомлення № 12 щодо надання пояснень, разом із копіями підтверджуючих первинних документів, а саме: Копія пояснень № 403 від 22.06.2018; Копія Договору поставки між ТОВ Владар Україна та філія ЦЗВ ПАТ Укразалізниця № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 із специфікацією № 1 до нього; Копія акту приймання - передачі товару № 9 від 27.11.2017 між ТОВ Владар Україна та філією ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія видаткової накладної № 78 від 27.11.2017 про відвантаження товару на адресу філії ЦЗВ ПАТ Укрзалізниця ; Копія договору поставки № 120 від 03.07.2017 укладеного з ТОВ Промлітсплав ; Копія видаткової накладної № ПРН-0004876 від 10.10.2017 про відвантаження профілю алюмінієвого від ТОВ Промлітсплав ; Копія платіжного доручення № 101 від 06.10.2017 про розрахунок з ТОВ Промлітсплав ; Копія рахунку на оплату № 5520 від 06.11.2017 від ТОВ Світ алюмінію ; Копія видаткової накладної № 4588 від 08.11.2017 про відвантаження труби від ТОВ Світ алюмінію ; Копія експрес - накладної № 59994163095601 від 09.11.2017 про транспортування труби.
Що стосується розрахунку, представник позивача зауважував у судовому засіданні, що згідно з п. 6.1. Договору № ЦЗВ-03-05017-01 від 28.07.2017 оплата за муфти повинна була бути здійснена протягом 30 (тридцяти) календарних днів після дати поставки партії Продукції, у відповідності з рахунком-фактурою на дану партію, обумовлену згідно з п.5.2. Договору та при наявності податкової накладної, оформленої/зареєстрованої у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Однак, 02 липня 2018 комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято спірні рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних, а саме:
№ 824796/39290839 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №126 від 27.11.2017;
№ 824805/39290839 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №127 від 27.11.2017;
№ 824800/39290839 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №128 від 27.11.2017;
№ 824793/39290839 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №129 від 27.11.2017;
№ 824808/39290839 щодо відмови в реєстрації податкової накладної №130 від 27.11.2017.
Підставою для відмови в реєстрації, згідно тексту усіх рішень, було ненадання позивачем копій первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки - фактури/ інвойси, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вважаючи прийняті відповідачем рішення протиправними позивач звернувся до суду із даним позовом про їх скасування та зобов'язання відповідача 1 зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункт 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до підпунктів а пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається згідно з приписами норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна є електронним документом, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 зазначеного вище Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У відповідності до приписів, наведених у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
21 лютого 2018 року постановою Кабінету Міністрів України № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
Як вбачається з матеріалів справи, реєстрація податкових накладних була зупинена із посиланням на п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567.
Так, відповідно до п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (які 25.05.2018 втратили чинність на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 за №409 (зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27.04.2018 за №536/31988) але діяли під час виникнення спірних правовідносин), моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .
Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ Владар Україна до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018, п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Рішення ГУ ДФС у Запорізькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839 - не містять.
Разом з цим, встановити із наявних в матеріалах справи копій квитанцій від 15.12.2017, які саме із перелічених критеріїв п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних стосуються позивача не можливо.
Також, під час розгляду справи судом, відповідачами не було надано суду жодних доказів щодо приналежності позивача до перелічених категорій ризикових платників податків.
Відповідно до пунктів 14-16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. (п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних)
З наведеного слідує, що виключного переліку документів, що надаються на підтвердження господарської операції не встановлено.
На підтвердження реальності господарської операції ТОВ Владар Україна 27 червня 2018 надало ГУ ДФС у Запорізькій області письмові пояснення та копії первинних документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів, які складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункти 18 та 19 Порядку).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20 Порядку).
Згідно з пунктом 23 Порядку комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку (пункт 27).
Так, судом встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Як зазначено вище, оскаржувані рішення вмотивовано неподанням позивачем копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарі/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору поставки, на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні від 27.11.2017 №126, №127, №128, №129, №130.
На думку суду позивачем надано всі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН.
Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірних операцій та не доведено зворотного.
Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839 є протиправними та підлягають скасуванню.
З 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати розрахунки коригування в ЄРПН.
Відтак, оскільки рішення Комісії ГУ ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН від 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839, як встановлено вище, підлягають скасуванню, то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєструвати податкові накладні ТОВ Владар Україна від 27.11.2017 №126, №127, №128, №129, №130.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності своїх рішень, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, судові витрати, понесені позивачем на оплату судових витрат, мають бути присуджені на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Керуючись ст.ст.9, 139, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Владар Україна (69032, м. Запоріжжя, вул. Рекордна, буд. 9, код ЄДРПОУ 39290839) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197); Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій/реєстрації від 02.07.2018 №824796/39290839, №824805/39290839, №824793/39290839, № 824800/39290839, № 824808/39290839.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Владар Україна від 27.11.2017 №126, №127, №128, №129, №130.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Владар Україна судовий збір у розмірі 8810,00 грн. (вісім тисяч вісімсот десять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 26.02.2019.
Суддя Ю.В. Калашник
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2019 |
Оприлюднено | 01.03.2019 |
Номер документу | 80122572 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Калашник Юлія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні