Рішення
від 11.01.2019 по справі 280/4403/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 січня 2019 року 11:13Справа № 280/4403/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Киселя Р.В., за участю секретаря судового засідання Мащенко Д.В.,

представників:

позивача Бітякова Д.М.,

відповідача Радової С.О.,

розглянув в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Тритон-3311 (вул. Залізнична, 81-а, м. Запоріжжя, 69002) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

18.10.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Тритон-3311 (далі - позивач або ТОВ Тритон-3311 ) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач або ГУ ДФС у Запорізькій області), в якій позивач просить суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення №0011081406 від 17.07.2018 та №0011091406 від 17.07.2018 відповідача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Актом перевірки від 08.07.2018 за №327/08-01-14-06/33795851 встановлено порушення ТОВ Тритон-3311 :

1) пункту 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України, внаслідок не надання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів.

2) порушення п.п. 14.1.36, п.п.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1, ст..14, п.44.1, п.44.6, ст. 44, п.198.1, п.198.3, п.198.6, ст. 198, п.201.1, п.201.4, п.201.6, п.201.10, ст.. 201 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податку на додану вартість всього на суму 563819,00 грн.

На підставі висновків Акту перевірки винесені спірні податкові повідомлення-рішення.

Позивач вважає, що висновки Акту перевірки не відповідають дійсності, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені необґрунтовано. На обґрунтування заявленої позиції зазначив, що податковим органом позивачу надсилались запити на наступну адресу: м.Запоріжжя, вул. Перемоги, 117 б , проте ТОВ Тритон-3311 знаходиться та проводить господарську діяльність за іншою адресою, а саме: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 81 А про що посадовим особам ГУ ДФС у Запорізькій області було відомо. Таким чином, на думку позивача, службовими особами ГУ ДФС у Запорізькій області була спотворена інформація щодо місцезнаходження ТОВ Тритон-331 для безпідставного встановлення порушень вимог діючого законодавства, а саме не надання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів. Крім того, листом від 30.05.2018 директор ТОВ Тритон-3311 повідомив ГУ ДФС у Запорізькій області про неможливість надати документи у зв'язку зі знаходженням на лікарняному.

Також, підставою виникнення у платника права на податковий кредит є реальне здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподаткованих операціях, а також оформлення зазначених операцій необхідними документами первинного обліку (зокрема, податковими накладними). Позивачем фактично була сплачена сума ПДВ при придбані послуг у вищевказаних контрагентів, що входить до вартості самого товару, та враховуючи положення податкового законодавства правомірно включено вказану суму до складу податкового кредиту та відображено її у податкових деклараціях з ПДВ за відповідні періоди. Більш того, позивач своєчасно перевіряв факт реєстрації відповідних податкових накладних в реєстрі, що свідчить про його обачливість, а факт такої реєстрації - про належне виконання його контрагентами зобов'язань встановлених окремими положеннями Податкового кодексу України. На думку позивача, наявні первинні документи по взаємовідносинам з контрагентами - постачальниками, про ненадання яких зазначено в Акті перевірки, які за своїм змістом є первинними документами, підтверджують реальність господарських операцій з придбання послуг, що підтверджує дотримання підприємством вимог податкового законодавства для правильного формування податкового кредиту за результатами здійснення вищезазначених господарських операцій.

Ухвалою суду від 22 жовтня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі № 280/4403/18, підготовче засідання призначено на 13 листопада 2018 року.

Відповідач позов не визнав, надав суду відзив (вх.№36297 від 12.11.2018) в якому зазначив, що контролюючим органом неодноразово надсилались запити про надання інформації, проте відповідач не отримав жодного документу на направлені запити. Під час виходу на адресу позивача встановлено відсутність посадових осіб та представників підприємства за податковою адресою: 69005, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, б.117 Б , про що складено акт про відсутність посадових осіб або його законних представників на робочих місцях №656/08-01-14-06/33795851 від 24.05.2018. Також, 25.05.2018 директору позивача Накалюжному С.С., вручена копія наказу №1617 від 24.05.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та ознайомлено з направленням на проведення перевірки та вручений запит від 24.05.2018 про надання документів та пояснень, про що свідчить його підпис на наказі та направленні. 30.05.2018 отримано лист директора позивача Накалюжного С.С. про те, що крім нього ніхто не має доступу до документів та печатки фірми. 31.05.2018 отримано відповідь позивача про відмову у надання пояснень та їх документальних підтверджень на запит ГУ ДФС у Запорізькій області від 24.05.2018. Таким чином, відповідачем правомірно встановлено порушення п.121.1 ст. 121 Податкового кодексу України, щодо ненадання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів. Стосовно інших порушень, то позивачем до перевірки не надано оригіналів всіх первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ , ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ , ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ , ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ , ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП , ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ , ТОВ ВІРАЙН , ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ , ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ , що унеможливило встановити реальність господарських правовідносин з зазначеними контрагентами. Перевірки вказаних контрагентів позивача не підтвердили реальність задекларованих позивачем господарських операцій. Вважає, що оспорювані податкові повідомлення-рішення прийняті законно та обґрунтовано, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою суду від 13.11.2018 підготовче засідання відкладалось до 05.12.2018.

Протокольною ухвалою суду від 05.12.2018 підготовче засідання відкладалось до 20.12.2018.

Протокольною ухвалою суду від 20.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.01.2019.

У судовому засіданні позивач наполягав на задоволенні позову з підстав, викладених у позовній заяві, представник відповідача заперечив проти позову з підстав, викладених у відзиві на позов.

У судовому засіданні 11.01.2019 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

Як встановлено з матеріалів справи, ГУ ДФС у Запорізькій області на юридичну адресу позивача неодноразово надсилались запити по надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), а саме від 18.04.2017 №3709/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с. 50-52), від 06.03.2017 №1443/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с. 53-55), від 31.05.2017 №6164/10/08-01-14-06 (т.2 а.с. 48-49), від 08.06.2017 №6620/10/08-01- 14-06-13 (т.2 а.с. 44-45).

Перші три повернулись на адресу відповідача з відміткою поштового вузла зв'язку: за зазначеною адресою вибув (т.2 а.с. 47, 51, 54).

Останній запит ГУ ДФС у Запорізькій області намагалось вручити особисто посадовим особам позивача, але у зв'язку із відсутністю посадових осіб за юридичною адресою, було складено акт перевірки наявності підприємства (посадових осіб підприємства) за податковою адресою від 09.06.2017 №267/08-01-14-06/33795851 (т.2 а.с. 43). Відповідно до зазначеного акту, підприємство за податковою адресою не знаходиться.

Для встановлення місцезнаходження платника податків відповідачем було направлено запит №55/08-01-14-06 від 09.06.2017 (т.2 а.с. 42), на який отримано відповідь від 10.07.2017 №512/8/08-29-21-03, про те, що ТОВ Тритон-3311 зареєстрований за адресою: м.Запоріжжя, вул. Перемоги, 117 Б , а знаходиться за адресою: м.Запоріжжя, вул. Залізнична, буд. 81 А (т.2 а.с. 41).

Головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС у Запорізькій області Бабаєвою В.В., здійснено вихід на юридичну адресу підприємства: 69005, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, б.117 Б , з метою вручення копії наказу та ознайомлення з направленням на проведення перевірки ТОВ Тритон-3311 (ЄДРПОУ 33795851) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток за 2016-2017 роки та податку на додану вартість при здійсненні фінансово- господарських взаємовідносин з ТОВ БІЛДЕН XICTOPI (ЄДРПОУ 40457259) за липень, вересень 2016 року, ТОВ ДАРВН РІАЛАЙЗ (ЄДРПОУ 40493737) за липень, вересень 2016 року, ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ (ЄДРПОУ 40469353) за липень-вересень 2016 року, ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ (ЄДРПОУ 40400257), ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП (ЄДРПОУ 40370393), ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ (ЄДРПОУ 40364662) за грудень 2016 року, ТОВ ВІРАЙН (ЄДРПОУ 40877403) за січень 2017 року, ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ (ЄДРПОУ 41054986), ТОВ TEPPA ЕКО ПРОДУКТ (ЄДРПОУ 40979156) за березень 2017 року, у т.ч. в частині подальшої реалізації товару (робіт, послуг) (т.2 а.с. 40).

Під час виходу на адресу позивача перевіряючим відповідача встановлено відсутність посадових осіб та представників підприємства за податковою адресою: 69005, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, б.117 Б , про що складено акт про відсутність посадових осіб або його законних представників на робочих місцях №656/08-01-14-06/33795851 від 24.05.2018 (т.2 а.с. 39).

25.05.2018 директору позивача Накалюжному С.С., відповідачем вручена копія наказу №1617 від 24.05.2018 ГУ ДФС у Запорізькій області Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки та ознайомлено з направленням на проведення перевірки та вручений запит від 24.05.2018 про надання документів та пояснень, про що свідчить його підпис на запиті та направленні (т.2 а.с. 38, 40).

30.05.2018 відповідачем отримано лист директора ТОВ Тритон-3311 Накалюжного С.С. про те, що він знаходиться на лікарняному і крім нього ніхто не має доступу до документів та печатки фірми (т.1 а.с. 61, т.2 а.с. 20).

31.05.2018 на адресу відповідача надійшов лист-відповідь позивача від 25.05.2018 за вих.№459 про відмову у надання пояснень та їх документальних підтверджень на запит ГУ ДФС у Запорізькій області від 24.05.2018 (т.2 а.с. 37).

Також з матеріалів справи вбачається, що ГУ ДФС у Запорізькій області направлялись ТОВ Тритон-3311 запити від 29.05.2018 №15411/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с. 34-36), від 30.05.2018 №15621/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с.30-32), від 31.05.2018 №15795/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с. 26-28), від 01.06.2018 №15890/10/08-01-14-06-13 (т.2 а.с.22-24) про надання до перевірки документів. Також у запитах було зазначено, що у разі ненадання до перевірки документів, висновки щодо показників відображених у податковій звітності будуть зроблені з врахуванням їх відсутності. Зазначені запити були отримані уповноваженою особою позивача за довіреністю Сивец - 05.06.2018, що підтверджується відмітками на поштових повідомленнях (т.2 а.с. 23, 27, 31, 33).

Крім того, вищезазначені запити посадова особа ГУ ДФС у Запорізькій області намагалась вручити особисто посадовим особам позивача, проте представники позивача за юридичною адресою ТОВ Тритон-3311 були відсутні. Зазначена обставина підтверджується актами про відсутність посадових осіб або його законних (уповноважених) представників на робочих місцях від 29.05.2018 №686/08-01-14-06/33795851, від 30.05.2018 №688/08-01-14-06/33795851, від 31.05.2018 №693/08-01-14-06/33795851, від 01.06.2018 №698/08-01-14-06/33795851 (т.2 а.с. 21, 25, 29, 33).

Відповідно до п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України (далі ПК України) документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Пунктом 42.3 ст.42 ПК України визначає, що якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.

На теперішній час позивач зареєстрований за адресою: 69005, м. Запоріжжя, вул.Перемоги, буд. 117-Б. Доказів того, що ТОВ Тритон-3311 повідомляв відповідача про зміну адреси місцезнаходження суду не надані.

Вищезазначені обставини також були встановлені рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 18.07.2018 по справі № 808/2030/18, яке набрало законної сили 18.08.2018 (т.2 а.с. 92-95).

Судом встановлено, що відповідно до Наказу ГУ ДФС у Запорізькій області від 24.05.2018 №1617 головним державним ревізором - інспектором відділу перевірок з окремих питань управління аудиту ГУ ДФС в Запорізькій області Бабаєвою Валерією В'ячеславівною проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Тритон-3311 (код за ЄДРПОУ 33795851) з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податку на прибуток та з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з різними суб'єктами господарської діяльності за окремі періоди у 2016-2017 роках.

За результатами перевірки складено акт №327/08-01-14-06/33795851 від 08.06.2018 (далі - Акт перевірки) (т.1 а.с. 20-50), який було направлено позивачу поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення - 11.06.2018 та отримано уповноваженою особою позивача за довіреністю Сивец - 25.06.2018, що підтверджується відміткою на поштовому повідомленні (т.2 а.с. 2 зворотній бік).

Відповідно до висновків зазначеного Акту перевірки, встановлені порушення: п.121.1 ст. 121 ПК України в наслідок не надання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів та пп.14.1.36, п.п.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.6 ст.44, п. 198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198,201.1, п.201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті чого занижено податок на додану вартість на суму 563 819 грн.

Щодо порушення п.121.1 ст. 121 ПК України.

Відповідно до п.121.1 ст.121 ПК України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

У період проведення перевірки посадовими особами ТОВ Тритон-3311 не надано оригіналів всіх первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ , ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ , ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ , ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ , ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП , ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ , ТОВ ВІРАЙН , ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ , ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ . Зазначена обставина не спростована позивачем під час розгляду справи. Як і не спростована обставина отримання представником позивача запитів щодо надання документів, про що зазначалось вище.

Щодо порушення позивачем пп.14.1.36, п.п.14.1.181, п.п.14.1.231, п.14.1 ст.14, п.44.1, п.44.6 ст.44, п. 198.1, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198,201.1, п.201.4, п. 201.6, п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Актом перевірки встановлені наступні відомості щодо взаємовідносин позивача з контрагентами за перевіряємий період (т.1 а.с. 30-46).

Щодо взаємовідносин з ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ (код ЄДРПОУ 40457259), а саме: договір, специфікації, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки, товарно-транспортні накладні.

У зв'язку із чим не можливо підтвердити взаємовідносини з контрагентом-постачальником ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ у перевіряємому періоді.

Проведеним аналізом підприємства ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 69068 Запорізька обл. пр.-т Моторобудівників буд. 3, зареєстроване 28.04.2016.

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), звітність з податку на додану вартість протягом 2017 року не подавалась.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 30.11.2017 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор підприємства - гр. ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_1. 1924 року народження, адреса проживання: АДРЕСА_2). Доходів від TOВ БІЛДЕН ХІСТОРІ вищевказаний громадянин не отримував.

Згідно зібраної ГУ ДФС у Запорізькій області податкової інформації від 29.03.2017 №13225/7/05-81-12-01, щодо ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ з питань проведення фінансово - господарських операцій із контрагентами (постачальниками та покупцями), згідно якої встановлено відсутність трудових та матеріальних ресурсів, виробничої бази, складських приміщень та низька заробітна плата, що ставить під сумнів та унеможливлює здійснення господарської діяльності підприємства.

Також, згідно ЄРПН встановлено: ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ здійснювало операції з придбання сигарет, продуктів харчування тощо.

За результатами опрацювання зібраної податкової інформації встановлено: Нереальність придбання ідентифікованого товару, введення в обіг якого (первинний продаж) не підтверджується фактом (законним джерелом) реального походження цих товарів, будівельних, ремонтних робіт (відсутнє дійсне формування активу) у попередніх ланках ланцюга їх продажу.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ БІЛДЕН ХІСТОРІ (код ЄДРПОУ 40457259) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42015000000002417 від 01.11.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Таким чином, відсутність реально вчиненої господарської операції та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів не дозволяє формувати дані податного обліку. Наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, не є підтвердженням реальності господарської операції.

Перевіркою не встановлено наявність розумних економічних або інших причин (ділової мети) від вказаних операцій. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності, а не виключно чи переважно за рахунок формування податкового кредиту за рахунок інших суб'єктів підприємницької діяльності.

Щодо взаємовідносин з ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 69068 Запорізька обл. пр.-т Моторобудівників буд. 3, зареєстроване 28.04.2016.

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), остання звітність з податку на додану подана за вересень 2016 року.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 30.11.2017 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор підприємства - гр. ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_1, 1924 року народження, адреса проживання: АДРЕСА_2). Доходів від ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ (код ЄДРПОУ 404937371 вищевказаний громадянин не отримував.

Також, згідно ЄРПН встановлено: ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ здійснювало операції з металевих виробів, продуктів харчування тощо.

Також, за результатами опрацювання зібраної податкової інформації встановлено: нереальність придбання ідентифікованого товару, введення в обіг якого (первинний продаж) не підтверджується фактом (законним джерелом) реального походження цих товарів, будівельних, ремонтних робіт (відсутнє дійсне формування активу) у попередніх ланках ланцюга їх продажу.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42017060000000014 від 20.09.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Щодо взаємовідносин з ТОВ"ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ".

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: у період з 06.05.2016 по день складання акту перебуває на обліку у Запорізькій ОДПІ 05.04.2017р.

Податкова адреса; за період з 06.05.2016 по 29.11.2016 Україна, 09113, Київська область, м.Біла Церква, вул. Січневого Прориву, буд. 41- УКРАЇНА, за період з 29.11.2016 по 05.04.2017 - Україна, 87526, Донецька область, м.Маріуполь, Орджонікідзевський район, вул. 130-ї Таганрогської дивізії, буд. 104, кв. (офіс) 216 за період з 05.04.2017 - Україна, 69068, Запорізька область, м.Запоріжжя, Шевченківський район, пр-т. Моторобудівників, буд. 3.

Форма 20-ОГТП - відомості про об'єкти оподаткування до ДПІ/ОДПІ/ГУ не надана. Відсутня інформація про основні засоби власні або орендовані.

Основний вид діяльності: - Неспеціалізована оптова торгівля.

Платник ПДВ з 01.07.2016, свідоцтво діюче. ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ не є виробником та протягом 2016 років не було імпортером.

Підприємством ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2016 рік не надано.

Згідно поданого звіту 1ДФ за ІІІ квартал 2016 на підприємстві значилась 1 особа. У поданому звіті не задекларовані взаємовідносини з неплатниками ПДВ.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ (код ЄДРПОУ 40469353) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42016040000000722 від 22.08.2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.364 ч. 1 ст. 212 КК України, № 42015000000002417 від 01.11.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Таким чином, вбачається що, не можливо підтвердити факт реального здійснення господарської діяльності щодо постачання товарів від ТОВ ШЕЛБРУК ІНВЕСТІНГ за перевіряємий період до ТОВ Тритон-3311 .

Щодо взаємовідносин з ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 11003, м.Київ Печерський район, вул. Кіквідзе, буд. 12 А, кв. 101, зареєстроване 06.04.2016 та знаходиться на обліку 2655.ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві.

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), остання подана звітність з податку на додану вартість за грудень 2016 року.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 09.06.2017 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Основний вид діяльності підприємства - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор та засновник підприємства - гр. ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_2, адреса проживання: АДРЕСА_1. Доходів від ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 404002571 вищевказаний громадянин не отримував.

Також, згідно ЄРПН встановлено: ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 404002571 здійснювало операції з придбання взуття, продуктів харчування тощо.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ КИЇВ ОПТ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40400257) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42015000000002417 від 01.11.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Щодо взаємовідносин з ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом-постачальником ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40370393), згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 11003, м.Київ Печерський район, вул. Кіквідзе, буд. 12 А, кв. 101, зареєстроване 25.03.2016 та знаходиться на обліку 2655.ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві.

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), остання подана звітність з податку на додану вартість за грудень 2016 року.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 15.06.2017 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Основний вид діяльності підприємства - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор та засновник підприємства - гр. ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_3. адреса проживання: АДРЕСА_3). Доходів від ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40370393) вищевказаний громадянин не отримував.

Також, згідно ЄРПН встановлено: ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40370393) здійснювало операції з придбання смартфонів. газу скрапленого, продуктів харчування тощо.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ ПРОТ ТОРГ ГРУП (код ЄДРПОУ 40370393) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42015000000002417 від 01.11.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 ЮС України.

Щодо взаємовідносин з ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ "ФЛОРІНГ ТОРГ" (код ЄДРПОУ 40364662), а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: 1С ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 1103 м.Київ Печерський вул. Кеквідзе, буд. 12 А кв. 101, зареєстроване 23.03.2016 та знаходиться на обліку 2655.ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м.Києві.

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), остання подана звітність з податку на додану вартість за грудень 2016 року.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 08.06.2017 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Основний вид діяльності підприємства - діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор та засновник підприємства - гр. ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_4. адреса проживання: АДРЕСА_4). Доходів від ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ (код ЄДРПОУ 40364662) вищевказаний громадянин не отримував.

Згідно зібраної ГУ ДФС у Запорізькій області податкової інформації від 20.09.2017 №414/26-15-4-04-05, щодо ТОВ ФЛОРІНГ ТОРГ (код ЄДРПОУ 40364662) з питань проведення фінансово -господарських операцій з контрагентами за період з 01.12.2016 по 31.12.2016, згідно якої встановлено відсутність руху активів, зобов'язань чи власного капіталу у процесі здійснення господарської операції, фізичних, технічних та технологічних можливостей до вчинення задекларованих господарських операцій.

Щодо взаємовідносин з ТОВ ВІРАЙН .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з конграгентом- постачальником ТОВ ВІРАЙН , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403), згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено: має податкову адресу: 87534, Донецька обл., Жовтневий, вул. Громової, буд. 69, зареєстроване 18.01.2018 та знаходиться на обліку 581.Маріупольська ОДПІ ГУ ДФС у Дон.обл (Центральне від-ня).

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), остання подана звітність з податку на додану вартість за грудень 2016 року.

Свідоцтво з ПДВ анульовано від 18.01.2018 року, у зв'язку з ненаданням звітності протягом року.

Основний вид діяльності підприємства - неспеціалізована оптова торгівля.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор та засновник підприємства - гр. ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_5. адреса проживання: АДРЕСА_5). Доходів від ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403) вищевказаний громадянин не отримував.

Також, згідно ЄРПН встановлено: ТОВ ВІРАЙН здійснювало операції з придбання продуктів харчування, корму для тварин, комплектуючих, моніторів тощо.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42017060000000014 від 20.09.2016 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

Щодо взаємовідносин з ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ .

До перевірки не надано документи які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом-постачальником ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено:

- ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ (код ЄДРПОУ 409791561 в березні 2017 року мав податкову адресу: вулиця Аеродромна, будинок 7, м. Маріуполь, Донецька обл., 87500, знаходиться на обліку 581.Маріупольська ОДПІ ГУ ДФС у Дон.обл. (Центральне від-ня).

Відповідно до наданої податкової звітності встановлено відсутність власних основних фондів (фінансова звітність не надавалась, декларації з податку на прибуток не надавались) та штату працівників (розрахунки за формою 1-ДФ не надавались), декларація з податку на додану вартість за березень 2017 року не надавалась.

Згідно Відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків ДФС України про суми виплачених доходів, директор підприємства в березні 2017 року - ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_6, адреса проживання: АДРЕСА_6), у І кварталі 2017 року отримував доходи у вигляді заробітної плати від підприємства ТОВ БАДМ (код ЄДРПОУ 31816235, адреса: вулиця Панікахи, буд. 2, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., 49005), на якому працював.

Доходів від ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ вищевказаний громадянин не отримував.

Згідно звітності ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ , не встановлено причетності до ведення підприємством фінансово - господарської діяльності за адресою м.Дніпро, вул.Ялинова, 114А (податкові розрахунки земельного податку та/або податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки не надавались, зареєстровані податкові накладні щодо оренди потужностей за даною адресою в ЄРПН відсутні).

Від Центрального відділення Маріупольської ОДПІ Головного управління ДФС у Донецькій області отримано Податкову інформацію від 01.04.2017 №13775/05-81-12-01/40979156, зібрану щодо ТОВ ТЕРРА ЕКО ПРОДУКТ (код ЄДРПОУ 40979156) за звітний період декларування ПДВ лютий 2017 року березень 2017 року з питань проведення фінансово - господарських операцій із контрагентами (постачальниками та покупцями), згідно якої встановлено: відсутність можливості підтвердження реальності здійснення господарських операцій за період лютий 2017 року, березень 2017 року, з відповідними постачальниками та покупцями зазначених в податковій інформації за відповідний період.

Щодо взаємовідносин з ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ .

До перевірки не надано документа які б підтверджували взаємовідносини з контрагентом- постачальником ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ , а саме: договір, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки.

Проведеним детальним аналізом підприємства ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ , згідно комп'ютерних автоматизованих інформаційних систем та АРМів: ІС ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиний реєстр податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інші бази даних Державної фіскальної служби встановлено:

- ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ (код ЄДРПОУ 41054986) має податкову адресу: 45000, Волинська обл., м. Ковель, вул. Грушевського, буд. 14, знаходиться на обліку 317.Ковельська ОДТП ГУ ДФС у Волинській області (м.Ковель).

Згідно податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ) за 2 кв. 2017 року на підприємстві працювала 1 особа. Декларацію з ПДВ за квітень та травень 2017 року підписано ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_7). Звіт про фінансові результати за 2017 рік до ДФС не подано. Декларацію з податку на прибуток за 2017 рік не подано.

Також, згідно баз даних Державної фіскальної служби України, зокрема, 1С ПОДАТКОВИЙ БЛОК , Архіву електронної звітності, Єдиного реєстру податкових накладних, ВЕБ-САЙТ ГУ ДФС України та інших баз даних Державної фіскальної служби встановлено відсутність придбання товарів (робіт та послуг), що були реалізовані ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ , а саме: виходячи з аналізу інформації, наявної в ЄРПН не встановлено придбання контрагентами за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 (товарів) послуг згідно номенклатури по ланцюгу придбання контрагентів підприємства. Взаємовідносини з ФОПами, які б могли бути постачальниками вказаних товарів та послуг на адресу підприємства не відображено в базах даних ДФС.

Також, за результатами опрацювання зібраної податкової інформації встановлено: Нереальність придбання ідентифікованого товару, введення в обіг якого (первинний продаж) не підтверджується фактом (законним джерелом) реального походження цих товарів, будівельних, ремонтних робіт (відсутнє дійсне формування активу) у попередніх ланках ланцюга їх продажу.

Крім того, за даними Єдиного державного реєстру судових рішень наявні ухвали, згідно яких встановлено, що ТОВ СТАЛЬ ЕНЕРГОПРОМ (код за ЄДРПОУ 39220651) є фігурантом у кримінальних провадженнях, а саме: № 42016040000000613 від 25 липня 2016 року про вчинення кримінального правопорушення за ч. 5 ст. 191 КК України.

Таким чином, відсутність реально вчиненої господарської операції та, як наслідок, юридична дефектність відповідних первинних документів не дозволяє формувати дані податного обліку. Наявність формально складених, але недостовірних первинних документів, не є підтвердженням реальності господарської операції.

Перевіркою не встановлено наявність розумних економічних або інших причин (ділової мета) від вказаних операцій. Такі причини можуть бути наявними лише за умови, що платник податку має намір одержати економічний ефект у результаті підприємницької або іншої економічної діяльності, а не виключно чи переважно за рахунок формування податкового кредиту за рахунок інших суб'єктів підприємницької діяльності.

Крім того на підставі постанови Вищого Суду України від 14.03.2017 № 21-2239а16 недоведеність фактичного здійснення господарської операції (нездійснення операції) позбавляє первинні документи юридичної значимості для цілей формування податкової вигоди, а покупця - права на формування цієї податкової вигоди. Навіть за наявності правильно оформлених за зовнішніми ознаками та формою, але недостовірних та у зв'язку з цим юридично дефектних первинних документів. А також незважаючи на наявність у платника податку доказів сплата продавцеві вартості товарів/послуг, якщо рух коштів не забезпечений зв'язком із господарською діяльністю учасників цих операцій. При цьому відсутність ділової мети також є підставою для відмови у наданні податкової вигоди. Такого висновку дійшов Верховний Суд України, погодившись із позицією суду першої інстанції. Тобто статус фіктивного, нелегального підприємства несумісний із легальною підприємницькою діяльністю. Господарські операції таких підприємств не можуть бути легалізовані навіть за формального підтвердження документами бухгалтерського обліку.

Фактично постачання послуг не відбувалось, а оформлювались лише документи, з метою формування податкового кредиту з податку на додану вартість, що приводить до ухилення від сплати податку до бюджету.

Не погодившись з висновками Акту перевірки позивач подав заперечення за №164 від 03.07.2018 (т.1 а.с. 51-54, т.2 а.с. 241-242).

Розгляд заперечень на Акт перевірки було призначено на 11.07.2018.

Про час та місце розгляду заперечень ТОВ Тритон-3311 було повідомлено листом від 06.07.2018 року №19629/10/08-01-14-06-13 (09.07.2018 - вручено уповноваженому представнику Сивец) (т.2 а.с. 248).

Уповноважені представники позивача були присутні при розгляді заперечень, проте документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності не були надані. Докази іншого в матеріалах справи відсутні.

11 липня 2018 року позивачем подано додаток до заперечень за №165, в якому з посиланням на пп.78.1.5, п.78.1, ст.78 ПК України не заперечував проти проведення документальної перевірки підприємства ТОВ Тритон-3311 за фактичним місцезнаходженням: м. Запоріжжя, вул. Залізнична, буд. 81-А.

До додатку до заперечень документів на підтвердження господарських правовідносин з зазначеними вище контрагентами додано також не було. Докази іншого в матеріалах справи відсутні.

У відповіді від 12.07.2018 за №20339/08-01-14-06 на заперечення до Акту перевірки відповідач зазначив, що оскільки посадовими особами ТОВ ТРИТОН-3311 , при наданні заперечень та під час розгляду заперечення, згідно абзац 2 пп.44.6 та абз. 2 пп.44.7 ст.44 ПК України, не надано будь які додаткові документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності та не були надані при проведені перевірки у ГУ ДФС у Запорізькій області відсутні підстави для організації проведення перевірки на підставі пп.78.1.5 п.78.1 ст.78 ПК України (т.2 а.с 238-240).

Відповідь на заперечення отримана уповноваженим представником позивача - 16.07.2018, про що свідчить відмітка на повідомленні про вручення поштового відправлення (т.2 а.с. 239).

На підставі висновків Акту перевірки були винесені спірні податкові повідомлення-рішення №0011081406 від 17.07.2018 та №0011091406 від 17.07.2018 (т.1 а.с. 15-18).

Не погодившись з зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями позивач 03.08.2018 подав скаргу до ДФС України (т.1 а.с. 63-68). Як вбачається з додатків, документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності до скарги додані не були (т.1 а.с. 68).

Рішенням ДФС України від 04.10.2018 №32366/6/99-99-11-01-02-25 про результати розгляду скарги, залишені без змін податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 17.07.2018 та №0011091406 від 17.07.2018, а скарга ТОВ Тритон-3311 без задоволення (т.1 а.с. 69-72). На сторінці 2 рішення ДФС України зазначила, що скаржником до перевірки не надано документи, які б підтверджували взаємовідносини з контрагентами-постачальниками, а саме: договори, специфікації, видаткові накладні (акти виконаних робіт), банківські виписки, бухгалтерські проводки, товарно-транспортні накладні. Крім того, в Акті перевірки зазначено, що наявні ухвали, згідно яких встановлено, що контрагенти є фігурантами у кримінальних провадженнях.

Не погодившись з рішенням ДФС України позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку вищезазначеним обставинам в їх сукупності, суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст.3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з ч.1 ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Частиною 2 статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні встановлено вимоги до первинних документів, які є підставою для бухгалтерського та податкового обліку.

Відповідно до п.п. 14.1.36. п. 14.1 ст.14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п.п. 14.1.54 п. 14.1 ст. 14 ПК України, дохід з джерелом їх походження з України - будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі, у виключній (морській) економічній зоні, у тому числі, але не виключно, доходи у вигляді: а) процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України; б) доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду (користування) майна, розташованого в Україні, включаючи рухомий склад транспорту, приписаного до розташованих в Україні портів; в) доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів; г) доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України; ґ) доходів страховиків - резидентів від страхування ризиків страхувальників - резидентів за межами України; д) інших доходів від діяльності, у тому числі пов'язаних з повною або частковою переуступкою прав та обов'язків за угодами про розподіл продукції на митній території України або на територіях, що перебувають під контролем контролюючих органів (у зонах митного контролю, на спеціалізованих ліцензійних митних складах тощо); е) спадщини, подарунків, виграшів, призів; є) заробітної плати, інших виплат та винагород, виплачених відповідно до умов трудового та цивільно-правового договору; ж) доходів від зайняття підприємницькою та незалежною професійною діяльністю.

Відповідно до п.п. 14.1.181 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Кодексу.

Згідно з п.п. 14.1.231 п. 14.1 ст. 14 ПК України, розумна економічна причина (ділова мета) - причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Згідно з п. 44.2 ст. 44 ПК України, для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно до Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об'єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Згідно з п.83.1 ст.83 ПК України для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені Податковим кодексом України (пп.83.1.1); податкова інформація (пп.83.1.2); експертні висновки (пп.83.1.3); судові рішення (пп.83.1.4); інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені Податковим кодексом України або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи (пп.83.1.6).

Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України, об'єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень Податкового кодексу України.

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від'ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Відповідно до п. 135.1 ст. 135 ПК України, базою оподаткування є грошове вираження об'єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 Податкового кодексу України з урахуванням положень Податкового кодексу України.

Згідно з п.198.1 ст.198 ПК України, для включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту, відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідно до п. 198.3 ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Згідно з п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 Податкового кодексу України.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до Податкового кодексу України.

Позивачем на запити відповідача та до перевірки не надано документи, які б підтверджували взаємовідносини з контрагентами-постачальниками. Зазначена обставина підтверджується матеріалами справи та не спростована позивачем. Також ТОВ Тритон-3311 не підтверджено належними доказами реальність господарських операцій у перевіряємий період з вищезазначеними контрагентами.

Крім того, долученими позивачем до матеріалів справи документами щодо взаємовідносин із зазначеними в акті перевірки контрагентами, так само не підтверджений реальний характер цих операцій. Зокрема суду не надано доказів виконання контрагентами своїх зобов'язань. При цьому суд ставиться критично до долучених до позову актів здачі-прийняття робіт, оскільки зазначеними документами не визначені роботи, які виконувались, їх обсяг та характер.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивачем не доведено обґрунтованість заявлених вимог, в той час як відповідачем належним чином підтверджено правомірність винесення спірних податкових повідомлень-рішень.

З урахуванням наведених обставин суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

В зв'язку з відмовою у задоволенні позовних вимог питання щодо судових витрат судом не вирішувалось.

Керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Тритон-3311 (вул. Залізнична, 81-а, м. Запоріжжя, 69002) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (пр. Соборний, 166, м. Запоріжжя, 69107) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 27.02.2019.

Суддя Р.В. Кисіль

Дата ухвалення рішення11.01.2019
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80123220
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —280/4403/18

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 09.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 11.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Кисіль Роман Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні