Рішення
від 25.06.2018 по справі 826/5597/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

25 червня 2018 року № 826/5597/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А., секретар судового засідання Сом П.А., розглянув у відкритому судовому засіданні в спрощеному провадженні адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства "Завод "Київпродмаш" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення,

за участю представників: позивача - Кім В.В.; відповідача - Мазира Н.О.

Публічне акціонерне товариство "Завод "Київпродмаш" звернулось до суду з адміністративним позовом про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДФС у м. Києві про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперарухування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.01.2018 №0035591309.

Ухвалою суду від 11.04.2018 відкрито провадження в справі та постановлено здійснювати судовий розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. У судовому розгляді оголошувались перерви за клопотаннями представника відповідача для надання розрахунків. У судовому засіданні 25.06.2018 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення прийнято контролюючим органом у зв'язку з несвоєчасною сплатою позивачем нарахованих сум єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в період з 21.03.2014 по 14.10.2014 проте 04.08.2014 ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві вже приймалось аналогічне рішення, яким застосовано штрафні санкції до ПАТ "Завод "Київпродмаш" та яке було виконане позивачем у повному обсязі.

У відзиві на позовну заяву відповідач зазначає, що оскаржуване рішення прийнято правомірно, оскільки позивачем належним чином не виконувались норми статті 9 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" - єдиний внесок за лютий-липень 2014 року сплачено з порушенням законодавчо встановленого строку.

Представник позивача під час судового розгляду адміністративної справи позов підтримав. Представник відповідача щодо задоволення позовних вимог заперечував.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено.

Головним управлінням ДФС у м. Києві прийнято рішення від 25.01.2018 №0035591309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчвасне перерахування) єдиного внеску ПАТ "Завод "Київпродмаш" за період з 21.03.2014 по 14.10.2014: штраф у розмірі 10 відсотків - 27275,08 грн.; пеня - 4236,11 грн.

Не погоджуючись з цим рішенням позивачем було подано скаргу до ГУ ДФС у м. Києві. За результатами розгляду цієї скарги, 12.03.2018, ГУ ДФС у м. Києві прийнято рішення яким скаргу залишено без задоволення, оскаржуване рішення - без змін.

Не погоджуючись з оскаржуваним рішенням, позивач звернувся до суду з позовом.

Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначає Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 №2464-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин щодо сплати позивачем єдиного внеску, нарахування контролюючим органом штрафу, пені в період з 21.03.2014 по 14.10.2014).

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 6 Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Пунктом 2 частини одинадцятої статті 25 Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" встановлено, що орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Зі змісту оскаржуваного рішення ГУ ДФС у м. Києві від 25.01.2018 №0035591309 вбачається, що штрафні санкції застосовано за період з 21.03.2014 по 14.10.2014.

Позивачем до позову додано рішення ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 04.08.2014 №0028051705 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску ПАТ "Завод "Київпродмаш" за період з 21.03.2014 по 30.07.2014 було нараховано штраф у розмірі 21259,52 грн. та пеню - 1847,57 грн.

Отже, є обґрунтованими твердження представника позивача про застосування до ПАТ "Завод "Київпродмаш" штрафу за один і той самий період з 21.03.2014 по 30.07.2014.

До позову також додано платіжне доручення від 04.02.2015 №31 про сплату 23354,99 грн. єдиного соціального внеску в рамках виконавчого провадження 44956753 від 07.10.2014 та вимоги від 05.09.2014 №Ю9319-25.

Представником відповідача на підтвердження правомірності застосування штрафу на підставі оскаржуваного рішення від 25.01.2018 №0035591309 додано інформацію з баз даних контролюючого органу.

З доданої інформації (документ без назви а.с. 74-77) убачається, що до ПАТ "Завод "Київпродмаш" застосовувались штрафні санкції за невчасну сплату платежу (10 відсотків) у період з 21.03.2014 по 30.07.2014.

Зі змісту іншого документа щодо обліку єдиного внеску (без назви а.с. 78-86), доданого представником відповідача, вбачається: станом на 30.07.2014 за ПАТ "Завод "Київпродмаш" обліковувалась недоїмка 52299,36 грн., заборгованість всього - 64697,73 грн.; станом на 30.09.2014 недоїмка становила 23354,90 грн., яка погашена - 14.10.2014 (платіжне доручення від 13.10.2014 №40); нарахування штрафних санкцій 19.09.2014 за невчасну сплату платежу в розмірі 10 відсотків з 21.08.2014 по 19.09.2014 (нарахування внеску 07.08.2014 №1409917234); нарахування штрафних санкцій 14.10.2014 за невчасну сплату платежу в розмірі 10 відсотків з 21.08.2014 по 14.10.2014 (нарахування внеску 07.08.2014 №1409917234); недоїмка, борг до 31.12.2014 відсутні.

З огляду на викладене суд констатує, що додане позивачем платіжне доручення від 04.02.2015 №31 не підтверджує сплату штрафних санкцій та пені, застосованих рішенням ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 04.08.2014 №0028051705 за період з 21.03.2014 по 30.07.2014 (штраф - 21259,52 грн., пеня - 1847,57 грн.), позаяк у платіжному дорученні призначенням платежу зазначено вимогу від 05.09.2014 №Ю9319-25.

Як уже зазначалось, оскаржуваним рішенням ГУ ДФС у м. Києві від 25.01.2018 №0035591309 до ПАТ "Завод "Київпродмаш" застосовано штраф у розмірі 27275,08 грн. та нараховано пеню - 4236,11 грн. за період з 21.03.2014 по 14.10.2014., водночас рішенням ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 04.08.2014 №0028051705 нараховано штраф у розмірі 21259,52 грн. та пеню - 1847,57 грн. за період з 21.03.2014 по 30.07.2014. Тобто, до позивача двічі застосовано відповідальність за період з 21.03.2014 по 30.07.2014.

На думку суду, є обґрунтованими доводи позивача, що наведена обставина є достатньою для висновку про протиправність оскаржуваного рішення від 25.01.2018 №0035591309, оскільки таке рішення суперечить статті 61 Конституції України, за якою ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

Крім того, суд враховує, що відповідачем не надано розрахунку до рішення від 25.01.2018 №0035591309, що унеможливлює розгляд питання про визначення частини суми штрафу та пені, яка застосована до ПАТ "Завод "Київпродмаш" за період з 31.07.2014 по 14.10.2014.

Встановлені судом обставини про відображення в документі без назви щодо обліку єдиного внеску ПАТ "Завод "Київпродмаш" (а.с. 78-86) недоїмки станом на 30.09.2014 та нарахування штрафних санкцій, не спростовують наведених висновків суду щодо протиправності оскаржуваного рішення.

З огляду на викладене, підлягають задоволенню позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення ГУ ДФС у м. Києві про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперарухування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 25.01.2018 №0035591309.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1762,00 грн. Оскільки позов задоволено повність, сторонами не надано інших доказів понесення судових витрат, на користь позивача слід присудити 1762,00 грн. судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у м. Києві.

Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 25 січня 2018 року №0035591309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Стягнути на користь Приватного акціонерного товариства "Завод "Київпродмаш" судові витрати в розмірі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.

Позивач - Приватне акціонерне товариство "Завод "Київпродмаш" (ідентифікаційний код 14308533, місцезнаходження: 04074, місто Київ, вулиця Автозаводська, 18).

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві (ідентифікаційний код 39439980, місцезнаходження: місто Київ, вулиця Шолуденка, 33/19).

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Закону України від 03 жовтня 2017 року №2147-VIII передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Повний текст рішення складено 25 лютого 2019 року.

Суддя В.А. Донець

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.06.2018
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80123423
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5597/18

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 29.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 14.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Парінов Андрій Борисович

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 25.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Донець В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні