Рішення
від 26.02.2019 по справі 1540/4689/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4689/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 про застосування заходів реагування шляхом зобов'язання повністю зупинити роботи з експлуатації ліфтів

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 , за результатом розгляд якого, з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог, позивач просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 (вул. Дніпропетровська дорога, б. 76, кв. 60, м. Одеса, код ЄДРПОУ: 40445374) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 повністю зупинити роботи з експлуатації ліфтів пасажирських: реєстр. № № 3278, 3280, 3282, 3283, 3285, встановлених за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 78, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що відповідно до наказу Головного управління від 18.06.2018 року № 777 у період з 09.07.2018 року по 13.07.2018 року посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку ОСББ ДНІПРО 76,78 з метою перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 22 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 1 створює загрозу життю та здоров'ю людей: ст. 13 ЗУ № 2694 - закінчився термін служби ліфтів реєстр. № № 3278,3279,3280,3281,3282,3283,3284,3285. Позачерговий технічний огляд (після експертного обстеження), силами уповноваженої організації, відповідно до НПАОП 0.00-6.18-2004, не проведено, чим порушено п. 9.5.1 НПАОП 0.00-1.02-08. Враховуючи зазначене, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, є підстави для негайного зупинення робіт (виробництва) з експлуатації ліфтів пасажирських: реєстр. № № 3278, 3279, 3280, 3281, 3282, 3283, 3284, 3285.

Ухвалою суду від 01.10.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 24.10.2018 року.

24.10.2018 року розгляд справи відкладено до 22.11.2018 року для надання можливості представнику відповідача підготувати відзив на адміністративний позов та надати докази за зобов'язанням суду.

22.11.2018 року розгляд справи відкладено до 04.12.2018 року.

Відповідно до ухвали суду від 04.12.2018 року суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження за клопотанням представника відповідача та призначив підготовче засідання на 19.12.2018 року.

19.12.2018 року розгляд справи перенесено у зв'язку із перебуванням головуючого судді Бжассо Н.В. на лікарняному.

04.12.2018 року від представника позивача надійшла заява про зменшення позовних вимог, у зв'язку частковим усуненням позивачем порушень вказаних у приписі від 13.07.2018 року № 15/14.1/08-702/1035, а саме: проведення позачергового технічного огляду на ліфтах реєстр. №№ 3279,3281,3284.

Ухвалою суду від 22.01.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд прийняв до провадження заяву позивача про зменшення позовних вимог від 04.12.2018 року за вх. № 37486/18.

Ухвалою суду від 22.01.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 11.02.2019 року.

11.02.2019 року розгляд справи відкладено до 19.02.2019 року за клопотанням представника відповідача для надання часу для вирішення питання щодо примирення.

19.02.2019 року від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду. 19.02.2019 року засобами електронного зв'язку від представника відповідача надійшло повідомлення, з огляду на яке, зустріч призначена на 18.02.2019 року для врегулювання спору мирним шляхом не відбулася у зв'язку з нападом на представника 17.02.2019 року, що спричинило несприятливий фізичний стан. Саме у зв'язку із несприятливим фізичним станом представник відповідача відсутня у судовому засіданні 19.02.2019 року. При цьому, суд зазначає, що клопотань про відкладення судового розгляду на іншу дату, у зв'язку із наведеними обставинами представник відповідача не надала.

Враховуючи вищевикладене, справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до положень ч. 9 ст. 205 КАС України.

Суд розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.06.2018 р. № 777 затверджено графік перевірок на липень 2018 року під наглядових суб'єктів та об'єктів суб'єктів господарювання.

З огляду на графік проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів ) відділом нагляду в будівництві та котлонагляді на липень 2018 року, що є додатком № 1 до вказаного вище наказу, призначено проведення перевірки ОСББ ДНІПРО 76,78 у період з 09.07.2018 року по 13.07.2018 року.

За результатами перевірки позивач склав акт перевірки суб'єкта господарювання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ДНІПРО 76,78" від 13.07.2018 року № 15/14.1/08-702.

Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 22 порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 1 створює загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- ст. 13 ЗУ № 2694 - закінчився термін служби ліфтів реєстр. № № 3278,3279,3280,3281,3282,3283,3284,3285. Позачерговий технічний огляд (після експертного обстеження), силами уповноваженої організації, відповідно до НПАОП 0.00-6.18-2004, не проведено, чим порушено п. 9.5.1 НПАОП 0.00-1.02-08.

Копію акту перевірки вручено представнику відповідача, голові правління Романець О.В. - 13.07.2018 року.

13.07.2018 року ГУ Держпраці в Одеській області винесено припис № 15/14.1/08-702-1035.

Суд встановив, що відповідач частково усунув порушення нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей в частині ліфтів реєстр №№ 3279,3281,3284, у зв'язку із чим позивач зменшив розмір позовних вимог.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнями Держпраці України є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.

Згідно з пунктом 7 вказаного Положення, Держпраця України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 р. №84 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках передбачених законом.

Згідно з ст.38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до Закону України Про охорону праці , державна політика в галузі охорони праці базується , у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Частиною 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановленні законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частиною 5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Таким чином, враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладені у рядках № 1 розділу V Акту перевірки суб'єкта господарювання від 13.07.2018 року № 15/14.1/08-702 з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей суд робить висновок, що є підстави для негайного зупинення робіт з експлуатації ліфтів пасажирських: реєстр. № № 3278, 3280, 3282, 3283, 3285, встановлених за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 78.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 250, 257, 262, 295,382 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 про застосування заходів реагування шляхом зобов'язання повністю зупинити роботи з експлуатації ліфтів.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 (вул. Дніпропетровська дорога, б. 76, кв. 60, м. Одеса, 65069; код ЄДРПОУ: 40445374) шляхом зобов'язання Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 повністю зупинити роботи з експлуатації ліфтів пасажирських: реєстр. № № 3278, 3280, 3282, 3283, 3285, встановлених за адресою: м. Одеса, вул. Дніпропетровська дорога, 78, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Головне управління Держпраці в Одеській області (ЄДРПОУ: 39781624; місцезнаходження: пр. Шевченка, буд. 2, м. Одеса, 65044).

Відповідач - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ДНІПРО 76,78 (код ЄДРПОУ: 40445374, місцезнаходження: вул. Дніпропетровська дорога, б. 76, кв. 60, м. Одеса, 65069).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 26.02.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

Дата ухвалення рішення26.02.2019
Оприлюднено01.03.2019
Номер документу80123463
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування шляхом зобов'язання повністю зупинити роботи з експлуатації ліфтів

Судовий реєстр по справі —1540/4689/18

Рішення від 26.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні