ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
27.02.2019 Справа №905/405/19
Господарський суд Донецької області у складі судді Зекунова Е.В., розглянувши матеріали господарської справи за позовом Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації до Громадської організації "Східно-Українське патріотичне об'єднання" про визнання незаконними та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Департамент капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації звернувся до до господарського суду Донецької області з позовом до Громадської організації "Східно-Українське патріотичне об'єднання" в якому просить суд:
- визнати недостовірною та такою, що порушує особисті немайнові права та принижує ділову репутацію Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації інформацію, поширену у статті під назвою: "В Николаевке вместо покупки 80 квартир пытаются построить 16", що була розміщена відповідачем на веб-сайті http://open.dn.ua в мережі Інтернет за адресою http://open.dn.ua?p=753;
- зобов'язати відповідача протягом 5 календарних днів з дня набрання судовим рішенням у цій справі законної сили спростувати недостовірну інформацію про Департамент, що була розміщена на веб-сайті http://open.dn.ua в мережі Інтернет за адресою http://open.dn.ua?p=753 шляхом розміщення на веб-сайті http://open.dn.ua резолютивної частини рішення суду у цій справі під заголовком «Спростування. Інформація, поширена у статті під назвою: "В Николаевке вместо покупки 80 квартир пытаются построить 16", що була розміщена на веб-сайті http://open.dn.ua в мережі Інтернет за адресою http://open.dn.ua?p=753, - є недостовірною;
- зобов'язати відповідача протягом 5 календарних днів з дня набрання судовим рішенням у цій справі законної сили видалити недостовірну інформацію про Департамент, що була розміщена на веб-сайті http://open.dn.ua в мережі Інтернет за адресою http://open.dn.ua?p=753.
За висновками суду, надана позовна заява підлягає залишенню без руху, виходячи з наступного.
За приписами п.2 ч.1 ст.164 Господарського процесуального кодексу України до позовної заяви додаються документи, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі, або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
У ст.4 Закону України «Про судовий збір» визначено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
В силу норм ст.7 Закону України «Про державний бюджет України на 2019 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2019 становить 1921 грн.
За приписами ст.4 Закону України «Про судовий збір» за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру судовий збір встановлюється у розмірі 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921 грн.) та не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (672350 грн). З позовних заяв немайнового характеру з юридичних осіб справляється судовий збір у розмірі 1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1921 грн).
Тобто, приймаючи до уваги викладені вище положення закону, враховуючи, що позивачем заявлені вимоги немайнового характеру, при зверненні до суду з розглядуваним позовом сплаті підлягав судовий збір в розмірі 5763 грн.
Разом з тим, згідно із ст.ст.1, 2 Закону України «Про судовий збір» судовий збір – це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат. Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
В силу норм ч.1 ст.6, ст.9 вказаного нормативно-правового акту судовий збір перераховується у безготівковій або готівковій формі виключно через установи банків чи відділення зв'язку. Судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України. Кошти судового збору спрямовуються на забезпечення здійснення судочинства та функціонування органів судової влади.
Відповідно до ч.3 ст.13 Бюджетного кодексу України складовими частинами спеціального фонду бюджету є, зокрема, доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування.
У постанові №106 від 16.02.2011р. Кабінету Міністрів України «Деякі питання ведення обліку податків, зборів, платежів та інших доходів бюджету» в якості органів, що контролюють справляння надходжень бюджету за кодом бюджетної класифікації 22030000 (судовий збір та надходження від звернення застави у дохід держави згідно з наказом №11 від 14.01.2011р. Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію»), визначено суди загальної юрисдикції та Державну судову адміністрацію України.
Згідно з положеннями п.8.1 Порядку казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, який затверджено наказом №43 від 29.01.2013р. Міністерства фінансів України, щодня у регламентований час за результатами обробки інформації органи Казначейства формують виписки з відповідних рахунків за надходженнями, відкритих у Головних управліннях Казначейства, у вигляді електронного реєстру розрахункових документів та у разі потреби роздруковують їх. За результатами розподілу платежів між державним та місцевими бюджетами органи Казначейства формують Відомість розподілу платежів до бюджетів. Зазначені виписки та Відомість розподілу платежів до бюджетів в електронному вигляді надаються відповідно до затверджених порядків взаємодії Казначейства України з органами, що контролюють справляння надходжень бюджету.
Відповідно до п.2.3 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою №22 від 21.01.2004р. правління Національного Банку України відповідальність за правильність заповнення реквізитів розрахункового документа несе особа, яка оформила цей документ і подала до обслуговуючого банку.
На підтвердження сплати судового збору позивачем надано платіжне доручення №75 від 25.02.20019 про сплату судового збору у розмірі 5763 грн., яке не містить будь-якої відмітки фінансової установи про фактичне проведення операції з оплати коштів.
На виконання обов'язку, встановленого ст.9 Закону України «Про судовий збір» на підставі відомостей, які наявні в комп'ютерній програмі «Діловодство спеціалізованого суду», господарський суд перевірив зарахування судового збору, сплаченого згідно з платіжного доручення №75 від 25.02.2019 до спеціального фонду Державного бюджету України.
За наслідками перевірки вказані відомості не підтвердились.
В силу норм п.10 ст.174 Господарського процесуального кодексу України заяви, скарги, клопотання, визначені цим Кодексом, за подання яких передбачено сплату судового збору, залишаються судом без руху також у випадку, якщо на момент відкриття провадження за відповідною заявою, скаргою, клопотанням суд виявить, що відповідна сума судового збору не зарахована до спеціального фонду державного бюджету.
З огляду на наведене, за висновками суду, позивачем не виконано належним чином вимоги п.2 ч.1 ст.164 Господарського процесуального кодексу України стосовно надання документів, які підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.
За приписами ч.1 ст.174 Господарського процесуального кодексу України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 162, 164, 172 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на встановлені судом обставини та норми чинного процесуального законодавства, позовна заява Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації підлягає залишенню без руху.
За таких обставин, керуючись ст.ст.162, 164, 172, ч.ч.1-3 ст.174, ст.234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації до Громадської організації "Східно-Українське патріотичне об'єднання" про визнання незаконними та зобов'язання вчинити певні дії залишити без руху.
Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації усунути встановлені при поданні позовної заяви недоліки до 07.03.2019, а саме надати докази (зарахування) оплати судового збору у розмірі 5763 грн. згідно платіжного доручення №75 від 25.02.2019.
Роз'яснити Департаменту капітального будівництва Донецької обласної державної адміністрації, що в разі не усунення всіх недоліків у встановлений судом строк, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулась з позовною заявою відповідно до п.п.4, 5 ст.174 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Е.В. Зекунов
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 01.03.2019 |
Номер документу | 80148743 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Е.В. Зекунов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні