ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
58000, м. Чернівці, вул. О.Кобилянської, 14, тел. 55-09-34, е-mail: inbox@cv.arbitr.gov.ua
У Х В А Л А
27 лютого 2019 року Справа № 926/1025/18
Суддя Т.І. Ковальчук, розглянувши в підготовчому засіданні справу № 926/1025/18
за позовом заступника прокурора Чернівецької області в інтересах держави в особі Чернівецької міської ради
до Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» в особі ОСОБА_1 з припинення, м. Чернівці,
про включення кредиторських вимог на суму 1820085,61 грн. до ліквідаційного балансу,
за участю секретаря судового засідання Гаврилюк І.С.,
представників сторін:
позивача - не з'явився,
відповідача - ОСОБА_2, адвокат, ордер ЧЦ № 18957 від 18.05.2018 р.,
прокурора - Козлова Ю.Г.,
В С Т А Н О В И В:
Заступник прокурора Чернівецької області звернувся з позовною заявою в інтересах держави в особі Чернівецької міської ради до ОСОБА_1 з припинення Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» в особі ліквідатора ОСОБА_3 про включення до проміжного ліквідаційного балансу кредиторських вимог на суму 1605867,31 грн. заборгованості зі сплати коштів пайової участі у розвитку інфраструктури м. Чернівці.
Провадження у справі відкрито ухвалою від 05.05.2018 р. за правилами загального позовного провадження, призначено справу до розгляду в підготовчому засіданні на 21.05.2018 р. (суддя Тинок О.С.).
Іншою ухвалою від 05.05.2018 р. задоволено заяву заступника прокурора Чернівецької області про вжиття заходів забезпечення позову, внесено заборону в Єдиний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про державну реєстрацію припинення Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» до набрання рішенням у даній господарській справі законної сили.
У зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді Тинка О.С. згідно з розпорядженням від 21.05.2018 р. щодо повторного автоматичного розподілу справи та протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.05.2018 р. справу № 926/1025/18 передано до провадження судді Ковальчук Т.І.
Ухвалою від 21.05.2018 р. розгляд справи в підготовчому засіданні відкладено на 07.06.2018 р. за участю представників сторін і прокурора.
Ухвалою від 07.06.2018 р. за клопотанням прокурора зупинено провадження у справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 926/1089/18 за позовом Прокуратури Чернівецької області в інтересах держави в особі Чернівецької міської ради до Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» про стягнення заборгованості за договором про пайову участь у розвитку інфраструктури міста Чернівців у сумі 1605867,31 грн.
Ухвалою від 17.01.2019 р. провадження у справі поновлено, призначено підготовче засідання на 31.01.2019 р. за участю прокурора і представників сторін, відповідачеві встановлено строк до 31.01.2019 р. для подання відзиву на позов та доказів його надіслання позивачеві та прокурору, позивачеві запропоновано надати відповідь на відзив на позов.
Ухвалою від 31.01.2019 р. підготовче засідання відкладено на 21.02.2019 р. за клопотанням відповідача та в зв'язку з неявкою представників сторін.
20.02.2019 р. від Прокуратури Чернівецької області надійшло клопотання від 31.01.2019 р. № 05/1-1305-18 про зміну предмету позову на зобов'язання відповідача внести до проміжного ліквідаційного балансу кредиторську заборгованість перед Чернівецькою міською радою в сумі 1820085,61 грн. та заміну неналежного відповідача ОСОБА_1 з припинення Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» в особі ліквідатора ОСОБА_3 належним відповідачем - Колективною виробничо-комерційної фірми «Даріслава» .
До початку підготовчого засідання 21.02.2019 р. від відповідача надійшло клопотання (вхідний суду № 457 від 21.02.2019 р.) про закриття провадження у справі за відсутністю предмета спору.
Представник позивача в підготовче засідання 21.02.2019 р. не з'явився без повідомлення причин неявки, докази вручення Чернівецькій міській раді ухвали від 31.01.2019 р. наявні в матеріалах справи.
Ухвалою від 21.02.2019 р. задоволено клопотання Прокуратури Чернівецької області про зміну предмета позову та заміну неналежного відповідача ОСОБА_1 з припинення Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» в особі ліквідатора ОСОБА_3 належним відповідачем - Колективною виробничо-комерційною фірмою «Даріслава» в особі комісії з припинення.
Іншою ухвалою від 21.02.2019 р. за клопотанням прокурора підготовче засідання відкладено на 27.02.2019 р. у зв'язку з поданням представником відповідача клопотання про закриття провадження у справі за відсутністю предмета спору.
У підготовче засідання 27.02.2019 р. представник позивача не з'явився, 27.02.2019 р. через канцелярію суду від Чернівецької міської ради надійшов лист від 26.02.2019 р. № 01/02-18-1677/1, в якому позивач просив розглянути справу без участі його представника та повідомив, що в даному спорі підтримує позицію прокурора в повному обсязі.
У підготовчому засіданні 27.02.2019 р. представник відповідача пояснив, що заборгованість КВКФ «Даріслава» перед Чернівецькою міською радою включена до проміжного ліквідаційного балансу, про що повідомлено позивача, надав для долучення до матеріалів справи відповідне повідомлення, просив закрити провадження у справі за відсутністю предмета спору.
Прокурор у підготовчому засіданні просив відкласти розгляд справи, зазначаючи, що відсутні докази подання відповідачем проміжного ліквідаційного балансу з даними про заборгованість перед Чернівецькою міською радою до податкового органу, як це передбачено статтею 111 Цивільного кодексу України.
Заслухавши пояснення прокурора і представника відповідача, розглянувши матеріали справи, суд встановив, що 31.12.2018 р. відбулися оформлені відповідним протоколом загальні збори учасників Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» , на яких розглянуто питання щодо включення до проміжного ліквідаційного балансу заборгованості у сумі 1847356,88 грн. за рішенням Господарського суду Чернівецької області від 11 вересня 2018 року та вирішено включити до проміжного ліквідаційного балансу цю заборгованість і затвердити проміжний ліквідаційний баланс.
Наданий представником відповідача ліквідаційний баланс КВКФ «Даріслава» станом на 31.12.2018 р. у рядку 1690 розділу балансу «Пасив» містить дані про поточні зобов'язання у сумі 1847,400 тис. грн.
У матеріалах справи в наявності рішення Господарського суду Чернівецької області від 11.09.2018 р. у справі № 926/1089/18 за позовом заступника прокурора Чернівецької області в інтересах держави в особі Чернівецької міської ради до Колективної виробничо-комерційної фірми «Даріслава» про стягнення заборгованості в сумі 1820085,61 грн.
Указаним рішенням з КВКФ «Даріслава» на користь Чернівецької міської ради стягнуто 1605867,31 грн. боргу зі сплати пайового внеску на участь у розвитку інфраструктури м. Чернівці, 166042,28 грн. пені, 48176,02 грн. штрафу та 27301,27 грн. судового збору, а всього 1847386,88 грн., тобто саме ту суму, яку з урахуванням заяви про зміну предмету позову прокурор просить зобов'язати відповідача включити до проміжного ліквідаційного балансу (а.с. 115-118).
Як видно з наданого представником відповідача проміжного ліквідаційного балансу станом на 31.12.2018 р., до цього балансу включено вимоги Чернівецької міської ради у розмірі 1847,400 тис. грн. відповідно до рішення господарського суду у справі № 926/1089/18.
Листом № 01 від 22.02.2019 р. відповідач надіслав позивачеві документи, які свідчать про включення спірної суми до проміжного ліквідаційного балансу.
Суд відхиляє доводи прокурора, що розгляд справи належить відкласти для подання відповідачем проміжного ліквідаційного балансу до органу податкової служби та надання відповідних доказів про таке подання.
Так, згідно з частинами 1-11 статті 111 Цивільного кодексу України, якою врегульовано порядок ліквідації юридичної особи, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.
Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.
У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.
Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором).
Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.
До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.
Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.
Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.
У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.
До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів (частини 1-11 ст. 111 ЦК).
Як видно, названа стаття ЦК України не містить норми про подання ліквідаційною комісією до органу доходів і зборів проміжного ліквідаційного балансу, а встановлює обов'язок ліквідаційної комісії подати органам доходів і зборів, Пенсійному фонду України та фондам соціального страхування звітність за останній звітний період до моменту затвердження ліквідаційного балансу, а також подати ліквідаційний баланс (а не проміжний) до органу доходів і зборів після завершення розрахунків з кредиторами, чого в процедурі ліквідації КВКФ «Даріслава» не відбувалося.
Згідно приписів частини 2 статті 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про: 1) залишення позовної заяви без розгляду; 2) закриття провадження у справі; 3) закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.
З огляду на встановлені в підготовчому засіданні обставини, які свідчать про відсутність предмета спору у справі, суд доходить висновку, що провадження у справі належить закрити по пункту 2 частини 1 статті 231 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідно до частини 4 статті 132 Господарського процесуального кодексу України про закриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, а також вирішує питання про розподіл між сторонами судових витрат, повернення судового збору з бюджету.
Пунктом 5 частини 1 статті 7 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що в разі закриття (припинення) провадження у справі (крім випадків, якщо провадження у справі закрито у зв'язку з відмовою позивача від позову і така відмова визнана судом), сплачена сума судового збору повертається особі, яка його сплатила.
Таким чином, у зв'язку із закриттям провадження у справі Прокуратурі Чернівецької області належить повернути сплачений нею судовий збір у сумі 2643,00 грн. з Державного бюджету.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 177, 185, п. 2 ч. 1 ст. 231, 234 Господарського процесуального кодексу України, п. 5 ч. 1 ст. 7 Закону України Про судовий збір» , суд
У Х В А Л И В :
1. Закрити провадження у справі.
2. Повернути Прокуратурі Чернівецької області (вул. Кордуби, 21 м. Чернівці, 38000, код ЄДРПОУ 02910120) з Державного бюджету України 2643,00 грн. судового збору, сплаченого платіжними дорученнями № 439 від 26.04.2018 р. та № 440 від 26.04.2018 р.
Порядок набрання ухвалою законної сили та її оскарження
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .
Ухвала може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції у письмовій формі.
У судовому засіданні 27.02.2019 р. оголошено вступну та резолютивну частини ухвали. Повний текст підписано 28 лютого 2019 року.
Суддя Т.І. Ковальчук
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2019 |
Оприлюднено | 01.03.2019 |
Номер документу | 80149713 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Ковальчук Тетяна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні