Рішення
від 27.02.2019 по справі 200/13471/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 лютого 2019 р. Справа№200/13471/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Авдіївського міського центру зайнятості до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення №0032904512 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 06.08.2018 року, -

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2018 року Авдіївський міський центр зайнятості (далі - позивач) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (надалі - ГУ ДФС у Донецькій області, відповідач) про скасування рішення №0032904512 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 06.08.2018 року (далі - спірне рішення).

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішенням № НОМЕР_1 від 06.08.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пенсі за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску Головним управлінням ДФС у Донецькій області до Авдіївського міського центру зайнятості застосовано штраф за період з 21.04.2015 року до 30.04.2015 року у розмірі 1883,33 грн. та нарахована пеня у розмірі 62,66 грн. Позивач вважає спірне рішення незаконним, необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, оскільки суми єдиного внеску, зазначені в розрахунку штрафних санкцій, нараховані на заробітну плату за квітень 2015 року і утримані із зарплати за квітень 2015 року та сплачені з перерахуванням сум зарплати своєчасно, про що свідчать платіжні доручення та виписки УДКСУ у м. Костянтинівці, однак сума єдиного внеску у розмірі 5660,45 грн. була вказана помилково та не збігається зі звітами, оскільки згідно платіжному дорученню №107 від 30.04.2015 року на рахунок Костянтинівської ОДПІ перераховано єдиний внесок 36,8% в сумі 8673,51 грн. за другу половину квітня 2015 року. Позивач вважає, що застосування штрафу та нарахування пені є безпідставним, оскільки ним вживались всі заходи для своєчасної та повної сплати єдиного внеску.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 27 грудня 2018 року відкрито провадження у справі № 200/13471/18-а, за правилами спрощеного позовного провадження, без проведення судового засідання та повідомлення осіб (виклику) учасників справи. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.

15 січня 2019 року відповідач надав до суду відзив на адміністративний позов, відповідно до якого просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. В обґрунтування відзиву на позовну заяву відповідач зазначив, що за даними режиму Історія недоїмок ІКП у ІС Податковий блок з 21.04.2015 року у підприємства виникла недоїмка зі сплати ЄВ у зв'язку з несплатою зобов'язань, нарахованих згідно наданої страхувальником звітності про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за березень 2015 року у сумі 9416,64 грн. по строку сплати до 20.04.2015 року (включно). Сума боргу сплачена частково 21.04.2015 року та 30.04.2015 року, у зв'язку з чим і на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону № 2464 Головним управлінням ДФС у Донецькій області до позивача були застосовані штрафні санкції у розмірі 20% на суму 1883,33 грн. та нарахована пеня у розмірі 0,1% - 62,66 грн. на суми недоїмки за кожен день прострочення платежу та сформоване спірне рішення.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 28 січня 2019 року у задоволенні заяви представника відповідача про розгляд справи в загальному позовному провадженні відмовлено.

Отже, відповідно до ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу за правилами спрощеного провадження.

Дослідивши заяви по суті справи, письмові докази, наявні у справі, суд встановив наступне.

Позивач - Авдіївський міський центр зайнятості (ідентифікаційний код 22028482) зареєстроване як юридична особа 17.07.1991 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 253 310 5001 3000262; в стані припинення не перебуває (а.с. 9).

Позивач у встановлений строк подав до відповідного органу Казначейства платіжні доручення із зазначенням призначення платежу єдиний соціальний внесок :

1) з заробітної плати за першу половину березня 2015 року:

від 06.04.2015 року №68 на суму 885,03 грн.;

від 06.04.2015 року №70 на суму 10377,70 грн.;

від 06.04.2015 року №69 на суму 178,61 грн.;

2) з заробітної плати за першу половину квітня 2015 року:

від 21.04.2015 року № 89 на суму 3000,00 грн. (оплачено 21.04.2015 року);

від 21.04.2015 року № 88 на суму 500,00 грн. (оплачено 21.04.2015 року);

3) з заробітної плати за другу половину квітня 2015 року:

від 30.04.2015 року № 107 на суму 8673,51 грн. (оплачено 30.04.2015 року);

від 30.04.2015 року №106 на суму 947,91 грн. (оплачено 30.04.2015 року);

4) з заробітної плати за другу половину березня 2015 року від 30.04.2015 року № 108 на суму 256,19 грн. (а.с. 10-17).

При цьому, платником податків сума єдиного внеску у розмірі 5660,45 грн. вказана помилково та не збігається зі звітами згідно платіжному дорученню №107 від 30.04.2015 року під час перерахування єдиного внеску було перераховано єдиний внесок 36,8% в сумі 8673,51 грн. за другу половину квітня 2015 року (а.с. 64-70).

06 серпня 2018 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області було прийнято рішення № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску відносно позивача в сумі 1945,99 грн., з яких штраф у розмірі 1883,33 грн., пеня у розмірі 62,66 грн. (а.с. 6).

Позивач звертався зі скаргою на Спірне рішення, проте рішенням Головного управління ДФС у Донецькій області скарга залишена без розгляду (а.с.26-30).

Позивач ще двічі звертався зі скаргою до ДФС України, але рішенням ДФС скарга залишена без розгляду (а.с. 31-38).

Судом також встановлено, що після допущення позивачем помилки та помилкової сплати єдиного внеску на рахунок Ясиноватської ОДПІ, позивач звертався до начальника Ясиноватської ОДПІ з заявою про зарахування на рахунок Костянтинівської ОДПІ помилково перерахованих у березні 2015 року коштів по єдиному внеску на зарплату березня 2015 року в розмірі 178,61 грн., 10377,70 грн., 885,03 грн. у зв'язку з перереєстрацією Авдіївського міського центру зайнятості у м. Костянтинівка (а.с. 18).

Встановлені обставини підтверджені матеріалами справи і не є спірними.

Вирішуючи даний спір, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , яка визначає платників єдиного внеску, платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з ч. 2 ст. 6 вказаного Закону платник єдиного внеску, зокрема, зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Частинами 8 та 9 ст. 9 вказаного Закону визначено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно з п. 1 ч. 10 ст. 9 вказаного Закону днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів

Відповідно до п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Згідно з п. 10 ст. 25 Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Таким чином, за несплату платником податків узгодженої суми грошового зобов'язання у певний термін законодавець для такого платника передбачив негативні наслідки у вигляді штрафних санкцій.

Отже, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Виконання такого обов'язку відбувається шляхом вчинення платником єдиного внеску дій, спрямованих на своєчасне перерахування єдиного внеску, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Для підтвердження факту несплати платником узгодженої суми грошового зобов'язання необхідно встановити, що у межах законодавчо встановленого строку для такої сплати платник не вчиняв дій, що спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету.

Утім, вчинення дії та допущення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в строк, встановлений законом, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова.

Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів, передбачених п. 2 ч. 10 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Аналогічні висновки щодо застосування норм права неодноразово викладалися Верховним Судом, зокрема в постановах від 23 жовтня 2018 року в справі №822/3521/17, від 11 грудня 2018 року в справі №804/444/16, в ухвалі від 06 серпня 2018 року в справі №826/2898/16, які відповідно до ч. 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України мають бути враховані судом при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

Крім того, платник податків вживав заходи спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету. Здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов'язання до державного бюджету в межах встановленого строку, на думку суду, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова. Відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання, не можуть бути підставою для застосування штрафних фінансових санкцій та нарахування пені.

А отже суд вважає, що приймаючи Спірне рішення від 06 серпня 2018 року №0032904512, відповідач діяв необґрунтовано, чим порушив вимоги ст. 18 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, за якими органи державної влади та органи місцевого самоврядування, в тому числі, зобов'язані діяти обґрунтовано.

З урахуванням наведеного, на думку суду Спірне рішення є незаконним, не відповідає обставинам справи та правильному застосуванню норм матеріального права.

Відповідно до ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Доказів, які б доводили необґрунтованість заявленого позову, відповідач суду не надав, а отже позовні вимоги підлягають задоволенню у спосіб захисту права, визначений позивачем.

Зважаючи на те, що позивачем при поданні позову сплачено судовий збір у сумі 1 762,00 грн., наведена сума відповідно до положень ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України підлягає стягненню з відповідача, за рахунок його бюджетних асигнувань.

На підстав наведеного, керуючись ст. ст. 32, 139, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Авдіївського міського центру зайнятості до Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішення №0032904512 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 06.08.2018 року - задовольнити повністю.

2. Скасувати рішення від 06.08.2018 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на суму 1945,99 грн.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028; місцезнаходження: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114) на користь Авдіївського міського центру зайнятості (ЄДРПОУ 22028482, місцезнаходження: 86065, Донецька область, м. Авдіївка, вул. Комунальна, 4) понесені судові витрати з судового збору у розмірі 1 762,00 грн.

Повний текст рішення складено та підписано 27 лютого 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Чучко В.М.

Дата ухвалення рішення27.02.2019
Оприлюднено04.03.2019
Номер документу80154612
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/13471/18-а

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 27.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 28.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чучко В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні