Рішення
від 28.02.2019 по справі 538/1823/18
ЛОХВИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №538/1823/18

Провадження по справі №2/538/88/19

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2019 року Лохвицький районний суд Полтавської області в складі : головуючого судді Бондарь В.А., за участю секретаря судового засідання Горілей Л.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, -

ВСТАНОВИВ:

Представник позивача ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації звернувся до суду з позовною заявою до відповідача ОСОБА_2 про стягнення сплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача вказав, що 03.01.2018 року ОСОБА_2 подала заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг для призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям.

Своїм підписом відповідач підтвердила проінформованість, що вся інформація подана у заяві, а також документи додані до неї, можуть бути перевірені органом соціального захисту населення для забезпечення цільового використання бюджетних коштів, а також підтвердила достовірність цієї інформації.

Рішенням управління соціального захисту населення Лохвицької РДА від 05.01.2018 року призначена допомога з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року у розмірі 883,66 грн. щомісяця.

Лохвицька районна філія Полтавського обласного центру зайнятості надала ОСОБА_1 список безробітних осіб, яким припинено реєстрацію у відповідності до абзаців сімнадцятого (крім припинення реєстрації у разі працевлаштування самостійно), дев'ятнадцятого - двадцять другого пункту 1 і підпункту 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198 районної філії за січень 2018 року.

Згідно з вищезазначеним списком ОСОБА_2 знято з реєстрації як безробітного 15.01.2018 року.

Розпорядженням ОСОБА_1 від 07.02.2018 року ОСОБА_2 припинено виплату державної соціальної допомоги.

Довідкою ОСОБА_1 від 16.03.2018 року було встановлено переплату у розмірі 883,66 грн.

ОСОБА_1 зверталося до клименко Л.П. з проханням добровільно повернути надміру виплачені кошти на рахунок ОСОБА_1, зокрема в листі від 19.03.2018 року, але відповідач проігнорував прохання , що і змусило ОСОБА_1 звернутися до суду з даним позовом.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, натомість надав суду заяву, відповідно до якої просить розглядати справу у його відсутність, на задоволенні позовних вимог наполягає та не заперечує проти ухвалення заочного рішення.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання не з'явилась, про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином, про причини неявки суду не повідомила.

За таких обставин в порядку, передбаченому ст. 280 ЦПК України, за згодою позивача, суд дійшов висновку, вирішити справу у відсутності відповідача, на підставі наявних в ній даних і доказів, з постановленням заочного рішення.

У зв'язку з неявкою в судове засідання учасників справи, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази та з'ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами суд вважає, що позовні вимоги позивача є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ч.1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Судом встановлено, що 03.01.2018 року ОСОБА_2 звернулась до ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації з заявою про призначення соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям (а.с. 4-5).

Рішенням про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї, соціальну допомогу призначено з 01.01.2018 року по 30.06.2018 року в розмірі 883 грн. 66 коп. (а.с. 6).

Позивач подала заяву в якій зазначила, що вона попереджена про те, що їй буде припинена допомога як малозабезпеченій сім'ї у зв'язку з тим, що вона знялася з обліку РЦЗ (а.с. 4-5).

Згідно Списку безробітних осіб, яким припинено реєстрацію у відповідності до абзаців сімнадцятого (крім припинення реєстрації у разі працевлаштування самостійно), дев'ятнадцятого - двадцять другого пункту 1 і підпункту 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року Лохвицької районної філії Полтавського обласного центру зайнятості за січень 2018 року встановлено, що відповідач ОСОБА_2 знята з обліку про, що не повідомила ОСОБА_1 (а.с. 7).

Таким чином встановлено, що ОСОБА_2 не повідомила про зміну обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги ОСОБА_1 соціального захисту населення.

Умови призначення і виплати малозабезпеченим сім'ям державної соціальної допомоги, передбаченої Законом України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям визначаються Порядком призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250 (Порядок № 250).

Згідно ст. 1 Закону Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний доход нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям заява про надання державної соціальної допомоги подається уповноваженим представником сім'ї до місцевої державної адміністрації або до виконавчого комітету сільської, селищної ради. Виконавчий комітет сільської, селищної ради передає заяву про надання державної соціальної допомоги до місцевої державної адміністрації.

Відповідно до абзацу 4 пункту 25 Порядку №250 виплата раніше призначеної соціальної допомоги припиняється у разі припинення реєстрації як безробітної особи, яка включена до складу сім'ї, з причин, передбачених абзацами сімнадцятим (крім припинення реєстрації у разі працевлаштування самостійно), дев'ятнадцятим-двадцять другим підпункту 1 і підпунктом 2 пункту 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб , які шукають роботу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198, - з місяця, що настає за місяцем, в якому припинено реєстрацію безробітного за інформацією центрів зайнятості.

Законом № 1768-IIІ та Порядком № 250 передбачається, що надміру виплачені кошти підлягають поверненню у разі якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру.

Відповідно до ч. 1 ст. 1215 ЦК України не підлягають поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною особою або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.

Таким чином, аналізуючи вище викладене, дослідивши обставини справи, перевіривши їх доказами, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, виходячи з принципів розумності, виваженості та справедливості, суд дійшов висновку про те, що позовна заява ОСОБА_1 праці та соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 1, 4, 5, 7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , п.п. 12, 27, 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого Постановою КМУ № 250 від 24.02.2003 р., ст. 1215 ЦК України, ст.ст. 2, 4, 81, 263-265, 280-282 ЦПК України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації до ОСОБА_2 про стягнення сплаченої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям - задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) надміру виплачену державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям на користь держави в особі ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації (р/р - 35413066010109, МФО - 831019, ЄДРПОУ - 03195211 ГУ ДКСУ у Полтавській області) в розмірі 883 грн. 66 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір на користь ОСОБА_1 соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації (р/р - 35419059010109, МФО - 831019, ЄДРПОУ - 03195211 ГУ ДКСУ у Полтавській області) в розмірі 1762 грн. 00 коп.

Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. У цьому разі строк на апеляційне оскарження рішення починає відраховуватися з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Полтавського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Лохвицький районний суд Полтавської області протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заяви про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Суддя Лохвицького районного суду

Полтавської області ОСОБА_3

СудЛохвицький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення28.02.2019
Оприлюднено04.03.2019
Номер документу80161520
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —538/1823/18

Рішення від 28.02.2019

Цивільне

Лохвицький районний суд Полтавської області

Бондарь В. А.

Ухвала від 28.02.2019

Цивільне

Лохвицький районний суд Полтавської області

Бондарь В. А.

Ухвала від 29.01.2019

Цивільне

Лохвицький районний суд Полтавської області

Бондарь В. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні