Рішення
від 20.02.2019 по справі 120/73/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

20 лютого 2019 р. Справа № 120/73/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Альчука Максима Петровича,

за участю секретаря судового засідання: Шевченка Р.В.

представника позивача: ОСОБА_1

представників відповідача: ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "Астра Корпорейт"

до: Головного управління ДФС у Вінницькій області

про: визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Астра Корпорейт" з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ № 46 від 08.01.2019 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астра Корпорейт".

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що відповідача немає законних підстав посилатися в наказі, як на підстави проведення документальної позапланової виїзної перевірки на пп. 78.1.1 та пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, оскільки відсутня наявність двох обов'язкових елементів обставин передбачених вказаними пунктами Податкового кодексу України (наявність виявленого порушення та ненадання пояснень та їх документальні підтвердження на обов'язковий запит контролюючого органу), сукупність яких є підставою для призначення перевірки. Також, посилаючись на пп. 78.1.1 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України зазначає, що право на проведення контролюючим органом позапланової виїзної документальної перевірки виникає після того як платник податків протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту від контролюючого органу не надасть пояснення та їх документальні підтвердження. Тобто, право на проведення перевірки та його реалізація передбачені законодавцем в межах розумного строку, хоча сам строк не визначений.

Відповідно до ухвали суду про відкриття провадження від 11.01.2019 розгляд справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, відповідно до змісту якого заперечує проти задоволення позовних вимог. Окремо зазначає, що Управлінням аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області отримано інформацію, що свідчить про недостовірність визначення ТОВ "Астра Корпорейт" даних податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ "Універсал Компані Україна" за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, що відображено в податкових деклараціях з податку на додану вартість за період з 01.05.2017 по 31.05.2017. Оперативним управлінням ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області повідомлено, що 05.06.2018 року Слов'янським міськрайонним судом Донецької області винесено вирок, щодо вчинення кримінального правопорушення за ч.5 ст. 27, ч.1 ст. 205 КК України, за фактом створення TOB Універсал компані Україна (ЄДРПОУ 40783169), яке 14.11.2017 року внесено до бази АІС СФП , як фіктивне підприємство. Під час аналізу фінансово-господарської діяльності TOB Універсал компані Україна (ЄДРПОУ 40783169) встановлено, що TOB Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ 39764546) мало фінансово - господарські взаємовідносини з TOB Універсал компані Україна (ЄДРПОУ 40783169) в частині формування податкового кредиту за рахунок реквізитів вказаного підприємства. ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області спрямувало до ГУ ДФС у Вінницькій області інформацію (копію вироку суду від 05.06.2018 року) з метою призначення позапланових документальних перевірок, а також вжиття подальших невідкладних дій, передбачених чинним законодавством. TOB Астра Корпорейт надано запит №5152/10/02-32-21-06 від 01.12.2017 р. про надання інформації та її документального підтвердження. У відповідь на запит надано копії договору поставки, платіжних доручень, копію карток бухгалтерського обліку, наказу на призначення директора та реєстр товарно-транспортних накладних. У відповідь на запит не надано первинні документи, що підтверджують факт здійснення господарських операцій (видаткові накладні), товарно-транспортні накладні, документи, що підтверджують якість продукції (відповідно до Правил обов'язкової сертифікації нафти та нафтопродуктів, які затверджені наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 16 січня 1997 р. №19, які діяли на час постачання товару, передбачена обов'язкова сертифікація нафти та нафтопродуктів). Також не надано документи, що підтверджують використання у господарській діяльності (реалізації або зберігання) нафтопродуктів, що були придбані у TOB Універсал Компані Україна .

Управлінням аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області направлено запит на TOB "Астра Корпорейт" (код ЄДРПОУ 39764546) про надання інформації та документального підтвердження щодо взаємовідносин з TOB Універсал Компані Україна (код ЄДРПОУ 40783169), за період з 01.05.2017 року по 31.05.2017 року (№5485/10/02-32-14-12 від 14.12.2017р.). Підприємством надано лист-відповідь від 12.01.2018 р. (вх.16.01.2018 року за № 461/10/02-32), яким повідомлено про надання всієї наявної у TOB Астра Корпорейт інформації, пояснень та документів стосовно придбання, зберігання, транспортування обліку придбаних в травні 2017 року у TOB "Універсал Компані Україна нафтопродуктів.

У зв'язку із виявленими недостовірними даними, що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року, поданої TOB Астра Корпорейт до контролюючого органу та та ненаданням TOB Астра Корпорейт документів, що зазначені у запиті; отриманою податковою інформацією, що свідчить про порушення TOB Астра Корпорейт податкового законодавства, а саме: включення до складу податкового кредиту податкових накладних, що складені із порушенням п.1 ст. 201 Податкового кодексу України TOB Астра Корпорейт документів, що зазначені у запиті, контролюючим органом прийнято наказ від 08.01.2019 № 46 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки TOB "Астра Корпорейт". Однак, TOB "Астра Корпорейт" 08.01.2019 року було відмовлено посадовим особам ГУ ДФС у Вінницькій області в допуску до проведення перевірки та надано письмові пояснення із зазначенням причин відмови.

Представником позивача надано відповідь на відзив, згідно якої доводи відзиву вважає необґрунтованими. Окремо зазначає, що відповідач посилається на обставини, які стали відомі контролюючому органу значно пізніше, ніж ним були направлені запити № 5152/10/02-32-21-06 від 01.12.2017 року та № 5485/10/02-32-14-12 від 14.12.2017 року. Зокрема, на вирок від 05.06.2018 року Слов'янського міськрайонного суду Донецької області у справі № 243/2659/18, яка була зареєстрована і розглядалася судом в 2018 році. Тобто, обставини, які були встановлені вироком суду у кримінальній справі № 243/2659/18, по кримінальному провадженню № 32018050390000014 від 30 березня 2018 року, не можуть слугувати підтвердженням правомірності направлення відповідачем на адресу TOB Астра Корпорейт запитів № 5152/10/02-32-21-06 від 01.12.2017 року та № 5485/10/02-32-14-12 від 14.12.2017 року тому що підстави для направлення таких запитів виникли в грудні 2017 року. Також зазначає про те, що відповідно до умов договорів поставки нафтопродуктів, які надавались на запит контролюючого органу, факт прийому-передачі нафтопродуктів, оформлювався первинним документом бухгалтерського обліку - актом прийому-передачі товару, форма якого повністю відповідає вимогам ч.2. ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Тобто, сторони Договорів поставки нафтопродуктів не зобов'язані оформлювати і не передбачали здійснювати підтвердження господарської операції з прийому-передачі товару шляхом оформлення видаткової накладної. TOB Астра Корпорейт на запит відповідачу були надані реєстри ТТН за грудень 2016 року, за квітень 2017 року, за травень 2017 року, в яких були зазначені всі необхідні дані ТТН, як первинних документів, що передбачені вимогам ч.2. ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні . Також зазначає, що Податковий кодекс України, в тому числі ст. 72 не зобов'язує платника податків подавати контролюючому органу, а контролюючий орган не має повноважень вимагати від платника податків надання інформації та документів, що стосуються показників якості нафтопродуктів та відповідність їх конкретному стандарту. Щодо використання придбаного пального, з даного приводу представник зазначив, що TOB Астра Корпорейт за допомогою реєстраторів розрахункових операцій АЗС, щоденно (цілодобово) в грудні 2016 року, квітні-травні 2017 року здійснювало надання контролюючому органу інформації по бездротових каналах зв'язку електронні копії документів щодо надходження, зберігання та реалізації нафтопродуктів. Також зазначив, що TOB Астра Корпорейт у своїх відповідях на запити відповідача надало всю наявну у нього інформацію і копії документів, які підтверджують факт здійснення господарських операцій, їх зміст, кількісні, вартісні характеристики, облік, оподаткування, а значить, рух активів та зміни в матеріальному стані підприємства під час здійснення фінансово-господарських операцій із TOB АЯКС-СИСТЕМ в грудні 2016 року, із TOB БІК ТРЕЙД в квітні 2017 року, із TOB УНІВЕРСАЛ КОМПАНІ УКРАЇНА в травні 2017 року. Тобто пояснення TOB АСТРА КОРПОРЕЙТ на запити відповідача повністю обґрунтовані та документально підтверджені.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив задовольнити, посилаючись на доводи позовної заяви та відповіді на відзив.

В судовому засіданні представники відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечили, посилаючись на обґрунтування відзиву.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, суд доходить висновку, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити, з наступних підстав.

Судом встановлено, що за наслідками перевірок інших платників податків та отримання податкової інформації по контрагентам, які мали взаємовідносини з ТОВ Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ - 39764546, Вінницька обл., м. Калинівка, вул. М. Грушевського, буд. 5 контролюючим органом виявлено дані, достовірність яких потребує підтвердження (спростування) факт проведення фінансово-господарської діяльності з наступними СГД: ТОВ Універсал компані Україна (код ЄДРПОУ 40783169); ТОВ Бік Трейд (код ЄДРПОУ- 40782893); ТОВ "Аякс Систем" (код ЄДРПОУ - 40101530) за рахунок чого ТОВ Астра Корпорейт сформовано податковий кредит та валові витрати.

У зв'язку з вищевикладеним, на підставі п. 73.3 ст.73 Податкового кодекс України ГУ ДФС у Вінницькій області надіслала на адресу ТОВ ОСОБА_5 запит щодо документального підтвердження взаємовідносин з вищезазначеними підприємствами в частині придбання ТМЦ, в період з 01.01.2015 року - 31.10.2017 року № 5152/10/02-32-21-06 від 01.12.2017.

Згідно вказаного запиту ГУ ДФС у Вінницькій області просила надати протягом 15 робочих днів з дня наступного за днем отримання запиту за адресою: 21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, буд. 7 інформацію та її документальне підтвердження (засвідчені пiдпиcoм платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності копії первинних, бухгалтерсыих та інших документів, що підтверджують фінансово- господарські відносини, вид, обсяг і якість операцій та розрахунків, що здійснювалися для з'ясування реальності та повноти відображення в бухгалтерському та податковому обліку із відповідним відображенням у податкових деклараціях (розрахунках, звітах тощо) результатів операцій по господарських відносинах із вищезазначеними контрагентами з 01.01.2015 року - 31.10.2017 року з наступних питань:

Якими документами підтверджується виконання господарського зобов'язання (документи, які підтверджують виконання договору) або наявність яких є обов'язковою згідно змісту контракту (договору), зокрема, звіт виконавця, акт прийому-передачі товару, акт виконаних робіт, рахунки-фактури тощо, а також накладні, податкові накладні, довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей);

Яким чином здійснювалося постачання товарно-матеріальних цінностей (переміщення в просторі) від постачальника до отримувача, в т.ч.:

- чиїм транспортом здійснювалось перевезення;

- за чий рахунок перевозилися товарно-матеріальні цінності;

- розмір витрат на транспортування товарно-матеріальних цінностей;

- якими спеціальними товарно-транспортними документами підтверджується реальність здійснення постачання товарно-матеріальних цінностей - товарно-транспортні накладні, дорожні листи вантажного автомобіля, тощо.

- які об'єкти цивільних прав (речі, майно, цінні папери, нематеріальні блага тощо) були предметом правочинів поставки та /або надання послуг (разом з поясненнями надати ветеринарні, санітарні та якісні документи - сертифікати, свідоцтва, довідки, паспорти та інші документи, що визначаються правилами перевезень зазначених вантажів);

Чи відображені операції з придбання товарів (робіт, послуг) у складі податкового кредиту по ПДВ та за який період, на підставі яких документів здійснювалось оприбуткування товарно-матеріальних цінностей на складських приміщеннях підприємства - товарно-транспортні накладні, накладні довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей;

Яким чином відбувались розрахунки за придбані товарно-матеріальні цінності (вказати номери та дати платіжних доручень із зазначення суми перерахованих коштів, стан таких розрахунків станом на початок та кінець перевіряємого періоду, та на дату надання інформації;

Наявність необхідних ліцензій (дозволів тощо);

Посадові особи платника податку у перевіряємому періоді (Накази про призначення та звільнення);

Наявність всіх необхідних висновків про відповідність технічних умов виробництва, зберігання, а також реєстрації обов'язкових підтверджуючих документів (реквізити товару ГОСТу, технічних умов, марки, типу, заводу виробника відповідних фахівців та необхідної виробничої бази, матеріалів, комплектуючих тощо;

Фактична наявність відповідних складських приміщень, умов зберігання товарно-матеріальних цінностей, документального оформлення їх рух (оприбуткування, переміщення та відвантаження);

Фактична наявність відповідних виробничих потужностей, транспортних засобів, матеріальних і фінансових ресурсів, наявності необхідної кількості працюючих з відповідними фаховими знаннями для здійснення виробництва (надання послуг, виконання, робіт) тощо.

До інформації також просили додати завірені копії документів: договорів, укладених між підприємствами, документи, які підтверджують виконання договору або наявність яких є обов'язковою згідно змісту контракту (договору) - зокрема - звіт виконавця, акт прийому-передачі товару, акт виконаних робіт, рахунки-фактури, тощо; реєстрів отриманих та/або виданих податкових накладних (актів виконаних робіт) та податкових накладних на придбання товарів (робіт, послуг), товарно-транспортні накладні, дорожні листи вантажного автомобіля тощо; довіреностей, ліцензій, сертифікатів; карток розрахунків із вказаним підприємством; інші первинні документи які підтверджують здійснення фінансово-господарських операцій з контрагентом, а також питань, викладених у даному запиті.

Також, звернуто увагу ТОВ "Астра Корпорейт" на те, що відповідно до норм пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України ненадання пояснень та їх документального підтвердження протягом 15 робочих днів з дня отримання запиту є підставою для проведення документальної позапланової перевірки платника податків.

Листом № 1 від 02.01.2018 ТОВ "Астра Корпорейт" повідомила ГУ ДФС у Вінницькій області наступне: ТОВ "Астра Корпорейт" здійснювало фінансово-господарську діяльність з придбання та роздрібного продажу нафтопродуктів в період з грудня 2016 року по серпень 2017 року.

ТОВ "Астра Корпорейт" підтвердило, що дійсно мало фінансово-господарські відносини з ТОВ "Аякс-Систем" в грудні 2016 року; ТОВ "Бік Трейд" в квітні 2017 року, ТОВ "Універсал Компані Україна" в травні 2017 року, стосовно придбання на умовах договорів поставки нафтопродуктів у вказаних суб'єктів господарювання, для подальшої реалізації їх через мережу АЗС.

Зберігання придбаних у вказаних постачальників нафтопродуктів здійснювалось на

складах (нафтобазах) ПАТ Дніпронафтопродукт на підставі договору зберігання № 5916 від 19.12.2016 р.;

Згідно умов вказаних вище Договорів поставки нафтопродуктів, номенклатура, кількість, ціна товару та строк поставки визначались сторонами в Додаткових угодах до Договорів.

Відповідно до умов договорів поставки нафтопродуктів товар поставлявся ТОВ "Астра Корпорейт" на підставі заявок, та підписаних сторонами додаткових, угод, партіями,

протягом поточного місяця, в кількості та за ціною, що визначена в додатковій угоді на умовах ЕXW - резервуари і інших нафтобаз, що належать ПАТ "Дніпронафтопродукт" на правах власності або використовуються ним на підставі цивільно-правових договорів.

Передача нафтопродуктів здійснювалась на складах (нафтобазах) ПАТ "Дніпронафтопродукт" і оформлялась відповідними актами приймання-передачі.

Постачальники також оформляли та реєстрували в Єдиному реєстрі податкових накладних, за кожний звітний період поставки, відповідні податкові накладні.

Транспортування нафтопродуктів зі складів ПАТ Дніпронафтопродукт на АЗС ТОВ "Астра Корпорейт" здійснювалось транспортними засобами ТОВ ТД Кременчукнафтопродуктсервіс за рахунок ТОВ "Астра Корпорейт" на підставі договору № 141 про перевезення вантажів автомобільним транспортом від 23.12.2016р. Розвантаження нафтопродуктів здійснювалось безпосередньо з транспортних засобів в резервуари АЗС.

Операції з придбання нафтопродуктів відображені в складі податкового кредиту в податкових деклараціях з ПДВ за грудень 2016 року, квітень 2017 року, травень 2017 року.

Оприбуткування нафтопродуктів, що надійшли на підприємство грудні 2016 року, квітні 2017 року, травні 2017 року здійснювалось в бухгалтерському обліку на рахунку 28.1 на підставі товарно-транспортних накладних та актів приймання-передачі нафтопродуктів.

ТОВ "Астра Корпорейт" не має у власності або оренді складських приміщень для зберігання нафтопродуктів.

TOB "Астра Корпорейт" за отримані в грудні 2016 року, квітні 2017 року, травні 2017 року здійснило розрахунки лише з постачальником ТОВ УніверсалКомпаніУкраїна . Стан розрахунків з ТОВ УніверсалКомпаніУкраїна відображений в картці рахунку 63.1, що додається. Частково розрахунок з ТОВ УніверсалКомпаніУкраїна в сумі 8916686,40 грн. був проведений шляхом відступлення права вимоги.

Для здійснення роздрібної торгівлі нафтопродуктами документи дозвільного характеру та ліцензії не передбачені діючим законодавством.

Накази на прийом на роботу посадових осіб та працівників додаються.

ТОВ "Астра Корпорейт" в період з грудня 2016 року по серпень 2017 року не

здійснювало діяльність з виробництва та зберігання товарів;

Також, підприємство, на вимогу ТОВ Аякс-Систем , у зв'язку з придбанням ним в грудні 2017 року у ТОВ "Астра Корпорейт" товарів, видало податкові накладні на загальну

суму 778 777, 51 грн.

На вимогу ТОВ Бік Трейд , у зв'язку з придбанням ним в квітні 2017 року у ТОВ

"Астра Корпорейт" товарів, видало податкові накладні на загальну суму 196 322, 71 грн..

На вимогу ТОВ УніверсалКомпаніУкраїна, у зв'язку з придбанням ним в червні 2017 року у ТОВ "Астра Корпорейт" товарів, видало податкові накладні на загальну суму 793 127, 02 грн.

Крім того, Головним управлінням ДФС у Вінницькій області 14.12.2017 року на адресу ТОВ "Астра Корпорейт" направлено запит № 5485/10/02-32-14-12, згідно якого зазначено, що ГУ ДФС у Вінницькій області отримано податкову інформацію ДПІ у м, Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області, що свідчить про недостовірність визначення TOB Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ 39764546) даних податкового кредиту у сумі 2225,4 тис. грн. по взаємовідносинах з ТОВ Універсал Компані Україна (код за ЄДРПОУ 40783169), що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року.

ГУ ДФС у Вінницькій області вказало, що про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податковій декларації з ПДВ, поданої платником податків за відповідний період та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Податкового кодексу України, що відповідно до п. 74.1 ст. 74 Податкового кодексу України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних стосовно ТОВ Універсал Компані Україна .

Відповідно до яких з'ясовано документальне оформлення господарської операції за відсутністю факту її реального здійснення, оскільки відсутнє реальне (законне) джерело походження ідентифікованого товару, а відтак неможливий його рух за ланцюгом всіх платників податків, які беруть участь у здійсненні взаємопов'язаних нереальних господарських операцій між ТОВ Універсал Компані Україна (код за ЄДРПОУ 40783169) та ТОВ Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ 39764546) .

У зв'язку з викладеним ГУ ДФС у Вінницькій області просило ТОВ "Астра Корпорейт" протягом 15 робочих днів з дня отримання цього запиту надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) по взаємовідносинах з ТОВ Універсал Компані Україна (код за ЄДРПОУ 40783169), що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року.

При цьому, обов'язково зобов'язано надати, засвідчені підписом посадової особи ТОВ Астра Корпорейт та скріплені печаткою (за наявності) копії документів, що безпосередньо відображають здійснення господарських відносин, виду і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ "Універсал Компані Україна" за травень, червень 2017 року, а також щодо використання у власній господарській діяльності, придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків.

Зокрема, але не вичерпно:

- договір(ори) - купівлі-продажу товарів; про надання послуги; найму (оренди); підряду (разом з кошторисами); перевезення вантажів; зберігання тощо;

- документально оформлені повноваження на здійснення господарської операції осіб, які в інтересах платника податків одержують продукцію, - письмові договори; довіреності; акти керівного органу платника податків тощо;

- затверджений керівником платника податків перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;

- первинні документи щодо придбання(одержання)/продажу(поставки) товарів або послуг: накладні; акти приймання-передачі, надання тощо з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, а також акти про приймання продукції за кількістю та якістю;

- первинні документи щодо транспортування продукції - з урахуванням наявності типових форм те галузевої специфіки, товарно-транспортні накладні, шляхові листи, перевізні документи (накладні) на перевезення вантажів залізничним транспортом, товарно-транспортні накладні на відпуск нафтопродуктів (нафти) форми 1-ТТН, свідоцтва про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних тощо, а також інформація щодо вантажно-розвантажувальних робіт;

- первинні та інші документи щодо обліку руху активів всередині підприємства, (лімітно-забірні картки, журнали обліку вантажів, що надійшли, акти про приймання матеріалів, які прибули без документів, накладні-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів, картки складського обліку матеріалів, відомості обліку залишків матеріалів, акти про приймання устаткування, документи згідно з типовими формами первинної облікової документації з обліку основних засобів, документи згідно з типовими формами з обліку малоцінних та швидкозношуваних предметів, документи згідно з типовими формами первинного обліку об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів, інвентаризаційні описи, акти інвентаризації);

- інші облікові документи вузькогалузевого характеру, що відповідно до нормативних актів застосовуються в окремій сфері діяльності;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції, процесів та послуг - декларації про відповідність, сертифікати відповідності, застосування яких передбачено нормативно-правовими актами або договором, а також інші документи, які передбачені затвердженими технічними регламентами;

- розрахункові документи - платіжні доручення, платіжні вимоги-доручення, розрахункові чеки (їх корінці), документи щодо проведення розрахунків за акредитивами, векселі;

- регістри бухгалтерського обліку, до яких перенесено інформацію із запитуваних первинних документів (зокрема, рахунки 31, 34 , 51, 36 та/або 63);

- фінансову і статистичну звітність та адміністративні дані, в показниках яких знайшли відображення документально оформлені господарські операції;

- документи дозвільного характеру та ліцензії, без наявності яких суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності.

Листом № 2 від 12.01.2018 ТОВ "Астра Корпорейт" повідомило контролюючому органу наступну інформацію:

1) ТОВ Астра Корпорейт підтверджує, що дійсно мало фінансово-господарські відносини із ТОВ Універсал Компані Україна в травні 2017 року, стосовно придбання на умовах Договору поставки нафтопродуктів № УК-0001 від 01.05.2016 р. нафтопродуктів, для подальшої реалізації їх через мережу АЗС.

2) 02.01.2018 року ТОВ Астра Корпорейт відправило рекомендованим листом (вихідний № 1) на ім'я Першого заступника начальника ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_6 лист-відповідь на запит стосовно фінансово-господарських відносин підприємства позивача із ТОВ Універсал Компані Україна в травні 2017 року стосовно придбання нафтопродуктів та розрахунків за придбаний у постачальника товар.

У вказаному листі-відповіді надана вся наявна у ТОВ Астра Корпорейт інформація, пояснення та документи стосовно придбання, зберігання, транспортування та обліку придбаних в травні 2017 року у ТОВ Універсал Компані Україна нафтопродуктів.

3) ТОВ Астра Корпорейт додатково до наданої відповіді надало державне статистичне спостереження про продаж світлих нафтопродуктів і газу за травень 2017 року

Згідно вироку Слов'янського міськрайонного суду Донецької області у кримінальній справі № 243/2659/18 директора ТОВ "Універсал Компані Україна" ОСОБА_7 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України (Фіктивне підприємництво).

Отримавши вказаний вирок, Головним управління ДФС у Вінницькій області прийнято наказ № 46 від 08.01.2019 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астра Корпорейт", предметом якого стало проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Астра Корпорейт" з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Універсал Компані Україна" за травень 2017 року з 08.01.2019 тривалістю 5 робочих днів. Дане рішення одночасно являється предметом оскарження у даній справі.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходив з наступного.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 статті 75 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно пп. 78.1.1, 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Аналіз викладених норм законодавства свідчить про те, що чинним законодавством визначено право контролюючого органу на проведення перевірок платників податків. При цьому підставами для проведення документальної позапланової перевірки, зокрема є отримання податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту не надасть пояснення та документальне підтвердження на запит контролюючого органу та відповідну декларацію.

Згідно з п. 73.3 ст. 73 ПК України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

Матеріали справи свідчать, що запити контролюючого органу № 5152/10/02-32-21-06 від 01.12.2017 та № 5485/10/02-32-14-12 від 14.12.2017 направлені на адресу позивача за наслідками перевірок інших платників податків та отримання податкової інформації по контрагентам, які мали взаємовідносини з ТОВ Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ - 39764546, Вінницька обл., м. Калинівка, вул. М. Грушевського, буд. 5, згідно якої контролюючим органом виявлено дані, достовірність яких потребує підтвердження (спростування) факт проведення фінансово-господарської діяльності з наступними СГД: ТОВ Універсал компані Україна (код ЄДРПОУ 40783169); ТОВ Бік Трейд (код ЄДРПОУ- 40782893); ТОВ "Аякс Систем" (код ЄДРПОУ - 40101530) за рахунок чого ТОВ Астра Корпорейт сформовано податковий кредит та валові витрати по взаємовідносинам з вищезазначеними підприємствами в частині придбання ТМЦ, в період з 01.01.2015 року - 31.10.2017 року, а також у зв'язку із отриманням податкової інформації ДПІ у м. Краматорську ГУ ДФС у Донецькій області, що свідчить про недостовірність визначення TOB Астра Корпорейт (код ЄДРПОУ 39764546) даних податкового кредиту у сумі 2225,4 тис. грн. по взаємовідносинах з ТОВ Універсал Компані Україна (код за ЄДРПОУ 40783169), що містяться у податковій декларації з ПДВ за травень 2017 року.

ГУ ДФС у Вінницькій області вказало, що про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податковій декларації з ПДВ, поданої платником податків за відповідний період та податкової інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Податкового кодексу України, що відповідно до п. 74.1 ст. 74 Податкового кодексу України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних стосовно ТОВ Універсал Компані Україна .

Отже, у вказаних запитах контролюючим органом зазначено інформацію, яка стала підставою для їх надіслання платнику податків. При цьому, запитувана інформація у вказаних запитах є різною.

В подальшому, у зв'язку із отриманням вироку В подальшому, у зв'язку із отриманням вироку Слов'янського міськрайонного суду Донецької області у кримінальній справі № 243/2659/18, згідно якого директора ТОВ "Універсал Компані Україна" ОСОБА_7 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України (Фіктивне підприємництво), контролюючим органом прийнято наказ № 46 від 08.01.2019 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астра Корпорейт", предметом якого стало проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Астра Корпорейт" з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Універсал Компані Україна" за травень 2017 року. Слов'янського міськрайонного суду Донецької області у кримінальній справі № 243/2659/18, згідно якого директора ТОВ "Універсал Компані Україна" ОСОБА_7 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 27, ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України (Фіктивне підприємництво), контролюючим органом прийнято наказ № 46 від 08.01.2019 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Астра Корпорейт", предметом якого стало проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Астра Корпорейт" з питань своєчасності, достовірності та повноти нарахування податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ "Універсал Компані Україна" за травень 2017 року.

Вказуючи на протиправність даного наказу, позивач посилається на те, що реалізація відповідачем права на проведення перевірки фактично через рік після надіслання відповідних запитів та отримання на них відповідей є зловживанням контролюючим органом наданим йому законодавством правом.

З даного приводу суд наголошує на тому, що строк реалізації права на проведення перевірки після надіслання відповідних запитів та отримання на них відповідей чинним законодавством не визначений, що також підтверджує сам представник позивача у позовній заяві.

Крім того, статтею 81 ПК України визначено умови та порядок допуску посадових осіб контролюючих органів до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок

Так п. 81.1 вказаної статті Кодексом встановлено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Таким чином, законодавством закріплено певний перелік умов, які дають право контролюючому органу проводити перевірки, в тому числі документальні позапланові. У разі недотримання вказаних умов контролюючий орган втрачає право на здійснення перевірки.

Як свідчать матеріали справи та не заперечувалось сторонами під час розгляду справи, позивач директору ТОВ "Астра Корпорейт" ОСОБА_8 головним державним ревізором-інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників, моніторингу ризикових операцій управління аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_3 та головним державним ревізором-інспектором відділу позапланових перевірок ризикових платників, моніторингу ризикових операцій управління аудиту ГУ ДФС у Вінницькій області ОСОБА_4 пред'явлено копію наказу про проведення перевірки від 08.01.2019 № 46, направлення на проведення перевірки від 08.01.2019 № 35, 36 та службові посвідчення. Однак ТОВ "Астра Корпорейт" відмовлено в допуску до проведення перевірки та надано пояснення із зазначенням причин відмови.

Таким чином, контролюючим органом дотримано умови прийняття наказу № 46 про проведення документальної позапланової перевірки, а також умови для її проведення.

При цьому суд зазначає, що контролюючий орган - державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу.

Відповідно до покладених завдань контролюючий орган має право проводити перевірки і звірки платників податків на умовах, передбачених чинним законодавством.

Отже, скасування наказу на проведення перевірки за умови дотримання контролюючим органом вимог податкового законодавства щодо призначення та проведення перевірки, фактично є позбавленням права контролюючого органу на здійснення перевірок, закріпленого законом.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши досліджені в ході розгляду справи докази в їх сукупності, суд приходить до переконання, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.

З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Астра Корпорейт" (22400, Вінницька область, Калинівський район, м. Калинівка, вул. Михайла Грушевського, 5, код ЄДРПОУ 39764546) до Головного управління ДФС у Вінницькій області (21100, м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 7, код ЄДРПОУ 39402165), про визнання протиправним та скасування рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Альчук Максим Петрович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80194327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/73/19-а

Постанова від 19.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 20.02.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні