Рішення
від 28.02.2019 по справі 1340/6253/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1340/6253/18

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Карп'як О.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження за процедурою письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Державного підприємства Львівський дослідний завод Національної академії наук України про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) до Державного підприємства Львівський дослідний завод Національної академії наук України (79019, м. Львів, вул. Ткацька, 9) про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, в якому просить суд стягнути з позивача 70 812,92 грн., які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів. Позовні вимоги мотивовані тим, що заборгованість відповідача станом на 03.10.2018 року становить 70 812, 92 грн., зокрема із земельного податку у розмірі 70 642, 92 грн., податку на прибуток підприємства і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 170 грн. Проте, відповідачем не вживаються заходи щодо погашення вказаного боргу.

Ухвалою від 02 січня 2019 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (в письмовому провадженні).

Відповідач у встановлений судом строк (з врахуванням часу на пересилання поштової кореспонденції) відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило. Ухвалу суду від 02.01.2019 відповідачу вручено (за довіреністю) - повідомлення - про вручення поштового відправлення 7901824728618.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається із довідки ГУ ДФС у Львівській області від 05.10.2018 року №34455/10/13-01-17-05-10 сума податкового боргу відповідача станом на 03.10.2018 року становить 70 812, 92 грн., а саме: земельного податку у розмірі 70 642, 92 грн., податку на прибуток підприємства і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 170 грн.

Згідно з матеріалів справи заборгованість відповідача з земельного податку становить 70 642, 92 грн., та нарахована у зв'язку з несплаченою самостійно задекларованою сумою у податкових декларація, а саме за 2017 рік від 15.03.2017 року у розмірі 5550, 06 грн.; за 2017 рік від 16.02.2018 року у розмірі 23 539, 74 грн.; за 2018 рік від 12.02.2018 року у розмірі 41 553, 12 грн.

Згідно з матеріалів справи заборгованість відповідача з податку на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності нарахована у зв'язку з порушенням податкового законодавства, згідно податкового повідомлення-рішення від 10.04.2018 № 0085851235, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 170 грн.

Судом встановлено, що позивачем було сформовано та надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю № 22185-17 від 18.09.2017 про сплату суми податкового боргу за узгодженими грошовими зобов'язаннями у розмірі 3119, 10 грн., у тому числі за основні платежі 3119, 10 грн.

При цьому, сторонами у справі доказів оскарження та скасування зазначеної податкової вимоги у встановленому законом порядку надано до суду не було.

Таким чином, судом досліджено, що контролюючим органом були вжиті заходи для погашення відповідачем податкового боргу, однак, такі заходи позивача не призвели до повного погашення податкової заборгованості.

Згідно з ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно п.46.1 ст.46 ПК України, податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою (п.54.1 ст.54 ПК України).

Згідно з п.57.1 ст.57 ПК України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 цього ж Кодексу, У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.п.95.1, 95.2 ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено право органу державної податкової служби звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Станом на день розгляду справи сума податкового боргу відповідача в розмірі 70812,92 грн., є узгодженою та у встановлені законом строки не сплаченою, тому відповідно до пп. 14.1.175 п. 14 ст. 14 ПК України визнається сумою податкового боргу. Доказів зворотного матеріали справи не містять.

З огляду на викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Державного підприємства Львівський дослідний завод Національної академії наук України є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 72, 77, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

в и р і ш и в :

Позов Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області до Державного підприємства Львівський дослідний завод Національної академії наук України про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Державного підприємства Львівський дослідний завод Національної академії наук України (79019, м. Львів, вул. Ткацька,9 код ЄДРПОУ: 03534423), відкритих у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, на користь бюджету кошти в сумі 70 812 (сімдесят тисяч вісімсот дванадцять) гривень 92 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд.

Повне судове рішення складено 28.02.2019 року.

Суддя Карп'як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80195034
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/6253/18

Рішення від 28.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні