8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
01 березня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4006/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши у порядку письмового провадження справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до Районного комунального підприємства Старобільськвода про стягнення коштів за податковим боргом,-
ВСТАНОВИВ:
03 грудня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач) до Районного комунального підприємства Старобільськвода (далі - відповідач, РКП "Старобільськвода"), в якій позивач просить стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих РКП Старобільськвода у сумі податкової заборгованості 1 257 185,15 грн, яка виникла за період з 21.06.2018 по 06.11.2018.
Позовну заяву обґрунтовано тим, що за період з 21.06.2018 по 06.11.2018 року РКП Старобільськвода допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі - 1 257 185,15 грн основний борг - 1 190 040,00 грн та пеня - 67145,15 грн. Податковий борг складається з таких сум:
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2018 по строку сплати до 30.06.2018 у сумі - 224267,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2018 по строку сплати до 30.07.2018 у сумі - 213459,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2018 по строку сплати до 30.08.2018 у сумі - 260549,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2018 по строку сплати до 30.09.2018 у сумі - 232672,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2018 по строку сплати до 30.10.2018 у сумі - 259093,00 грн.
У зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем податкових зобов'язань з ПДВ в інтегрованій картці РКП Старобільськвода у відповідності до ст.129 ПКУ з 21.06.2018 по 06.11.2018 була нарахована пеня у сумі - 67145,15 грн. Відповідачу Старобільською ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 10.05.2016 №41-17, яку вручено 10.05.2016 під підпис уповноваженій особі РКП Старобільськвода . Проте станом на день подання позову сума податкового боргу відповідачем не сплачена.
01.03.2019 за вх. № 11277/2019 позивачем надано заяву про зменшення позовних вимог, у якій зазначено, що РКП "Старобільськвода" частково сплачено суму податкової заборгованості з податку на додану вартість у сумі 240695,80 грн, заявлену в адміністративному позові, з якої погашено 224267,00 грн основної заборгованості та 16428,80 грн пені. Станом на 01.03.2019 залишилась не сплачена податкова заборгованість з ПДВ в сумі 1 016 489,35 грн, основний борг - 965773,00 грн та пеня - 50716,35 грн.
У зв'язку з наведеним позивач просив суд стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих РКП "Старобільськвода", в рахунок погашення заборгованості з ПДВ у сумі 1 016 489,35 грн, основний борг - 965773,00 грн та пеня - 50716,35 грн (арк.спр. 127).
Представник позивача в судове засідання не прибув, до відділу діловодства та обліку звернення громадян (канцелярію) надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує (арк. спр. 121).
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив (арк. спр. 120).
Ухвалою суду від 04.12.2018 прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (арк.спр. 1-2).
Ухвалою суду від 16.01.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 73).
Згідно із частиною дев'ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд дійшов такого.
Судом встановлено, що районне комунальне підприємство Старобільськвода Старобільської районної ради (код ЄДРПОУ 39816143) зареєстроване у якості юридичної особи Старобільською районною радою 03.06.2015 за № 1 377 102 0000 001024, перебуває на обліку в Старобільській ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків за основним місцем обліку, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01.03.2019 за № 1005073505.
За період з 21.06.2018 по 06.11.2018 РКП Старобільськвода допустило податкову заборгованість з податку на додану вартість у сумі - 1 257 185,15 грн, основний борг - 1 190 040,00 грн та пеня - 67145,15 грн.
Податковий борг складається з таких сум:
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за травень 2018 року по строку сплати до 30.06.2018 у сумі 224267,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за червень 2018 року по строку сплати до 30.07.2018 у сумі 213459,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2018 року по строку сплати до 30.08.2018 у сумі 260549,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за серпень 2018 року по строку сплати до 30.09.2018 у сумі 232672,00 грн,
- нараховано у зв'язку з несплатою грошового зобов'язання самостійно визначеного відповідачем в податковій декларації з податку на додану вартість за вересень 2018 року по строку сплати до 30.10.2018 у сумі 259093,00 грн (арк. спр. 20-25).
У зв'язку з несвоєчасною сплатою відповідачем податкових зобов'язань з ПДВ в інтегрованій картці РКП Старобільськвода у відповідності до ст.129 ПКУ з 21.06.2018 по 06.11.2018 була нарахована пеня у сумі 67145,15 грн (арк. спр. 8-10).
Відповідачу Старобільською ОДПІ Головного управління ДФС у Луганській області сформовано податкову вимогу від 10.05.2016 №41-17, яку вручено 10.05.2016 під підпис уповноваженій особі РКП Старобільськвода (арк. спр. 26).
Податкові вимоги контролюючого органу, в випадках встановлених законодавством України не відкликалися та судом не скасовувались.
Під час судового розгляду справи відповідачем частково сплачено податковий борг на суму 240695,80 грн.
Станом на 01.03.2019 за РКП Старобільськвода залишилась не сплачена податкова заборгованість з податку на додану вартість (заявлена у адміністративному позові) у сумі - 1 016 489,35 грн: основний борг - 965773,00 грн та пеня - 50716,35 грн (арк. спр. 128-132).
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, чуд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України, який набрав чинності з 01 січня 2011 року.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України є обов'язком платника податку подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням податків і зборів. Та відповідно пункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Розділом V ПК України врегульовані питання, пов'язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
Визначені у вимозі форми Ю від 10.05.2016 № 41-17 суми грошового зобов'язання відповідачем не сплачені, а самі рішення не оскаржувались ані в адміністративному, ані в судовому порядку.
Згідно пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно пункту 54.1 статті 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно пункту 203.1. статті 203 ПК України Податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 58.1. статті 58 Податкового кодексу України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт: невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації; завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу; заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України до прав контролюючих органів входить звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно пункту 95.1 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України, стягнення коштів т рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
З метою погашення податкового боргу, боржнику було вручено податкову вимогу № 41-17 від 10 травня 2016 року. Податкова вимога контролюючого органу, в випадках встановлених законодавством України не відкликалися та судом не скасовувалась (арк. спр. 26).
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами, визначеними пунктом 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Відповідно до підпункту 20.1.34. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Законом України від 21.12.2016 № 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" доповнено ПК України статтею 19-3 та викладено в новій редакції підпункту 19.1.1 пункту 19.1 статті 19, якими визначено перелік функцій державний податкових інспекцій, а функції контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за контролюючими органами обласного та центрального рівнів.
Податковий борг у добровільному порядку не сплачено, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податків (арк. спр. 115-116).
За таких обставин суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що слід задовольнити.
Відповідно до частини четвертої статті 139 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Уточнені позовні вимоги Головного управління ДФС України у Луганській області (вул. Енергетиків, 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська обл., 93400, код ЄДРПОУ 39591445) задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Районне комунальне підприємство Старобільськвода Старобільської районної ради (код ЄДРПОУ 39816143, місцезнаходження: 92740, Луганська обл., Старобільський район, село Чмирівка, вулиця Повітрянофлотська, будинок 52 Б) в рахунок погашення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 1 016 489,35 (один мільйон шістнадцять тисяч чотириста вісімдесят дев'ять грн 35 коп.), основний борг - 965773,00 грн та пеня 50716,35 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Суддя А.Г. Секірська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2019 |
Оприлюднено | 04.03.2019 |
Номер документу | 80195443 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
А.Г. Секірська
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні